Aihe: Hurriganes
1 2 3 4 546 47 48 49 50202 203 204 205 206
blaekie
28.10.2011 19:01:27

J.Hollström: Tän voi dumata samaan rahaan: http://www.youtube.com/watch?v=jIdJfA_FN_A

No vidu dumataan sitten.

Mun mielestä toi toimi kokonaisuutena hyvin, ja hyvällä pieteetillä, laulua myören, jossa pieni "Lee Brilleaux" roso. hyvä. Alkujuonnot oli myös jengiä mukaansatempaavaa.. niitähän aina tarvitaan.

Tosin tuo kitaristin riffi oli jotenkin hätänen/suttunen, siinä ei ollu tarpeeks mun makuun aksentointia , jos vois näin sanoo. Soolo oli kuitenkin vidun hyvä , ja kaveri osaa homman !

Rumpalilla jotain 0:40 kohdalla tapahtu ? , en tiedä mitä , kun en oo rumpali.
Nii onkii ... vai oliko sittenkään .. ja jos onkii , nii entäs sitten ...
J.Hollström
28.10.2011 19:05:04
blaekie: Tosin tuo kitaristin riffi oli jotenkin hätänen/suttunen, siinä ei ollu tarpeeks mun makuun aksentointia.

Ei muuta kuin parempaa kehiin. Ilehän pisti aika kovan referenssin alunperin. En tiedä onko toi meidän tempo vähän kireempi kuin orkkis. Ei välttämättä mikään helpoin kompattava tämä biisi, joku löysäranne slowhand ei pysty vetämään tota ollenkaan.
blaekie
28.10.2011 19:08:17

J.Hollström: Ei muuta kuin parempaa kehiin. Ilehän pisti aika kovan referenssin alunperin. En tiedä onko toi meidän tempo vähän kireempi kuin orkkis. Ei välttämättä mikään helpoin kompattava tämä biisi, joku löysäranne slowhand ei pysty vetämään tota ollenkaan.

Näinpä, olet oikeassa , mutta kerroinpa kuitenkin mielipiteen, kun kysyttiii .. Itte vetäsisin ton varmaan taka ja/tai etukenossa tai molemmissa, whatever :-)
Nii onkii ... vai oliko sittenkään .. ja jos onkii , nii entäs sitten ...
BigPapa
28.10.2011 19:44:12

J.Hollström: Ei muuta kuin parempaa kehiin. Ilehän pisti aika kovan referenssin alunperin.

Mie en vaan tykkää koko Hot Wheels levystä silleen. Kaks ekaa Rock'n'Roll All Night Long ja Roadrunner oli ne kovat ja sitten Crazy Days oli hyvä jatko niille. Mut sitten en mitenkään tykänny, kunnes vasta Jailbirdistä ja 10/80 julkaisuista. Mää nyt oon vaan tällänen, älkää välittäkö.
rheinone
28.10.2011 19:56:31
J.Hollström: Ei muuta kuin parempaa kehiin. Ilehän pisti aika kovan referenssin alunperin.

Tästä on varmaan ollu juttua aiemminkin tässä ketjussa, mut pirates-veteraani Spence teki Doctor's Orderin kanssa tän pari vuotta sitten oikein levyllekin. En oo kuullu studioversiota, livenä kyllä.
BigPapa
28.10.2011 20:02:58 (muokattu 28.10.2011 20:10:26)

J.Hollström: Ei kai siinä mitä. Ilehän on toki kokonaisuutena parempi kitaristi kuin Albert vainaa.

No ei tasan ole. Millä ilveellä te väännätte täällä näitä paremmuus järjestyksiä ja onnettomia vertailuita, eihän näissä ole mitään päätä eikä häntää. Pekka ja Ile oli erilaisia, mitään paremmuuksia tässäkään kohtaa on ihan turha lähteä sössimään, niinkuin joillakin on tapana, eihän se tarkoita, että jos minä en pidä jostain, että joku muu ei voisi siitä pitää tai olla pitämättä. Iliman sen kummempia vääntöjä siitä, että toi on paras, eipäs ku toi. Kun se parhaus ei ole absoluuttisesti ikinä määritettävissä.
krk
28.10.2011 20:17:10

J.Hollström: Ei kai siinä mitä. Ilehän on toki kokonaisuutena parempi kitaristi kuin Albert vainaa.

En kanssa lähde tästä väittelemään, mutta jos nyt ketään kiinnostaa niin 16 Golden Greats -levyä kun autossa kuuntelen niin tulee kyllä hypittyä aina niihin kappaleisiin joissa Albert vetää. Paitti An Awful Crime, kun se on niin makee.

Ile oli hyvä Hurriganes-kitaristi ja haltsasi hommat livenäkin hienosti, ehdin nähdäkin pariin otteeseen.

Mutta Albert oli poikkeuksellisen kova.
"This guy makes me sick. He waits until I'm 90..." - Les Paul Tommy Emmanuelista
J.Hollström
28.10.2011 20:40:17
BigPapa: No ei tasan ole.

No kyllä se vaan tasan on.

Ilen kanssa tuskin tarttee lähteä kanin kautta keikalle että saa soittopelin matkaan, eikä tarvii jännittää onko keikalla tai studiossa soittokunnossa vai ei. Ilen soittojälki on tasaisen varmaa joka tilanteessa ja kompit on tiukempia kuin Pekalla koskaan. Soolot (jotka on tietty turhia) on hyviä ja harjaa Pekan jolla oli vain yksi ässä hihassa: tunnistettava vibrato. Toki sen ja liian aikaisen kuoleman varjolla voidaan rakentaa paljon extraa ja mielikuvaa. Mutta mun mittapuulla ottasin Ilen sata kertaa ennemmin bändiin kuin jonkun taiteilijan jonka kanssa ei pysty tekemään muuta kuin Sleepy Sleepersiä varmuudella kantamalla tuolin lauteille jossa herra voi aineissaan vääntää jonkun soolon jos sattuu lähtemään.
BigPapa
28.10.2011 20:41:09

J.Hollström: No kyllä se vaan tasan on.

Ilen kanssa tuskin tarttee lähteä kanin kautta keikalle että saa soittopelin matkaan, eikä tarvii jännittää onko keikalla tai studiossa soittokunnossa vai ei. Ilen soittojälki on tasaisen varmaa joka tilanteessa ja kompit on tiukempia kuin Pekalla koskaan. Soolot (jotka on tietty turhia) on hyviä ja harjaa Pekan jolla oli vain yksi ässä hihassa: tunnistettava vibrato. Toki sen ja liian aikaisen kuoleman varjolla voidaan rakentaa paljon extraa ja mielikuvaa. Mutta mun mittapuulla ottasin Ilen sata kertaa ennemmin bändiin kuin jonkun taiteilijan jonka kanssa ei pysty tekemään muuta kuin Sleepy Sleepersiä varmuudella kantamalla tuolin lauteille jossa herra voi aineissaan vääntää jonkun soolon jos sattuu lähtemään.

Eiks tää nyt oo sun mielipide. Mulla on toisenlainen.
J.Hollström
28.10.2011 20:43:09
BigPapa: Eiks tää nyt oo sun mielipide. Mulla on toisenlainen.

Ei kun tää on absoluuttinen totuus. Niinkuin mun kaikki muutkin mielipidét.
BigPapa
28.10.2011 20:44:19

J.Hollström: Ei kun tää on absoluuttinen totuus. Niinkuin mun kaikki muutkin mielipidét.

Taitaa olla taas ns. uhovaihde päällä.
krk
28.10.2011 20:47:21 (muokattu 28.10.2011 20:49:13)

No niin, vielä ehtii Rootsiin mukaan - E. Ilet ja Alputkin...
"This guy makes me sick. He waits until I'm 90..." - Les Paul Tommy Emmanuelista
rheinone
28.10.2011 20:48:55
krk: No niin, vielä ehtii Rootsiin mukaan.

Mitä vielä. Tommosta paskaa ku tarttee siellä katsella.
J.Hollström
28.10.2011 20:49:36
krk: No niin, vielä ehtii Rootsiin mukaan.

Ääh. Joku roots on ihan hanurihommia. Kuka jaksaa jauhaa sitä samaa sooloa loputtomiin. Vähemmästäkin alkoholisoituu, katkeroituu ja ryyppää ittensä hengiltä.
krk
28.10.2011 20:49:42

rheinone: Mitä vielä. Tommosta paskaa ku tarttee siellä katsella.

Jaa millasta?
BigPapa
28.10.2011 20:50:03

rheinone: Mitä vielä. Tommosta paskaa ku tarttee siellä katsella.

Mitäs tää oli suomeks?
krk
28.10.2011 20:50:09

J.Hollström: Ääh. Joku roots on ihan hanurihommia. Kuka jaksaa jauhaa sitä samaa sooloa loputtomiin. Vähemmästäkin alkoholisoituu, katkeroituu ja ryyppää ittensä hengiltä.

Juu saa vetää hanurillakin!
J.Hollström
28.10.2011 20:50:46
krk: Juu saa vetää hanurillakin!

Mä vedin jo jossain vaiheessa ja harjasi koko skaban. En muista mikä kisa oli kyseessä.
BigPapa
28.10.2011 20:50:51

J.Hollström: Ääh. Joku roots on ihan hanurihommia. Kuka jaksaa jauhaa sitä samaa sooloa loputtomiin. Vähemmästäkin alkoholisoituu, katkeroituu ja ryyppää ittensä hengiltä.

Ei kyllä jaksa aina amatööribasistien juttujakaan.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)