Geetar 07.04.2004 19:12:14 | |
---|
Olen miettinyt ostavani od-pedaalin, jotta saisin omasta tech21 vahvistimesta hyvän hard rock rytmisaundin (ja että se toimisi hyvänä pohjana hyvälle lead tonelle ---> siis että lead soundin saisi buustaamalla rhytm tonea). Olisiko kenelläkän hyviä ehdotuksia (laittakaa ehdotuksen perään, että onko teillä omakohtaisia kokemuksia). Kitarana minulla toimii Gibson LP Keep practising |
Jucciz 07.04.2004 20:44:42 (muokattu 07.04.2004 20:46:26) | |
---|
Itse omistin TM60:n aikanaan ja käytin sen edessä ainakin seuraavia: Mesa/Boogie V-Twin, Boss BD-2 sekä Boss SD-1. Jokaisella onnistuin löytämään käyttökelpoisia soundeja. http://peavey.mine.nu/mp3/tech21/clean-bd2-sd1-both.mp3 Tuossa pätkässä on TM60:n puhdas kanava, BD-2, SD-1 ja BD-2+SD-1. Nauhoituksessa käytin muistaakseni ihan Tech21:n omaa linjaulostuloa, eli mikin kera soundi olisi vielä varmasti parempi. Kitarana toimi Fender Blue Flower Stratocaster. Samassa hakemistossa on muitakin pätkiä, joissa useimmissa taitaa olla SD-1 päällä. Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin. |
Chemo 07.04.2004 21:02:03 | |
---|
---MAINOSVAROITUS--- Mulla on pari kapinetta myytävänä torilla, joista Snarling Dogs Black Dogista voisi olla sinulle iloa. Tutki asiaa ja ota yhteyttä jos kiinnostaa. Erilaisia säristimiähän on kiva olla erilaisia eri tarkoituksiin. Ramalamadingdong. |
Olli S. 07.04.2004 21:18:56 | |
---|
Ainakin Bossin Overdrive/Distortion toimii hyvin. Antaa mukavasti sustainia ja paksuutta lead-soundille. Uusia musiikkinäytteitä! |
Invader 07.04.2004 21:19:44 (muokattu 07.04.2004 21:21:00) | |
---|
Muutaman päivän tehotestauksen perusteella voisin kehoittaa tarkastamaan Bossin DS-1:n. Itse saan siitä veivattua soundit SRV:stä Metallicaan. Niin ja vahvistimena toimii TM60, kitarana Gibson LP. Testasin huvikseni tuota omaa skenaariotasi, että komppisoundi DS-1:stä ja soolosoundi boostaamalla. Boostasin Bratilla (köyhän miehen Rat), gainia vähän, volaa paljon. Toimii varsin hyvin. Kannattaa kokeilla, ellet ole jo kokeillut, vääntää kakkoskanavasta Drive kokonaan pois ja Growl täysille. EQ:sta sitten bassoa ja trebleä oman maun mukaan. Monet säröspedut oman kokemukseni mukaan toimii paljon paremmin tälläisessä "juuri ja juuri" puhtaassa kakkoskanavassa. Edit: Hmm, taisin ymmärtää kysymyksen väärin. Haluat siis käyttää Techin omaa säröä pohjana? ...holoholoholoholoholoholoholo... |
Geetar 07.04.2004 21:32:42 | |
---|
Edit: Hmm, taisin ymmärtää kysymyksen väärin. Haluat siis käyttää Techin omaa säröä pohjana? Ajattelin että 2 kanavalla voisi pitää pientä rupea (että voi esim. ottaa sointuja soundien puuroutumatta). Siihen OD-spedulla kunnon Rhytm-särö.. ja soundia voisi sitten buustata/muokata toisella spedulla (joka itselläni on roger mayer voodoo-1). Olen kuullut että voodoo-1 kanssa toimisi hyvin ts-9.. Eikös se ds-1 ole hieman samanlainen?? Keep practising |
Invader 07.04.2004 21:53:14 | |
---|
Ajattelin että 2 kanavalla voisi pitää pientä rupea (että voi esim. ottaa sointuja soundien puuroutumatta). Siihen OD-spedulla kunnon Rhytm-särö.. ja soundia voisi sitten buustata/muokata toisella spedulla (joka itselläni on roger mayer voodoo-1). Jea, no sitten ymmärsin ihan oikein. Tuo kakkoskanavahan on puhtaillaammillaakin hieman ruvella. Ja tuolla kuvailemallasi tavalla sitä testailin. Olen kuullut että voodoo-1 kanssa toimisi hyvin ts-9.. Eikös se ds-1 ole hieman samanlainen?? No tuota, itsellä ei minkään sortin Tubescreameria ole ollut mutta käsittääkseni TS on OD-spedu sieltä perinteisemmästä päästä, eli gainia ei kovin hirveästi lähde. Tuo DS-1 on taasen Distortion, mutta kyllä siitäkin yllättävän kivat kevytrosot irtoaa. Tuossa on ääninäyte Bossin sivuilta: http://www.bossus.com/interactive/single_pedal.html DS-1 on kyllä perhanan hyvä ostos, mun mielestä. Käytettynä ei maksa paljon mitään ja soundi on loistava. ...holoholoholoholoholoholoholo... |
sori.. sd-1 tarkoitin.. eli kyllä mä oon od-spedua etsimässä... pitänee kokeilla erilaisia vaihto-ehtoja.. kiitos kaikille neuvoista.. on se kyllä hirveetä säätämistä näiden juttujen kanssa. Mut kun saa hankittua kaiken tarvittavan kerralla niin sitten on levollinen mieli (ainakin vähän aikaa=) Keep practising |