Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Uudet Rhodesit??
1 2
John Heaven-Mu
12.06.2007 08:01:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko kellään sisäpiirin tietoa uusien Rhodesien rantautumisesta tänne maailmanpylvään juurelle kylmään Pohjolaan?
 
..entäs hinnoista?
 
..tai ylipäätään?
 
Kovin vähän annetaan tuolla: www.rhodespiano.com
 
maza
12.06.2007 10:00:18
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Saahan niitä tilattua vaikka sieltä Jenkeistä jos on tarpeen. Vaan käsitys oli se että tulevat syksyllä vasta sielläkin myyntiin.
 
Hinnasta muistan kuulleeni jotain sellaista että "perus Stage-malli ilman kajareita yritetään saada alle 3000 dollarin", mutta tätä ei todellakaan kannata ottaa ns. Jumalan sanana vaan tieto on peräisin jostain postituslistalta. Tuo olisi kyllä itseasiassa yllättävän kohtuullinen hinta, jos onnistuvat pyrkimyksessään.
krushing
13.06.2007 12:55:25
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jossain foorumilla muistan nähneeni jo jotain jälleenmyyjäketjuille vuotanutta hintalistaa - muistaakseni mentiin tosiaan tosta kolmesta tonnista (USD) ylöspäin.
 
piiska2
13.06.2007 18:14:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yhdessä stadin musaliikkeessä on myynnissä vanha Rhodes Mark I.
Erittäin siistissä kunnossa, jopa kannen alta. H. 2400e
Itse ostaisin kyllä aidon kuin uuden ja kalliimman, jos talous antaa myöten.
 
Writing about music is like singing architecture - Elvin Jones
Janus
13.06.2007 19:06:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yhdessä stadin musaliikkeessä on myynnissä vanha Rhodes Mark I.
Erittäin siistissä kunnossa, jopa kannen alta. H. 2400e
Itse ostaisin kyllä aidon kuin uuden ja kalliimman, jos talous antaa myöten.

 
...kun porukka tajuis sen, ettei noista about tonnia enempää kannata maksaa. Hyväkuntoisistakaan. Tietty postimerkkeilijät on sit erikseen.
BaariMikko
13.06.2007 19:18:41
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

...kun porukka tajuis sen, ettei noista about tonnia enempää kannata maksaa. Hyväkuntoisistakaan. Tietty postimerkkeilijät on sit erikseen.
 
Niinpä. Ihan järjetöntä, että alakaapittomista yritetään nyhtää kahta ja puolta tonnia jne. Saa nähdä, millaisiin hintoihin vanhat Rhodesit asettuvat uusien tultua. Se tetty taas pitkälti riippunee siitä, millaisen vastaanoton uudet mallit saavat. Kauhuskenaariossahan markkinoilla on kohta uusia, puristien inhoamia pianoja alkaen kolmesta tonnista ja vanhoja "kunnon vehkeitä" aivan mielettömissä hinnoissa vrt. 50-luvun Gibsonit tms.
 
Toisaalta juuri mitkään kosketinsoittimet eivät, onneksi, ole kohdanneet aivan samanlaista järjetöntä hintojen nousua kuin 50-60 -lukujen taitteen sähkökitarat. Niiden hintapyynnöthän ovat sitä luokkaa, että ostopäätös vaatii tuota mainittua postimerkkeilyä eikä sellaista hintaa maksane kukaan pelkästään musiikillisista syistä.
uneksija
13.06.2007 22:24:25 (muokattu 13.06.2007 22:25:42)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

...kun porukka tajuis sen, ettei noista about tonnia enempää kannata maksaa. Hyväkuntoisistakaan. Tietty postimerkkeilijät on sit erikseen.
 
Niin.... Noh, kaikki on suhteellista. Ihmisten pitäis tajuta, että vaikka soitin näyttäis tai tuntuis ihan jees toimivalta tai jopa hyväkuntoselta, niin sillä on väliä, että onko se 40-vuotta vanha vai ei.
 
Janus
13.06.2007 23:14:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin.... Noh, kaikki on suhteellista. Ihmisten pitäis tajuta, että vaikka soitin näyttäis tai tuntuis ihan jees toimivalta tai jopa hyväkuntoselta, niin sillä on väliä, että onko se 40-vuotta vanha vai ei.
 
Jos ei tullut selväksi, niin puhuin nimenomaan noista ~35 vuotta vanhoista peleistä.
Clef
14.06.2007 14:06:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun mielestä eBayssa menee 70-80-luvun taitteen (?), eli noin 30 vuotta vanhoja Mark II Stageja siinä $500 - 800.
 
samulijp
14.06.2007 14:50:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä luulen että tollanen uus rhodes pesee vanhat romut mennen tullen. Nyt jos haluaa vanhasta vielä repiä hintaa niin aika alkaa olemaan ajankohtainen.
 
"Kaikki muu paitsi musiikki on turhaa" Mnet
ville viaton
14.06.2007 22:21:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä luulen että tollanen uus rhodes pesee vanhat romut mennen tullen. Nyt jos haluaa vanhasta vielä repiä hintaa niin aika alkaa olemaan ajankohtainen.
 
Totta, pitäis laittaa M-nettiin myyntiin, täällä ilmeisesti saa hyvät fyrkat...ha.
 
Rock'n'roll is never die.
kepulainen
14.06.2007 22:32:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä luulen että tollanen uus rhodes pesee vanhat romut mennen tullen. Nyt jos haluaa vanhasta vielä repiä hintaa niin aika alkaa olemaan ajankohtainen.
 
Niin no..tää on vähän kakspiippunen juttu. Yksi asia mikä sämpleissä yms. aina mättää on se "täydellisyys" mitä hyvin harvoin ko. soittimista saa irti ja juurikin sitä haetaan aidoista. Tästä syystä edelleen liian hyvällä tekniikalla toteutettu "alkuperäinen" soundi voi kuulostaa hieman turhan tylsältä. Mene ja tiedä. Varmasti kovia soittimia, mutta jotenkin vaan jokin hohto koko hommasta katoaa jos thomannilta saa tilattua "täydellisen" rhodesin, jota ennen on joutunut metsästämään 20 vuotta...
 
U.Honey
14.06.2007 22:47:59 (muokattu 14.06.2007 22:55:43)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä luulen että tollanen uus rhodes pesee vanhat romut mennen tullen. Nyt jos haluaa vanhasta vielä repiä hintaa niin aika alkaa olemaan ajankohtainen.
 
Veikkaan että uuden Rhodesin myötä vintage-Rhodesien hinnat lähtee nousuun. Mitä suositumpi uudesta Rhodesista tulee, sitä enemmän wanhoista wehkeistä saa maksaa. Sama juttuhan on käynyt Hammond-kloonien kanssa. Onko Nord Electrot yms. tiputtaneet vanhojen Hammondien hintoja? Ei, vaan päinvastoin.
 
EDIT: Rhodes pitäisi kyllä hommata. GAS!!!
 
My name is Baron, U.Honey Baron.
BaariMikko
14.06.2007 22:57:05
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Veikkaan että uuden Rhodesin myötä vintage-Rhodesien hinnat lähtee nousuun. Mitä suositumpi uudesta Rhodesista tulee, sitä enemmän wanhoista wehkeistä saa maksaa. Sama juttuhan on käynyt Hammond-kloonien kanssa. Onko Nord Electrot yms. tiputtaneet vanhojen Hammondien hintoja? Ei, vaan päinvastoin.
 
EDIT: Rhodes pitäisi kyllä hommata. GAS!!!

 
Toisaalta NE:t sun muut on nimenomaan klooneja, kun nyt on tulossa aitoa asiaa. Saas nähdä...
 
no, itse ajattelin vielä tän vuoden aikana hommata (alakaapillisen) Rhodesin, saas sitten nähdä senkin, mistä pakasta tulee vedettyä ja paljonko velkaannuttua...
Rock and roll punk hard rock
17.10.2011 14:34:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Liikkuuko näitä Suomessa käytettynä? Ja mitä mieltä olette näistä uusista?
 
ganesha
17.10.2011 20:09:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jos noissa uusissa on soundi kohdillaan, niin mitä väliä sillä enää on, onko se 30 vuotta vanha vai ei - paitsi tietty siltä kantilta, että uusioversio kestää pidempään keikoilla. itse olen sen verran homo että kehtaan vedellä livenä pelkällä Nordilla... :) (eipä mulla enää aitoa Rhodesia olekaan)
 
http://ganesha-firstnewraysoftherisingsun.blogspot.com/
Thothmes
17.10.2011 22:46:23 (muokattu 17.10.2011 22:47:17)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Edelleen, kuten Hammondkysymyksissäkin, oma amatöörimielipiteeni on, että on turha verrata kovin 1:1 uutta ja vanhaa. Hammondkloonitkin alkavat olla sillä tasolla, että ei se soittamista haittaa. Uusi Rhodes vielä ymmärtääkseni toimii ihan oikeasti akustisesti, joten se on vielä autenttisempi kuin Hammondkloonit. Tai jos ääni eroaa originaalista, niin kuka sanoo että huonompaan suuntaan?
 
Sama asia kuin että turha on verrata museoautoa ja uutta autoa. Uusi on varmatoiminen, helppo ratkaisu. Vanhassa saa/joutuu harrastamaan, ja se on monille se juttu. Onhan se nyt ihan eri fiilis päästellä 40v vanhalla Hammondilla/Rhodesilla/Corvetella, jonka kanssa on itkenyt iltoja eikä sitä fiilistä vie se, että naapurin japanilainen katumaasturi oikeastaan kiihtyy ihan yhtä hyvin.
 
Kukin tyylillään.
 
Aiheessa pysyäkseni, olisi kyllä hauska päästä kokeilemaan. Oli uusi tai vanha, akustinen soitin on aina akustinen verrattuna pelkkään digitaaliin, vaikka esimerkiksi Nordin Rhodessämpläys on minulle ollut aivan riittävän hyvä. Jos siellä on oikeaa mekaniikkaa ja akustiikkaa, niin kyllä siellä aina on jotain sellaista johon mallinnus tai sample ei taivu. Vaikka sitten sillä ei olisikaan mitään merkitystä muuta kuin soittajan oman korvan kannalta.
 
Hande70
27.10.2011 15:00:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen kokeillut uutta Rhodesia ulkomaanreissulla ja täytyy sanoa, että olin aika pettynyt: Sekä kosketus että soundi olivat aika muovisen makuisia.... Pakko sanoa ainakin sen yksilön jälkeen,ettei vetänyt lainkaan vertoja kunnossa olevalle alkuperäiselle...
 
Leikari
27.10.2011 15:53:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hande70: Olen kokeillut uutta Rhodesia ulkomaanreissulla ja täytyy sanoa, että olin aika pettynyt: Sekä kosketus että soundi olivat aika muovisen makuisia.... Pakko sanoa ainakin sen yksilön jälkeen,ettei vetänyt lainkaan vertoja kunnossa olevalle alkuperäiselle...
 
olisiko siitä tehty liian "hifi"..?
 
Hande70
27.10.2011 16:55:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Leikari: olisiko siitä tehty liian "hifi"..?
 
No niinkin voisi varmaan sanoa... Koskettimisto oli pianistille vähän löysänoloinen ja varsinkin dynaaminen skaala tuntui kapealta: Se maukkain ja terävin soundi jonka saa kovempaa lyömällä tuntui tulevan liian "pian" ja helposti.. Kovin perusteellisesti en ehtinyt kyseistä laitetta kokeilemaan ja varmaankin soundi olisi parantunut jos kytkyllä olisi ollut kunnon vahvistin.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «