Aihe: CD-levyjen loppu lähellä?
1 2 3 4 58 9 10 11 12
levesinet
30.10.2011 14:57:19 (muokattu 30.10.2011 15:00:45)
Kova vaiva oli poistaa iTunes ja Quicktime kotikoneelta. Ihan hirveitä softia. Sen jälkeen pidän kaikkea Applen tekemää kokeilematta paskana ja boikotoin firmaa mahdollisuuksien mukaan. Vuosien aikana on kertynyt muitakin syitä vihata Applea.

CD-levyt ei kuole niin kauan kuin jotain mielenkiintoista musiikkia tarjotaan vain CD-levyillä.

Viimeksi maksoin musiikista, jota myytiin vain CD-levyllä, mutta mieluummin olisin ottanut sen MP3-muodossa suoraan. Olisi tullut halvemmaksi ja olisi säästynyt aikaa ja vaivaa.
Lennu
30.10.2011 15:31:17

levesinet:
CD-levyt ei kuole niin kauan kuin jotain mielenkiintoista musiikkia tarjotaan vain CD-levyillä.

no tällä logiikallahan CD:n olis pitäny kuolla jo 1991
Tuen homoliittoja jos molemmat mimmit on kuumia.
BigPapa
30.10.2011 16:00:41

Lennu: no tällä logiikallahan CD:n olis pitäny kuolla jo 1991

Haloo. Koko ajan pukkaa mielenkiintoisia uudelleenjulkaisuita CD:llä, myös ennen vuotta 1974 tehtyä musiikkiia, joka on sitä parasta, muutamaa poikkeusta lukuunottamatta.
Jucciz
30.10.2011 16:17:40
Lennu: iTuneshan on ihan huippulisofta, ootko edes kokeillut. Nykyään ei tarvii edes olkkaristereoita, kun pistää vaan puhelimeen musat. Erittäin kätevää. Levyt vie vaan tilaa ja kerää pölyä.

En dumaa kokeilematta. iTunes ei toimi mulle: siinä on paljon juuri sitä Apple-ajattelua, jota kyseisessä firmassa vihaan ("te palikka-aivot teette asiat joko näin tai ette tee ollenkaan"), mutta onneksi on vapaus olla käyttämättä. Jokainen tunkekoon musansa toki minne haluaa.
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
lindo
30.10.2011 16:50:16 (muokattu 30.10.2011 16:53:14)
Lennu: Jälleenmyyntiarvo, aika kokoomusta. Ei munkkipossullakaan ole jälleenmyyntiarvoa. Ennemmin musa semmonen on ku joku auto.

No tuota ... munkkipossu ja auto kuuluu ehkä samaan osastoon. Munkkipossu syödään, ja se siitä. Autolla ajellaan kunnes se on niin paska että menee romuttamoon. Musa sen sijaan... meillä on täällä kotona esim savikiekkoja joita vielä kuunnellaan. Ei paljon mutta joskus kuitenkin.

Sun tapauksessa musa ehkä onkin ns. kertahyödyke, jonka voi sitten deletoida kun ei ole enää in.
Vai käsitinkö väärin?

EDIT:
Itse olen sen verran kalkkis että en osta musaa download muodossa, mutta kuuntelen Spotifystä kylläkin.
Rok rok
Lennu
30.10.2011 16:51:57

BigPapa: Haloo. Koko ajan pukkaa mielenkiintoisia uudelleenjulkaisuita CD:llä, myös ennen vuotta 1974 tehtyä musiikkiia, joka on sitä parasta, muutamaa poikkeusta lukuunottamatta.

Saa ne varmaan tunestakin. Säästöäkin tulee varastotiloista, prässäämöjen, postihenkilökunnan yms palkoista. En kyllä näe järkeä siinä pyörylässä, käytännössä turha. Vähän ku lukis fyysisiä kirjoja edelleen, niitä nidottuja paperijuttuja joita joskus oli.
Lennu
30.10.2011 16:54:06

lindo: No tuota ... munkkipossu ja auto kuuluu ehkä samaan osastoon. Munkkipossu syödään, ja se siitä. Autolla ajellaan kunnes se on niin paska että menee romuttamoon. Musa sen sijaan... meillä on täällä kotona esim savikiekkoja joita vielä kuunnellaan. Ei paljon mutta joskus kuitenkin.

Sun tapauksessa musa ehkä onkin ns. kertahyödyke, jonka voi sitten deletoida kun ei ole enää in.
Vai käsitinkö väärin?

No en mä säilytä omaakaan paskaani hyllyssä, miksi mitään muutakaan paskaa, jota kaikki musa enemmän tai vielä enemmälti on.
lindo
30.10.2011 16:56:26
Lennu: No en mä säilytä omaakaan paskaani hyllyssä, miksi mitään muutakaan paskaa, jota kaikki musa enemmän tai vielä enemmälti on.

Okei. Tää selvensi asiaa kummasti.
Rok rok
BigPapa
30.10.2011 17:21:20

Lennu: Saa ne varmaan tunestakin. Säästöäkin tulee varastotiloista, prässäämöjen, postihenkilökunnan yms palkoista. En kyllä näe järkeä siinä pyörylässä, käytännössä turha. Vähän ku lukis fyysisiä kirjoja edelleen, niitä nidottuja paperijuttuja joita joskus oli.

Tunee ei voi kuunnella olohuoneen mahtistereoilla, en ainakaan minä.
Lennu
30.10.2011 17:32:28

BigPapa: Tunee ei voi kuunnella olohuoneen mahtistereoilla, en ainakaan minä.

Mulla on olkkarissa yks ylimääränen iMac Spotify ja iTunes-koneena kytkettynä sterkkoihin.
BigPapa
30.10.2011 17:40:30 (muokattu 30.10.2011 17:46:22)

Lennu: Mulla on olkkarissa yks ylimääränen iMac Spotify ja iTunes-koneena kytkettynä sterkkoihin.

Mulla ei oo enkä aio hankkia eres. Mulla on kytkettynä stereoihin vinyylisoitin ja Playstation 2, millä hoituu ceereen kuuntelu, sekä CD että C-kasettisoitin sekä DVD/VHS soitin sekä VHS nauhuri ja vielä Digiboxi. Kyl kelppa.
pekka montin
30.10.2011 18:08:25

Marginaalimusiikin ystävänä CD:t ovat minulle elintärkeitä monessakin mielessä.
Ei lisättävää.
lindo
30.10.2011 19:00:59
BigPapa: Mulla on kytkettynä stereoihin vinyylisoitin ja Playstation 2, millä hoituu ceereen kuuntelu, sekä CD että C-kasettisoitin sekä DVD/VHS soitin sekä VHS nauhuri ja vielä Digiboxi. Kyl kelppa.

Samat täällä :D (miinus PS2)
Rok rok
arppah8
30.10.2011 20:38:50

Mä olen sortunut ostamaan jokusen tallenteen mp3-muodossa kun muuta ei ole ollut saatavilla. Levylle ne on kuitenkin poltettu, en mä osaa musaa koneelta kuunnella. Fyysiset tallenteet on pop. Niitä toistetaan CD/BluRay/MiniDisc/vinyyli/VHS/C-kasettisoittimilla. Ämpäreitä varten on kyllä soitin joka kulkee salilla/lenkillä mukana, sekin on täytetty oman levyhyllyn antimilla.
Status: Asiallinen mies, puhaltaa 1.37 promillea klo 7.30.
Rämppy
30.10.2011 22:46:08
Mun mielestä mp-kolmosissa on useimmiten niin paska soundi, että ne soveltuvat ainoastaan jonkun puuhastelun taustamuzakiksi mutta ei varsinaiseen musiikin kuunteluun.
En sitten malttanut olla sanomatta.
FastEddie
31.10.2011 00:36:05

Rämppy: Mun mielestä mp-kolmosissa on useimmiten niin paska soundi, että ne soveltuvat ainoastaan jonkun puuhastelun taustamuzakiksi mutta ei varsinaiseen musiikin kuunteluun.

Mä kuuntelen musiikkini pääasiassa mp3sina iTunesin kautta langattomasti stereoistani. Ostan musiikkini kuitenkin CDinä.

Muutettuani muutaman kerran, olen saanut tarpeekseni kasettien (oops, nehän heitinkin jo kaksikymmentä vuotta sitten kaatopaikalle, koska ne ei ollut enää kuuntelukunnossa), LPitten ja CDitten kantamisesta paikasta toiseen.
Neljä kovalevyä verrattuna 700 LP ja 1000 CD on vaan niin helppoa.
"Rehab is for quitters"
Jucciz
31.10.2011 02:04:51
Rämppy: Mun mielestä mp-kolmosissa on useimmiten niin paska soundi, että ne soveltuvat ainoastaan jonkun puuhastelun taustamuzakiksi mutta ei varsinaiseen musiikin kuunteluun.

Tää on sinänsä ihan siitä kiinni, miten ja millä ne mp3:t on koodattu. Ensinnäkin enkoodereita on useita, toisekseen bitrate vaikuttaa, kolmannekseen stereo/joint stereo vaikuttaa yms. Hyvin - ja painotan: hyvin - tehty mp3 on oikeasti tosi vaikea tai mahdoton erottaa alkuperäisestä CD:stä. Tilanne oli eri silloin 90-luvulla kun mp3-formaatti tuli ja enkooderit olivat vielä lapsenkengissään ja jengi pakkaili jotain 128kbps-sontaa jollain Xing-enkooderilla. Tämä varmasti vaikutti negatiivisesti kyseisen formaatin kehnohkoon maineeseen. Käsittääkseni LAME on tämänhetkisistä enkoodereista se, jolla pitäisi syntyä kelpo jälkeä ja jota kehitetään edelleen.
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Kailis
31.10.2011 02:52:14

Hargon: Sääli. CD-levyjen kansivihkoset ovat jo pitkään muodostaneet pyttykirjallisuuteni perustan.

Vinyylien kansiteokset ovat soundien lisäksi yksi syy tukea vanhempaa systeemiä. Ymmärrän kyllä että kalliit, rahaa ja huoltoa vaativat systeemit väistyvät halpojen ja helposti tuettujen formaattien tieltä. Minä henkilökohtaisesti haluaisin aloittaa kapinan vinyylien puolesta. Kuka lähtee messiin?
Ronttimus: Aiheeseen: Söin juuri luomupaahtoleipää. Vitutti kun maistui niin paskalta.
Quru
31.10.2011 08:19:53
No, antaa mennä. Elokuussa sain vinyylisoittimen käyttööni, olen sen jälkeen käyttänyt moninverroin enemmän rahaa äänitteisiin kuin aiemmin. Lähes kaikki itseäni kiinnostavat julkaisut on saatavilla vinyylinä, heippa vain CD.
"Itsehän en tytöistä niin välitä, mutta itseäkin hämmentää miten kyseinen neiti ei ole edes sieltä rumimmasta päästä. " - M4ss3 m/
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)