Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Yleistä keskustelua musiikista »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: CD-levyjen loppu lähellä?
1 2 3 4 58 9 10 11 12
StJerky
28.10.2011 10:28:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

"The major labels plan to abandon the CD-format by the end of 2012 (or even earlier) and replace it with download/stream only releases via iTunes and related music services. "
 
http://www.side-line.com/news_comments.php?id=46980_0_2_0_C
http://coolalbumreview.com/?p=14704
 
Nidhöggr
28.10.2011 10:35:37 (muokattu 28.10.2011 10:36:16)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onneksi on omista yhtään "major labels"-lafkoihin sisältyvän yhtiön levyä. Vinyylien ja kasettienkin piti olla aika kuollut formaatti, mutta aika hyvin niitäkin löytyy.
 
Ja eikös tämä ole jo aika vanha uutinen?
 
"Joo tiede, heh. Matikka, heh. heh. Semmosta." -ruuvimeisseli
Hargon
28.10.2011 10:41:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sääli. CD-levyjen kansivihkoset ovat jo pitkään muodostaneet pyttykirjallisuuteni perustan. Voihan ne biisien sanat tietenkin (t)ulostaa itsekin A4:lle, mutta ei siinä vaan ole samaa fiilistä.
 
Yllä esitetyt kommentit ovat fiktiivisiä, eivätkä ne edusta Walt Disney Companyä tai sen työntekijöitä. Kaikki viittaukset eläviin kuolleisiin ovat sattumanvaraisia.
Mage
28.10.2011 10:42:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Taas mielenkiintoista nähdä kun porukka alkaa edelleen lisääntyvässä määrin ostamaan noiden pienempien firmojen levyjä niin kohta on joku EmiBMG pukujamppa näyttämässä laskukäyriä ja syyttämässä kuluttajia.
 
Ehkä myös joku lisävero esimerkiksi hyräilystä voisi olla paikallaan. Jos suusta pääsee ääntä niin teoriassa voi olla että hyräilet jotain tekijänoikeudellista musiikkia ja on syytä mätkäistä kunnon lisämaksu.
 
Mielipiteen arvo on taloustieteellisesti arvioituna olematon, koska sen tarjonta ylittää aina kysynnän
FastEddie
28.10.2011 11:18:35 (muokattu 28.10.2011 11:59:10)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Musiikin suurkuluttajana ja ostajana, mulle downloadaus on aivan hyvä vaihtoehto. En välttämättä tarvitse fyysistä tallennetta muuhun kuin backupiksi.
 
Mutta, nyt kun CDn saa ostettua noin kympillä, en ole valmis maksamaan kompressoimatomasta latauksesta kymppiä. Saatika kompressoidusta.
 
Jos CDt loppuu kaupoista, eikä latauksien hinta tipu, menettävät he ainakin yhden asiakkaan.
 
"Rehab is for quitters"
absqua
28.10.2011 11:22:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eiköhän markkinatalous takaa meille sen, että CD-levyjä saa kaupasta tasan niin kauan kuin kysyntää niille on.
 
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
FastEddie
28.10.2011 11:26:24
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

absqua: Eiköhän markkinatalous takaa meille sen, että CD-levyjä saa kaupasta tasan niin kauan kuin kysyntää niille on.
 
Aikoinaan, LP myynti lopetettiin melkein yhdessä yössä...
 
"Rehab is for quitters"
Mage
28.10.2011 11:27:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

FastEddie: Aikoinaan, LP myynti lopetettiin melkein yhdessä yössä...
 
Kummasti niitä silti edelleen olen ihan uutenakin ostellut.
 
Mielipiteen arvo on taloustieteellisesti arvioituna olematon, koska sen tarjonta ylittää aina kysynnän
Numb
28.10.2011 11:30:04
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mage: Kummasti niitä silti edelleen olen ihan uutenakin ostellut.
 
Nythän niitä vinyyliversioita taas prässätään. Mutta ei käsittääkseni likikään kaikesta isomminkaan myyvästä. Ja välissähän oli sellaista aikaa kun vinyyliä ei yksinkertaisesti saanut kuin tilaamalla, ja silloinkin tarjonta oli sitä mitä ennen cd-aikaa oli prässätty, tai sitten jotain DJ-maxisingle -tyyppisiä juttuja.
 
I am the table. -James Hetfield
FastEddie
28.10.2011 11:34:19
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mage: Kummasti niitä silti edelleen olen ihan uutenakin ostellut.
 
Kyllä niitä c-kasettejakin vielä saa.
Mutta tarkoitin LPeitä valtaformaattina. Mulla ei ollut edes CD-soitinta, kun yhtäkkiä levyliikkeiden LP-hyllyt vaihtuivat CD-hyllyiksi.
 
"Rehab is for quitters"
aivokuolio
28.10.2011 11:45:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Se luki internetissä, sen täytyy olla totta.
 
Mage
28.10.2011 11:45:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

FastEddie: Kyllä niitä c-kasettejakin vielä saa.
Mutta tarkoitin LPeitä valtaformaattina. Mulla ei ollut edes CD-soitinta, kun yhtäkkiä levyliikkeiden LP-hyllyt vaihtuivat CD-hyllyiksi.

 
Taisi olla sama että siirryin CD lättyihin vasta kun oli aivan pakko enkä niitä vieläkään pidä oikein kunnon levyinä. CD lättyjen hyvä puoli on ollut että uusintapainoksina on julkaistu paljon semmoista mikä on ollut alkuperäisenä käytännössä mahdoton saavuttaa.
 
Mutta tulee mieleen että johdetaankohan levybisnestä exceleillä. Joku katsoo että digitaalisen musiikin kannattavuus on huomattavasti parempi ja kuvittelee että automaattisesti kaikki CD äänitteitä ostaneet siirtyvät lataamaan musiikkinsa koneelle.
 
No en suuresti itke perään jos kaikki nuo monikansalliset levy-yhtiöt tukehtuvat omaan höttöönsä. Hyvälle musiikille löytyy aina ostajansa.
 
Mielipiteen arvo on taloustieteellisesti arvioituna olematon, koska sen tarjonta ylittää aina kysynnän
Meadow
28.10.2011 14:03:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tarjoilkaa FLACia, niin voin harkita latauksiin siirtymistä.
 
PsychedelicWarlord
28.10.2011 14:37:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mage: Taisi olla sama että siirryin CD lättyihin vasta kun oli aivan pakko enkä niitä vieläkään pidä oikein kunnon levyinä. CD lättyjen hyvä puoli on ollut että uusintapainoksina on julkaistu paljon semmoista mikä on ollut alkuperäisenä käytännössä mahdoton saavuttaa.
 
Olen huomannut aivan saman.Ainakin täällä kehäkolmosen ulkopuolella cd toi sellaisia julkaisuja tarjolle joita ei vinyylinä juurikaan näkynyt.
 
Ja kyllähän vinyyli aikoinaan tosiaan hävisi sitten aika äkkiä kun mm.Anttilat sen myynnin lopettivat.Tosin cd:tä oli ollut rinnalla jo jonkun tovin myynnissä.
 
Tällä kertaa en oikein näihin uutisiin luota.Eritoten siksi ,että jossain esitetyistä kasvuluvuista huolimatta musiikin maksullinen latailu ei liene kovin suosittua? Varsinkin jos tarkastellaan sitä aktiiviharrastajaporukkaa.
 
Lisäksi muutos on suurempi kuin vinyylin kohdalla ,koska fyysinen tallenne häviää tyystin.Ei ole lainkaan sanottua ,että kaikki cd:tä hankkivat siirtyvät lataamaan.
 
"I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva"
StJerky
28.10.2011 14:39:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

PsychedelicWarlord: Olen huomannut aivan saman.Ainakin täällä kehäkolmosen ulkopuolella cd toi sellaisia julkaisuja tarjolle joita ei vinyylinä juurikaan näkynyt.
 
Ja toisaalta Spotify on tuonut kuunneltavaksi levyjä joita ei ole koskaan vinyylinä tai CD:nä ollut mahdollista hankkia.
 
JCM
28.10.2011 14:44:52
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Meadow: Tarjoilkaa FLACia, niin voin harkita latauksiin siirtymistä.
 
*otappa tästä FLAC*
 
Tuo FLAC ei niin hirveän yleinen vielä tosiaan lie, mutta pitäis olla suht häviötön samaan kokoon kuin .mp3?
PsychedelicWarlord
28.10.2011 14:49:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

StJerky: Ja toisaalta Spotify on tuonut kuunneltavaksi levyjä joita ei ole koskaan vinyylinä tai CD:nä ollut mahdollista hankkia.
 
Kuunneltavaksi varmaan joo (omalta kohdalta voin sanoa ettei minulle Spotify tuo mitään ihmeellistä uutta) ,mutta kuten pois leikkaamassasi osuudessa totesin tässä muutoksessa fyysinen tallenne häviäisi kokonaan.
 
"I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva"
KillingMachine
28.10.2011 15:10:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En oo kovinkaan huolissani siitä että major labelit tätä suunnittelee, koska underground -lafkat varmasti jatkavat vielä fyysisessä muodossa julkaisua entiseen malliin. Etenkin vinyylit tulee varmasti entistä kovempaan huutoon. Lähinnä huolestuttaa että vaikuttaako tämä negatiivisella tavalla esim. Levykauppa Äxään ja tulee vetämään kovaa tahtia levykauppoja alas.
 
RainingRedPaint
28.10.2011 15:36:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse tykkään ainakin omistaa sen levyn ihan fyysisessä muodossa, että perseestähän tuo on. Vaikka en nyt noiden isojen levy-yhtiöiden levyjä hirveästi omistakkaan.
 
StJerky
28.10.2011 15:45:16 (muokattu 28.10.2011 15:51:42)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

PsychedelicWarlord: Kuunneltavaksi varmaan joo
 
Olen alkanut itse tulla siihen tulokseen, että musiikissa tärkeintä on kuunteleminen eikä käpistely. Ja monesti kuuntelen Spotifysta, vaikka CD olisi metrin päässä. Ja yhä enenvässä määrin ostan fyysisiä levyjä vain pieniltä bändeiltä, jotka jotka joko onakustanteita tai hyvin pienillä yhtiöillä. Aiemmin olen ostellut vähän isommiltakin joita olen halunnut "tukea". Varmasti en jotain Pink Floydia osta, vaikka ei Spotifyssa olekaan. Ne on jo tarpeeksi rikkaita. En tosin lataakaan mistään.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 58 9 10 11 12

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «