Aihe: Vapaamielistä keskustelua rumpujen soittamisesta II?
1 2 3 4 557 58 59 60 61244 245 246 247 248
jazzmies
31.10.2011 12:33:25
markkuliini: Ai. En mä siinä soita. :)

Soittaisit nyt, pliidis!
Ei se absoluuttinen totuus ole, mutta lähes järjestelmällisesti olen oikeassa asian kuin asian todellisesta jamasta. - jazzmies 2011 -
hollmi-5
31.10.2011 13:35:35
markkuliini: Nuo eivät ole sekstoleita vaan 16-osia.

Sulla taitaa nyt käydä niin että filli kuulostaa siltä miten itse haluaisit sen soittaa. :)

Tai siltä miten sen aamulla ajattelin, että soittaisin.

No aamulla läppärin kaiuttimista ... :) Kuuden lyönnin sarjasta sen sekstolin nappasin ja aika-arvoja en silleen miettinyt...
Soundit, piuhat ja kajarit.
ferodoz
31.10.2011 18:39:40

Kiits, tähän asti on mennyt ihan fiilispohjalta, mutta jos koittais pyrkiä vastaisuudessa oikeaan suoritukseen. :)

Btw, pisti hieman hymyilyttämään ton bandin suoriutuminen tästä melko tuntemattomasta biisistä suorassa lähetyksessä. Artistin kehonkielikin ilmeisesti kertoo jo oman näkemyksensä aiheesta. Toivottavasti ei ole tuttuja lavalla. :D
http://www.youtube.com/watch?v=b6vjGrR8rww
Handmade in Finland. #348
markkuliini
31.10.2011 19:27:24

ferodoz:
Btw, pisti hieman hymyilyttämään ton bandin suoriutuminen tästä melko tuntemattomasta biisistä suorassa lähetyksessä. Artistin kehonkielikin ilmeisesti kertoo jo oman näkemyksensä aiheesta. Toivottavasti ei ole tuttuja lavalla. :D

En ole kuunnellut kuin tuon alun, enkä osaa muusta suorituksesta sanoa.
Mutta tarina tän biisin aloituksen takana on se, että kovalevyllä on kaksi tahtia klikkiä pohjilla ja toinen tahti niistä lasketaan ääneen bändille, tai siis vaikka kapuloilla yhteen tässä tapauksessa. Tuossa lähetyksessä rumpali oli heiluttanut kapuloita valmiiksi ilmassa ekassa tahdissa ja vahingossa lyönyt niitä yhteen jo ekan tahdin neljännellä iskulla. Eli biisin alkuun bändi sai kivasti 5 kpl neljäsosia. Siinä meinasi kaatua koko laiva, kun kovalevy ja bändi ja Kaija oli hetken aikaa neljäsosan eri kohdissa.
Täti tuli illalla meidän kanssa normikeikalle ja ei ollut ihan parhaalla mahdollisella tuulella. :)

Itse oon koettanu tehdä noi lähdöt superselviksi. En naputa kapuloilla, kun ei se meinaa yleisön möykän takia juuri mihinkään kuulua. Puoliavoin haikka ja selvästi päälle huudettuna yy,kaa,koo,nee. Toi on just se vaaranpaikka tuo lähtölaskun ekan tahdin nelonen, kun siinä kohdassa saattaa esim. polkaista haitsunpellit kiinni ja joku voi luulla sitä ykköseksi.
Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c
VeKrio
31.10.2011 20:14:56 (muokattu 31.10.2011 20:16:29)

ferodoz: ...pisti hieman hymyilyttämään ton bandin suoriutuminen tästä melko tuntemattomasta biisistä suorassa lähetyksessä. Artistin kehonkielikin ilmeisesti kertoo jo oman näkemyksensä aiheesta. Toivottavasti ei ole tuttuja lavalla. :D

Kiitos myös markkuliinille avauksesta. Koko biisiä en ihan loppuun kuunnellut, mutta olipa antiklimaattinen alku. Rumpalihan tosta on vastuussa tuos tapauksessa, vähemmästäkin menee sekaisin. Ihailtavasti Kaija kasaa itsensä ja vetää asenteella ainakin ton alun säkeistön ton rämpimisen jälkeen.
Jos sun mieles on tyyni niinkuin keväinen sää, on helppo sinun silloin kitaraasi virittää
markkuliini
31.10.2011 20:19:12

VeKrio: Kiitos myös markkuliinille avauksesta. Koko biisiä en ihan loppuun kuunnellut, mutta olipa antiklimaattinen alku.

Pikatsekkauksella voin sanoa että me kyllä runtataan toi aika paljon rokimmin. :D
hollmi-5
31.10.2011 20:48:01
markkuliini: Pikatsekkauksella voin sanoa että me kyllä runtataan toi aika paljon rokimmin. :D

Kyllä vedätte. Kahdesti nähtynä ja kuultuna.
VeKrio
31.10.2011 22:38:50

markkuliini: Pikatsekkauksella voin sanoa että me kyllä runtataan toi aika paljon rokimmin. :D

Pitäis tulla livenä kattoon. Mä lähin vaimon mukaan kattomaan Hurtsia ja sovittiin, että mä pyydän sen mukaan jonnekin keikalle johon se muuten ei millään viittis lähteä. Ensiks aattelin, että rakkaus loppuu jos ehdotan esim. jazzmiehen keikkaa jossain Hesassa, mutta kun ehdotin "Mennää kattoo Kaija Koota, ihan vaan sen rumpalin takia" niin vastaus oli "Ei. Ei, voi ei." Se ei jostain syystä tykkää.

Suuri ongelma hänen rationaaliselle mielelleen on muun muassa kyseinen Tinakenkätyttö jota se kylläkin hyräili kun kuuntelin tota ei niin rokkia versiota läppäriltä. "Jos tina sulaa, niin siitä ei tule mitään laavaa. Laava on sulaa kiveä."
Jos sun mieles on tyyni niinkuin keväinen sää, on helppo sinun silloin kitaraasi virittää
markkuliini
31.10.2011 22:51:49

VeKrio: Pitäis tulla livenä kattoon. Mä lähin vaimon mukaan kattomaan Hurtsia ja sovittiin, että mä pyydän sen mukaan jonnekin keikalle johon se muuten ei millään viittis lähteä. Ensiks aattelin, että rakkaus loppuu jos ehdotan esim. jazzmiehen keikkaa jossain Hesassa, mutta kun ehdotin "Mennää kattoo Kaija Koota, ihan vaan sen rumpalin takia" niin vastaus oli "Ei. Ei, voi ei." Se ei jostain syystä tykkää.

Sä voitkin vaimolle sanoa, että "hyvä, ok, mä meen yksin, mahdun paremmin yleisön sekaan kun on aika ahdasta siellä, kuulemma nuoret tytöt meinaa vähän rynniä."
Kyllä se sitten mukaan lähtee. :D

Vähän epistä kyllä, että toinen suostuu lähtee katsomaan Hurtsia, ja sitten kun on maksun aika, niin aletaankin valikoimaan.
Virgin Oilissa oltais 17.12, vink vink. Jos ei musan takia, niin on nuo (etenkin tällä hetkellä) hauskoja nähtävyyksiä, kun yleisö on "aika hyvin" messissä. ;)
hollmi-5
31.10.2011 22:52:56 (muokattu 31.10.2011 22:53:49)
VeKrio: Pitäis tulla livenä kattoon. Mä lähin vaimon mukaan kattomaan Hurtsia ja sovittiin, että mä pyydän sen mukaan jonnekin keikalle johon se muuten ei millään viittis lähteä. Ensiks aattelin, että rakkaus loppuu jos ehdotan esim. jazzmiehen keikkaa jossain Hesassa, mutta kun ehdotin "Mennää kattoo Kaija Koota, ihan vaan sen rumpalin takia" niin vastaus oli "Ei. Ei, voi ei." Se ei jostain syystä tykkää.

Suuri ongelma hänen rationaaliselle mielelleen on muun muassa kyseinen Tinakenkätyttö jota se kylläkin hyräili kun kuuntelin tota ei niin rokkia versiota läppäriltä. "Jos tina sulaa, niin siitä ei tule mitään laavaa. Laava on sulaa kiveä."

Laivalla oltiin keikalla itsekin ja siellä näin Kaijan ensimmäisen kerran. Tykkäsin ja yleisökin tuntui tykkäävän. Tosin laivalla saattaa olla sama, vaikka apina veivaisi posetiivia ;)

Sitten Savonlinnaan tulivat, joten raahauduin paikalle, kun arvelin, että tyhjää siellä muuten on... Paikalla oli tupa täynnä ja suurin osa oli nuoria naisia jotka bailasivat ja lauloivat mukana. Intensiivinen fiilis.
ferodoz
31.10.2011 22:57:29 (muokattu 31.10.2011 22:59:53)

hollmi-5: Paikalla oli tupa täynnä ja suurin osa oli nuoria naisia jotka bailasivat ja lauloivat mukana. Intensiivinen fiilis.

Tää on muuten tosi. Oon Kaijaa ollu kattomas useasti, ja aina on keski-ikä ollu noin 25 vuoden paikkeilla. Sama juttu on Dingolla, Popedalla jne, ja varsinkin Yö tuntuu vetävän nuoria naisia mukaan.. Jännä, mutta ei ollenkaan väärin.
Handmade in Finland. #348
VeKrio
31.10.2011 23:03:21 (muokattu 31.10.2011 23:05:18)

markkuliini:Vähän epistä kyllä, että toinen suostuu lähtee katsomaan Hurtsia, ja sitten kun on maksun aika, niin aletaankin valikoimaan.
Virgin Oilissa oltais 17.12, vink vink. Jos ei musan takia, niin on nuo (etenkin tällä hetkellä) hauskoja nähtävyyksiä, kun yleisö on "aika hyvin" messissä. ;)

Joo, ja hiukan Hurtsia kuunnellessa tuli hölmö olo kun laulaja jutteli "kauniille Suomen naisille" ja muutenkin tatsi oli aikalailla suunattu siihen suuntaan. Tunsin itseni tosi kauniiksi joo. :D Mut jousikvartetti oli makea, ja komeesti kyllä pöllahti kertosäkeet liikeelle.

Tossa Kalle Torniaisella on Eye Of The Tiger kohdassa 1:46 suurinpiirtein. Vähä rokimpi versio! http://www.youtube.com/watch?v=D6siCyiIzJc

Kuka muuten vetää Vapaa-biisin rummut levylle? Kone vai kuka?
passe
01.11.2011 13:23:49
ferodoz: Jännä, mutta ei ollenkaan väärin.

Eikä ainakaan itseäni voisi vähempää haitatakaan:)
Joskus virta katkeaa tai sitä on liikaa - mut voi tahto nuorallatanssijan nostaa ilmaan.
markkuliini
01.11.2011 13:49:29

VeKrio:
Kuka muuten vetää Vapaa-biisin rummut levylle? Kone vai kuka?

Muistaakseni Sipe Santapukki.
-Dr.DW-
01.11.2011 21:39:59
Asiasta kukkaruukkuun... Tuossa nyt on kyllä aika hienoa rummutustakin, joten en ole ihan varma että mihin foorumiin tämä kuuluisi... Ehkä pläläyksiin? Mutta, pieni jamitus pätkä, ihan ilmeisesti tuosta vaan lonkalta ja pienen yleisön edessä! =D
Toimi tuo ainaskii miulla!

http://www.youtube.com/watch?featur … annotation_446016&v=9OiAuIV9xHo
Viuna on viisaiden juoma, vaan nousee se tyhmäänkin päähän!
passe
01.11.2011 22:26:08 (muokattu 01.11.2011 22:31:05)
-Dr.DW-: Asiasta kukkaruukkuun... Tuossa nyt on kyllä aika hienoa rummutustakin, joten en ole ihan varma että mihin foorumiin tämä kuuluisi... Ehkä pläläyksiin? Mutta, pieni jamitus pätkä, ihan ilmeisesti tuosta vaan lonkalta ja pienen yleisön edessä! =D
Toimi tuo ainaskii miulla!

http://www.youtube.com/watch?featur … annotation_446016&v=9OiAuIV9xHo

Carterin soitosta välittyy aina jotakin, enimmäkseen hirveän positiivisia asioita!

Ja asiasta kukkaruukkuun, katselin sattumalta juuri ennen tätä John Mayerin pätkiä, jätkä on ihan vähän velkaa Dave Matthewsille!
Joskus virta katkeaa tai sitä on liikaa - mut voi tahto nuorallatanssijan nostaa ilmaan.
markkuliini
01.11.2011 23:20:30 (muokattu 01.11.2011 23:25:22)

passe:
Ja asiasta kukkaruukkuun, katselin sattumalta juuri ennen tätä John Mayerin pätkiä, jätkä on ihan vähän velkaa Dave Matthewsille!

Ööö...miten? Siksi että komppaa kitaralla ja laulusundissa on savua?
Edit: Mun pointti on siis se, että tuollainen kitarasoitto ainakin komppaushommissa on molemmilla peruja luultavasti trubaduurihommista. Johnin tapauksessa ainakin on niin. Mutta en mä isompaa yhtäläisyyttä kuule, siis niin että velkaa oltais. Tuollaista soittoa kuulee niin paljon kuitenkin vaikka missä. :)
passe
01.11.2011 23:42:25
markkuliini: Ööö...miten? Siksi että komppaa kitaralla ja laulusundissa on savua?
Edit: Mun pointti on siis se, että tuollainen kitarasoitto ainakin komppaushommissa on molemmilla peruja luultavasti trubaduurihommista. Johnin tapauksessa ainakin on niin. Mutta en mä isompaa yhtäläisyyttä kuule, siis niin että velkaa oltais. Tuollaista soittoa kuulee niin paljon kuitenkin vaikka missä. :)

Plagioija suorastaan! No juu, vitsit vitsinä. Se on vissiin tämä ihmisen perusominaisuus, tarve lokeroida uudet tuttavuudet tavalla tai toisella. John Mayer on nyt mulle "se DMB-SRV kölvi...".

Yllätin itseni tekemästä ihan samaa lokerointia Deftonesinkin keikalla, suht uusi tuttavuus kun oli sekin. "Ai nää on tällasia Limp Bizkit-Devin Townsend-Black Sabbath heppuja...".
Epämuusikko
02.11.2011 12:11:28
Niin, se on sitä kevyttä musiikkia. Kuka on velkaa ja kenelle?
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)