Aihe: Kaikkien aikojen rumpali? (äänestys)
1 2 3 4 58 9 10 11 12 13 14 15 16 17
Stoalainen
20.10.2011 23:48:05 (muokattu 21.10.2011 00:21:11)
moderndrummer88: Mua taas alkaa kyllästyttää tuo ainainen sama "eikö etenkin koska sinä olet opettaja..." -kortti joka vedetään joka helvetin kerta esiin kun Jazzmies aiheuttaa pahennusta. Jos tyyppi on opettaja niin sillonko ei saa olla kärkkäitä mielipiteitä asioista? Ja monelle tämä netti nimenomaan voi olla hyvä paikka vähän kärkkäämpäänkin ajatuksenvaihtoon, jos sitten siviilissä pitää käyttäytyä hillitymmin ja ei välttämättä puskea niin rajusti omia mielepiteitään julki. Monet tuntuu ajattelevan täälläkin, että foorumilaiset on tasan samanlaisia persoonia jossain netin keskustelulaudoilla kuin ihan tosielämässä...

Mutta käyttäähän jazzmies itsekin kyseistä korttia monesti argumentoidessan? Monesti vielä niin, että koska hän on opiskellut/opettaa musiikkia, hän tietää absoluuttisesti oikein, eikä pohjaa mielipiteeseen. Onko tällöin väärin käyttää sitä toiseen suuntaan?

Voin myös jättää opettajakortin pois, mut silti säilyttää muun tekstin ennallaan. Ei se asiasisältö siitä muuksi muutu. Kyllä mie uskon et jazzmiehen kanssa voisi olla ihan mukava väitellä IRL, kuitenkin tuntus olevan hieman erilaiset käsitykset musiikista esimerkiksi mulla ja hänellä, mut toisaalta onpa meillä siihen täysin erilaiset pohjatkin.

Edittiä, ja en mie tiedä, tuskin olen ainoa joka kuvittelee että ammatiltaan opettaja olisi suvaitsevaisempi, eikä päinvastoin. Mut kuten sanoin, jazzmiehellä on täysin erilainen pohja musiikissa kuin monella meistä, ja tuskin monella tulee edes vastaavaa olemaan. Silti, siitä huolimatta tai sen vuoksi, toivoisi että jazzmies ymmärtäisi nuorempia jannuja, tai meitä, jotka soittaa vaan harrastaakseen, ei elääkseen, ja että se harrastus on meistä pirun mukavaa.
Too weird to live, too rare to die
Bumbarr
21.10.2011 00:06:29
moderndrummer88: Mua taas alkaa kyllästyttää tuo ainainen sama "eikö etenkin koska sinä olet opettaja..." -kortti joka vedetään joka helvetin kerta esiin kun Jazzmies aiheuttaa pahennusta. Jos tyyppi on opettaja niin sillonko ei saa olla kärkkäitä mielipiteitä asioista? Ja monelle tämä netti nimenomaan voi olla hyvä paikka vähän kärkkäämpäänkin ajatuksenvaihtoon, jos sitten siviilissä pitää käyttäytyä hillitymmin ja ei välttämättä puskea niin rajusti omia mielepiteitään julki. Monet tuntuu ajattelevan täälläkin, että foorumilaiset on tasan samanlaisia persoonia jossain netin keskustelulaudoilla kuin ihan tosielämässä...

Minusta opettaja on lähinnä arvo ei pelkkä ammatti. Arvo, joka tuo vastuuta! (huomio! nyt en viittaa millään tapaa jazzmieheen, tai muihinkaan m.netläisiin. Lähinnä opettajiin yleensä) Vaikka kärkkäitä mielipiteitä olisikin opettajien pitäisi osata kantaa vastuunsa. Joillekin se on VAIN työ. Se luo kyllästyneitä opettajia, jotka eivät anna mitään uutta oppilailleen. Ainoastaan vanhat kaavat.
Internetissä minusta kaikkien pitäisi yrittää kantaa tässä asiassa vastuuta. Tämä on niin anonyymi tapa ilmaista asioita, että sitä sanoo helposti asioita joista ihmiset loukkaantuvat. Hienovireiset viitteet ei välity kuin ihan tutuimmille lukijoille. Ottakaa huomioon, kenelle kommenttinne ohjaatte ja muokatkaa ne sen mukaisiksi.
Kilpikonnat rockkaa!
Kailis
21.10.2011 02:07:20

Kyllä se Aaltosen Remu täytyy olla. Joo, lukitaan vastaus.
Ronttimus: Aiheeseen: Söin juuri luomupaahtoleipää. Vitutti kun maistui niin paskalta.
ferodoz
21.10.2011 06:42:34

Tei sen kahdesta syystä.

1) Hän argumentoi omia puheitaan ja mielipiteitään opettajan arvoa hyväksikäyttäen, ja yrittää näin saada todistettua omat mielipiteensä faktoiksi.

2) Jos oisit vaivautunut lukemaan ton postauksen mistä nyt vedit herneen keuhkotorveen, niin oisit huomannut sen asiayhteyden missä sitä käytin. Siinä oli esimerkki miten itse lähtisin kertomaan nuorille saman asian, ja heitin vielä loppuun että "toki sinä tässä se opettaja olet" vain sen takia, ettei se ehtisi sitä itse käyttää.
Handmade in Finland.
artsipartsi
21.10.2011 08:31:34
Eiköhän ne omat mielipiteet muokkaudu ajan kanssa...aika monella kuitenkin on se hevi tai punk tausta josta sitten on "eteenpäin" menty.

Jostakinhan se on lähdettävä,itse olisin todennäköisesti lopettanut soittamisen aika lyhyeen jos teininä joku olisi jotain jazz-juttuja tullu tyrkyttämään.

Toisekseen jos nyt myöhemmälläkin iällä se rankempi meno iskee niin mikäs siinä,toivottavaa toki olisi että ilmaisu monipuolistuu...ihan oman harrastuksen jatkuvuuden kannalta.

Henk koht täytyy myöntää että ikä ja varsinkin rudimentti yms treenijutut ovat alkaneet vaikuttaa omiin musiikki/kuuntelu/soittomieltymyksiin niin ettei sellainen pelkkä rähinärokki ole enää ainoa asia joka nappaa.

Kukin tyylillään sano Jan Boklov 80-luvulla ja kuinkas kävikään...
EJ84
21.10.2011 12:05:49

MxS: Tätä junnujen tylyttämistä vois jo alkaa rajoittaa. Isoilla miehillä pitäis olla jo sen verran isot munat, että pystyy antamaan nuoremmille oikeuden mielipiteisiinsä varsinkin silloin kun on kyse puhtaasti makuasioista niinkuin tässä.

Junnujen tylyttäminen on joskus ihan paikallaan. Itsekin olevinaan osasin joskus kaiken ja olin nenäpystyssä kulkeva maailman paras rumpali ja tuplabasarimies.

Nooh, onneksi tuli pari kopautusta ja opin nöyryyttä jo melko varhaisessa vaiheessa ja aloin ymmärtämään tiettyjä asioita. Tuon jälkeen aloin kyselemään kokeneemmilta rumpaleilta kovia nimiä ja tutustumaan noihin saamiini nimiin. Voi herranjestas miten groove ja musikaalinen soitto iski pikkupoikaan tasapaksun tukutukun sijasta, kun aloin hiffaamaan mistä rumpujen soitossa on oikeasti kyse.

Totta kai jokainen on oikeutettu mielipiteisiinsä, mutta rumpujen soitossa pätevät tietyt lainalaisuudet (esim. fysiikka, ihmisen anatomia, ergonomia, energiatehokkuus jne.) ja mitä pikemmin ne sisäistää sen nopeammin kehittyy itse soittajana. Voi joko kuunnella ainoastaan sitä ominta juttua ja pysyä omalla mukavuusalueellaan, tai sitten kerätä rohkeutta ja avata omaa ajatusmaailmaa ja korvia myös muulle musiikille ja haastaa itseään kehittymään soittajana ja myös ihmisenä.
"If we are ignorant about a phenomenon, that is a fact about our state of mind, not a fact about the phenomenon itself."
Epämuusikko
21.10.2011 18:36:26
Senkka nenästä siltä joka nosti tämän kuraämpärin takaisin pirtin puolelle.
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1
jazzmies
21.10.2011 19:28:54
Epämuusikko: Senkka nenästä siltä joka nosti tämän kuraämpärin takaisin pirtin puolelle.

On kyllä maailman turhin aihe, mikä oikein korostaa keskustelupalstan tasa-arvoisuuden ihanuutta.
Ei se absoluuttinen totuus ole, mutta lähes järjestelmällisesti olen oikeassa asian kuin asian todellisesta jamasta. - jazzmies 2011 -
MxS
21.10.2011 19:37:08 (muokattu 21.10.2011 20:03:20)
Epämuusikko: Senkka nenästä siltä joka nosti tämän kuraämpärin takaisin pirtin puolelle.

Jaa mää vai?

Kyllä se on hyvä aika ajoin kollektiivisesti todeta millasta lokaa täällä välillä ohitse lilluu että pysyis joku roti.
"Harkintaa ja faktaa on vähän, mutta luuloa ja oman näkemyksen erinomaisuutta sitäkin enemmän."
markkuliini
22.10.2011 01:46:53

Uudet ämpärit tuoreella kuralla on paljon parempia? :)
Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c
Warhead
22.10.2011 21:50:48
Tämä topikki on varsin maukasta luettavaa näin lauantai-illan ratoksi. Nasevia kommentteja ja vahvoja mielipiteitä, näinhän se menee. Minun mielestäni kaikkien aikojen rumpali on Jeff Porcaro. Se kaveri sai rummut puhumaan! Toinen toistaan loistavampia grooveja ja etenkin yhdellä kädellä soitetut 16-osat ovat jääneet mieleeni. Nyt menen saunaan!
Kuka on Nukkumatin pahin vihollinen? -Virallinen valvoja Aulis Gerlander.
AP
22.10.2011 22:42:03
Warhead: Tämä topikki on varsin maukasta luettavaa näin lauantai-illan ratoksi. Nasevia kommentteja ja vahvoja mielipiteitä, näinhän se menee. Minun mielestäni kaikkien aikojen rumpali on Jeff Porcaro. Se kaveri sai rummut puhumaan! Toinen toistaan loistavampia grooveja ja etenkin yhdellä kädellä soitetut 16-osat ovat jääneet mieleeni. Nyt menen saunaan!

Porcaro oli kyllä kova, jotenkin vastaa otsikkoon sikäli että Jeffin nimen voi joku Totosta muistaakin, kun taas saa olla jo vähän asianharrastaja että kaivaa äkkiä muistilokerostaan jonkun ko. bändin kitaristin nimen...

Hyvät löylyt !
"Että se tulisi seinän läpi ja kaataisi hellan, ja menisi toisesta seinästä ulos. Sitten muumimamma sanoisi että "kah, nyt taitavat kakkuset uunissa olla hieman vituillaan" -Tempura
hollmi-5
22.10.2011 22:47:02
AP: Porcaro oli kyllä kova, jotenkin vastaa otsikkoon sikäli että Jeffin nimen voi joku Totosta muistaakin, kun taas saa olla jo vähän asianharrastaja että kaivaa äkkiä muistilokerostaan jonkun ko. bändin kitaristin nimen...

Hyvät löylyt !

Steve Lukather. Legenda!
Soundit, piuhat ja kajarit.
joonama
22.10.2011 23:52:06

AP: Porcaro oli kyllä kova, jotenkin vastaa otsikkoon sikäli että Jeffin nimen voi joku Totosta muistaakin, kun taas saa olla jo vähän asianharrastaja että kaivaa äkkiä muistilokerostaan jonkun ko. bändin kitaristin nimen...

Hyvät löylyt !

Porcaro on oikea vastaus kaikkiin kysymyksiin, ainakin aina sopivalla aikakaudella. Soittikos kukaan veljeksistä kitaraa, sitä en just nyt ulkoa muista, mutta kaikki muut soittimet kuitenkin.
Jos olisin luova ihminen, keksisin tähänkin jotain. Ja talvella pääsisi helpommin kulkemaan pihassa.
Epämuusikko
23.10.2011 03:49:32
jazzmies: On kyllä maailman turhin aihe, mikä oikein korostaa keskustelupalstan tasa-arvoisuuden ihanuutta.

En ole mikään vitun tasa-arvon kannattaja näissä asioiss.a mutta hei.
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1
passe
23.10.2011 14:35:19
hollmi-5: Steve Lukather. Legenda!

Mä sanoitan parhaillaan yhtä biisiä, jossa tulee sanat "look at her" nopeasti peräkkäin. Arvaa miltä kuulostaa;-)
Joskus virta katkeaa tai sitä on liikaa - mut voi tahto nuorallatanssijan nostaa ilmaan.
OPJ1974
24.10.2011 12:37:12

passe: Mä sanoitan parhaillaan yhtä biisiä, jossa tulee sanat "look at her" nopeasti peräkkäin. Arvaa miltä kuulostaa;-)

Haha, vanha witsi, mutta toimiva. Tuon vitsin Steve sai kuulemma kuulla jokaisella Toton keikalla.
markkuliini
24.10.2011 12:49:17

OPJ1974: Haha, vanha witsi, mutta toimiva. Tuon vitsin Steve sai kuulemma kuulla jokaisella Toton keikalla.

Jeff Porcaro raiserilta aina just ennen Africaa
"Hey Steve! Passe is writing a song that says LOOK AT HER!"
Yleisö hirnuu.
Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c
OPJ1974
24.10.2011 21:13:28

passe: Ai tää oli vanha, höh! Omalla kohdallani tämä oli itseasiassa ihan tosi tarina, joka sitten vaan "heureka!" - hengessä osoittautui hauskaksi.

Itse todistin tätä vitsiä, kun vuonna 2006 olin katsomassa Totoa Tampereella. Laukojana tuolloin aika hyvät koomikon lahjat myös omaava mr. Simon Phillips ;)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)