ps3t 25.10.2011 19:54:59 | |
---|
Arvatkaa mitä Hetfield sanoi kaupassa kun siltä kysyttiin "visa vai mastercard" no sense makes sense |
Vartija.: Arvatkaa mitä Hetfield sanoi kaupassa kun siltä kysyttiin "visa vai mastercard" Ei se sanonu mitään koska se olikin valepuvussa oleva Dave Mustaine joka sanoi että komodo |
carnation 25.10.2011 19:57:10 | |
---|
"Silpomisia, saatanismia, fundamentalismia, moninaista kanibalismia, mielisaiden heiteelle jättöä. Sekoavaa höyrypäistä kapitalismin mätänevää loppua." |
Muovinen 25.10.2011 19:58:28 | |
---|
Joo, kännijamilta kuulostaa, mutta toisaalta tämä on ensimmäinen Metallica-levy 15 vuoteen, jonka olen kuunnellut kokonaan alusta loppuun (jo kolme kertaa!). Eka biisi kuulostaa siltä, kuin ne yrittäis soittaa Gunnareiden versiota Knockin On Heavens Doorista, mutta feilaavat surkeasti. Frustration on nimensä veroinen kipale. Lou Reed ei ilmeisesti ole kuullut nuoteista? Ja lisäksi mutta kun Lars. Hirveen inspiroiva levy tää kyllä on. Saa ainakin minut pohtimaan suhteellisen syvällisiä psykologisia teorioita ihmisen kyvystä arvioida omia tekemisiään. Myös tuottajasetämäinen sormi nousee pystyyn aika monessa kohti. Jos ne halus tehdä taidelevyn, niin miksi soundit on silti hevander ja ilmaisu muutenkin perustuu aika perinteisiin polkuihin? Erityisesti Iced Honey kärsii kovasti siitä että se on survaistu normibiisiformaattiin. Kokonaisuutena Lulu on sellanen puolityhjä kanvaasi, johon on vasta roiskittu pohjamaalia ja Loun lyriikoista päätellen myös hivenen virtsaa. Kiehtovaa ja hämmentävää! Mahtavaa jopa! |
trashjones 25.10.2011 20:05:04 (muokattu 25.10.2011 20:06:09) | |
---|
Trujilloa haastateltu. We've been busy writing and recording. We've got a couple of new songs we have been working on the past couple of weeks. The writing process for the new Metallica album has begun. We've been in the studio with Rick Rubin, working on a couple of things, and we're going to be recording during the most of next year. Aika ihme jos Metallica näin äkkiä alkaa uutta musiikkia pukata. Saisivat kyllä tuon Rubinin heivata. http://gulfnews.com/arts-entertainm … brity/nothing-else-matters-1.917797"Kyseisessä kappaleessa myös James Hetfield soittaa kitaraansa ns. "ylös-alas" -näppäilytyylillä." - Wikipedia |
aivokuolio 25.10.2011 20:08:22 | |
---|
trashjones: Aika ihme jos Metallica näin äkkiä alkaa uutta musiikkia pukata. Johan tuosta edellisestä on 3 vuotta? Vähintää vuosi menee että seuraava tulee pihalle että ei tuo nyt mitenkää äkkiä mun mielestä oo. |
Hetfield 25.10.2011 20:12:26 | |
---|
aivokuolio: Johan tuosta edellisestä on 3 vuotta? Vähintää vuosi menee että seuraava tulee pihalle että ei tuo nyt mitenkää äkkiä mun mielestä oo. Tuota uutista vähän odottelinkin. Yllätyin kyllä sikäli, että ovat jo tämän vuoden puolella ottaneet asiakseen aloittaa. Keväällä oli jo jossain vaiheessa puhetta Death Magneticin kiertueen jäljiltä olevia riffejä alkaa käymään läpi yms. I quit the band... Now I just play with myself. |
Wild String Of Voodoo Strat 25.10.2011 20:21:18 | |
---|
carnation: No siitäkin on jälkimmäiset 10 minsaa jotain ambientia. Mun mielestä tää on hämmentävän hauska levy. Ihan käsittämättömiä juttuja ja eri elementtien ristisiitosta, ja sitten vielä nuo härskit ja nihilistiset tekstit joissa ei tunnu olevan päätä eikä häntää. James saisi laulella kyllä enemmän Reedin urahtelun vastapainoksi. Larsin kompuroinnit tuo vielä oman pikantin lisänsä keitokseen. Ja kaupan päälle tulee vielä se, että porukka metallipäitä kilahtelee ihan täysiä kun tämä on kaiken käsityskyvyn ulottumattomissa. Ei vittu, ei mikään Slayer tai Megadeth pysty tähän. Koskaan. Metallica nousee Lou Reedin avulla uuteen kukoistukseen, kuin kuumehorkkainen Feeniks jolla on päässä propellihattu, rintataskussa viskipullo, oksennusta rinnuksissa, toisessa kädessä käytetty kondomi ja toisessa verinen vasara. On tämäkin yhdenlainen levy. Kun alunperin kuulin tästä projektista, oli itselläni odotukset todella korkealla. Sitten tuli kuunneltua Lulu, ja pettymys ja suru olivat raskaita. Yritin kuunnella biisiä monta kertaa ja väkisin tykätä siitä, mutta ei niin ei. Ajattelin, että onko tämä oikeasti vaan todella huonoa musiikkia vai enkö minä vain tajua nyt tätä. Olen kuitenkin pitänyt itseäni jo pitkään suhteellisen avomielisenä musiikin kuuntelijana. Nyt kun olen levyä kuunnellut netissä, ovat näkemykseni levystä muuttuneet radikaalisti positiivisempaan suuntaan. Tuntemukset ovat melkolailla samanlaiset kuin tuossa yllä olevassa lainauksessa carnationilta. En odottanut, että Metallica osaisi tehdän jotain näin "outtia" ja hullua. Alunperin tuntemani pettymys johtui vain täysin vääränlaisista odotuksista levyä ja sen materiaalia kohtaan. Mutta nyt kun on osannut asennoitua tähän sellaisena, kun mitä se on, niin tämä toimii täysillä mulle. Arvoisat kanssaihmiset, onko tämä levy uusi Trout Mask Replica? :D "Music must serve a purpose; it must be part of something larger than itself, a part of humanity." - Pablo Caslas |
trashjones 25.10.2011 20:51:49 | |
---|
aivokuolio: Johan tuosta edellisestä on 3 vuotta? Vähintää vuosi menee että seuraava tulee pihalle että ei tuo nyt mitenkää äkkiä mun mielestä oo. No niinpä siitä onkin. Kylläpä tuo aika juoksee :D Ja ottaen huomioon että kyseessä on Metallica en yhtään ihmettele vaikka tuo studiossa olokin venyy kohtuu pitkäksi. "Kyseisessä kappaleessa myös James Hetfield soittaa kitaraansa ns. "ylös-alas" -näppäilytyylillä." - Wikipedia |
Vesihiisi 25.10.2011 21:12:54 (muokattu 25.10.2011 21:40:04) | |
---|
Lulu on aika syvällistä shittiä. Joku voisi olettaa että hra. Reed on joskus käynyt sienessä, ei tosin Metallicakaan tässä ihan terveeltä kuulosta. Hieno ja uskalias levy. The view tulee ohitettua, karsea biisi. Thrash hemmot, koittakaapa tuota Mistress Dreadia vaikkapa. Lou horisee hienosti omiaan yllättävän tiukan raidan päälle. Kuulostaa erittäin epäterveeltä. Veikkaan että tuokin raita on vedetty purkkiin käytännössä livenä, sen verran pieniä mokia soitannosta löytyy. Hyvä niin, kuuluu asiaan. Jostain syystä Lou on saanut kaivettua bändistä jotain synkkää, aitoa, raakaa, toimivaa ja hienoa esiin. Vimmaa, intoa ja hikeä. Toimii. "....thaank you Kirk yeee...." http://www.loureedmetallica.com/listen-to-lulu.php Edit: Hyvä haastattelu, aiheena tämä tuotos ja kaikki pahantekijät paikalla: http://www.gq.com/entertainment/mus … 1/lou-reed-metallica-gq-music-issue |
Rhapa 25.10.2011 21:28:31 | |
---|
Vesihiisi:Thrash hemmot, koittakaapa tuota Mistress Dreadia vaikkapa. Lou horisee hienosti omiaan yllättävän tiukan raidan päälle. Kuulostaa erittäin epäterveeltä. Veikkaan että tuokin raita on vedetty purkkiin käytännössä livenä, sen verran mokia soitannosta löytyy. Hyvä niin. Jostain syystä Lou on saanut kaivettua bändistä jotain synkkää, aitoa, toimivaa ja hienoa esiin. Todellakin. Tuo upea riffi kantaa hienosti koko kuuden minuutin biisin. |
avalimak 25.10.2011 21:57:36 | |
---|
Ihan vaan tuli yleisesti sellainen kysymys mieleen, että tykkäisittekö tästä levystä jos ette tietäisi sen olevan Metallican (tietty & Lou Reedin) aikaansaannosta? Minä en. Oikein hakemalla saa hakea jotain positiivista ja toivoa, että ehkä se aukeaa vaikka tuossa ei ole mitään auettavaakaan... Samat jämäriffit jauhaa ja laulut on sinne päin. Soittokin yrittää olla "spontaania", mutta saundit on ruuvattu silti perinteisen metallisiksi. Ei tätä kuunnellessa voi kuin ihmetellä! Positiivista(?) on kuitenkin se, että on otettu rohkea askel tuntemattomaan! |
carnation 25.10.2011 22:19:05 | |
---|
avalimak: Ihan vaan tuli yleisesti sellainen kysymys mieleen, että tykkäisittekö tästä levystä jos ette tietäisi sen olevan Metallican (tietty & Lou Reedin) aikaansaannosta? Minä en. Ei voi ajatella noin, koska siinä tapauksessahan levy kuulostaisi ihan erilaiselta. "Silpomisia, saatanismia, fundamentalismia, moninaista kanibalismia, mielisaiden heiteelle jättöä. Sekoavaa höyrypäistä kapitalismin mätänevää loppua." |
meitu 25.10.2011 22:39:44 | |
---|
"There are no good guns. There are no bad guns. Any gun in the hands of a bad man is a bad thing. Any gun in the hands of a decent person is no threat to anybody -- except bad people..." -Charlton Heston |
Arkka 25.10.2011 23:00:10 | |
---|
|
Booombox 25.10.2011 23:09:22 (muokattu 25.10.2011 23:14:13) | |
---|
meitu: http://agricola.utu.fi/julkaisut/kirja-arvostelut/index.php?id=1822 Tuossapa vallan perinpohjainen arvostelu Hetfieldin (epävirallisesta?) elämäkerrasta. Lukematta paskaa. Arvostelija taisi referoida koko kirjan tohon. E. Hetfiedin muistelmat tyylinen kirja, joka on joka sana miehen omasta suusta taitaisi mulla olla ainoa metallicaan liittyvä kirjaillinen teos jonka ostaisin ja lukisin. Lulu on muuten aika eeppinen teos. Muutaman kerran kuunnellut ja täytyy sanoa että vihaan ja rakastan. Rankkaa kamaa. Saundit sais olla vähän mystisemmät ja utuisemmat nii olis vielä ahistavampaa. Kriitikot tuntuisi hehkuttavan lättyä aika reilulla kädellä mitä olen lukenut. Joku sanoi jotain tyyliin: Apocalypse Now on masterpiece, et silti jaksa katsoa sitä joka viikonloppu, sama pätee Luluun. Osittain olen samoilla linjoilla. yesterday I woke up sucking a lemon |
Vesihiisi 25.10.2011 23:15:30 (muokattu 25.10.2011 23:17:08) | |
---|
Joo, tässä lainaus joka kertonee olennaisen: "Hevimusiikki, tarkemmin sanottuna hevimetallimusiikki ja Metallican tapauksessa trashmetallimusiikki, siis ennen kuin Metallica petti kannattajansa, on luonteeltaan arvottavaa ja erotteluja tekevää. Poliittinen korrektius ei sitä kosketa." Roskametalli on kovaa kamaa. |
Maloik 25.10.2011 23:30:17 | |
---|
R.I.P. DBD 1966-2004. Greatest guitarist ever. Pantera - The best band ever |
Hetfield 25.10.2011 23:33:34 | |
---|
Tukee:Lulu on muuten aika eeppinen teos. Muutaman kerran kuunnellut ja täytyy sanoa että vihaan ja rakastan. Rankkaa kamaa. Saundit sais olla vähän mystisemmät ja utuisemmat nii olis vielä ahistavampaa. Kriitikot tuntuisi hehkuttavan lättyä aika reilulla kädellä mitä olen lukenut. Joku sanoi jotain tyyliin: Apocalypse Now on masterpiece, et silti jaksa katsoa sitä joka viikonloppu, sama pätee Luluun. Osittain olen samoilla linjoilla. Olen vasta kerran ehtinyt kuunnella. Saundeista samaa mieltä. Joissakin kohtaa tuo spontaanius oli ihan hyväkin asia, mutta esim. Larssin monet fillit olisi voinut miettiä uudestaan. Ekalla kerralla ei jäänyt tosin vielä ihmeitä mieleen, sen muistan, että Junior Dad-biisistä tykkäsin. Jäi parempi maku levystäkin suuhun, kun tuo on vikana biisinä. Täytyypä kuunnella vielä lisää... I quit the band... Now I just play with myself. |
SuckerPunch 26.10.2011 00:02:15 | |
---|
|