radilapsi 28.10.2011 14:25:30 | |
---|
TTV: Entäs se itse dokumentti? Milainen se oli? Oliko mukana pitempiä keskuteluja saman henkilön kanssa vai pelkkiä irrallisia hölötyksiä? Oliko bändien livepätkiä? Lähinnä vain irrallisia hölötyksiä eri aihealueista. Jotkut saivat vähän enemmän puheaikaa kuin muut. Parissa kohtaa näytettiin livepätkiä, mutta ne olivat enimmillään ehkä muutama kymmenen sekuntia, jos sitäkään. Pääpainotus dokkarissa oli siis enempi puheella kuin itse musiikilla. |
Terry Pantheras 28.10.2011 14:30:56 | |
---|
radilapsi: Lähinnä vain irrallisia hölötyksiä eri aihealueista. Jotkut saivat vähän enemmän puheaikaa kuin muut. Parissa kohtaa näytettiin livepätkiä, mutta ne olivat enimmillään ehkä muutama kymmenen sekuntia, jos sitäkään. Pääpainotus dokkarissa oli siis enempi puheella kuin itse musiikilla. Kuinka pitkä se on? Esiintyikös siellä muut mäsässä kuin tämä Azazelin ukkeli? Saiko siitä ukosta tolkkua sen enempää kuin traileri antaa ymmärtää? Mikäli olen ymmärtänyt, niin ko. jannu oli ääritapaus ulosantinsa alkeellisuuden suhteen... |
Oan 28.10.2011 14:34:04 (muokattu 28.10.2011 14:35:49) | |
---|
Entropia666: http://fi.wikipedia.org/wiki/Satanismi Onpas ottanut siipeensä tuo artikkeli vuosien saatossa. E: Wikikriteerit täyttävää juttua taisi olla jopa ensimmäisen lauseen ja viimeisen kappaleen verran :) Ihmiselle kaikkein tärkein maailmassa on DÄGÄ. |
radilapsi 28.10.2011 14:39:45 | |
---|
Terry Pantheras: Kuinka pitkä se on? Esiintyikös siellä muut mäsässä kuin tämä Azazelin ukkeli? Saiko siitä ukosta tolkkua sen enempää kuin traileri antaa ymmärtää? Mikäli olen ymmärtänyt, niin ko. jannu oli ääritapaus ulosantinsa alkeellisuuden suhteen... Pituus oli jotain 50 minsan luokkaa. Sen Azazelin tyypin ohella pienissä tais olla pari muuta kaveria. Suurin osa haastateltavista oli kuitenkin ihan (tai ainakin vaikutti, mistäpä näitä tietää) vesilinjalla. Ja joo, toi Azazelin ukko ja ehkä Sova veti eniten ehkä tämmöstä huumorilinjaa näkökulmasta riippuen. Dokkarista löyty myös tätä syvällisempää pohdintaa aiheesta. Traileri antaa vähän väärää kuvaa itse koko teoksesta, varmaan tarkotuksella valittu tommosia provosoivia pätkiä siihen. |
J.Nikkanen 28.10.2011 14:49:59 | |
---|
Jucciz: Siinä tapauksessahan suuri osa tämänkin maan kansalaisista on satanisteja. Joku syy siihen varmaan silti on, että eivät tällä tavalla itseään tituleeraa. Siis nimenomaan tuo oli se pointti. Minulle tämä kerrottiin eräässä keskustelussa, enkä sitä ihan heti purematta niellyt. Näin se vaan kuitenkin on, ja samalla se on jotenkin hemmetin naurettavaa. Ihmisten tarve luoda erilaisia uskontoja on käsittämättömän hienoa, ja melkein yhtä hienoa, ellei hienompaa, on asettaa ihmiset eri uskontoryhmiin. Kukaan ei jää ryhmien ulkopuolelle, kaikille löytyy omansa. Ja kuten todettu, suuri osa tämän maan kansalaisista on satanisteja, suuri osa tietämättään. Mutta takaisin tähän Loputon Gehennan liekki dokumenttiin. Täytyy myöntää että ihan hemmetisti kiinnostaa nähdä tämä teos. Uskon, että se jopa voisi sivistää minua. |
Jucciz 28.10.2011 14:53:56 | |
---|
pahaeno: Mutta takaisin tähän Loputon Gehennan liekki dokumenttiin. Täytyy myöntää että ihan hemmetisti kiinnostaa nähdä tämä teos. Uskon, että se jopa voisi sivistää minua. Sama homma. Ois kiinnostava nähdä ja ehkä oppiakin jotain. Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
poopi 28.10.2011 14:56:25 | |
---|
Sisällöltään melko köyhä ja toteutus todella köpöä. Menetteli nostalgiatrippinä. Hei vaan, jopas lähti! |
Ruoste 28.10.2011 14:57:33 (muokattu 28.10.2011 15:05:07) | |
---|
todettakoon, että tietääkseni vain toinen noista (siis kristinusko ja saatananpalvonta) menee meidän ajassamme äärimuodossaan kirkonpoltteluksi, hautakivien kaateluksi, paloittelusurmailuksi yms. Sori mutta en voinut olla tarttumatta tähän. Eikös kristinuskon yleistyessä ollut tapana mennä kylästä kylään ja pistää miekka kaulalle ja kysyttiin jotta mihinkäs sitä uskotaan, ja jos vastaus ei miellyttänyt niin haastateltava joutui jatkamaan pää kainalossa. Ja sitten oli vielä tietysti noitavainot siihen nupiksi. Tietysti suhteellinen käsite tuo "meidän ajassamme". Mutta toisaalta eipä noistakaan ajoista loppujen lopuksi kovin paljon ole aikaa. Viimeinen noita taidettiin euroopassa listiä 1793, ainakin virallisten tuomiokäytäntöjen kautta. Onhan noita harrastelijoiden viikonloppurovioita varmasti ollut sen jälkeen useampikin Tuohon dokkariin palataksemme niin itse odotan eniten ehkä Johannes Nefastoksen haastattelua. Mitäs te jotka kävitte katsomassa? Mikä oli mielenkiintoisin osio? Oliko dokumentti tyydyttävä vai herättikö se lisää kysymyksiä? Better to die on your feet than to live on your knees
So never bow to any gods
Tame wolves are nothing but dogs http://sacrilegiousimpalement.com/
http://www.frankieandgator.com/ |
Jucciz 28.10.2011 15:44:05 | |
---|
Ruoste: Sori mutta en voinut olla tarttumatta tähän. Eikös kristinuskon yleistyessä ollut tapana mennä kylästä kylään ja pistää miekka kaulalle ja kysyttiin jotta mihinkäs sitä uskotaan, ja jos vastaus ei miellyttänyt niin haastateltava joutui jatkamaan pää kainalossa. Ja sitten oli vielä tietysti noitavainot siihen nupiksi. Historiallisia tapahtumia, toden totta. Harmi vaan, että niin miekkalähetys, ristiretketkin kuin noitavainotkin ovat oppikirjaesimerkki ihmisen väärinymmärryksestä, ahneudesta, typeryydestä sekä vääränlaisesta vallankäytöstä jonkin aatteen nojalla - yhdelläkään noista ei ole kerta kaikkiaan mitään tekemistä kristinuskon sanoman kanssa, kuten varmasti fiksuna kaverina tiedät. Ei tarvitse olla ylemmän korkeakoulututkinnon suorittanut kaveri ymmärtääkseen, että "älä tapa" on ollut ainut ihmisen tappamista käsittelevä voimassaoleva ohje jo parin tuhannen vuoden ajan. Näin ollen, joku tarjoaa miekkaa sun kaulalle "Jeesuksen nimessä", tönäise kaveri sivummalle ja sano: "Höpö höpö, kertaapa vaikka kymmenen käskyä aluksi." :D Ei naapurin rauhaa rakastava Perakaan arvosta sitä, jos sää meet ampumaan jonkun sivullisen kaverin "Peran nimissä". Jumala irtisanoutuu aivan varmasti kaikista Jeesuksen ristiinnaulitsemisen jälkeen hänen nimissään tehdyistä veritöistä - ja saa siitä huolimatta lähes aina syyt niskoilleen. Järkevää? "Virallisesti" kristinusko katsotaan kai alkaneeksi ylösnousemuksesta, mutta olipa se sitten ristiinnaulitseminen, ylösnousemus tai joku muu tapahtuma siellä lähimain, ei se niin "päivän päälle" ole näitä asioita tarkastellessa. Olennaista on tajuta, että Vanha testamentti käsittelee aikaa ennen kristinuskoa ja lait ja säädöksetkin ovat siellä vähän eri. Niihin vedoten on huono perustella kenenkään tappamista. Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
radilapsi 28.10.2011 16:55:20 | |
---|
Jucciz: Historiallisia tapahtumia, toden totta. Harmi vaan, että niin miekkalähetys, ristiretketkin kuin noitavainotkin ovat oppikirjaesimerkki ihmisen väärinymmärryksestä, ahneudesta, typeryydestä sekä vääränlaisesta vallankäytöstä jonkin aatteen nojalla... Tästä päästäänkin mielenkiintoiseen näkökulmaan. Noista tapahtumista on aika pitkä aika eikä tiedetä tarkkaan noita tekosia tehneiden ihmisten motiiveja. Joten, miten voidaan olla varma, ettei näiden kavereiden päässä puhunut Jumala tai muu jumalolio ja käskenyt miekalla nirhata kaikki vääräuskoiset? Miten sä voit esittää, ettei kristinuskolla ollut varsinaisesti mitään tekemistä näiden juttujen kanssa? Esität pelkästään, että ihmiset noiden tekojen takana oli pahoja ja peset kristinuskon roolin taustalta pois. Enkö mäkin voisi hehkuttaa saatananpalvontaa siistinä juttuna ja jonkun mainitessa kirkonpoltot ja sen nimissä tehdyt murhat, niin tokaisisin et "hei, ne jätkät oli sekaisin ja itsekkäitä. saatananpalvaus on siistii, ne vaan tajus tän homman pointin väärin"? Tai jotain, toivottavasti joku saa selvää. |
Roadkill 28.10.2011 17:29:38 | |
---|
''ÄÄLIÖT ETTEKÖ TE TAJUA, ETTÄ AINOASTAAN SAATANA ON TODELLISTA'' Samoin Venom Nail the sinners down with your boot on their face! http://muusikoiden.net/levylista/lista.php?list_id=6136&letter=m& |
Jucciz 28.10.2011 18:51:06 | |
---|
radilapsi: Tai jotain, toivottavasti joku saa selvää. Luulen ymmärtäväni pointtisi ja tyydyn toteamaan, että voihan asian noinkin nähdä. Oikeastaan minkä tahansa asian voi nähdä miten vaan, jos tahtoo. Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
Drakomorphos 28.10.2011 19:51:20 | |
---|
Not by mercy; by strenght. Anteeksiantaminen on heikoille ja uskovaisille. Jumala armahtaa rikkurit, minä en. Seitan. Hyvällä rumpusetillä soittaminen on turhan päällikköä hommaa. |
radilapsi: Tästä päästäänkin mielenkiintoiseen näkökulmaan. Noista tapahtumista on aika pitkä aika eikä tiedetä tarkkaan noita tekosia tehneiden ihmisten motiiveja. Ja tämän toteamuksen jälkeen kaikki spekulaatio aiheesta on turhaa. Joten, miten voidaan olla varma, ettei näiden kavereiden päässä puhunut Jumala tai muu jumalolio ja käskenyt miekalla nirhata kaikki vääräuskoiset? Miten sä voit esittää, ettei kristinuskolla ollut varsinaisesti mitään tekemistä näiden juttujen kanssa? Esität pelkästään, että ihmiset noiden tekojen takana oli pahoja ja peset kristinuskon roolin taustalta pois. Enkö mäkin voisi hehkuttaa saatananpalvontaa siistinä juttuna ja jonkun mainitessa kirkonpoltot ja sen nimissä tehdyt murhat, niin tokaisisin et "hei, ne jätkät oli sekaisin ja itsekkäitä. saatananpalvaus on siistii, ne vaan tajus tän homman pointin väärin"? Tai jotain, toivottavasti joku saa selvää. |
Terry Pantheras 28.10.2011 20:39:53 | |
---|
Drakomorphos: Not by mercy; by strenght. Anteeksiantaminen on heikoille ja uskovaisille. Jumala armahtaa rikkurit, minä en. Seitan. Ai nii joo, kostonkierre: selviytimiskeinojen sääntö numero yksi. |
JIRPPI 28.10.2011 22:22:26 | |
---|
Jeszse: Ootko jeesuksen kaveri? Ei vaan ateisti. Satanistit on tyhmiä hedonisteja. |
Räkkipeli 28.10.2011 22:27:43 | |
---|
Tästä ketjusta tuli huvittavampaa kuin itse dokkarista. If you want to know what other people hear when they listen to music, listen to music you don't understand. -Guthrie Govan |
Exhausted 28.10.2011 23:12:48 | |
---|
Räkkipeli: Tästä ketjusta tuli huvittavampaa kuin itse dokkarista. ajattelin tehdä tästä ketjusta dokkarin |
Vesihiisi 28.10.2011 23:15:47 (muokattu 28.10.2011 23:29:07) | |
---|
Räkkipeli: Tästä ketjusta tuli huvittavampaa kuin itse dokkarista. No joo. Jeesustelijat ja satanistit voinevat puhkua uskontojaan tahi uskomuksiaan toisaalla. Nämä asiat lienevät kaukana mustavalkoisista, kukin tavallaan. Fanaattisuus, oli kulma elämänkatsomukseen mikä tahana, harvoin tuottaa mitään rakentavaa varsinkaan anonyymeinä viesteinä jollain foorumilla. Tässä tapauksessa aivan väärällä foorumilla. Saatananpalvojat tuskin osaavat lukea, joten tämäkin viesti jäänee heille mysteeriksi. Olisin mielelläni kääntänyt tämän kirjoituksen myös epäpyhiksi ja maagisiksi symboleiksi tuohon alle heitä varten, mutta näppikseni ei valitettavasti tue Belsebubin merkistöä. Tämä pätkä on kyllä nähtävä, oli sen verran herkullinen traileri. |
jannu 29.10.2011 01:50:43 (muokattu 29.10.2011 01:54:13) | |
---|
Itse aiheeseen on todettava että dokkari kyllä vaikuttaa varsin mielenkiintoiselta ja tuo trailerissa nähtävä tahaton(?) komiikka oikeastaan vain lisää pätkän vetovoimaa. Ja jotta ei tulisi tuosta aiemmasta kommentistani tehtyä hätäisiä johtopäätöksiä, niin totean että bläkkis on parhaimmillaan erittäin mainiota musaa. En oo kovin tr00, lähinnä Emperor ja Satyricon ovat itselle varsin toimivia bändejä. Ja edelleenkin tunnustuksellinen satanismi on kaikissa muodoissaan naurettavaa ja noloa touhua, mutta vakaumuksensa kullakin. "You really can't be jealous of something you can't fathom."
-Nigel Tufnel |