Aihe: Step-down muuntaja?
1
Thomas Häggblom
01.11.2011 12:53:39 (muokattu 01.11.2011 12:53:51)

Mistäköhän voisi hankkia kätevästi ja suht. halvalla laitteen, joka muuntaa jännitteen Suomen 230V:stä Japanin 110V:hen? Mielellään myös sellainen, joka on tarkoitettu Japani - Eurooppa -yhteensopivaksi, eli muuntajassa on suomalainen plugi pistorasiaan laitettavaksi ja se ottaa vastaan japanilaistyylisen plugin. Vai pitääkö tyytyä johonkin muuntaja + adapteri-kombinaatioon.

Netissä kun on paljon noita japanilaisia analogisynia ja ihan hyvillä hinnoilla, mutta ilmeisesti noita ei kannata tyrkätä suomen pistorasioihin vain pelkällä adapterilla :)

Ja pystyyköhän tuon 110V --> 230V muunnoksen tekemään jotenkin laitteen sisällä, vaihtamalla synan sisällä olevan virtalähteen ja -piuhan, jos teettäisi jollain osaajalla?
www.myspace.com/loistavapolku
tepposal
01.11.2011 15:30:11
Kokeile Clas Ohlsonilta. Minusta sieltä pitäisi löytyä ainakin usa-muuntaja. Onko japanilainen plugi vielä erilainen kuin usalainen..? Pitäisi kyllä pystyä virtalähteen modaus meille sopivaksi.

Itse joskus katselin kanssa noita ebayn japani-tarjontaa, mutta mulla oli sellainen olo ettei kovin halpaa. Mutta kaippa sieltäkin hyviä diilejä voi löytyä. Tosin läh. ym. kulut nostavat hintaa paljon.
the-wsproject.com
tonecab
01.11.2011 15:53:23
Undying Dreams: Mistäköhän voisi hankkia kätevästi ja suht. halvalla laitteen, joka muuntaa jännitteen Suomen 230V:stä Japanin 110V:hen?

Oon luullu et Japanissa on 100V ?!??!?...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)