Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Presonus Studio One 2
1 2
CarlosJones
18.10.2011 14:09:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Käykää tutustumassa sivuihin. Löytyy mm. integroitu Melodyne ym ym.
Todella kova softa.
 
http://studioone.presonus.com/
 
Aalimupina
23.10.2011 00:15:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

CarlosJones: Käykää tutustumassa sivuihin. Löytyy mm. integroitu Melodyne ym ym.
Todella kova softa.
 
http://studioone.presonus.com/

 
Kerroppa jotain kokemuksia ko. softasta. Mua alkaa protools-maailma nyppimään. Päivitykset maksaa helkkaristi ja sitten päivitysten mukana ei saa sitä mitä tarvitsisin, mm. plugareiden "freeze"-toiminto olisi kiva. Rupeaa hönkä loppumaan vanhasta mäkistä, kun käyttää paljon vahvistinmallinnuksia.
 
Kaikissa muissa softissa, mitä olen testannut (lähinnä Logic ja Cubase) audioeditointi on todella paljon hankalampaa kuin protoolsilla tai ei vain sovi minun logiikkaani. Millainen se puoli on Studio Onessa?
 
Miten raskas tuo softa on verrattuna vaikkapa Pro Toolsiin? Osaatko sanoa?
 
Kalmo
25.10.2011 10:00:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aalimupina:
Miten raskas tuo softa on verrattuna vaikkapa Pro Toolsiin? Osaatko sanoa?

 
Täytyisi varmaan tietää minkälainen Pro Tools rigi sinulla on, ennenkuin voisi esittää vertailuja tai arvailuja. Siinä on kuitenkin haarukkaa sinne jonnekin 10 000 euron virityksiin asti.
 
Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300 Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän.
Aalimupina
25.10.2011 11:19:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kalmo: Täytyisi varmaan tietää minkälainen Pro Tools rigi sinulla on, ennenkuin voisi esittää vertailuja tai arvailuja. Siinä on kuitenkin haarukkaa sinne jonnekin 10 000 euron virityksiin asti.
 
No jos mulla olisi joku TDM-systeemi, niin eikös se olisi aika kevyt koneelle? Vai olisiko?
 
Ihan perus PT9, interfacena on Digi002. Koneena on iMac 2.8ghz, 4 gigaa rammia (800mhz) ja sitten on Macbook pro 2,3 ghz i5 8 gigaa rammia.
 
Tuo iMac alkaa ökköttelee jo kohtuullisen tehokkaasti. Minulla on tällä hetkellä kohtuullisen isoja sessioita, joissa on kitaramallinnussoftia aika runsaasti käytössä (Waves gtr, Amplitube), näiden lisäksi Kontaktista hammond ja sähköpianosoundeja. Olisi kiva, jos olisi jonkinlainen freeze-toiminto...
 
JPQ
25.10.2011 11:52:50
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Huvittavaa tuo Freeze toiminnonp uuuttuminen.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
Kalmo
25.10.2011 13:00:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

SONARin forumilla olen lukenut enimmäkseen positiivisia käyttäjäkokemuksia. Bugeja ja puutteitakin on löytynyt.
 
Kannattaa lukea eri versioiden sisällysluettelot tarkkaan, ettei pytytä jälkeenpäin.
Esim. Melodyne Essential on vain Professional versiossa, muissa pelkät demot.
Ja se on siis Essential, jossa ei muistaakseni ole DNA-ominaisuutta polyfonisen materiaalin käsittelyyn. Hyvä plugari silti.
 
Erityismainintoja ohjelman raskaudesta tai keveydestä en ole löytänyt, vakautta on
kyllä kehuttu. Siitä päätellen, että suositeltu koneteho on Core 2 Duo/4 Mb, ja minimi Core Duo/2 Mb ei ohjelma ole kovin raskas. SONAR Producerin MINIMI on Core 2 Duo / 2 Mb.
 
Pro Tools on ymmärtääkseni perinteisesti edennyt kuokka ja lapio-linjalla satsaten stabiiliuteen, ja siksi jäänyt monessa asiassa kunnianhimoisempien jalkoihin. Ovat ilmeisesti kääntämässä takkiaan kilpailun kiristyessä.
 
Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300 Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän.
mattim
25.10.2011 15:34:44
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kalmo: SONARin forumilla olen lukenut enimmäkseen positiivisia käyttäjäkokemuksia. Bugeja ja puutteitakin on löytynyt.

 
Artist versiossa ei vieläkään VST tukea.
 
JPQ
25.10.2011 15:52:02 (muokattu 25.10.2011 15:52:55)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kalmo: SONARin forumilla olen lukenut enimmäkseen positiivisia käyttäjäkokemuksia. Bugeja ja puutteitakin on löytynyt.
 
Kannattaa lukea eri versioiden sisällysluettelot tarkkaan, ettei pytytä jälkeenpäin.
Esim. Melodyne Essential on vain Professional versiossa, muissa pelkät demot.
Ja se on siis Essential, jossa ei muistaakseni ole DNA-ominaisuutta polyfonisen materiaalin käsittelyyn. Hyvä plugari silti.
 
Erityismainintoja ohjelman raskaudesta tai keveydestä en ole löytänyt, vakautta on
kyllä kehuttu. Siitä päätellen, että suositeltu koneteho on Core 2 Duo/4 Mb, ja minimi Core Duo/2 Mb ei ohjelma ole kovin raskas. SONAR Producerin MINIMI on Core 2 Duo / 2 Mb.
 
Pro Tools on ymmärtääkseni perinteisesti edennyt kuokka ja lapio-linjalla satsaten stabiiliuteen, ja siksi jäänyt monessa asiassa kunnianhimoisempien jalkoihin. Ovat ilmeisesti kääntämässä takkiaan kilpailun kiristyessä.

 
Varmaankin kyllä Gb eikä Mb. ja toinen juttu onko ner huonontaneet jotain versiota niin ettei VST tukea ole johan nyt on hölmöä hyvä että lopetin Sonariuden. Olisi varmaan pitänyt päivittää jossain välissä kuitenkin. Toisaalta nyky DAWiin olen enempi kuin tyytyväinen.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
Cathi777
26.10.2011 09:26:15
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hienolta vaikuttaa kyllä päivitys. Siihen tuli nyt se kaikki lisää mitä oikeastaan omaan toimintaani olen kaivannut. Eikä tuo vajaan satasen päivityshinta nyt kauhean pahalta kuulosta. Toki saa vinkata jos jossain olisi jotain alennuskoodeja tarjolla. Kyllä pitää tuo päivitys hankkia. Selkeästi mieluisin DAW ollut kyllä kaikista, joita olen kokeillut ja tämän päivityksen myötä entistä parempi.
 
Only pop music can break my heart...
Kalmo
26.10.2011 09:41:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JPQ: Varmaankin kyllä Gb eikä Mb. ja toinen juttu onko ner huonontaneet jotain versiota niin ettei VST tukea ole johan nyt on hölmöä hyvä että lopetin Sonariuden. Olisi varmaan pitänyt päivittää jossain välissä kuitenkin. Toisaalta nyky DAWiin olen enempi kuin tyytyväinen.
 
Joopa, tietysti Gb.
Ei SONARista mitään ole lopetettu, vaan Studio One Artist versiossa ei ole VST-tukea.
 
Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300 Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän.
Lunatic
08.11.2011 14:16:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Komppaan Cathi777.. Vaikkei itselle päivitys tuo hirveesti mitään uutta (ei noi vireenkorjaus-hässäkät oikein innosta), niin todennäköisesti tulen jossain vaiheessa päivittämään ohjelmiston.. Itse hommasin tuon Studio One Pro:n lähes täysin kokeilumielessä, ja olen todella tyytyväinen.. Artist-versio tosiaan jää hieman kököksi mikäli haluaa jotain muutakin tehdä kuin saada ääniaallot kiintolevyllä (lue: vst:t sun muut puuttuu)..
 
Niin ja tuo Project-osio (masterointi-osio) on todella miellyttävä kokemus ollut.. Helppokäyttöinen kuin mikä joten itseni kaltainen tumpelo joka omistaa kaks vasenta kättä, onnistuu luomaan kuuntelukelpoista materiaalia... Propsit siis Presonukselle!
 
Esp
17.11.2011 17:30:17
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aalimupina: No jos mulla olisi joku TDM-systeemi, niin eikös se olisi aika kevyt koneelle? Vai olisiko?
 
Ihan perus PT9, interfacena on Digi002. Koneena on iMac 2.8ghz, 4 gigaa rammia (800mhz) ja sitten on Macbook pro 2,3 ghz i5 8 gigaa rammia.
 
Tuo iMac alkaa ökköttelee jo kohtuullisen tehokkaasti. Minulla on tällä hetkellä kohtuullisen isoja sessioita, joissa on kitaramallinnussoftia aika runsaasti käytössä (Waves gtr, Amplitube), näiden lisäksi Kontaktista hammond ja sähköpianosoundeja. Olisi kiva, jos olisi jonkinlainen freeze-toiminto...

 
Audiosuite... Ei sillä, etteikö freeze olisi ihan kätevä, mutta kyllä tuolla PT:lläkin ne pystyy audioksi muuttamaan.
 
Otin ton Studio Onen testiin ja masterointiosio vaikutti loogisemmalta kuin Waveburner, jonka kanssa olen takunnut jo jonkin aikaa. Tarvisi jaksaa tutustua tuohon sekvensseriin paremmin, mutta uuden softan learning curve on pitkä ja kun tekee jatkuvasti töitä niin ei oikein huvita vapaa-ajalla opetalla uutta softaa.
 
Täh?!?
Aalimupina
18.11.2011 00:47:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Esp: Audiosuite... Ei sillä, etteikö freeze olisi ihan kätevä, mutta kyllä tuolla PT:lläkin ne pystyy audioksi muuttamaan.
 
Pystyy toki. Kaipaisin kuitenkin yhden klikkauksen systeemiä, jolla voisi kaikki raidassa olevat plugarit "freezata" kerralla. Samoin niin, että sen "freezen" saa pois, jos halua muokata vielä esim. vahvistinmallinnussoftan asetuksia.
 
Jos Protoolsilla äänittää softasyntikkaraidan audioraidaksi, niin se audioraita on hieman jälkijunassa ja sitten sitä pitää siirtää. Jossain audiosuittaamisissa on myös samankaltaista ongelmaa.
 
Pientähän tietysti tuo liikuttelu on, mutta kyllä se alkaa pidemmän päälle kyrsiä.
 
Krice
24.11.2011 18:47:41 (muokattu 24.11.2011 18:47:57)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei ole muuten pahan hintainenkaan (edes pro-versio). Sama kuin Abletonin täysversio. Olenkin tässä pohtinut, että jos ottais sittenkin tämän ennemmin kuin Abletonin. Enpä muuten huomannut, että tästä olisi demoa? Olisi vähän kivempi ehkä jos voisi kokeilla.
 
TYPO
24.11.2011 19:21:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Krise: Ei ole muuten pahan hintainenkaan (edes pro-versio). Sama kuin Abletonin täysversio. Olenkin tässä pohtinut, että jos ottais sittenkin tämän ennemmin kuin Abletonin. Enpä muuten huomannut, että tästä olisi demoa? Olisi vähän kivempi ehkä jos voisi kokeilla.
 
Kyllähän tuosta demon saa: http://studioone.presonus.com/demo-request/
 
Krice
25.11.2011 15:12:33
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kokeilin demoa ja vaikuttaa todella hyvältä. Helppo käyttää kuin mikä.
 
CarlosJones
26.11.2011 21:06:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Luovin ja nopein softa mitä mä olen koskaan käyttänyt. Suosittelen.
 
passe
01.12.2011 13:41:39 (muokattu 02.12.2011 00:24:24)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Viime tingassa päivitin PRO 2:n alehintaan. Aivan ylimitoitettu softa meikäläisen käyttöön, mutta Artist > Pro 1 > Pro 2 päivittelyillä tarjouksia kyttäillen on koko hoito maksanut itselleni aika tarkkaan 215€ ja maksut mukavasti kolmessa osassa. Ei Paha!
 
On kivasti uutta herkkua! Uusi layout näyttää äkkiseltään ehkä vähän vähemmän modernilta. Mukana tullut NI Komplete Elements latauksessa, mielenkiinnolla ryntään sen kimppuun!
 
Joskus virta katkeaa tai sitä on liikaa - mut voi tahto nuorallatanssijan nostaa ilmaan.
Quru
05.12.2011 19:29:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pystyykö päivittämään Studio one artistista suoraan Studio one 2 prohon ja mitä mahtaa maksaa? Reaperista vaihdoin tähän softaan kun ostin Presonuksen interfacen ja tykkään kyllä.
 
Kakka roiskusi.
passe
05.12.2011 21:15:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Quru: Pystyykö päivittämään Studio one artistista suoraan Studio one 2 prohon ja mitä mahtaa maksaa? Reaperista vaihdoin tähän softaan kun ostin Presonuksen interfacen ja tykkään kyllä.
 
http://studioone.presonus.com/shop/ … one-artist-to-professional-upgrade/
 
Joskus virta katkeaa tai sitä on liikaa - mut voi tahto nuorallatanssijan nostaa ilmaan.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «