Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Missä musiikinteko-ohjelmissa on lähtöjään laajimmat "kirjastot"
1 2
Syksy2011
27.10.2011 11:10:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Osaatteko kertoa, missä musiikinteko-ohjelmissa on jo lähtöjään laajimmat soundi-, beat- ja efekti-kirjastot, eli vähiten tarvettä lähteä latailemaan lisä-plugineja? Entä onko eroa ohjelmissa, kuinka raskaasti pyörittävät plugineja? Esimerkiksi kokemuksia Ableton, Reaper, Mixcraft, Sonar?
 
Danko
27.10.2011 11:41:11
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eiköhän tuo Logic 9 liene kärkipäästä yli 20 000 loopin Jam Packeineen ja 1 700 samplattuine soittimineen.
 
"Sorry mate - if you think a Line 6 anything is going to give you an actual guitar sound you are part of the problem and have very little to do with the solution." -CN Fletcher
JPQ
27.10.2011 12:04:22 (muokattu 27.10.2011 12:20:36)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sanoisin Logic on ykkönen ja kakkonen mun silmissä lienee Sonarin raskaimmat versiot. Cubasesta testaisin mäkillä jotain versiota se palikka mitä siinä oli samplatuille soitinäänille sisälsi vain muutamia soundeja jota kehtaisin käyttää kun Logicissa niitä vaikka kuinka vaikka osa onkin osastoa etten käyttäisi ja puhun samplejen laadusta. ja synteettisten äänten plugarit oli minusta CUbasessa myös vähän kuin kuraa eikä efektitkään Logiciin pika kokeessa vakuuttaneet. Sonar komentti pohjaa kevempään vanhempaan sonariin ja tiedän että on vaan parempi noilta osin. Joten kyllä sanoisin Logic ja jos PCeelle Sonar vaikka pastaisi oliiviöljyssä. (käytän itse voita). ja tässä malli orkesteri soundien logicin sellasiten siis mahdollisuuskista en ole itse tätä tehnyt:
http://www.youtube.com/watch?v=hr3pNQWU9a4
 
tosin tässä on yksi lopun sampleista muualta kuin Logicin palikoista. (kuvaus kertoo mitä)
http://www.youtube.com/watch?v=xXbfrouFWdM&feature=related
 
http://www.youtube.com/watch?v=-4ayrydAUBk
 
http://www.youtube.com/watch?v=2CpZTy2wEvY&feature=related
 
http://www.youtube.com/watch?v=m2GjIDdVslI&feature=related
 
kaiken kaikkiaan hämästyn kyllä vieläkin näitä kuuntelen mihin pelkällä Logicilla kykenee. kaikkeahan ei paketissa ole mutta ainoa jonka koe yhtään mainitsemisen arvoiseksi on Soolo jouset. mutta uskoisin useimmat muut soundit löytyvän jollain laadulla useimmat jopa hyvällä varsinkin jos on lahjoja käyttää niitä.
ps. vaikka synasoundien perään olenkin vain "kytkenyt" niin tykkään Logicin kitaraefekteistäkin jos niillä arvoa. sanoisin tykkään niistä enempi kuin tässä kerran tullutta päivitystä ennen NI Guitar Rigin vastaavista. nyt ovat tasoissa. En sitten tiedä muuttuisiko tilanne jos käyttäisin kitaran perässä. mutta logicin pedalbroadin ideasta pidän kyllä myös ehkä enempoi kuin guitar rigin toiminta mallista. Linkit logicia koskevia koska en tiedä muuta Dawia jonka käyttäjissä olisi niin paljon niitä jotka käyttää mukava tulevia lisäksi mitä Cubasen mainitsemaani versiota kokeilin jotenkin kyllä ymmärrän todella hyvin.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
Syksy2011
27.10.2011 14:47:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Danko: Eiköhän tuo Logic 9 liene kärkipäästä yli 20 000 loopin Jam Packeineen ja 1 700 samplattuine soittimineen.
 
Kiitos vastauksista! ... mutta mulla on PC... Oisin itse halunnut Macin, mut mies ei niin kalliiseen investointiin suostunut... Eli mulla on 4-ytiminen HP 1,6gHz ja 8GB ja 750MB muisteilla. Riittäiskö Sonarin pyörittämiseen?
 
Mixcraftin kokeiluversiolla oon nyt aloittanut, mut tuntuma valmiista loopeista/beateista jotenkin vähän köyhä - soundeja oon kyllä ens alkuun löytänyt riittävästi - paitsi syntsasoundeja. Yhden hyvän projektin olen siis sillä tehnyt (se ensimmäinen) - siis omaan makuun hyvä ensimmäiseksi - paitsi lauluraita on vielä tekemättä, joten en tiedä, kannattaako ensin tehdä se valmiiksi ja sitten vasta kokeilla uutta ohjelmaa?
 
JPQ
27.10.2011 15:40:57 (muokattu 27.10.2011 15:45:49)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Syksy2011: Kiitos vastauksista! ... mutta mulla on PC... Oisin itse halunnut Macin, mut mies ei niin kalliiseen investointiin suostunut... Eli mulla on 4-ytiminen HP 1,6gHz ja 8GB ja 750MB muisteilla. Riittäiskö Sonarin pyörittämiseen?
 
Mixcraftin kokeiluversiolla oon nyt aloittanut, mut tuntuma valmiista loopeista/beateista jotenkin vähän köyhä - soundeja oon kyllä ens alkuun löytänyt riittävästi - paitsi syntsasoundeja. Yhden hyvän projektin olen siis sillä tehnyt (se ensimmäinen) - siis omaan makuun hyvä ensimmäiseksi - paitsi lauluraita on vielä tekemättä, joten en tiedä, kannattaako ensin tehdä se valmiiksi ja sitten vasta kokeilla uutta ohjelmaa?

 
Tekisin keskeneräiset aina valmiiksi tuollaisessa tilanteessa. ja kovalevyähän sinulla lienee 750gigatavua eikä 750megatavua kuten kirjoitit. alla kattavimpaan
sonariin linkki jossa uskoisin useimpiin normaali tarpeisiiin todella kattava setti
jotain pientä voi ehkä joskus lisätä.
http://www.cakewalk.com/products/sonar/X1-Producer/
ps. käytännlssä sanoisin hyvinkin varmasti riittää mitä yllä olevasta linkistä käsitin riittää äärimäisen komeasti. itsellänihän oli 2.26mhzin dual core ja 2gigaa (kovalevyä yhteensä kait 200gigatavua ? en nyt muista) muistia vanhemman version kanssa eikä sonar itse ollut se ongelma muistin vähyys tyylin tilanteissa joten kyllä käytännössä varmaksi riittää. ja minusta vaikka asuisikin toisen kanssa yhdessä ei parin pitäisi liikaa toisen haluja rajoittaa varsinkin eivät ole mitään outoa. Toki jos mies tuo rahat talouteen ymmärrän kyllä että hieman huolissaan ja jos ei tunne mäkkejä entuudestaan voi lisätä luulojakin. ja yksi vaihtoehto tietysti myös halvempi DAW ja jotain plugareita oman musatyylin putteissa jatkoksi johon voi sanoa jotain kun selviää millaista tyyliä musiikkisi on. sekin voisi teorissa ehkä toimia kattava synaplugin tyylisi mukainen tietenkin ja mixcraft joskaan en itse tunne ohjelmaa mutta jos pidät siitä. plugienien raskaus riippuu plugarista lähinnä tosin näissä sonar/logic tyylin ohjelmissa raskaus erojna yksi joka kait kevyt pitäs olla Ableton Live tosin mitä joskus testailin ei vaiktutanut minulle lainkaan soveltuvalta siis logiikaltaan Logic ja Sonar taas istuu mainiosti.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
Syksy2011
27.10.2011 18:44:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JPQ: alla kattavimpaan
sonariin linkki jossa uskoisin useimpiin normaali tarpeisiiin todella kattava setti
jotain pientä voi ehkä joskus lisätä.
http://www.cakewalk.com/products/sonar/X1-Producer/
ps. käytännlssä sanoisin hyvinkin varmasti riittää mitä yllä olevasta linkistä käsitin riittää äärimäisen komeasti.
 
ja minusta vaikka asuisikin toisen kanssa yhdessä ei parin pitäisi liikaa toisen haluja rajoittaa varsinkin eivät ole mitään outoa. Toki jos mies tuo rahat talouteen ymmärrän kyllä että hieman huolissaan ja jos ei tunne mäkkejä entuudestaan voi lisätä luulojakin. ja yksi vaihtoehto tietysti myös halvempi DAW ja jotain plugareita oman musatyylin putteissa jatkoksi
 
plugienien raskaus riippuu plugarista lähinnä tosin näissä sonar/logic tyylin ohjelmissa raskaus erojna yksi joka kait kevyt pitäs olla Ableton Live tosin mitä joskus testailin ei vaiktutanut minulle lainkaan soveltuvalta siis logiikaltaan Logic ja Sonar taas istuu mainiosti.

 
Katsoin tuon linkin, nyt tuli taas vähän aloittelijaolo, mitä eroa tuolla producerilla ja studiolla on?
http://www.cakewalk.com/Products/SONAR/X1-Studio/Default.aspx
 
Niinhän se meillä menee, että mies tuo rahat, ja on ennakkoluuloja "mac-uskonnosta"... :-) Minulle ei muuten väliä, kunhan koneen kapasiteetti riittäisi. Videoita olisi tarkoitus myös saada kasaan koneella, joudun jo perehtymään virransäästötilojen ym säätöön ainakin niiden kanssa... Mutta, katsotaan kuinka pitkään pärjään tuolla. Jos koneen kapasiteetti ei riitä, menen ja ostan itse sellaisen kuin tarviin. Mies tietty mielestään (ja myyjän mielestä) osti hyvän koneen, ja jos tarvis olisi "normaali" tietokonekäyttö, riittäisi ylähyppien.
 
En halua ohjelman suhteen säästää - varsinkin jos on mahdollisuus tarvittaessa siirtää ohjelma samalla lisenssillä uudelle koneelle, jos sellaisen tarve tulee. Musiikissa kun tärkeintä on se, että saa aikaan hyvänkuuloista - ja tietysti mahdollisimman vähällä vaivalla. Kovin vaikeakäyttöistä ohjelmaa en toisaalta haluasi, kun aikaa perehtymiseen ei ole yhtään liikaa, haluaisin päästä pääosin suoraan soittamaan ja tekemään musiikkia. :-)
 
Mixcraft on varsin helppokäyttöisen oloinen, vähän caragebandin tyylinen, jos olisi kattavampi rumpu/beat-valikoima, ei olisi varmaan tarvetta vaihtaa. Mutta kun rumpuja en näkymmä oikein osaa koskettimistolla (enkä muutenkaan) soittaa, niin niiden osalta pitää tyytyä kokoamaan valmiista... Ja haluaisin tehdä mahdollisimman ei-koneella-tehdyn-kuuloista. :-) (vinkkejä otetaan siinäkin vastaan)
 
Tyylistä... vaikea kysymys, joku on joskus yrittänyt määritellä tyyliäni, jonnekin pop-rock-klassis-suuntaan määritteli, itse en ole niin musiikkioppinut, että osaisin sanoa tekeväni jonkun tyylistä. Oikeastaan pyrin tekemään mahdollisimman monenlaista, ainakin tietyllä skaalalla. Jazzit ja hiphop ehkä kuitenkin jää väliin. :-) Mutta siis noita virtuaali-instrumentteja sais toki olla paljon, Mixcraftillakin just tuntui stringit ja syntsa ja pianovalikoima aika suppealta pidemmän päälle. Mutta ehkä niitä vois siinäkin muokkailla - jos osais. :-)
 
Olikohan tohon Sonariin kokeiluversiota ladattavana? Ei ainakaan heti osunut silmään.
 
Syksy2011
27.10.2011 18:47:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JPQ: Toki jos mies tuo rahat talouteen ymmärrän kyllä että hieman huolissaan.
 
Ps. Tässä tuli siis samaanaikaan hankittavaksi myös videokamera varusteineen (en sitäkään ihan halvimmasta päästä ostanut, canonin legria HF M32) ja tietty tässä varmaan äänikorttikin tulee hankintaan, niin ehkä tuntui sitten yhteissumma jo kovalta...
 
JPQ
27.10.2011 19:58:59
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Syksy2011: Ps. Tässä tuli siis samaanaikaan hankittavaksi myös videokamera varusteineen (en sitäkään ihan halvimmasta päästä ostanut, canonin legria HF M32) ja tietty tässä varmaan äänikorttikin tulee hankintaan, niin ehkä tuntui sitten yhteissumma jo kovalta...
 
Huolissaan olon ymmärrän osin mutta en täysin. Ja producerissa lienee kaikki Studiosta uupuu osa yksi ero on Producerissa Dimension Pro ja Studiossa on vain Dimension LE. ja se nimenomaan se osa paketista josta saa paljon kaikenlaista aitoa sointiääntä jollain laadulla jollain ei ole kuin Dimension Lestä kokemusta itsellä. jonka pohjalta sanoisin ei todellakaan modernein ratkaisu hommaan mutta jos ajattelee tyyliä DAWin paketilla mahdollisimman pitkälle niin silloin yksi parhaista hommaan.
ja nyky Sonar versioiden vakaus puolesta en tiedä siitä saa joku muu kertoa. joka tärkeää. Tässä vertailu taulukot sonar versioista:
http://www.cakewalk.com/Products/SO … ture.aspx/SONAR-X1-Comparison-Chart
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
anapena
27.10.2011 23:58:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos tietokoneroinaa, kuten näytöt ja näppikset, on jo hankittu, niin melko edullinen "apple" on tämä:
 
http://pearc.de/PearC-Starter-eng?p … kte?parentid=73&parentname=produkte
 
Tuolla Starterilla pääsee varmaan alkuun ja sitä voi omatoimisesti päivittää väkevämmäksi, jos vähän perehtyy aiheeseen.
 
Ja jos OSX ahdistaa, niin saa tuohon windowsinkin pykättyä. Tai molemmat.
 
Garagebandilla ensiks, ja sitten Logic.
 
JPQ
28.10.2011 01:09:28
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

anapena: Jos tietokoneroinaa, kuten näytöt ja näppikset, on jo hankittu, niin melko edullinen "apple" on tämä:
 
http://pearc.de/PearC-Starter-eng?p … kte?parentid=73&parentname=produkte
 
Tuolla Starterilla pääsee varmaan alkuun ja sitä voi omatoimisesti päivittää väkevämmäksi, jos vähän perehtyy aiheeseen.
 
Ja jos OSX ahdistaa, niin saa tuohon windowsinkin pykättyä. Tai molemmat.
 
Garagebandilla ensiks, ja sitten Logic.

 
Mac Miniä saa suomesta ja se minusta fiksumpi idea jos OS Xää haluaa ajella.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
anapena
28.10.2011 17:38:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JPQ: Mac Miniä saa suomesta ja se minusta fiksumpi idea jos OS Xää haluaa ajella.
 
Kaikella on puolensa, mistä tykkää ja mitä kukin tarvitsee. Molemmat sinänsä hyviä ja samanhintaisia tuotteita.
 
Cathi777
28.10.2011 20:37:07
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Presonuksen Studio Onekin alkaa olemaan ihan varteen otettava vaihtoehto. Siinäkin tulee kauheat läjää tavaraa mukana, jolla varmasti pärjää pitkälle. Eikä ole myöskään sitten alustariippuvainen vaan toimii niin Os X:ssä kuin Windowsissakin.
 
Only pop music can break my heart...
JPQ
29.10.2011 08:28:58
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

anapena: Kaikella on puolensa, mistä tykkää ja mitä kukin tarvitsee. Molemmat sinänsä hyviä ja samanhintaisia tuotteita.
 
Tietysti mutta tuotteellasi ei kait voi laillisesti ajaa OS Xää ? tiedän kyllä että puolensa oli tuotteellasi.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
JPQ
29.10.2011 08:31:42 (muokattu 29.10.2011 08:32:53)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Cathi777: Presonuksen Studio Onekin alkaa olemaan ihan varteen otettava vaihtoehto. Siinäkin tulee kauheat läjää tavaraa mukana, jolla varmasti pärjää pitkälle. Eikä ole myöskään sitten alustariippuvainen vaan toimii niin Os X:ssä kuin Windowsissakin.
 
GUIt ulkoisesti selkeitä verrattuna osaan softista. No tämä oli toinen tärkeä tekijä DAWia valitessa itselle. Toinen on se mitä otsikossa sanotaan ja kolmas oli nuotti näkymän laatu.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
anapena
29.10.2011 13:02:00 (muokattu 29.10.2011 13:02:39)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JPQ: Tietysti mutta tuotteellasi ei kait voi laillisesti ajaa OS Xää ? tiedän kyllä että puolensa oli tuotteellasi.
 
No niinpä, tämä on ollut varmaan 15 vuotta ns. kuuma peruna. Saksassa se nyt tuntuu olevan sallittua, ainakin toistaiseksi. Ja kun vielä toistaiseksi kuulutaan samaan EUhun, niin on kovin helppoa tilata sieltä tavaraa. Mutta eihän se kovin tyylikästä ole.
 
Ollaan taas kovin kaukana aiheesta...
 
JPQ
29.10.2011 13:30:14
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

anapena: No niinpä, tämä on ollut varmaan 15 vuotta ns. kuuma peruna. Saksassa se nyt tuntuu olevan sallittua, ainakin toistaiseksi. Ja kun vielä toistaiseksi kuulutaan samaan EUhun, niin on kovin helppoa tilata sieltä tavaraa. Mutta eihän se kovin tyylikästä ole.
 
Ollaan taas kovin kaukana aiheesta...

 
Niin ollaan eikä minun takiani. Mutta jatketaan aloittajan neuvomista.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
Kalmo
30.10.2011 16:11:12 (muokattu 30.10.2011 17:28:15)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos on tiukka budjetti, ja pitäisi alkaa musiikintekoon, niin itse suosittelisin, että ostat niin hyvän äänikortin, kuin lompakko sallii, ja käytät sen mukana tulevaa softaa.
Sonar Producerin hinnalla saat jo siihen esim. Kontakt-samplerin, joka on kaikkien samplerien äiti, ja sisältää gigakaupalla tasokkaita soittimia. Siihen löytyy myös paljon muiden firmojen tekemiä instrumenttipaketteja.
 
Tietsikan sisäisellä kortilla jos ährää, saa vain vatsahaavan.
 
Ihan yhtä hyvän kuuloista musaa saat äänitysominaisuuksien puolesta 50 euron, kuin 500 euron äänitysohjelmalla. Audioäänitysten (laulu, akustinen skitta yms.) teossa on tärkeintä mikrofonin, äänikortin ja äänitystilan laatu. Sujuvan työskentelyn ja tekemisen ilon varmistat sillä, että äänikortti ja sen ajurit ovat kunnolliset.
 
Muista sitten pysyä erossa USB-mikrofoneista, ne ovat hankalia ja rajoittuneita moniraitatyöskentelyssä.
 
Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300 Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän.
Janzu78
30.10.2011 19:05:42 (muokattu 30.10.2011 19:06:31)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse suosittelen Ableton Suitea. Mukana tulee iso kirjasto sampleja, sampleri ja pari kovaa syntsaa. http://www.ableton.com/suite-8
 
Ohjelmaa voi testata ilmaiseksi 30 päivää. Kannattaa muutenkin testata mahdollisia demoversioita ennen kuin tekee päätöksen. DAW on kuitenkin aika iso investointi.
 
http://www.youtube.com/user/kb1629 | http://soundcloud.com/rationalizer
Syksy2011
01.11.2011 17:56:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kalmo: itse suosittelisin, että ostat niin hyvän äänikortin, kuin lompakko sallii, ja käytät sen mukana tulevaa softaa.
Sonar Producerin hinnalla saat jo siihen esim. Kontakt-samplerin, joka on kaikkien samplerien äiti, ja sisältää gigakaupalla tasokkaita soittimia. Siihen löytyy myös paljon muiden firmojen tekemiä instrumenttipaketteja.
 
Ihan yhtä hyvän kuuloista musaa saat äänitysominaisuuksien puolesta 50 euron, kuin 500 euron äänitysohjelmalla. Audioäänitysten (laulu, akustinen skitta yms.) teossa on tärkeintä mikrofonin, äänikortin ja äänitystilan laatu. Sujuvan työskentelyn ja tekemisen ilon varmistat sillä, että äänikortti ja sen ajurit ovat kunnolliset.
 
Muista sitten pysyä erossa USB-mikrofoneista, ne ovat hankalia ja rajoittuneita moniraitatyöskentelyssä.

 
Kiitos neuvoista taas! Tosin itselle monet käsitteet vielä sen verran epämääräisiä, etten ehkä ihan kaikkea saa vielä irti... eli tuleeko joissain äänikorteissa mukana sampleri? Mutta näissä ei ilmeisesti tule mukana rumpu/biittilooppeja, vai? Taitaa tuo käsite samplerikin olla minulta hiukan hukassa... Tarvitsenko silti jonkun muun ohjelman lisäksi äänitykseen/miksaukseen, ja onko sampleri ikäänkuin plugarina siinä? Anteeksi jos nämä on tosi tyhmän kuuloisia kysymyksiä...
 
Mikrofoneja löytyy AKG1000, niillä varmaan pärjään alkuun, vai kannattaisiko satsata ihan studiomikkiin?
 
Syksy2011
01.11.2011 17:59:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Janzu78: Itse suosittelen Ableton Suitea. Mukana tulee iso kirjasto sampleja, sampleri ja pari kovaa syntsaa. http://www.ableton.com/suite-8
 
Ohjelmaa voi testata ilmaiseksi 30 päivää. Kannattaa muutenkin testata mahdollisia demoversioita ennen kuin tekee päätöksen. DAW on kuitenkin aika iso investointi.

 
Totta. Tosin on sekin iso investointi ja kokeilee jotain 30 päivää ja saa aikaiseksi hyvän biisin, ja sitten kun kokeiluaika loppuu, siihen biisin loppuun rävähtääkin mainospätkä - itselläni kävi juuri näin Mixcraftin kanssa. Harmittaa. Sain projektin laulua vaille valmiiksi. Olen onneksi ehtinyt tallentaa sen jo mp3:na, en tiedä, pystyisikö sen siirtämään johonkin muuhun ohjelmaan - jos päätyy johonkin toiseen - ja sitten äänittämään lauluraidan vielä?
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «