Muusikoiden.net
19.03.2024
 

Muut soittimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Harmonikan äänen hiljentäminen
1
Wez
28.10.2011 13:46:11 (muokattu 28.10.2011 13:47:03)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko normaalia akustista harmonikkaa mahdollista hiljentää kerrostaloharjoittelua varten? onko siellä paketin sisällä tilaa tunkea vaikka vaahtomuovia lehdykkärivien eteen?
 
Sen mitä jotain akustista olen kokeillut, niin ääni vaatii jo syttyäkseen sen verran kovaa painetta, ettei naapureita oikein haluaisi pakottaa ääntä kuuntelemaan. Rolandin FR3 digitaalipelin omistin hetken aikaa, mutta siinä näppäintuntuma oli kyllä kovin muovinen hintaisekseen peliksi, enkä sellaista haluaisi uudelleen hankkia nyt soittoinnostuksen palattua.
 
KoskPaavo
28.10.2011 22:16:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Toisissahan onkin, mm mun Excelsiorissa semmoinen mute-juttu, liukuva äänieste . Eipähän sitä varmaan ihan kuiskintapeliksi saa, mä jouduin maalaispoikana karjakeittiöön treenaamaan, arvostus ei ollut kovin korkealla silloin(kaan)
 
"Quidquid Latine dictum sit, altum videtur."
Klezberg
29.10.2011 10:22:28 (muokattu 29.10.2011 10:33:40)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lehdykät on kielipenkeissä siellä palkeen puolella. Ulkopuolella on koneistot ja läpät. Maskin alle voisi ehkä mennä laittaa jokin litteä vaahtomuovi.
 
Mutta jos kovasti laittaa ilman kululle estettä, niin saattaa vaikuttaa siihen äänen syttymiseen taas. Pitää käyttää enemmän paljetta että ilma kulkisi niin että kieli syttyy?
 
Eikös noissa peleissä ole eroja, toisia voi soittaa aika hiljaakin. Toisissa äänet syttyvät vähemmällä.
 
huomasin tässä että mun klarinetinsoitto kuulostaa aika luonnonmukaiselta... lähinnä niinkuin sorsalta
Armando Bugari
29.10.2011 23:37:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Klezberg: Lehdykät on kielipenkeissä siellä palkeen puolella. Ulkopuolella on koneistot ja läpät. Maskin alle voisi ehkä mennä laittaa jokin litteä vaahtomuovi.
 
Mutta jos kovasti laittaa ilman kululle estettä, niin saattaa vaikuttaa siihen äänen syttymiseen taas. Pitää käyttää enemmän paljetta että ilma kulkisi niin että kieli syttyy?
 
Eikös noissa peleissä ole eroja, toisia voi soittaa aika hiljaakin. Toisissa äänet syttyvät vähemmällä.

 
Minun 2-rivisellä Bugarilla ääni syttyy pienesti...
 
Klezberg
30.10.2011 10:36:55
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Armando Bugari: Minun 2-rivisellä Bugarilla ääni syttyy pienesti...
 
Niin noilla minun 5-rivisellä Introlla ja 2-rivisellä Castagnarilla. Tietysti kun soittaa oikein hiljaa niin se kuulostaa ja tuntuu erilaiselta kuin reipas soitto. Mutta hyvinkin hiljaisen äänen saa. Tuosta Introsta ei edes saa kovin suurta meteliä.
 
Kuulin myös yhdestä kaksirivisestä, joka meni uudestaan myyntiin kun sen ääni oli liian hiljainen keikkailuun.
 
huomasin tässä että mun klarinetinsoitto kuulostaa aika luonnonmukaiselta... lähinnä niinkuin sorsalta
humppahanuristi
31.10.2011 11:59:14
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Wez: Onko normaalia akustista harmonikkaa mahdollista hiljentää kerrostaloharjoittelua varten? onko siellä paketin sisällä tilaa tunkea vaikka vaahtomuovia lehdykkärivien eteen?
 
Sen mitä jotain akustista olen kokeillut, niin ääni vaatii jo syttyäkseen sen verran kovaa painetta, ettei naapureita oikein haluaisi pakottaa ääntä kuuntelemaan. Rolandin FR3 digitaalipelin omistin hetken aikaa, mutta siinä näppäintuntuma oli kyllä kovin muovinen hintaisekseen peliksi, enkä sellaista haluaisi uudelleen hankkia nyt soittoinnostuksen palattua.

 
Teippaat pahvin joko maskin sisä- tai ulkopuolelle, ihan oman näkemyksen ja ulkonäkötoiveiden mukaan. Se hiljentää ja muokkaa ääntä jonkun verran mutta ei siitä kovin hiljaista tule. Tai riippuu tietysti jo lähtökohdasta. Jotkut on hiljaisempia jo alkuun ja toiset vähän kovempiäänisiä.
Ja merkistä ja mallista riippuen, sinne maskin sisäpuolelle ei välttämättä pahvia paksumpi materiaali edes mahdu.
 
Humpasta rautalankaan... http://www.myspace.com/tanssiorkesterigalaxie
Wez
04.11.2011 12:55:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitoksia neuvoista. Huusin itselleni käytetyn juniorimallisen harmonikan, ja täytyy koittaa voiko siihen teipata mitään hiljennystä. Myös joku rekisteri on hiljaisempi kuin toinen, tuolla kuulemma voi kanssa hieman säätää "volaa".
 
KoskPaavo
04.11.2011 21:53:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tää on nyt jo seitsemäs kommentti eikä vielä ole haulikkoa mainittu...
 
"Quidquid Latine dictum sit, altum videtur."
Wez
11.11.2011 21:37:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

KoskPaavo: Tää on nyt jo seitsemäs kommentti eikä vielä ole haulikkoa mainittu...
 
Kysehän olikin juuri kerrostalosta, jossa maltillinenkin haulikonkäyttö saattaa aiheuttaa paheksuntaa.
 
Timi
22.11.2011 20:35:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

KoskPaavo: Tää on nyt jo seitsemäs kommentti eikä vielä ole haulikkoa mainittu...
 
Hihii!Tiijän missä ois radikaaleja vaihtoehtoja tarjottu;)
 
Vaikea.Mutta varma!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «