Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kilpailut »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Bassolinjaskaba 60:n äänestys
1 2
JudeJude
18.10.2011 11:03:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jaetaan kahdeksalle osallistujalle vapaan tyylin mukaan yhteensä neljä pistettä. Äänestysaikaa on tämä viikko hamaan maanantaiaamuun 24.10. klo 9 asti.
 
1. poppamies: http://maihinnousu.net/s/13971
2. kariffi: http://maihinnousu.net/s/14026
3. hollstro: http://dl.dropbox.com/u/2835701/Bssolinjaskaba%2060%20MH.mp3
4. judejude:
http://dl.dropbox.com/u/280035/Musa/bassolinjaskaba60-judejude.mp3
5. mtnen: http://maihinnousu.net/s/14044
6. 2541: http://maihinnousu.net/s/14049
7. Etvi: http://maihinnousu.net/s/14089
8. Esa H: http://maihinnousu.net/s/14107
 
"Kaikki jotka soittavat bassoviulua tai pasuunaa, ovat useimmiten neuvottomia." -Anton Tsehov, Romaani bassoviulusta
poppamies
18.10.2011 11:17:48 (muokattu 18.10.2011 11:19:49)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kariffi: Ei oikein istu rytmisesti. Menee vähän omia polkuja. Päristimistä en tykkää mutta tässä ei haittaa.
 
hostro: Aika minimalistinen linja. Suorastaan häveliäs. Vähän rohkeampaa otetta olisin kaivannut.
 
+jude jude: Alkaa heti kiinnostavalla tavalla. Ois vaan saanut lähteä aikaisemmin muualle niin se hyvä intro ois jäänyt helmeksi. Less is more. Lienee koirankopilla soitettu.
 
+mtnen: Hyvä melodinen linja. Tulee hakematta mieleen Beatleken sekoiluajat ja Sergant Pepper. Todella hyvä!
 
+2541: Tässäkin tällainen avaruusajan meininki. Harkittu murha. Ei liikaa päristimiä. Hienoja huiluääniä. Otelauta hallussa.
 
+Etvi: Tässäkin käytetty melodista lähestymistapaa joka onkin oikea kun tausta on monotooninen.
 
EsaH: Tulee väkisin mieleen niin kuin oltais kuunneltu aikaisepi veto eikä sitä saatu pois mielestä. Ei huono mutta tulee jollain tavalla toistamisen maku mieleen.
 
G strings are for strippers
Esa H
18.10.2011 15:13:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tulee väkisin mieleen niin kuin oltais kuunneltu aikaisepi veto eikä sitä saatu pois mielestä. Ei huono mutta tulee jollain tavalla toistamisen maku mieleen.
 
Ei ole ollut muut linjat mielessä. En kuuntele niitä ennen kuin olen saanut oman purkkiin.
 
JudeJude
18.10.2011 15:24:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

1. poppamies: Mielenkiintoinen fiilis tulee kun soitat kolmeen menevän päälle neljään! Tieteisleffasaundi tukee hämmentävää kokonaisvaikutelmaa.
 
2. kariffi: Erityisesti kun tausta ja basso on eri kanavissa, tästä tulee aika hajanainen vaikutelma. Ja kuuletko sä taustan tosiaan swinginä, vai onko tää joku statement?
 
3. hollstro: Toinen swing-henkinen linja. Minimalismia kivalla saundilla.
 
5. mtnen: Vau, tässä tehtiin bassolinjasta biisille melodia! Hyvin toimii. Hieno, tukeva ja tanakka saundi.
 
6. 2541: Taas se todistettiin: less is more. Ehkä jopa the most. Saundi on erityisen upea, niin kuin jo bassosaundiketjussa sanoin :)
 
7. Etvi: Simppeliä, toimivaa, ehkä hivenen persoonatonta. Tanhumatskua.
 
8. Esa H: Kovasti edellisen linjan henkinen veto toimii vaikka soitin vaihtuu sähköiseksi. Elegantti linja, sano.
 
Pointsit:
 
2 p 2541
1 p mtnen
0,5 p Etvi
0,5 p Esa H
 
"Kaikki jotka soittavat bassoviulua tai pasuunaa, ovat useimmiten neuvottomia." -Anton Tsehov, Romaani bassoviulusta
poppamies
18.10.2011 16:29:16
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JudeJude: 1. poppamies: Mielenkiintoinen fiilis tulee kun soitat kolmeen menevän päälle neljään!...
 
Miten niin kolmeen menevä?
 
G strings are for strippers
Esa H
18.10.2011 16:54:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

poppamies: Progressiivinen maailmanmusiikki-tunnelma, ei mikään normikansanmusiikkijuttu. Mielenkiintoinen rytmiikka ja hämärä tunnelma. Hauskan kuuloinen
 
kariffi: Tausta ja bassolinja eri kanavissa ja muutenkin erillään toisistaan. Basso on soolomainen hiukan irrallinen juttu.
 
hollstro: Tässä jotain kansanmusiikille tyypillistä pelkistystä ja totisuutta. Moderneilla saundeilla tosin. Istuu taustaan hienosti.
 
judejude: Basistilla on tässä kotikenttäetu. Kontra on tällaseen voittamaton - ellei sitten vedä bassoja polkuharmoonilla. Oikein passeli linja tähän.
 
mtnen: Bassolla vedetään alussa teema ja sitten töpötellään ykkösille. Hienoa saundi tähän taustaan ja muutenkin hieno linja.
 
2541: On kyllä hyvä linja. Täytyy ihmetellä miten saa tällaisesta kansanmusiikkitaustasta noin paljon irti.
 
Etvi: Kontra passaa tähän niin kuin nenä päähän. Hartaasti vedetään niin kuin kansanmusiikissa kai kuuluukin. Hyvä linja
 
2541 2p
judejude 1p
mtnen 1p
 
Etvi
18.10.2011 17:51:22
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

1. poppamies: Hauskaa rytmiikkaa, ei kuulosta turhan vakavalta tai harkitulta. Efektit ei mielestäni tuo tähän mitään ihmeempää.
 
2. kariffi: Hieno Jaco-soundi, omintakeinen tulkinta tahdista. Kanavien erotteleminen haittaa kuuntelemista hiukan. Jotain haparoimista ilmeni hiukan loppupuolella.

3. hollstro: Minimalismia, siit mie tykkään. Basson olisin ehkä miksannut vähän enemmän pintaan.
 
4. judejude: Juuri sopivan epäsovinnainen bassolinja tähän taustaan. Yllättäen siis samaa paria bassolinja ja tausta. Intonaatiosta ehkä hieman sanomista biisin loppupuolella. Soundi oli hyvin onnistunut tällä mikitysratkaisulla
 
5. mtnen: Tarkasti soitettua, siitä jäi hyvä maku. Efektit mielestäni aika tarpeeton lisä.
 
6. 2541: Hyvähän täällä on harjata, kun osaa. Efektit tukivat kokonaisuutta hienosti. Omaperäinen ja taustaan sopiva linja hienolla soundilla.
 
8. Esa H: Rauhallista ja koristelematonta meininkiä. Bassolinja tuo muuten aika monotoniseen taustaan melodiaa.
 
Pisteet:
2541 1,5
Jude 1
Mtnen 0,5
Hollstro 0,5
Esa H 0,5
 
"Äänimies hoi, saisko vähän lisää akustiikkaa?"
JudeJude
18.10.2011 21:48:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

poppamies: Miten niin kolmeen menevä?
 
Tälviisii:
 
http://dl.dropbox.com/u/280035/Kuvat/Bassolinjaskaba%2060.tif
 
"Kaikki jotka soittavat bassoviulua tai pasuunaa, ovat useimmiten neuvottomia." -Anton Tsehov, Romaani bassoviulusta
2541
19.10.2011 10:14:13
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Etvi:
 
6. 2541: Efektit tukivat kokonaisuutta hienosti.

 
Ei ollut efektejä, Rickenbacker vaan stereona suoraan linjaan, tai siis linjoihin.
Etvi
19.10.2011 12:30:42
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

2541: Ei ollut efektejä, Rickenbacker vaan stereona suoraan linjaan, tai siis linjoihin.
 
Joo. Jotenkin vaan miellän stereo-ominaisuuden vaan enemmän efektinä, kuin basson vakio-ominaisuutena. Harmittaa, kun ei itsellä ole tuollaista stereo-rikua.
 
"Äänimies hoi, saisko vähän lisää akustiikkaa?"
mtnen
20.10.2011 13:12:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voi olla etta jaa nyt aanestamatta kun oon reissussa, mutta jos saa viikon lisaaikaa niin sitten onnistuu. Mutta eipa se nyt toisaalta oo yhdesta aanesta kiinni.
 
kariffi
20.10.2011 22:37:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

poppamies: Mielenkiintoinen soundi. Alkuosan kehittely toimi hyvin ja antoi ikäänkuin lähtöalustan B-osalle, joka jäi kuitenkin vähän vaisummaksi kuin alku antoi ymmärtää.
 
hollstro: Basso olisi voinut olla enemmän pinnassa. Halppiskaiuttimilla piti lisätä bassoa, että sai kuuluviin. Levollinen ja harmoninen linja. B-osan kuljetukset toivat mukavasti lisäväriä.
 
judejude: Alkuosan oliko se nyt oktaavihyppy toimi mainiosti. Mietin vain, että olisiko siihen voinut tulla vähän lisävariaatiota kappaleen edetessä. No, b-osassahan sitä vaihtelua kyllä tuli. Kontrasta plussaa.
 
mtnen:A-osan melodinen kulku oli oikein oivaa kuultavaa. B-osa jäi sitten kovin vähäeleiseksi, mutta toimii se noinkin.
 
2541: Tässä oli ihan omanlaisensa lähestymistapa. Alkuosan samantyylinen rytmittely kantoi hyvin, koska soiton intensiteetti nousi ja laski sopivasti. B-osa lähtee käyntiin komeasti koko soinnulla ja lopun huiluäänet kruunaa kokonaisuuden. Hieno veto.
 
Etvi: Alun laskeva kulku kuulosti hyvältä. Samoin jatko perusvarmaa bassottelua. Kontran soundi sopi taustaan erinomaisesti. Miellyttävä kokonaisuus.
 
Esa H.: Rauhallista varmaa toimintaa. B-osan kuljettelut pelasivat myös hyvin.
 
hollstro: 1p
judejude 1p
2541: 1p
Etvi: 1p
 
Judejudelle vielä tähän loppuun kommentti, että soitin, mitä päähän pälkähti. En ajatellut mitään tyylisuuntia ei niin swingiä kuin kansanmusiikkiakaan. Se kyllä täytyy sanoa, että olisi tuota vetoa pitänyt hioa, eikä päästää ekaoton raakiletta eetteriin.
 
JudeJude
21.10.2011 11:00:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kariffi: Judejudelle vielä tähän loppuun kommentti, että soitin, mitä päähän pälkähti. En ajatellut mitään tyylisuuntia ei niin swingiä kuin kansanmusiikkiakaan.
 
Joo en tarkoittanut swingiä tyylisuuntana vaan kahdeksasosien rytminä, itse kuulen kasiosat tässä suorana, ja sun soiton taas "shufflena", niin mietin että olinko soittanut taustan niin epätarkasti että siitä voi kuulla sen silleenkin. Siksi kysyin, kun helposti tulen kuuroksi omille mokilleni.
 
"Kaikki jotka soittavat bassoviulua tai pasuunaa, ovat useimmiten neuvottomia." -Anton Tsehov, Romaani bassoviulusta
kariffi
21.10.2011 16:17:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JudeJude: Joo en tarkoittanut swingiä tyylisuuntana vaan kahdeksasosien rytminä, itse kuulen kasiosat tässä suorana, ja sun soiton taas "shufflena", niin mietin että olinko soittanut taustan niin epätarkasti että siitä voi kuulla sen silleenkin. Siksi kysyin, kun helposti tulen kuuroksi omille mokilleni.
 
Ei tuossa taustassa mitään epäselvää ole saati virheitä. En ole tuota omaa jumpsuttelua kovin paljon äänitellyt ja kuunnellut, mutta voipi olla, että minulla menee linja helposti tuommoisen shuffelonnin puolelle, niin ja turhaa tavaraa tulee myös mukaan. Tämmöisenä pääsääntöisenä makuuhuonebasistina en kyllä edes osaa kummoista analyysiä tehdä eri soittotyyleistä ja siitä, mitä niihin olisi tyylikästä soittaa.
 
En ole tätä bassopalstaa seurannut juuri ollenkaan, kun basso on ollut viimeiset kymmenen vuotta kotelossa. Nyt on ollut pientä aktivoitumista soittorintamalla ja on sitä myötä tullut seuratttua tämänkin palstan jorinoita. Ilokseni olen huomannut, että keskustelu on ollut asiallista ja välillä jopa hauskaa.
 
Tämä ensimmäinen skabaan osallistuminen on ollut myös mielenkiintoista. En tarkoituksella kuunnellut muiden vetoja ennen omaa yritystä. Siksi onkin ollut jännä huomata, kuinka eri tavalla ja silti hyvin, taustaa voi lähestyä. Toivon mukaan siitä voisi jotain jopa oppia.
 
JudeJude
21.10.2011 20:29:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kariffi: Ei tuossa taustassa mitään epäselvää ole saati virheitä. En ole tuota omaa jumpsuttelua kovin paljon äänitellyt ja kuunnellut, mutta voipi olla, että minulla menee linja helposti tuommoisen shuffelonnin puolelle, niin ja turhaa tavaraa tulee myös mukaan. Tämmöisenä pääsääntöisenä makuuhuonebasistina en kyllä edes osaa kummoista analyysiä tehdä eri soittotyyleistä ja siitä, mitä niihin olisi tyylikästä soittaa.
 
En ole tätä bassopalstaa seurannut juuri ollenkaan, kun basso on ollut viimeiset kymmenen vuotta kotelossa. Nyt on ollut pientä aktivoitumista soittorintamalla ja on sitä myötä tullut seuratttua tämänkin palstan jorinoita. Ilokseni olen huomannut, että keskustelu on ollut asiallista ja välillä jopa hauskaa.
 
Tämä ensimmäinen skabaan osallistuminen on ollut myös mielenkiintoista. En tarkoituksella kuunnellut muiden vetoja ennen omaa yritystä. Siksi onkin ollut jännä huomata, kuinka eri tavalla ja silti hyvin, taustaa voi lähestyä. Toivon mukaan siitä voisi jotain jopa oppia.

 
Jeejee, hyvä että sait basson ulos kotelosta! Sit vain osallistumaan seuraaviinkin skaboihin jos kerkeät. Itse olen tässä ehkä vuoden sisään vain ruvennut menemään mukaan uudenlaisiin kuvioihin, ja sillähän sitä oppii kaikista parhaiten.
- t. nimim. "tanhusäestysneitsyys meni viime viikonloppuna" :)
 
"Kaikki jotka soittavat bassoviulua tai pasuunaa, ovat useimmiten neuvottomia." -Anton Tsehov, Romaani bassoviulusta
2541
22.10.2011 12:49:38
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

1. poppamies
Mitäs mitäs, efektäjä on enempi mitä Poppis ehtii yhdessä lauseessa ehtii haukkumaan. Onneks soitto oli perinteisempää, ekalla otolla, tuli risuja silmille tai ei.
 
2. kariffi
Tausta jää nyt ihan lapsipuolen asemaan, ei auttanut vaikka kuunteli monona. Soitossa kyllä hyviä ideoita ja melodisia juttuja.
 
3. hollstro
Rauhallinen ja hyvä.
 
4. judejude
Alussa tiputellaan kuin kireelle viritetetyt patarummut ja niin oikeastaan myöhemminkin. Aika hyvä tääkin.
 
5. mtnen
Tää on hyvä. Hieno vastamelodia alussa ja levollista meininkiä ja kehittelyä jälkipuoliskolla. Hyvä soundi
 
7. Etvi
Hyvä on tämäkin.
 
8. Esa H
Rauhallista melodista kehittelyä. Jälkipuoliskosta pidin erityisesti.
 
Pisteet:
mtnen 2
Etvi 1
Esa H 1
hollstro
22.10.2011 15:27:41
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pidin tästä taustasta ja sen hentoisesta Lo-Fi fiiliksestä.
 
1. Poppamies: Alun time hukassa, mitä ei toi kova efektointi parantanut. Sävelvaihdot kunon Camel-miestyyliin omilla poluillaan. Saundi sinällään oli taustaan sopiva.
2. kariffi: Tässä saundi on ehtaa 70s genreaä. Sävelkulut samalla tavalla personallisia kuin edelliselläkin. Loppu osuu kohdalleen.
4. judejude: Hyvä idea noi alun äänet. Sopi tunnelmaan kuin nyrkki voisilmään. Kontra sopii muutenkin tähän tunnelmaan hienosti. Sävelvaihdot yhtä kappalleen kanssa. +
5. mtnen: Basso pyrkii jättämään alleen tämän hentoisen taustan. Soitto sinällään oikein mainiota ja sopii tyyliin. Tykkään noista harvaan tulevista iskuista ja keinuvasta timestä. +
6. 2541: Bassosaundi on tässäkin turhan dominoiva kun toi tausta on niin hento. B-osa on hieno. Paremmalla miksauksella ois aivan timanttia. Nytkin toki +
7. Etvi: Hyvä saundi tässä. Tykkään soitostakin. Kontra (?) on tähän ilman muuta hyvä valinta. Tämä on tyylinmukaista toimintaa. +
8. Esa H: Saundi on hyvä. Sävelvalinnat ovat mun korviin oudohkoja, eli eivät aina osu mun länsimaalaisen sävelkorvan pilaamalle asteikolle. Lopussa paranee ja on hyvä. Taimi on kohdallaan.
 
Piste / karju:
-_Judejude
-_mtnen
-_2541
-_Etvi
 
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
mtnen
24.10.2011 16:41:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Dodiin. Sainpas yllättäen jonkinlaiset luurit ja läppärin ääkkösillä ja öökkösillä varustettuna lainaan, eli tosimies pistää lomallaan perheen ulos nähtävyyksiä katselemaan ja jää itse kämpille kököttämään tietokoneelle.
Hyvin pikaiset kommentit Etelä-Ranskasta, jos vielä ehtii.
 
poppamies: Tunnelma oli kuin huuruisessa oopiumiluolassa, sitarinsoittoa ja suitsukkeita. Ei hullumpi ollenkaan. Rytmiikka oli poppista parhaimmillaan, ei tällaiseen muut pysty.
kariffi: Tuon äänityspuolen kun saat kuntoon, niin hyvää jälkeä tulee varmasti. Siihen ei kummoisia välineitä tarvita, ja on mukavaa kuulla uusia naamoja täällä.
hollstro: Taustaa on lähestytty varovasti ja kunnioittavasti. Ehkä liiankin varovasti, hyviä juttuja mutta ainakin näillä lainakuulokkeilla basso oli liian hiljaa.
judejude: Soitto ei kuulosta mitenkään perinteiseltä kansanmusiikkibassolta, mutta kontran soundi istuu toki saumattomasti taustaan. Pizzicato-rytmitys oli hyvä, mutta basso oli hiukan akateemisen oloinen taustaan verrattuna. Vähän niin kuin sinfoniaorkesterin basso.
2541: Hienosti kehitelty tarinakaari biisiin. Jännittävä ja tyylikäs.
Etvi: Tässä oli tasapainoinen ja levollinen fiilis, niin kuin taustassakin. Miksi te kontran soittajat ette soittaneet jousella? Mun mielikuvissani se olisi ollut täydellinen valinta tähän paikkaan.
Esa H: Hyvät äänet ja hyvin kulki eteenpäin. Lujempaa saisi basso olla.
 
pisteet:
2541 2p
poppamies 1p
Esa H 1p
 
Etvi
24.10.2011 19:30:48
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mtnen: Miksi te kontran soittajat ette soittaneet jousella? Mun mielikuvissani se olisi ollut täydellinen valinta tähän paikkaan
Miten niin ei soitettu jousella? Mun linjassa soitetaan ainakin kohdassa 0:40 - 0:54. Tiedän, kun itse soitin :)
 
"Äänimies hoi, saisko vähän lisää akustiikkaa?"
JudeJude
24.10.2011 20:58:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Etvi: Miten niin ei soitettu jousella? Mun linjassa soitetaan ainakin kohdassa 0:40 - 0:54. Tiedän, kun itse soitin :)
 
Joo, ja mä soitin jo taustaan niin paljon bassoa jousella etten viittinyt enää itse linjaan. :)
 
"Kaikki jotka soittavat bassoviulua tai pasuunaa, ovat useimmiten neuvottomia." -Anton Tsehov, Romaani bassoviulusta
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «