Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Rummut: rumpukamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Tuoli, palli ja jakkara
1 2
hemmo
24.10.2006 19:57:50
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitä eroa rumputuoleissa on?
 
Joillekin kelpaa mikä vaan baarijakkara ja toisille sopii vain se oma kaasujousitettu hifituoli. On satulamallia, pyöreää ja isoperse-mallia sekä selkänojallista.
 
Kuinka löydän itselleni sen parhaan?
 
"40-vuotias pitkänlinjan pubitähti"
oksatboys
24.10.2006 20:17:41
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  


 

 
Kuinka löydän itselleni sen parhaan?

 
No jos vaikka kokeilisit niitä kaupassa tai ostat kaikki mahdolliset mallit.....
 
Älähän urheile!!!
Epämuusikko
24.10.2006 22:26:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ota Elacin-valu peräsuolesta ja aseta se penkkiin. henkilökohtainen muotoiltu, eikä putoa penkiltä kesken keikan.
 
Perus-kiekkopenkki tai satulamalli, tykkää kummasta tykkää. Pääasia, että on kierteet!
 
TOTO on parhaimmillaankin TOTOa. Bustard #1
LumPus
24.10.2006 22:48:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitä eroa rumputuoleissa on?
 
Joillekin kelpaa mikä vaan baarijakkara ja toisille sopii vain se oma kaasujousitettu hifituoli. On satulamallia, pyöreää ja isoperse-mallia sekä selkänojallista.
 
Kuinka löydän itselleni sen parhaan?

 
testaa hyvä mies, testaa! ei voi oikeen sanoa suoraan mistä sun persees tykkää.
Taman 1St Chairin korkeudensäätö ja jalka yleensäkkin on omasta mielestä se kaikista fiksuin.
 
jussiohman
24.10.2006 23:07:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kaverin 1st Chairia kokeiltuani tilasin heti itekkin semmosen. Satulamalli tuntuu persiessä hyvälle ja muutenkin säädöt ym. toimii. Jos on kova jätkä, soittaa säkkituolilta.
 
Hetken kestää elämä, sekin synkkä ja ikävä
mustakaapu_3
25.10.2006 00:22:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos on kova jätkä, soittaa säkkituolilta.
 
No, en sitten oo kova jätkä. Puoli viikkoa erittäin intensiivistä soittamista takana ja newsoundin penkki on tehnyt alaselästä selvää jälkeä, vahvojen särkylääkkeiden voimalla tästä pian nukkumaan...
 
Alkaa joku h****tin 1st chair pikkuhiljaa vaikuttaa ihan houkuttelevalta ajatukselta!
 
hemmo
25.10.2006 06:10:29
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

testaa hyvä mies, testaa!
 
Ihan hyvä vinkki, mutta kaupassa testaamalla ei kyllä saa minkäänlaista kuvaa mistään. Pitäisi saada tositestiin treeneihin.
 
Mulla on mukamas hyvä Jammun 740 tuoli kierteillä, mutta jotenkin olen tyytymätön. Parempaa kaipaisi.
 
"40-vuotias pitkänlinjan pubitähti"
kampela
25.10.2006 09:29:04
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulle riittää että penkki on pehmustettu ja erittäin tukeva. Ja tukevuushan maksaa.
 
http//:www.musamaailma.fi
HeavyMachinery
25.10.2006 10:34:14
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos on kova jätkä, soittaa säkkituolilta.
 
Ei oo noin !! Johan se aikaisemmassa penkki keskustelussa todettiin että kova jätkä vetää kyykystä ilman penkkiä !!
 
Itse haluisin DW:n airlift tractor-seat mallin maksaa vaan ihan V:tusti...
 
Meidän Äiti tekee teidän äidistä ruokaa....
hemmo
25.10.2006 11:09:10
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olisko tuo elikkäs hyvä?
 
http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-185352.html
 
"40-vuotias pitkänlinjan pubitähti"
gulfstream650
25.10.2006 11:19:58
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olisko tuo elikkäs hyvä?
 
http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-185352.html

 
Tuo on sopiva jos perse on kahden perseen kokoinen.
 
Svengaa kuin saksanhirvi.
hemmo
25.10.2006 11:41:30
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuo on sopiva jos perse on kahden perseen kokoinen.
 
Jos olen 195 cm ja 125 kg, niin sittenhän se sopii mulle.
 
"40-vuotias pitkänlinjan pubitähti"
gulfstream650
25.10.2006 11:44:30
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos olen 195 cm ja 125 kg, niin sittenhän se sopii mulle.
 
Matti Oiling käyttää kyseisen näköistä Yamaha-tuolia. Itse asiassa kuvan tuoli on yllättävän hyvä istua, vaikka itse käytänkin perinteistä varsin pehmeää ja pyöreää Yamahan jakkaraa. Minun strategiset mittani ovat 181 cm ja 75 kiloa.
 
Svengaa kuin saksanhirvi.
Youni
25.10.2006 19:57:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuo on sopiva jos perse on kahden perseen kokoinen.
 
Repesin!
 
Kyllästyin Pearlin halvimman aiheuttamaan selän väsymiseen ja perseen puutumiseen. Nyt on 1st Chair Ergo Rider, jaksaa muuten istua. Tuli testattua musikaalitreeneissä, 7h harkat kahdella tauolla eikä perse puutunut ollenkaan.
 
"Käyttäkää sitä hakua, ja toisaalta älkää joka kohtaan itkekö turhaan sen haun käytöstä." -Moderaattori
samumaster
30.10.2011 14:03:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Huom! Olet kirjoittamassa yli 1830 päivää vanhaan ketjuun!
...
 
Tarkoitus olisi hankkia rumputuoli sähkörumpusoittoon pianotuolin sijasta. Melko nuori jätkä olen mutta oon lukenu noista Taman 1st Chaireista ja Gibraltarin tuoleista.
 
Mutsin poikaystävä tarjoutu auttamaan, kun hänen vanhalla kaverillaan on ylimääräsiä rumputuoleja. Se kaveri sano että vois myydä jonkun Taman uudenveroisen tuolin 25 eurolla, ja maksoi kuulemma 75eur uutena.
 
Rahaahan on, että mulla on varaa tohon rumputuoliin käyttää hieman yli 100euroa.
En tiedä, pitäskö ostaa tuo rumputuoli jota tarjotaan, kun se vaikuttaa aika halpikselta. En kuitenkaan viittis kieltäytyä, kun se äidin poikaystävä niin tarjoutu kerran auttamaan, ja se onki jo sovittu että kokeilen kyseistä tuolia. Hieman nolottais sanoa paikan päällä ei, juuri koska siihen on muden bf sen verran vaivaa nähny.
 
Enkä oo kokeillu yhtää niitä kalliimpia jakkaroita.
 
Toivottavasti en joudu kohtaamaan vanhojen mnettiläisten raivoa kysymyksen typeryydestä.
 
Olen, siis röydän.
Weetoz
30.10.2011 14:25:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

samumaster: ...
 
Tarkoitus olisi hankkia rumputuoli sähkörumpusoittoon pianotuolin sijasta. Melko nuori jätkä olen mutta oon lukenu noista Taman 1st Chaireista ja Gibraltarin tuoleista.
 
Mutsin poikaystävä tarjoutu auttamaan, kun hänen vanhalla kaverillaan on ylimääräsiä rumputuoleja. Se kaveri sano että vois myydä jonkun Taman uudenveroisen tuolin 25 eurolla, ja maksoi kuulemma 75eur uutena.
 
Rahaahan on, että mulla on varaa tohon rumputuoliin käyttää hieman yli 100euroa.
En tiedä, pitäskö ostaa tuo rumputuoli jota tarjotaan, kun se vaikuttaa aika halpikselta. En kuitenkaan viittis kieltäytyä, kun se äidin poikaystävä niin tarjoutu kerran auttamaan, ja se onki jo sovittu että kokeilen kyseistä tuolia. Hieman nolottais sanoa paikan päällä ei, juuri koska siihen on muden bf sen verran vaivaa nähny.
 
Enkä oo kokeillu yhtää niitä kalliimpia jakkaroita.
 
Toivottavasti en joudu kohtaamaan vanhojen mnettiläisten raivoa kysymyksen typeryydestä.

 
Tsekkaa, että...
 
-Tuoli on tukeva ja riittävän jämerää tekoa
-Korkeuden saa säädettyä sopivaksi
-Korkeussäätö myös pysyy kohdallaan kun soittaa (kierteelliset ovat tässä suhteessa luotettavampia)
-Tuoli tuntuu riittävän mukavalta perseen alla
 
Jos nuo ehdot täyttyvät, niin penkki on hyvä. Jos penkki ei ole riittävän jämerää tekoa ja se esim. huojuu, voi mennä selkä rikki. Myös väärällä korkeudella istuminen tekee pahaa kropalle. Itselläni on tämmönen: http://www.thomann.de/fi/tama_ht730_drummersitz.htm
Ainut miinus tossa on se, että pitkään istuttaessa rupeaa vähän hikoiluttamaan tuo nahkapinta.
 
Timi
30.10.2011 14:35:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitenköhän vaikuttaa istuma,ryhti ja soittoasento?Mä oon kohta kuuskymppinen ja kokenut baari keittiöprtaat sun muut jakkarat.Viimoiset vuodet ihan tavallinen pyöreä.Kierteellä istuma korkeutta säädettävä rumputuoli.Eikä mitään selkäsärkyjä ole ollut.
 
Vaikea.Mutta varma!
isoaarne
30.10.2011 14:36:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Weetoz:
Ainut miinus tossa on se, että pitkään istuttaessa rupeaa vähän hikoiluttamaan tuo nahkapinta.

 
ja tähän vaivaan auttaa perus puuvilla/frotee pyyhe. näitähän saa tunnetusti hotellihuoneista.
 
http://www.youtube.com/watch?v=cW0RIbQwOfI&fmt=18
Ruutikallo
30.10.2011 14:46:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Weetoz: Tsekkaa, että...
 
-Tuoli on tukeva ja riittävän jämerää tekoa
-Korkeuden saa säädettyä sopivaksi
-Korkeussäätö myös pysyy kohdallaan kun soittaa (kierteelliset ovat tässä suhteessa luotettavampia)
-Tuoli tuntuu riittävän mukavalta perseen alla

- Tuoli pysyy notkumattomana, siis sama kuin tuo ylin, mutta tarkennukseksi.
 
V-mäinen asia on notkuva penkki. Kroppa joutuu alati olemaan jännityksessä kun pyrkii ylläpitämään selän "suoruutta" notkuvalla jakkaralla.
 
Tästä löytyy melko ikäviä kokemuksia. Ei mulla nuorempana niinkään, muuta kuin huomasi selän väsyvän tms. mutta nyt se on pitkään ollut jo sellainen pakko, että jakkaran on oltava jämäkkä. Muuten voi seuraavan päivä liikehdinnät lähes unohtaa.
 
Jos nuo ehdot täyttyvät, niin penkki on hyvä. Jos penkki ei ole riittävän jämerää tekoa ja se esim. huojuu, voi mennä selkä rikki. Myös väärällä korkeudella istuminen tekee pahaa kropalle. Itselläni on tämmönen: http://www.thomann.de/fi/tama_ht730_drummersitz.htm
Ainut miinus tossa on se, että pitkään istuttaessa rupeaa vähän hikoiluttamaan tuo nahkapinta.
 
[kyllä sen Led Zeppelinm Puple ja kunnonnon 60-70 musa] -Henydrum- 1.3.2008, 03:30:46 www.tukalaband.com
Kailis
30.10.2011 15:50:46
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on Gibraltarin satulamalli. Suosittelen. Tukeva, ei hiosta ja säädöt pitävät. Pitääpä lähteä istuskelemaan. Moi.
 
Ronttimus: Aiheeseen: Söin juuri luomupaahtoleipää. Vitutti kun maistui niin paskalta.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «