Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Muut soittimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Edullinen digitallennin harjoittelemiseen/soittotunneille
1
pytha
18.10.2011 19:37:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ajattelin hankkia digitaalisen tallentimen, jonka avulla voisi satunnaisesti nauhoittaa kun harjoittelen digitaalisella/akustistella pianolla soittamista ja jonka saisi helposti mukaan soittotunneillekin.
 
Katselin tässä esimerkiksi, että Zoom H1 ja Zoom Q3 vaikutti mielenkiintoisilta vaihtoehdolta kameraominaisuuksineen, koska sen avulla voisi nähdä hieman paremmin mitä teknisiä virheitä tekee soittaessa. Tosin Zoom Q3 vaikuttaa speksien mukaan aikamoiselta akkusyöpöltä. Eli kysymys kuuluukin, että ajaisiko jompikumpi näistä laitteista kyseistä asiaa vai olisiko olemassa muitakin hyviä laitevaihtoehtoja joita kannattaisi tutkia??
 
Sax-pappa
18.10.2011 19:52:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pytha: Ajattelin hankkia digitaalisen tallentimen, jonka avulla voisi satunnaisesti nauhoittaa kun harjoittelen digitaalisella/akustistella pianolla soittamista ja jonka saisi helposti mukaan soittotunneillekin.
 
Katselin tässä esimerkiksi, että Zoom H1 ja Zoom Q3 vaikutti mielenkiintoisilta vaihtoehdolta kameraominaisuuksineen, koska sen avulla voisi nähdä hieman paremmin mitä teknisiä virheitä tekee soittaessa. Tosin Zoom Q3 vaikuttaa speksien mukaan aikamoiselta akkusyöpöltä. Eli kysymys kuuluukin, että ajaisiko jompikumpi näistä laitteista kyseistä asiaa vai olisiko olemassa muitakin hyviä laitevaihtoehtoja joita kannattaisi tutkia??

 
Minä olen käyttänyt Zoom H1:stä noin vuoden verran monenlaiseen tallentamiseen ja mielestäni se on sinunkin tarpeisiisi sopiva. Äänenlaatua ovat monet hämmästelleet laitteen vaatimattomaan kokoon ja ulkonäköön nähden. Huonoin piirre on mielestäni suuri herkkyys runkoäänille, joten kädessä sitä ei juuri voi äänityksen aikana pitää. Muitakin laitevaihtoehtoja toki on.
 
Armando Bugari
22.10.2011 22:06:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sax-pappa: Minä olen käyttänyt Zoom H1:stä noin vuoden verran monenlaiseen tallentamiseen ja mielestäni se on sinunkin tarpeisiisi sopiva. Äänenlaatua ovat monet hämmästelleet laitteen vaatimattomaan kokoon ja ulkonäköön nähden. Huonoin piirre on mielestäni suuri herkkyys runkoäänille, joten kädessä sitä ei juuri voi äänityksen aikana pitää. Muitakin laitevaihtoehtoja toki on.
 
Mites, käykö tuo Zoom H1 vanhan Tiikeri-pohjaisen PPC, siis G4 - koneen kanssa?
 
Klezberg
23.10.2011 22:20:22 (muokattu 23.10.2011 22:21:53)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Armando Bugari: Mites, käykö tuo Zoom H1 vanhan Tiikeri-pohjaisen PPC, siis G4 - koneen kanssa?
 
Taitaa vaatia guuglaamista tämä kysymys ellei jollain satu olemaan juuri noita molempia. Riskinä tuossa on että toimiiko se USB-levynä noin vanhan macin kanssa, jotta äänitykset siirtyvät kätevästi. Ottamalla muistikortin ulos ja laittamalla sen maccin liitettyyn kortinlukijaan pitäisi aina toimia.
 
Tuolla sanotaan H2:sta että se vaatii firmispäivityksen (siis H2) jotta se (H2) toimisi USB-levynä Leopardin kanssa http://www.samsontech.com/zoom/products/handheld-audio-recorders/h2/
 
Noin se taisi minun H4:n kanssakin mennä, vaikka ensin muistelin että piti macciin tehdä se päivitys. Firmispäivityshän ei mikään ongelma pitäisi olla. Mutta mulla oli silloinkin 10.5 ja intel.
 
Mutta vastaavaa mainintaa H1:stä ei tullut vastaan.
 
Tigeristä ei sanota mitään, voi olla etteivät valmistajat enää ihmeemmin panosta sen tukemiseen.
 
Googlausta voi jatkaa http://www.google.com/search?client … rive+on+osx+tiger&ie=UTF-8&oe=UTF-8 mutta ei ainakaan helpolla tärppää. Sieltä vain selailemaan.
 
huomasin tässä että mun klarinetinsoitto kuulostaa aika luonnonmukaiselta... lähinnä niinkuin sorsalta
Armando Bugari
24.10.2011 17:23:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Klezberg: Taitaa vaatia guuglaamista tämä kysymys ellei jollain satu olemaan juuri noita molempia. Riskinä tuossa on että toimiiko se USB-levynä noin vanhan macin kanssa, jotta äänitykset siirtyvät kätevästi. Ottamalla muistikortin ulos ja laittamalla sen maccin liitettyyn kortinlukijaan pitäisi aina toimia.
 
Tuolla sanotaan H2:sta että se vaatii firmispäivityksen (siis H2) jotta se (H2) toimisi USB-levynä Leopardin kanssa http://www.samsontech.com/zoom/products/handheld-audio-recorders/h2/
 
Noin se taisi minun H4:n kanssakin mennä, vaikka ensin muistelin että piti macciin tehdä se päivitys. Firmispäivityshän ei mikään ongelma pitäisi olla. Mutta mulla oli silloinkin 10.5 ja intel.
 
Mutta vastaavaa mainintaa H1:stä ei tullut vastaan.
 
Tigeristä ei sanota mitään, voi olla etteivät valmistajat enää ihmeemmin panosta sen tukemiseen.
 
Googlausta voi jatkaa http://www.google.com/search?client … rive+on+osx+tiger&ie=UTF-8&oe=UTF-8 mutta ei ainakaan helpolla tärppää. Sieltä vain selailemaan.

 
Kiitos. Tsekataan lisää.
 
Armando Bugari
24.10.2011 19:18:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Armando Bugari: Kiitos. Tsekataan lisää.
Menipä aikaa tsekkaamiseen, mutta ei taida sitten löytyä PPC-arkkitehtuuriin kirjoitettua draiveria?
 
Klezberg
24.10.2011 19:36:16 (muokattu 24.10.2011 19:38:30)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Armando Bugari: Menipä aikaa tsekkaamiseen, mutta ei taida sitten löytyä PPC-arkkitehtuuriin kirjoitettua draiveria?
 
No tuota, kun tuntuu että kysymys ei ole macin drivereista, jos mac jo toimii USB-tikkujen ja vastaavien kanssa. Näissähän on pitänyt päivittää H2 tai H4 jotta se on toiminut macin kanssa, eli viittaa siihen että niissä on ollut jokin kupru softassa. En ole myöskään nähnyt mainintaa, että H1:sessä olisi ollut vastaavaa päivitystarvetta. Ehkä se on tehty oikein jo alun alkaen.
 
Tuon päivitetyn H4:n kun lykkäisi kiinni siihen sinun macciin niin sillähän tuo melkein selviäisi. Ainakin olisi aika todennäköistä että jos se toimii niin sitten H1:kin. Mutta tässä on tätä etäisyyttä, ei löytyne tarpeeksi pitkää usb-johtoa :)
 
Tässä olen koko ajan puhunut siitä että saa Zoomin näkymään levyasemana jotta saa helposti haettua sieltä ne äänitetyt tiedostot. H4 toimii myös interfacena, eli macille voi äänittää suoraan sen kautta. Se on sitten vielä eri juttu, enkä ole katsonut onko H1:sessä semmoista mahdollisuutta ollenkaan.
 
huomasin tässä että mun klarinetinsoitto kuulostaa aika luonnonmukaiselta... lähinnä niinkuin sorsalta
Klezberg
24.10.2011 19:49:53
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Täällä http://www.zoom.co.jp/english/products/h2/ mainitaan H2:sta että toimii OSX 10.2 alkaen. Tosin H2:sta, ja äänikorttikäytön kohdalla, mutta kuitenkin.
 
Onhan myös mahdollista että nuo päivitystarpeet ovat tulleet nimenomaan 10.5 kohdalla, että siinä on ollut jotain minkä takia H4 ja H2 softaa on pitänyt muuttaa.
 
huomasin tässä että mun klarinetinsoitto kuulostaa aika luonnonmukaiselta... lähinnä niinkuin sorsalta
Armando Bugari
24.10.2011 21:05:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Klezberg: Täällä http://www.zoom.co.jp/english/products/h2/ mainitaan H2:sta että toimii OSX 10.2 alkaen. Tosin H2:sta, ja äänikorttikäytön kohdalla, mutta kuitenkin.
 
Onhan myös mahdollista että nuo päivitystarpeet ovat tulleet nimenomaan 10.5 kohdalla, että siinä on ollut jotain minkä takia H4 ja H2 softaa on pitänyt muuttaa.

 
Tilannehan on oikeastaan aika yksinkertainen. Ostan tuon H1, eihän se oikeastaan maksa mitään - sittenhän sen näkee, tai pitemminkin kuulee, jos ei toimi, niin tuleehan "tahti" päivittää konekkin.......
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «