Ruutikallo 10.09.2011 10:46:13 | |
---|
Tämä ei aivan liippaa kapulaotetta, mutta lyöntitekniikka kaiketikin. Ja tuskin on mikään uusi asia kaikille ja varmasti löytyy jostain kirjoistakin. No, siitä huolimatta. Eilettäin, ennen kun aloin varsinaisesti treenaamaan setillä tms. ja kädet olin jo pädillä lämmitellyt "kohdilleen". Mieleen tuli melko yksinkertainen harjoitus, lähinnä käsien liikeratojen tutkiskeluun/treenaamiseen ja saapahan tuolla olkapäät ainakin liikkeelle. Eli ota vaikka 8-osatriolit pohjaksi, käsijärjestyksenä OVO VOV, siis hyvin perusjuttu. Idea on rummuissa ja mitä rumpua käytetään. Tämä on kahden tomin set-upilla soitettu, mutta miksipä ei vaikka 18-tomin set-up kävisi. Oikealla Tt, vasemmalla Sn, oikealla Ft ja sitten vasemmalla Tt, oikealla Sn, vasemmalla Ft, jnejne.. Eli jos tuo nyt jäi epäselväksi niin trioleina tt/sn/ft, tt/sn/ft. Tulee ainakin harjoiteltua ns. käden ali/yli viemistä. SAikohan tästä nyt mitään selkoa? [kyllä sen Led Zeppelinm Puple ja kunnonnon 60-70 musa] -Henydrum- 1.3.2008, 03:30:46
www.tukalaband.com |
passe 10.09.2011 11:05:20 | |
---|
henydrum: SAikohan tästä nyt mitään selkoa? Sai! Liian vähän on itse tullut systemaattisesti harjoiteltua näitä. Lupaan testata tänään illalla:) Joskus virta katkeaa tai sitä on liikaa -
mut voi tahto nuorallatanssijan nostaa ilmaan. |
Ruutikallo 10.09.2011 11:37:00 | |
---|
passe: Sai! Liian vähän on itse tullut systemaattisesti harjoiteltua näitä. Lupaan testata tänään illalla:) Ei tarvitse lupailla =) Nyt kun tässä treeniksellä olen ja tottahan toki m.net auki, ettei vain liian katkeamatonta ja keskittynyttä harjoitusta tulisi niin soittelin jälleen tuota edellämainitsemaani mutta tuplaiksuin. Näin saa sekin alue treeniä, huomaamati, käsien vatkatessa kuin leipurilla konsanaan. Vai olisiko jopa "wax on, wax off"? =) [kyllä sen Led Zeppelinm Puple ja kunnonnon 60-70 musa] -Henydrum- 1.3.2008, 03:30:46
www.tukalaband.com |
tomboarmageddon 10.09.2011 15:04:13 (muokattu 10.09.2011 15:05:05) | |
---|
basic88: Jes! :D Siitä RLRRLLRRRLLLRRRRLLLL reenistä saa kans ihan mielenkiintosen ku ottaa jalkoihin jonku meiningin. Jos ne kädet nyt ois 16-osia niin joka toiselle neljäsosalle ekalle 16-osalle haikka ja neljännelle basari ja joka toiselle neljäsosalle ekalle 16-osalle haikka ja kolmannelle basari.. Mä oon tehny tota perus samba kuvion päälle. Tosi hyvä tekniikkamotoriikka treeni! |
Vallu-Veke 11.09.2011 13:29:44 | |
---|
|
tomboarmageddon 13.09.2011 11:31:39 | |
---|
tomboarmageddon: Mä oon tehny tota perus samba kuvion päälle. Tosi hyvä tekniikkamotoriikka treeni! Jaahas taas hankasin tota pitkästä aikaa. Huomasin ,että päälle 100bpm16osina on jo mulle ainkin aika vaikeeta. Just saa 120 räpyteltyä huterasti. Otetaanko leikkimielinen skaba,että kuka saa tuon nopeiten jouluun mennessä? Eli siis jaloilla perus samba patterni bumtsibubuntsibu...ja klikin kans hankaamaan. Kuka uskaltaa? |
markkuliini 13.09.2011 11:47:41 | |
---|
tomboarmageddon: Otetaanko leikkimielinen skaba,että kuka saa tuon nopeiten jouluun mennessä? Eli siis jaloilla perus samba patterni bumtsibubuntsibu...ja klikin kans hankaamaan. Kuka uskaltaa? Eiku otetaan kisa että kuka saa menemään tuon hitaiten. Mä aloitan 4-osan tauolla ja alan miettimään seuraavaa siirtoa tuossa huhtikuussa. :) Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c |
OPJ1974 13.09.2011 19:41:26 | |
---|
markkuliini: Eiku otetaan kisa että kuka saa menemään tuon hitaiten. Mä aloitan 4-osan tauolla ja alan miettimään seuraavaa siirtoa tuossa huhtikuussa. :) Mä aattelin jättää soittamatta kokonaan. Voitinko? :) |
tomboarmageddon 13.09.2011 20:17:42 | |
---|
OPJ1974: Mä aattelin jättää soittamatta kokonaan. Voitinko? :) Jaahas kukaan ei uskalla. Olen siis itse vahva voittajaehdokas. Onnittelen ja kehun itseäni koko joulunpyhät jallupäissään niin että beibi kyllästyy ja jättää,mutta on se hienoa olla jossain ees paras. Ei hymiötä. Tää on vakavampi homma... |
Skaba mistä? Sambapatterneista vai 16 osista tempoon 160 vai oliko se 120? Jäi hieman epäselväksi minulle... anteeksi älyttömyyteni Tama mies on rumpali. |
Einola 28.10.2011 15:40:16 | |
---|
Elämä on! |
tomboarmageddon 28.10.2011 17:21:19 (muokattu 28.10.2011 17:31:42) | |
---|
Zantso: Skaba mistä? Sambapatterneista vai 16 osista tempoon 160 vai oliko se 120? Jäi hieman epäselväksi minulle... anteeksi älyttömyyteni ovoo vvoo ovvv oooo vvvv oooo ovvv vvoo oovv vvoo ovvv oovv ov...jne käsillä vaikka snareen ja sen päälle jaloilla perus samba kuvio b.hbb.hbb.b= bassari h=haitsu jalalla. http://www.youtube.com/watch?v=FD2ZtvfFbk4Tossa ihan alussa vetää jaloilla sitä. Loppu skeidaa... Joko ymmärsit?. Ymmärsinkö mä oikein, että siellä on kilpailija ehdokas;)? |
Zantso 28.10.2011 21:16:58 (muokattu 28.10.2011 21:20:54) | |
---|
tomboarmageddon: ovoo vvoo ovvv oooo vvvv oooo ovvv vvoo oovv vvoo ovvv oovv ov...jne käsillä vaikka snareen ja sen päälle jaloilla perus samba kuvio b.hbb.hbb.b= bassari h=haitsu jalalla. http://www.youtube.com/watch?v=FD2ZtvfFbk4 Tossa ihan alussa vetää jaloilla sitä. Loppu skeidaa... Joko ymmärsit?. Ymmärsinkö mä oikein, että siellä on kilpailija ehdokas;)? Pelkkään snareen käsillä? Eikös vedettäis samalla tavalla kun tosa videolla, vai onko täsä sitten mitään mieltä jos tehään niin? Mutta taisin ymmärtää idean... Mutta saattaisin hyvinkin olla mukana jos selität vielä oikein tarkasti säännöt ynnä muut. Rumpalina en tosin ole kovin kummoinen. E: Perhana, tuohan on paljon vaikeampa kuin miltä se vaikuttaa! Pitää alkaa trenaamaan rankasti. Tama mies on rumpali. |
tomboarmageddon 29.10.2011 10:06:36 | |
---|
Zantso: Pelkkään snareen käsillä? Eikös vedettäis samalla tavalla kun tosa videolla, vai onko täsä sitten mitään mieltä jos tehään niin? Mutta taisin ymmärtää idean... Mutta saattaisin hyvinkin olla mukana jos selität vielä oikein tarkasti säännöt ynnä muut. Rumpalina en tosin ole kovin kummoinen. E: Perhana, tuohan on paljon vaikeampa kuin miltä se vaikuttaa! Pitää alkaa trenaamaan rankasti. No tuo oli nyt ihan huumori juttu eikä mikään vakavakilpailu, eikä siis ole mitään sääntöjä. Treeni on kuitenkin siis hyvä ja yritin vain buustataporukkaa ja itseäni treenaamaan enemmän. Kannattaa tosi hitaasti jauhaa kauan tota eikä yrittää väkisin krampissa vääntää. |
Zantso 29.10.2011 12:28:43 | |
---|
tomboarmageddon: No tuo oli nyt ihan huumori juttu eikä mikään vakavakilpailu, eikä siis ole mitään sääntöjä. Treeni on kuitenkin siis hyvä ja yritin vain buustataporukkaa ja itseäni treenaamaan enemmän. Kannattaa tosi hitaasti jauhaa kauan tota eikä yrittää väkisin krampissa vääntää. No enhän minä nyt ihan "sääntöjä" tarkkoittanutkan vaan lähinnä sitä mitä tehdään... köh :D Mutta tosi jännä tämä, voisi kyllä kaiken muun lomassa alkaa tämmöisiäkin harjoittelemaan. Tama mies on rumpali. |
Kailis 29.10.2011 21:43:56 | |
---|
Ronttimus: Aiheeseen: Söin juuri luomupaahtoleipää. Vitutti kun maistui niin paskalta. |
Dozerhead 26.11.2011 19:18:04 | |
---|
Kova treeni kannattaa !Oen uusi tyyppi täällä,asiallista tekstiä näyttää olevan ! |
velipesonen 21.05.2012 13:38:27 | |
---|
Toi avausviestin linkissä oleva lyönti menee mun mielestä ihan väärin, ei noin kandee opetella soitaan. "Jos Elvis eläisi, hän varmasti kääntyisi haudassaan." - Hannu Nyberg |