Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Livetoiminta »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Allen&heat ZED 10 FX ?
1
stagestar
31.10.2011 16:10:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko millaisia kokemuksia kyseisestä pikkumikseristä. Tai onko jollain ehdottaa vaihtoehtoa ? Varmaan tämä ehkä olisi laadultaan merkin perusteella viisas vaihtoehto vastaavalle behringerille ;) ja saattais ehkä helpommin saada myytyä eteenpäin jos ei milloin enää tarvitse. Tuosta löytyisi tuo sweepattava keskialue.
 
rok rok !!!
Sami_T
31.10.2011 22:39:46
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Noi ZEDit on mekaaniselta rakenteeltaan vähän sellasia rimpuloita. Eq on haikea ja lisäksi ainakin 16-kanavaisessa mallissa on epätavallisen voimakas taustakohina.
 
Tossa hintaluokassa Yamaha MG-sarjan vehkeet saa mun äänen. Eli sopiva malli voisi olla esim. MG 124 CX.
 
http://www.yamahaproaudio.com/global/en/products/mixers/mg_cx/
 
"Jos punaiset valot ei edes vilku niin laite ei tee kunnolla töitä." - www.showtekniikka.fi - samitorvinen.blogspot.com
stagestar
01.11.2011 17:13:03 (muokattu 01.11.2011 17:14:54)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jaa... voi jehna. Kehno kun pääsis jonnekin tuon tsekkaamaan. Pienissä Jampuissa vaan ei ole tuota sweepattavaa keskialuetta.
 
Ja sais se vaikka kalliinpikin olla, muttei isompi.
 
rok rok !!!
Sami_T
01.11.2011 19:13:09
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pienissä Jampuissa vaan ei ole tuota sweepattavaa keskialuetta.
 
Katsopas nyt vielä toisen kerran, esim. just tota MG 124 CX:aa.
 
"Jos punaiset valot ei edes vilku niin laite ei tee kunnolla töitä." - www.showtekniikka.fi - samitorvinen.blogspot.com
aimotuska
01.11.2011 19:59:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sami_T: Katsopas nyt vielä toisen kerran, esim. just tota MG 124 CX:aa.
 
En mää ainakaan näe 124 CX:ssä sweepattavaa keskialuetta. EQ:ssa on kolme nuppia: Low, Mid ja High. MG 166:ssa on sweepattava keskialue, mut ilmeisesti se on kysyjälle liika iso. Mites sitten tuo Soundcraftin EFX8? Siinä olis sweepattava keskialue ja ois ihan suht ookoo pikkutiski.
 
Ite oot ruma.
Sami_T
02.11.2011 09:21:21
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo väärässähän mä olin. Puoliparametrinen keskialue vasta 166CX:ssa, koko ajan tuijottanu väärä kuvaa. My bad.
 
"Jos punaiset valot ei edes vilku niin laite ei tee kunnolla töitä." - www.showtekniikka.fi - samitorvinen.blogspot.com
NeliX4
02.11.2011 09:48:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eiks tuo mainittu Yamaha 166 tai joku Soundcraft EFX ole ne suosituimmet ko. kokoluokassa. Merkkinäkin Yamaha on tunnetuin... (ks. Häärumpali video Youtubesta)
 
Haipuma
02.11.2011 10:00:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Asiaa liipaten:
 
Onko joku huomannut saman noissa Yamahan pienemmissä edellä mainituissa, että gainit ja volumet joutuu luukuttamaan melkein täysillä ennen kuin saa ulos oikein mitään vahvaa signaalia?
 
On testattu eri äänilähteillä (mikit, synat, basso..) ja eri aktiivikaapeilla.
 
Eikä noi nappulat mun mielestä tuossa Yamahassa mitään erityistä laatua edusta. Toimivat, mutta ovat aika rimpuloita + että namiskojen juuresta paistaa suoraan mikserin sisään -> oiva reitti pölyn kertymiselle.
 
Oppikirjat kertovat: "Käyttökelpoinen kosketinsoitin maksaa uutena yli 6 000 ja vähän vanhempi käytetty 3 000 markkaa."
stagestar
03.11.2011 06:53:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juu, juuri tuo soundgraft on ollut myös itsellä yhtenä ajatuksena...ja yhteen merkin tuotteeseen olen ollut varsin tyytyväinen jo vuosia. mutta tosiaan nyt etsin sellaista pientä näppärää miksutinta. mutta eihän efx8 tosin koolta kamalan iso ole.
 
rok rok !!!
Einherjar
03.11.2011 12:37:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Haipuma: Onko joku huomannut saman noissa Yamahan pienemmissä edellä mainituissa, että gainit ja volumet joutuu luukuttamaan melkein täysillä ennen kuin saa ulos oikein mitään vahvaa signaalia?
 
Itse joskus tuota ihmettelin. On tullut yksi yksilö vastaan, jossa piti ajaa liukuja "lujaa" ja yksi yksilö jossa piti vastaavasti ajella masterilla.
Omassa pikkumikserissä (se on se neljän mikkikanavan versio) pitää ajella masterilla. Jos masteri ei ole nollassa, niin suoltaa tosi ponnetonta soundia.
 
"Sanovat että osaisin miksata, mutta kyllä se viina mahtaa olla minun juttu" -Tuntematon miksaaja
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «