Skeleton 18.07.2010 21:46:50 | |
---|
"Toimii hyvin, ainakin mulla, volume tippu aika lailla, mutta nyt DI-lähdön taso on sopiva kun jättää mikserin gainin nollille _ja_ pistää padin päälle :) Ja menee särölle vasta kovemmilla gaineilla. Kerrankin olis nupissa ollut tarve DI:n tason säädolle." Joo no tuo mikseriin liittäminen ei ole mulle nyt ajankohtaistakaan, lähinnä haluisin saundiin lämpöä ja ehkä lievää säröytymistä mutta 2x 12AX7 särkee turhan ärhäkästi samalla rikkoen alapäätä niin että e-kieli (c-vireestä) muuttuu aivan munattoman kuuloseksi... Jos jaksaisi niin kokeilisi yhdellä sovtekillä ja yhdellä orkkiksella, mutta sama se on jostain hankkia käsiin se 12AT7 :) |
banzai 26.07.2010 11:15:48 | |
---|
|
asaksala 07.08.2010 10:42:55 | |
---|
eilen kytkin 12dw7:n nuppiin. Testasin aktiivi-ibanezilla. Melkeinpä kaipasin enemmän särölle säädettävää gainia. Oli siinä olutta saunaa niin jäi testailu vähän taka-alalle. "Mark Knopfler has an extraordinary ability to make a Schecter Custom Stratocaster hoot and sing like angels on a Saturday night, exhausted from being good all week and needing a stiff beer." -Douglas Adams |
The Nakkisormi 12.08.2010 18:46:20 | |
---|
Joo, kaksi päivää kerkesi laite vanhenemaan tossa, kun ilmeisesti ukkonen(?) tjs. käräytti laitoksen ihan mykäksi. Kaikki liitännät, johdot, sulakkeet yms. tarkisteltu ja meikäläisen kapeahkot sähkömiehen taidot rupeaa käymään loppuun. Ja huom. kaikille irvistelijöille, ohmivalitsin OLI oikeassa kohdassa. :) Vois vituttaa, mutta mitäs sitä sääilmiöille mahdat. |
PnukBassist 12.08.2010 21:48:49 | |
---|
Well, I woke up Sunday morning
With no way to hold my head that didn't hurt.
And the beer I had for breakfast wasn't bad,
So I had one more for dessert. |
poppamies 12.08.2010 22:00:52 | |
---|
G strings are for strippers |
McStadey 22.10.2010 10:39:47 | |
---|
Tulipahan vaihdettua jo tuossa kesällä TADin putket tuohon, 7025S ja 12AT7. Taso tippu mukavasti ja gainisäädössä on ny selkeesti enempi käyttövaraa. Jotenki erehdyin hommaamaan tollasen ihan perinteisen 4-10 orangen tuon kaveriksi kun semmonen käveli vastaan, ja hyvältähän tuo soundaa..Menee vaan tuo pienen nupin hyöty vähän hukkaan ko kaapilla o painoa 43 kg =P Pitäs varmaa jossai välis kokeilla pystyiskö tuota etuastetta käyttämään studiossa.. Livekäytössä tuo DI-lähtö on toiminut ihan ookoosti... Life is the art of drawing without an eraser
-John W Gardner |
tarzan 15.03.2011 13:31:01 (muokattu 15.03.2011 13:32:41) | |
---|
Nyt tulee nosto. Mietiskelin tässä oman bass terrorini kohtaloa ja ajattelin kokeilla tuohon alle 15 tuumasta orangen kaappia. Nyt on siis tuo sp210 alla. Aiemmin näky 15 tuumasesta hyvää juttua ja kaappi onkin tulossa todennäköisesti jo pohjaksi uuteen, eli myöhemmin hankkisin ADB-200 ja sille vielä jonkun kaapin sitten. Ns. aikuisten kamat? Mutta onko joku ajellu 15 kaappia ja sitten tuota orangen pikkukaappia samaan aikaan? Liekko mistään kotosin? Edittinä: siis idioottimaiseltahan se näyttää jos 15 tuumasen päälle pinoaa minikaapin ja pikkunupin, mutta kuitenkin... Jotenkin treeneissä tuntuu, että pikkukaappi ei anna tarpeeksi. Hyvä se on, ja toimii yhteen hyvin mutta jotenkin haluaisin tuota setuppia kasvattaa. Ja sieltä se taas tuli. |
bize 15.03.2011 23:10:25 | |
---|
Tuntui 15-tuumasen kanssa toimivan todella hienosti ihan yksinään tuo nuppi. Mutta katsotaan vielä perjantain jälkeen keikkafiiliksiä. Testailin siis gallien kruegerin 2x10:llä, saman valmistajan parilla eri 15" komerolla ja ashdownin ABM 4x10"llä. Putkiksi jäi toistaiseksi EH 12AT7 lähimmäksi inputtia ja toiseen EH 12AU7, toinen 12AT7 toimisi epäilemättä mut putkivalikoimat oli vähän rajalliset. Tungsolin 12AX7:t kuulosti joka positiossa yhdessä ja yksinään huonommalta kuin orkkisputket, jotka oli yllättävän ok jos tykkää gainikkaasta menosta. 12AU7 ekana antoi omaan korvaan vähän hengettömän fiiliksen, ts. enempi särölle säätyvää gainia teki mieli. |
bize 15.03.2011 23:12:14 | |
---|
Niinjoo, ja ostopäätöksen tein orangen oman sp210 -komeron kanssa. Oli todella hyväsoundinen laatikko! Botnea yllättävästi ja sävykäs keskialue & treble. |
musiikkimies123 30.10.2011 11:49:32 | |
---|
Ei ole täällä vähän aikaan ollutkaan juttua orangesta? Mites porukoiden bass terrorit pelaa? Itse joudun luopumaan omista sp2x12 ja bass terror 500 -laitteista :/ Torilta löytää jos tarvetta. |
Muutaman kuukauden käytön jälkeen olen hyvinkin tyytyväinen Terror 500:een ja SP410 kaappiini. Musarin Stingrayn kanssa murisee mukavasti. Kaapin käänsin pystyyn, joka mun käytössä toimii paremmin: http://muusikoiden.net/dyn/users/91062.jpg |
jonel 03.11.2011 13:25:48 | |
---|
|
Zieberheim 28.11.2011 22:04:46 | |
---|
Itellä on nyt kesästä asti ollut Bass Terror käytössä, alla TC Electronicin RS410-kaappi. Oon kyllä ollut erittäin tyytyväinen. Live- ja treenikäytössä toiminut kuin unelma, ainoa miinus tulee ehkä tuosta liian kuumasta ulostulosta (joka ei tosin ole sekään iso ongelma ollut kun on DI-boxin väliin törkännyt). Hintaansa nähden oikein oiva peli, ja mökää lähtee varmasti enemmän kuin on tarvis. Eikä turhan vaikea säätää, kun nubeksia ei montaa ole! http://www.soundcloud.com/dimtone |
luoma 05.12.2011 16:28:08 | |
---|
Mites onko kukaan modannut Terrorin puhallinta, kotioloissa se pitää hieman kovaa ääntä. Jostain luin sellaisen vinkin että laittaa puhaltimen ja kotelon väliin vaahtomuovi- tai silikoni tiivisteen, eli irroittaa sen vähän kotelosta jolloin runkoääni vaimenee??? |
McStadey 11.12.2011 14:35:27 | |
---|
Zieberheim: ainoa miinus tulee ehkä tuosta liian kuumasta ulostulosta (joka ei tosin ole sekään iso ongelma ollut kun on DI-boxin väliin törkännyt). Ite oon huomanu että monikaan miksaaja ei jostain syystä oo huomannu että miksauspöydissä on myös line sisääntulo. DI on tosiaan linjatasonen ja pitäs törkätä sinne ni ei tarvi ees di-boxia - paitsi jos haluaa vääntää gainit kaakkoon. I am easily satisfied with the very best.
-Winston Churchill |
okabass 11.12.2011 18:30:25 | |
---|
luoma: Mites onko kukaan modannut Terrorin puhallinta, kotioloissa se pitää hieman kovaa ääntä. Jostain luin sellaisen vinkin että laittaa puhaltimen ja kotelon väliin vaahtomuovi- tai silikoni tiivisteen, eli irroittaa sen vähän kotelosta jolloin runkoääni vaimenee??? Joo. Se auttaa. On olemassa varmaan tietsikoihin tarkoitettuja tuollaisia. Toinen, mikä auttaa ehkä vielä enemmän, on puhaltimen kierrosnopeuden laskeminen. Siihen on olemassa useita eri tapoja, riippuen puhaltimen tyypistä. Myös puhaltimen vaihtamista lämpötilasäätöiseen voi harkita. In porto perse vitulus est. Käännös: "Satamassa on vasikka". |
Pallisti 05.01.2012 00:51:05 | |
---|
PnukBassist: Mites tää? http://www.dv247.com/guitars/orange … -hybrid-bass-guitar-amp-head--64024 Joko on Orankemiehillä kuola poskella? Nonnii. Vähän vanhaa keskustelua, mutta pakko osallistua. Tajusin tänään, että tarvitsen viikon päästä jonkun edullisen ja tehokkaan nupin, koska mun Ampegin SVT-3 Pro on liian tehoton. Yytsin netistä ja löysin tämän, törkeen halpa ja paljon tehoja :) Toimisikohan tommonen 1000 w Orange Ampegin rantasaunan kanssa? Pitää saada mökää ja alapäätä, muuten ihan sama. Voisi olla kiva roudata. Toi melkein liian alhainen hinta hämää. Mites se etuasteputkien vaihto? Onko oikeasti tarpeellista? Joopajoo, paljon tekstiä, eikä taas mitään sisältöä... |
J.Hyle 05.01.2012 21:03:04 | |
---|
Mulla on toi 1000W bass terrori.Sen alla on Orangen OBC 810 kaappi. Ainakin sandbergin Ken Taylor bassolla tulee munakkaat saundit. Tuuttaa ihan älyttömän kovaa. Varmaan olis 500W terrori riittäny tehoiltaan. |
Antti K. 05.01.2012 21:23:28 | |
---|
J.Hyle: Mulla on toi 1000W bass terrori.Sen alla on Orangen OBC 810 kaappi. Ainakin sandbergin Ken Taylor bassolla tulee munakkaat saundit. Tuuttaa ihan älyttömän kovaa. Varmaan olis 500W terrori riittäny tehoiltaan. Hieno setti. |