Aihe: Halvat käytetyt
1 2 3 4 5 6 730 31 32 33 34
cyberiad2001
26.10.2011 17:27:39

ei mullekaan yhtään mitään, profiilista päätellen ei näemmä ole käynyt koko sivustolla ilmoituksen jättämisen jälkeen. Sähköpostiin lähetin tarjouksen, mutta ei emitään sieltäkään. Ilmeisesti saanut myytyä muuta kautta tai sitten täytyy vetää johtopäätökisä Nikke Knattertonin tapaan... Erittäin haluttua kamaa äijällä listansa mukaan myynnissä :)
pekka montin
26.10.2011 17:57:32 (muokattu 26.10.2011 18:23:56)

cyberiad2001: ei mullekaan yhtään mitään, profiilista päätellen ei näemmä ole käynyt koko sivustolla ilmoituksen jättämisen jälkeen. Sähköpostiin lähetin tarjouksen, mutta ei emitään sieltäkään. Ilmeisesti saanut myytyä muuta kautta tai sitten täytyy vetää johtopäätökisä Nikke Knattertonin tapaan... Erittäin haluttua kamaa äijällä listansa mukaan myynnissä :)

Itse saan tuota JD-800:sta käyttää oppilaitoksen puolesta jos tarvis. Kunnostin sen taannoin ja vaihdoin patterin. Presetit ovat taattua mixtuuraa tuon aikojen rollejen ja korgien kesken mutta soitin herää eloon vasta jos jaksaa itse ruuvata. Periaatteessa tuosta saa kaikenmaailman digisuttua ja vastaavaa aikaiseksi, jos haluaa.
Analogia haluavalle tuo on iso pettymys koska tuon kauemmaksi ei analogista enään pääse, ja soitintahan aikanaan kaupattiinkin sellaiseina unelmien digisynttyjä sekä dance jumputtimena josta se on käsittääkseni myös hyvin tunnettu. Itse tykkään soittimen keytarsaundeista, Jan Hammer tyyliin. Sieltä saa jopa aika hyviä ja kieroja 80's sähköskeba mallinnuksia ruuvattua :)

Tosa siis se minkä kanssa väänsin muutaman tunnin alkuvuodesta.
Kun uusi patterin niin soitin automaattisesti dumppasi KAIKKI tehdasasetukset sisään, joka aika esimerkillistä :) Tuosta kuvasta näkee myös soittimen valtavan koon ja muovikerroksen josta soitinta paljon moitittu aikanaan, mutta itseäni asia ei ole haitannut. Ison casen tuolle kyllä saa ostaa, jos sitä joskus haluaa jonnekin turvallisesti roudata. Soittimen pituus ei ole se huolen aihe, vaan se leveys :)

http://www.facebook.com/photo.php?f … 7.1196535163&type=3&theater
pekka montin
27.10.2011 21:30:08

ptpt88
27.10.2011 23:24:52

Huomio:

http://www.huuto.net/kohteet/yamaha-ex7--bc3/196290481

Ja tuo on siis todellakin EX-5r, ei EX-7. Itse maksoin omastani 400e joten tuo 320e on kyllä erittäin edullinen. Niin ja kyllä se BC3 maksaa käytettynä pahimmillaan 50e.

Itse tekisi mieli ostaa jo melkein varalaitteeksi =)
I'm totally opposed to all these I'm totally opposed to all these expensive bullshit computers. They can do whatever you want but not in the time you want. One said to me: "With this new computer I can create something in one or two minutes'. This is an e
tepposal
28.10.2011 16:44:51
ptpt88: Huomio:

http://www.huuto.net/kohteet/yamaha-ex7--bc3/196290481

Ja tuo on siis todellakin EX-5r, ei EX-7. Itse maksoin omastani 400e joten tuo 320e on kyllä erittäin edullinen. Niin ja kyllä se BC3 maksaa käytettynä pahimmillaan 50e.

Itse tekisi mieli ostaa jo melkein varalaitteeksi =)

On kyllä kannattava ostos. Itsekin maksoin omasta jo muutama vuosi sitten vähän yli neljäsataa, ja sitten sinänsä kovin edulliseen kosketinversioon vaihtaessani en raaskinut olla heittämättä enempi välirahaa kuin mitä räkin ja kiippariversion ero muuten tuntuu olevan.
No ainakin mulla on nyt hopeinen millennium editio... ja isohan se on. Voisikin vaihtaa tilan vuoksi takaisin räkkiin, mutta EX5 on nyt master-koskettimistona.
the-wsproject.com
minimarshall
30.10.2011 00:31:51

pekka montin: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=571264

DX9 = 80 euroa = Edullinen

Ostin pois, ehdottomasti oli sen arvoista.
pekka montin
30.10.2011 00:46:57 (muokattu 30.10.2011 00:47:53)

minimarshall: Ostin pois, ehdottomasti oli sen arvoista.

Kyllä. Mulla oli kans yksi DX9 hetken aikaa ja myin laukun kanssa 140 euroon.
Olisin pitänyt sen jos olisi ollut tilaa.

Tuossa soittimessa on yksi ISO spesialiteetti joka teki itseeni vaikutuksen.
Preset nmr 7 tai 9 on lähes identtinen alkuperäisen Bon Jovi: Runaway saundin kanssa. Se on juuri sellainen kuin orkkis, tai ainakin pirun lähellä sitä. DX9 on mielestäni ostamisen arvoinen pelkästään tuon Presetin takia ja se toimii pirun hyvin kaikissa jutuissa missä oikean käden pitää takoa triolikomppia. Treenasin ite nimenomaan tuolla saundilla paljon yhden käden triolikomppauksia ja Runaway on loppujen lopuksi ihan haastava biisi saada menemään alusta loppuun täsmälleen taimissa ja etenkin kun osa trioleista tulee eteen ja osa tarkasti ykkösellä.

Hmm. DX9 oli myös jotain muuta kivaa, lähinnä presettien puolelta, jos oikein muistan. Youtubessa on yksi kaveri joka on saanut tuosta väännettyä jopa parempia saundeja mitä olen kuullut DX7:sta.

Tässä ko jamppa ja hänen vääntämät saundit :
http://www.youtube.com/watch?v=yNoLBHe51l8
minimarshall
30.10.2011 01:33:51

Kyllähän tuosta saa vaikka mitä kun vaan jaksaa vääntää ja perehtyä! Osaatko muuten sanoa saako tuohon palautettua tehdasasetuksia mitenkään? Edellinen omistaja oli väsäillyt monen muistipaikan päälle omia ufosoundejaan.
Janus
30.10.2011 03:13:21
pekka montin: alkuperäisen Bon Jovi: Runaway saundin kanssa. Se on juuri sellainen kuin orkkis, tai ainakin pirun lähellä sitä. DX9 on mielestäni ostamisen arvoinen pelkästään tuon Presetin takia ja se toimii pirun hyvin kaikissa jutuissa missä oikean käden pitää takoa triolikomppia. Treenasin ite nimenomaan tuolla saundilla paljon yhden käden triolikomppauksia ja Runaway on loppujen lopuksi ihan haastava biisi saada menemään alusta loppuun täsmälleen taimissa ja etenkin kun osa trioleista tulee eteen ja osa tarkasti ykkösellä.

Kyseinen kappale ei sisällä trioleja.
pekka montin
30.10.2011 08:25:48 (muokattu 30.10.2011 08:27:50)

Janus: Kyseinen kappale ei sisällä trioleja.

Miten itse ajattelet kappaleen rytmityksen? Entäs Toto: Hold The Line?
http://www.youtube.com/watch?v=2kPs61RteyA

Kun tuon nuottikuvan soittaa juuri noin suorana kuin se lukee ja korostaa vain ykkösiä, ei mielestäni päästä ihan täysin siihen lopputulokseen mitä haetaan, esim. Jos pistetään tietokone soittamaan biisi täsmälleen siten miten se on kirjoitettu.
Jos taas vain korostan ykkösiä eikä muu "swengi" elä ollenkaan mukana niin hommasta tulee aika pilkottua.
Homma kuulostaa aika jäykältä toisinsanoen. Tämän takia asiaa helpottaa ainakin itseni kohdalla että kelaan nuottikuvaa hieman toiselta kantilta kuin miten se täsmälleen kirjoitetaan, ja nimenomaan triolipohjalta jossa korostan myös ykkösiä(mitä nopeempi tempo, sitä vaikeampaa se itselleni swengin kannalta) joka tuo siihen sen "swengin". Puhutaan ymmärtääkseni siis rytmisestä fraseerauksesta ja miten asia funtsitaan.
Toto mielestäni paras esimerkki aiheesta ja siinä kyllä laitetaan aika äkkiä pianistin oikea käsi jos jonkinmoiseen jyystöön :)
pekka montin
30.10.2011 08:31:18

minimarshall: Kyllähän tuosta saa vaikka mitä kun vaan jaksaa vääntää ja perehtyä! Osaatko muuten sanoa saako tuohon palautettua tehdasasetuksia mitenkään? Edellinen omistaja oli väsäillyt monen muistipaikan päälle omia ufosoundejaan.

Netistähän ne saa dumpattua sinne :)
pekka montin
30.10.2011 10:24:39 (muokattu 30.10.2011 10:27:54)

M.i.k.key: Kyllähän sen voi ajatella 3/8+3/8+3/8+3/8+4/8 tahtilajeinakin. Rumpunuottia en vaan uskalla edes ajatella... sait muuten plussan.

Nuottikuvanahan alkuperäinen on täysin oikea omassa yksinkertaisuudessaan.
Eri asia on sitten miten se pitää sisäistää mutta tuossa linkittämässäni nuottikuvassa asiaa ei kamalasti auta että sielä on metronomimerkintä vain ylhäällä.
Mulle aikanaan opetettu oikean käden pop/rock pianokomppauksia triolipohjilta mutta en väitä että se on nyt joku ultimaalinen totuus, mutta mulle se on toiminut, ainakin pulssin ja swengin kannalta. Paras tapa on kuitenkin itselleni vain soittaa mukana ja jättää ajattelu muille.
Jazz stankut ne vasta helpoilta näyttääkin paperilla...totuus on kuitenkin jotain aivan muuta...
minimarshall
30.10.2011 10:39:24

pekka montin: Netistähän ne saa dumpattua sinne :)

Haluaisitko neuvoa tyhmää, miten tämä oikein tapahtuu? MIDI:llä ilmeisestikin, mutta onko tätä varten olemassa joku erillinen softa?
tonecab
30.10.2011 12:48:27
Youtubessa on yksi kaveri joka on saanut tuosta väännettyä jopa parempia saundeja mitä olen kuullut DX7:sta.

Tässä ko jamppa ja hänen vääntämät saundit :
http://www.youtube.com/watch?v=yNoLBHe51l8

Kyllä, hyvältä kuulosti, DX9n pisteet nousi huomattavasti. Mitähän ko jamppa saiskaan irti DX7IIsta. Itselleni kakkonen on muodostunut lähes korvaamattomaksi. Niistä kilikili rhodes-jäljitelmistä en oo koskaan välittänyt, mutta sieltä saa ruuvattua mm. todella hämäävän Wurlitzerin, ja ehkä parhaan viulukone-imitaation mitä olen kuullut. Tosin tuolla asetuksella soitin on "vain" 4-ääninen, mutta harvoinpa viulukoneellakaan enempää ääniä tarvitsee ottaa.
tepposal
30.10.2011 13:57:33
pekka montin: Nuottikuvanahan alkuperäinen on täysin oikea omassa yksinkertaisuudessaan.
Eri asia on sitten miten se pitää sisäistää mutta tuossa linkittämässäni nuottikuvassa asiaa ei kamalasti auta että sielä on metronomimerkintä vain ylhäällä.
Mulle aikanaan opetettu oikean käden pop/rock pianokomppauksia triolipohjilta mutta en väitä että se on nyt joku ultimaalinen totuus, mutta mulle se on toiminut, ainakin pulssin ja swengin kannalta. Paras tapa on kuitenkin itselleni vain soittaa mukana ja jättää ajattelu muille.
Jazz stankut ne vasta helpoilta näyttääkin paperilla...totuus on kuitenkin jotain aivan muuta...

Mussiikkia opiskelee ja ajattelee Runawayn triolikomppina...? :O
Jos pelkkien kahdeksasosien paukuttaminen osittain polyrytmisesti ei istu ajatukseen, niin muun bändin kanssa biisiä soittaessa saa olla vielä kovempi polyrytmikko jos meinaa mieltää koko homman triolikomppina. XD
the-wsproject.com
pekka montin
30.10.2011 15:24:09 (muokattu 30.10.2011 15:53:12)

tepposal: Mussiikkia opiskelee ja ajattelee Runawayn triolikomppina...? :O
Jos pelkkien kahdeksasosien paukuttaminen osittain polyrytmisesti ei istu ajatukseen, niin muun bändin kanssa biisiä soittaessa saa olla vielä kovempi polyrytmikko jos meinaa mieltää koko homman triolikomppina. XD

Väärin ;) Kelaan pulssia/swingiä/poljentoa myös osittain triolipohjalta, en nuottikuvana koska nuottikuvanahan se on juuri sitä mitä se on.
Eihän tuossa kappaleessa ole monirytmiikkaa sen enempää kuin Tähkän tuotannossa mutta erot oikeasti kuulee kun Toton synistit takoo näitä "yksinkertaisia" komppeja ja kun me Suomalaiset lähdetään kieli poskessa veivaan samoja biisejä bile/hääkeikoille ja nauretaan päälle kun ovat niin helppoja nejäsosa ja kahdeksasosa biisejä, ja kuinka helppo raha odottaa noutajaansa.
Miksi soitto ei sitten kuulosta samalta kuin Totolla? Onhan meilläkin koulut ja kirjat olemassa. Kaikkea ei voi myöskään perustella taimilla ja reenillä, koska olen todistanut Runawayn ja Hold The Linen raiskaamisia muiden tavoin myös Suomalaisten viihdeohjelmien toimesta, joissa siis on korkealle koulutettuja muusikoita taustalla. Miksi se ei sitten kuulosta samalta kuin Toton soittamana? Hehän soittavat juuri kuten nuoteissa lukee tai kuten levyillä kuulee, tai ainakin melkein.
Kyllä sielä Toton leireissä ollaan näitä asioita ihan oikeasti kelattu vähän syvemmin kuin siten mitä nuottikuva kertoo, vaikkakin paperilla näyttävät ihan kohtuullisen helpoilta vedoilta:) Hold The Line hyvä esimerkki siis samanhenkisestä biisistä kuin Runaway ja mä en ole myöskään tähän päivään mennessä kuullut oikeasti hyvää Runaway coverivetoa vaikka sitä kaikki tasokkaat ja monipuoliset coveribändit jatkuvasti keikoilla vetävätkin. Vika täysyy siis olla jälleen kerran minussa.
Edit: En myöskään ymmärrä miksi Runawayta soitetaan keikoilla sähköpianosaundilla.

Polyrytmiikasta puheenollen;)

http://www.youtube.com/watch?v=HPUuKEurHPA&feature=relmfu
pekka montin
30.10.2011 15:57:56

tonecab: Kyllä, hyvältä kuulosti, DX9n pisteet nousi huomattavasti. Mitähän ko jamppa saiskaan irti DX7IIsta. Itselleni kakkonen on muodostunut lähes korvaamattomaksi. Niistä kilikili rhodes-jäljitelmistä en oo koskaan välittänyt, mutta sieltä saa ruuvattua mm. todella hämäävän Wurlitzerin, ja ehkä parhaan viulukone-imitaation mitä olen kuullut. Tosin tuolla asetuksella soitin on "vain" 4-ääninen, mutta harvoinpa viulukoneellakaan enempää ääniä tarvitsee ottaa.

Onko sulla olemassa missään noita viulukone mallinnuksia? Olisi todella kiva kuulla:)
Kaikki kierot urkupadit saa erektion aikaiseksi!
Exhausted
30.10.2011 16:24:35

Hold the Linen kosketinrytmi menee trioleissa
Runawayn kosketinrytmi ei mene trioleissa

molemmissa soitetaan vähän samalla tyylillä kyllä, ja varmasti biisien alkuperäiset esittäjät hoitavat ne paremmin kuin hää-cover-bändit. Runawayn kosketinrytmi ei silti mene trioleissa.
pekka montin
30.10.2011 16:46:47 (muokattu 30.10.2011 18:02:43)

Exhausted: Hold the Linen kosketinrytmi menee trioleissa
Runawayn kosketinrytmi ei mene trioleissa

molemmissa soitetaan vähän samalla tyylillä kyllä, ja varmasti biisien alkuperäiset esittäjät hoitavat ne paremmin kuin hää-cover-bändit. Runawayn kosketinrytmi ei silti mene trioleissa.

Samaa mieltä, niin kauan kun kyse on nuottikuvasta, muuta en väittänytkään missään vaiheessa, vaan puhuin "komppityylistä" joka tarttunut omaan suuhuni ko kappaleiden kohdalla. Tämä olisi minun pitänyt tarkentaa jo ensitilassa, jos se aiheuttaa mielipahaa/sadistisia mieltymyksiä ja visioita joillekin vääristää sanomaani. Jos mä soitan Runawayta täsmälleen metronomin tarkasti kahdeksasosia takoen niin swengaako se soitto livenä, ottaen huomioon etenkin se että rumpalilla voi komppi heittää jos ei nyt jokaista iskutusta muista täsmälleen, joista osa tulee eteen. Entä jos mä soitankin ykkösiskulla pisteellisen kahdeksasosan jolloin se voi hengittää enempi rumpalin kompin kanssa livetilanteessa heittoineen päivineen? No, oikeinhan mä en sitä soita tuolloin mutta tuossa vaiheessa voi sitten funtsia että lähteekö tuijottamaan nuottikuvaa vai koittaako soveltaa. Tuota mä tarkoitin pulssilla ja mulla ainakin on oltava joku pulssikäsitteistö veressä jonka mä vaikka väärin sitten määrittelen ittelleni, mutta sanomattakin on selvää että mä en neljää minuuttia saa soitettua kahdeksasosia täsmälleen 100% taimissa keskenään toisten kanssa, eikä se soitto edes swengaa tuolloin samalla tavalla kuin levyllä. Jokainen voi koittaa tätä kotona levyn kanssa, ja sitten livenä bändin kanssa. Vähän eri tavallahan se menee eikä se nuottikuva tuossa vaiheessa kyllä enään kauheesti auta asiaa.
Esitystavoilla on silti eroja kuin yöllä ja päivällä, ja sepä vasta onkin mielenkiintoista lähteä vertailemaan niitä keskenään. "Samalla Tavalla" kaikki ne silti soittavat, ja jopa oikein mutta eron kuulee aika äkkiä onko sielä biisejä vetämässä Toto vai Suomalainen viihdebändi. Bon Jovin kohdalla pätee sama. Sama nuottikuvahan sielä useimmiten on mutta miksi pulssi ja syke ei ole sama?Miksi se on usein Suomalaisilla kankeaa?Mehän teemme kaiken juuri niin kuin kaikki muutkin ja miten meille on opetettu? Meiltähän pitäisi näillä termeillä ja meriiteillä tulla jo Toton kaltaisia bändejä ja muusikoita kuultavaksi. Niin, ja jos ei Totot meiltä taitu niin sitten sanotaan" Vitut, nyt vedetään asenteella, se on vaan rokkia!"...Niin. En myöskään usko siihen vanhaan taruun jossa suomalaisella on huono rytmitaju eikä hän omista metronomia, jolla siis perustellaan se miksi kompit ei taitu kuten joillakin muilla. Asioita vain tarkastellaan täälä liikaa sellaisina kuin ne ovat ja kuinka ne ovat meille opetettu mutta kuinka pitkälle se perinneoppi sitten lopulta kantaa kun otetaan pelkästään rakas naapurimaa Ruotsi vastakkain asetteluun? Siinä muuttuu trioli äkkiä kykloopiksi..

Se millainen biisi on nuottikuvassa ja miten sen ajattelee/sisäistää sekä nimeää itselleen on kaksi eri asiaa, omasta mielestäni, ja tästä oli kyse. Kuinka paljon saadaan erilaisia rytmisiä variaatioita aikaiseksi jos lähetään erikseen nimeämään jokainen olemassa oleva rock-beat? Silti Beat on tuola kuitenkin Beat, ja se käsitellään sellaisenaan pääpiirteittäin. Rumpalin on kuitenkin funtsittava aika paljon syvemmin asiaa kuin mitä se nuottikuva hänelle ensisijassa on antamassa.
Jazzissa neljäsosa on usein kahdeksasosa, kuten kaikki me tiedämme, mutta silti nuottiin merkattu se neljäsosa.
Yhteinen kieli on silti sama ja joka maalla se on erilainen niin äidinkielessä kuin musiikissa, vaikka kaikki samanlaisia ihmisiä ollaankin.
Itse olen myös tehnyt listan kaikista klassikoista joissa nimenomaan tarvii vain oikeaa kättä ja erilaisia komppeja sen puolelta ja itseäni se helpottaa ainakin että voin lokeroida/nimetä ne jotenkin, joka on sinällään virhe, koska ne kaikki ovat samanlaisista komppityyleistään huolimatta silti hyvin erilaisia kappaleita kokonaisuudessaan ja elävät sitä mukaan missä tilanteissa ja kenenkä kanssa niitä soitetaan ja kun kyseessä on ns. Populaarimusa, on jokaisella siitä omat käsitykset mitä se on ja miten biisit menee. Jos rumpalille sanoo keikalla"Nyt äkänen rock-beat tulemaan, vedetään Runaway" niin voi olla 90% varma että se biisi ei todellakaan mene miten sen pitäisi mennä, ellei sitten kyseessä ole kaveri joka on opiskellut biisin tahti tahdilta sekä yleisilmeeltä iskutuksineen päivineen. Pahimmassa tapauksessa rumpali rupeaa soittamaan Del Shannonia...

Eli lopputuloksena voi päätellä sen että Populaarimusiikissa pitäisi välttää standardikäsitteistöä terminologian suhteen, koska se musiikki ei perustu standardeihin, vaan erilaisiin käsityksiin soittotavoista erilaisten ihmisten välillä ja kaikilla niillä on olemassa omat termit ja terminologiansa. Trioli on trioli ja kahdeksasosa on kahdeksasosa, tiettyyn pisteeseen asti :)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)