J.Hollström: Mä vedin jo jossain vaiheessa ja harjasi koko skaban. En muista mikä kisa oli kyseessä. Saa harjata aina vaan! "This guy makes me sick. He waits until I'm 90..."
- Les Paul Tommy Emmanuelista |
J.Hollström 28.10.2011 20:52:07 | |
---|
BigPapa: Ei kyllä jaksa aina amatööribasistien juttujakaan. Ammatit on erikseen, ja nää soittohommat jää sitten niille jotka osaa. |
BigPapa 28.10.2011 20:53:30 (muokattu 28.10.2011 20:56:33) | |
---|
------------------------------- |
hollmi-5 28.10.2011 20:57:12 (muokattu 28.10.2011 21:25:01) | |
---|
Lopettakkee ;) Ile ja Alppu on molemmat ykkösrivin jäbiä...
Soundit, piuhat ja kajarit. |
blaekie 28.10.2011 21:02:46 | |
---|
J.Hollström: No kyllä se vaan tasan on. Ilen kanssa tuskin tarttee lähteä kanin kautta keikalle että saa soittopelin matkaan, eikä tarvii jännittää onko keikalla tai studiossa soittokunnossa vai ei. Ilen soittojälki on tasaisen varmaa joka tilanteessa ja kompit on tiukempia kuin Pekalla koskaan. Soolot (jotka on tietty turhia) on hyviä ja harjaa Pekan jolla oli vain yksi ässä hihassa: tunnistettava vibrato. Toki sen ja liian aikaisen kuoleman varjolla voidaan rakentaa paljon extraa ja mielikuvaa. Mutta mun mittapuulla ottasin Ilen sata kertaa ennemmin bändiin kuin jonkun taiteilijan jonka kanssa ei pysty tekemään muuta kuin Sleepy Sleepersiä varmuudella kantamalla tuolin lauteille jossa herra voi aineissaan vääntää jonkun soolon jos sattuu lähtemään. Juki kyllä osaa ton provohomman 88DD. Kyllä täytyy sen verran sanoo että tollasessa särökompissa ile harjas alpun, mutta kun tuli soolon paikka alppu oli sit aika epeli. Mut sano kuka mitä tahansa SRV harjas kaiken sit loppupelissä. Abekin oli huuli pyöreenä , hä ? Nii onkii ... vai oliko sittenkään .. ja jos onkii , nii entäs sitten ... |
J.Hollström 28.10.2011 21:18:54 | |
---|
BigPapa: Juu näin se on ja sitten on vielä ne jotka siitä huolimatta omistaa soittimia, vaikka ei osaa. Näi o. Mullakin on ihan liian monta soitinta. Pitäs myydä pois noi loputkin niille joilta taittuu. |
BigPapa 28.10.2011 21:22:18 | |
---|
J.Hollström: Näi o. Mullakin on ihan liian monta soitinta. Pitäs myydä pois noi loputkin niille joilta taittuu. Soittaminen on mukava harrastus, mullekin. |
sirdickyj 28.10.2011 23:30:45 | |
---|
J.Hollström: No kyllä se vaan tasan on. Ilen kanssa tuskin tarttee lähteä kanin kautta keikalle että saa soittopelin matkaan, eikä tarvii jännittää onko keikalla tai studiossa soittokunnossa vai ei. Ilen soittojälki on tasaisen varmaa joka tilanteessa ja kompit on tiukempia kuin Pekalla koskaan. Soolot (jotka on tietty turhia) on hyviä ja harjaa Pekan jolla oli vain yksi ässä hihassa: tunnistettava vibrato. Toki sen ja liian aikaisen kuoleman varjolla voidaan rakentaa paljon extraa ja mielikuvaa. Mutta mun mittapuulla ottasin Ilen sata kertaa ennemmin bändiin kuin jonkun taiteilijan jonka kanssa ei pysty tekemään muuta kuin Sleepy Sleepersiä varmuudella kantamalla tuolin lauteille jossa herra voi aineissaan vääntää jonkun soolon jos sattuu lähtemään. Oon mä vähän samoilla linjoilla tässä jutussa kyllä. Mut sit onki iso MUTTA; kun se "yks juttu" eli se vibra, on niin makee, ja sit se että kun osu Alåulla kohdilleen niin osukin kunnolla. Esim. Royalsin livellä. Ja onhan Roadrunnerilla ja ekalla Gensilla ja 10/80:llä kovaa soittoa. Paskaahan Alppu soitti paljonkin. Ile tosiaan on tasasempi jannu ja silloin auttamatta tie on tasasempi ja kuoppien puuttuessa myös kovimmat huiput jää puuttumaan. Multa ääni Ilelle silti, siinä on soittaja mun makuun. Työmies paikallaan. Alpun suuruutta en silti kiistä. Pari kovaa juttua. Park VITUN kovaa, itseasiassa. It's the singer, not the song. |
kaljataiteilija 29.10.2011 08:03:12 | |
---|
Multa ääni Ilelle silti, siinä on soittaja mun makuun. Työmies paikallaan. Sammaa mieltä. Moni perustelee Albertin paremmuuden pelkällä soolojen paremmuudella, mutta harvemmin koko kappale on täynnä sooloja. Toisekseen kun nähnyt taltioiden perusteella , niin Albertin soittaminen melko väkistä läpisoittoa ja kompitkin erittäin hengettömiä. Bändi jossa yksi kitaristi, niin pitää olla melko tiukka ja jykevä rytmipuoli hallussa. Sen Ile osasi 100-0. had a rough night, and I hate the fucking Eagles, man...
The Big Lebowski |
sirdickyj 29.10.2011 08:22:47 | |
---|
kaljataiteilija: Sammaa mieltä. Moni perustelee Albertin paremmuuden pelkällä soolojen paremmuudella, mutta harvemmin koko kappale on täynnä sooloja. Toisekseen kun nähnyt taltioiden perusteella , niin Albertin soittaminen melko väkistä läpisoittoa ja kompitkin erittäin hengettömiä. Bändi jossa yksi kitaristi, niin pitää olla melko tiukka ja jykevä rytmipuoli hallussa. Sen Ile osasi 100-0. Niinpä. Ei toki vähennä sitä että Albert Järvinen oli hieno soolokitaristi ja soitti monia kuolemattomia sooloja levyille. Ile ei soittanut. Se on fakta. It's the singer, not the song. |
BigPapa 29.10.2011 09:25:49 (muokattu 29.10.2011 09:52:55) | |
---|
Ihan turhaa juuba jaabaa että oliks joku vai eiks ollu ja oliko sittenkään vai ei. Kummallekin oli paikkansa ja sen latistaminen joksikin kaksintaisteluksi paremmuudesta on loukkaus molempia kohtaan. Kaljataiteilija:Toisekseen kun nähnyt taltioiden perusteella , niin Albertin soittaminen melko väkistä läpisoittoa ja kompitkin erittäin hengettömiä. Juu. Ei ole väkinäistä eikä kompit hengettömiä. Sopivassa suhteessa hyvää asiaankuuluvaa komppia ja taidokkaita sooloja. Kaikki on kohillaan. |
velipesonen 29.10.2011 10:22:27 | |
---|
Siinä Oowee-Oohla -dvd:llä on joku livepätkä vuodelta 79, olisko Ruotsista, niin Albertin kompit on kyllä semmosta tulta että harvoin kuulee. Sillehän sattui sitten kuulemma huonojakin keikkoja. "Only rock and roll was real, everything else was unreal" - John Lennon |
BigPapa 29.10.2011 10:32:38 (muokattu 29.10.2011 10:50:08) | |
---|
|
Jii-Gee 29.10.2011 10:42:29 | |
---|
Pitäiskö täälla alkaa rankkaamaan myös keskustelijat !?? Jotenkin vaikka tähän tyyliin; - Tällä vkolla jäsen A ollut hyvässä vedossa,kannanotot osuu kohdilleen ja hyvin perusteltuja. Argumentit sopivan humoristisia ja sillai tosi kivasti sopivasti hieman provokatiivisia,mutta toki hyvässä hengessä. Tosta on hyvä jatkaa,keep up with the good job !! - Jäsen B elää pitkää kuivaa kautta,nyt ei vaan oikein näytä irtoovan.. Liekö himassa muija laittanut jalat ristiin,vai mikäköhän miestä v*tuttaa..(?). Tule B takaisin sellaisena kuin parhaimmillaan olit..pliitz !! - Tosin pitkässä juoksussa jäsen C kyllä pesee/harjaa/linkoaa niin kotona kuin puutarhassakin. Ei suvereenille mtn mahda,todella irtonaista mutta täsmällisen jäätävää jälkeä m.netin tsäteissä..Iso Peukalo & Kumarrus..*hats off*. Siis ranking tässä kohtaa; 1. C / 2. A / 3. B (hymiö..) WHOLE LOTTA 70's
"You Are The Chief..You Are The King Of The Circus Clowns"
sirdickyj: Tajuuttekste ollenkaan et mitä täällä toiset kirjoittaa? |
velipesonen 29.10.2011 11:21:44 | |
---|
BigPapa: Niin sarkastisesti viittaat tähän? http://www.youtube.com/watch?v=moO_6dROzbY (...) En mitenkään sarkastisesti. Korjaan sen verran että dvd onkin Rock'N'Roll All Night Long ja keikka on Cirkus Arena 1979. Mulla oli mielessä etenkin setin kuudes piisi Price of Love, jota nyt ei valitettavasti näyttäisi Juutuubissa olevan. "Only rock and roll was real, everything else was unreal" - John Lennon |
JGanesBand 29.10.2011 11:38:51 | |
---|
BigPapa: Mun mielestä näissä ei oo mitään uutta ja erityisen innovatiivista. Laulu mun mielestä tökkää ensimmäisenä. Ain't What You Do on melkoisen laahaava kun se Hurriganesilla rullas, vaikka Remun sen ajan rumpujensoitostakin on puhuttu vaikka mitä. Thanks but no thanks. Harrastustoimintana ihan bändissäsoittelu mukavaa varmaan kuitenkin. 'Innovatiivisuus' ja 'uusi' eivät oikein natsaa meidän käsitykseen perinteisen rock & rollin soittamisesta, varsinkaan tällaisen hatunnoston yhteydessä. Makuja on tietysti monenlaisia ja kaikilla ihan yhtälainen oikeus mielipiteeseensä, joka on aina juuri yhtä arvokas kuin jonkun toisen mielipide. Tässä mun mielipiteeni: Mister X:n laulupuoli hakkaa molemmat aiemmat tuntemani vedot mennen tullen. Kiitos kun kuuntelit! J |
texjazz 29.10.2011 11:45:22 | |
---|
blaekie: Voe luoja, ei kait ikinä ? Pliis don't :-) No älä nyt. Folkhenkinen Ganes-levykin on vielä tekemättä. Kanteleella olisi oiva vetäistä Sixteen Golden Greatsin biisit. Eikä sitten millään sähkökanteleella, vaan aidolla leppävirtalaisella. Siinähän sitten avautuisi Ilen ja Alpun kitarismin ydin, kumpi on parempi vai Yngvie Malmsteen. ;-) Kaikki on jo tehty. |
JGanesBand 29.10.2011 12:13:15 | |
---|
|
JGanesBand 29.10.2011 12:16:34 | |
---|
BigPapa: Laulu mun mielestä tökkää ensimmäisenä. Pienenä esimerkkinä mielipiteiden vaihtelusta lainaan tähän pari muuta kommenttia samasta aiheesta: Richard Stanley: Sounding good! If it was me producing, I'd have more splash cymbals in the loud parts (more crazy) and after the solo add maraccas (a la Bo Diddley) to drive it onward. I like the vocal. Atte Blom: Erinomaisen mainiot versiot! J |
BigPapa 29.10.2011 12:44:01 (muokattu 29.10.2011 12:50:58) | |
---|
JGanesBand: 'Innovatiivisuus' ja 'uusi' eivät oikein natsaa meidän käsitykseen perinteisen rock & rollin soittamisesta, varsinkaan tällaisen hatunnoston yhteydessä. Makuja on tietysti monenlaisia ja kaikilla ihan yhtälainen oikeus mielipiteeseensä, joka on aina juuri yhtä arvokas kuin jonkun toisen mielipide. Tässä mun mielipiteeni: Mister X:n laulupuoli hakkaa molemmat aiemmat tuntemani vedot mennen tullen. Kiitos kun kuuntelit! J Viittasin kirjoituksellani innovatiivisuudesta ja uudesta lähinnä tähän: rheinone: Hyvin puhalleltu uutta puhtia noihin ralleihin. Mitään uuttahan noissa ei edelleenkään ole. Ja mitä perinteisen rock'n'rollin soittamiseen tulee, niin mullakin on siitä jonkinlainen käsitys. Roots musasta yleensäkin. Hattua voi nostaa niin monella tavalla. Joko omalla tai sitten jo tehdyllä, mikä kyllä vaatii sitten nappisuorituksen, valitettavasti. JGanesBand:Tässä mun mielipiteeni: Mister X:n laulupuoli hakkaa molemmat aiemmat tuntemani vedot mennen tullen. No hyvä , jos joku omaa bändiänsä näin rouheesti ja korskeesti mainostaa ja kehuu. Silloinhan sen on pakko olla tosi hyvä, eikö? |