Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Bassosooloa tekemässä..Apuja?
1
Mä vaan
23.10.2011 21:04:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Elikkäs, kyseessä on, ei enempää eikä vähempää, oma bassosoolo Metallican For Whom The Bell Tollsin alkuun..Kaipailin ideoita, että millainen muiden mielest sopis siihen..? Vaihtoehtoja, mitä oon miettiny:
 
- Suoraan Cliffin tyylillä, eli nopeaa tykitystä hirvittävällä tahdilla..
 
- Robin tyyliä, eli hidasta ja matalalta tulevaa murahtelua..
 
- Sekoitus noista kahdesta
 
- Jotain ihan uutta..
 
- Korkee vai matala?
 
Eli sanokaas mitkä noista sopii siihen mielestänne?
 
Soitan plekulla, käytössä 4-kielinen basso ibanezin PD7 phat-head pedaali.
 
Eli siis idea siitä, kun meil on tämmönen pienimuotonen cover-bandi ja haluttas omaa versiota..Noh, täytyy käydä kimppuun :)
 
Miikss
23.10.2011 22:50:28 (muokattu 23.10.2011 22:52:51)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No onhan se jo pyhäinhäväistys tuossa kappaleessa jos minkäänlaista muuta bassosooloa laittaa kuin Cliffin tyylistä :P
 
Eli eikun kunnon sirkkelisäröt vaan ja tilusooloa menemään.
 
Edit: Tosin kyllä se Robin versiokin kyseisestä kappaleesta oli ihan ok, mutta ei voita Cliffiä.
 
Vessajono
24.10.2011 02:31:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eiks plekulla vetäminen oo aika harhaoppista jos on Cliffin stailia tarkotus jäljitellä?
 
"On tietysti monta tapaa huvitella mutta eihän vanhaa kunnon känniä voita mikään muu kuin krapula." - Petri Walli || http://felisdomesticus.org
Miikss
24.10.2011 02:43:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vessajono: Eiks plekulla vetäminen oo aika harhaoppista jos on Cliffin stailia tarkotus jäljitellä?
 
Perus nakkisormi ei saa Cliffin soundia millään muulla kun plektralla, sen verran luiset sormet sillä jätkällä oli. Hyväksyttäköön tässä vaiheessa pieni tyylirikko.
 
kozmik
24.10.2011 16:56:04
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No jos siitä oikeasti ollaan tekemässä omaa versiota, niin kyllä mä lähtisin ihan omalla tyylillä vetämään, enkä alkuperäistä jäljitellen. Jos on tarkoitus jäljitellä alkuperäistä, eikä tehdä omaa versiota, niin sitten myös soolo alkuperäiseen tyyliin.
 
"Pimeinä aikoina uskonto sopii parhaiten ohjaamaan ihmisiä, aivan kuten sokea mies on paras opas säkkipimeänä yönä... Mutta kun päivä koittaa, on typerää käyttää oppaina sokeita vanhuksia." -Heinrich Heine
J.Nikkanen
24.10.2011 17:10:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä vaan: Elikkäs, kyseessä on, ei enempää eikä vähempää, oma bassosoolo Metallican For Whom The Bell Tollsin alkuun..Kaipailin ideoita, että millainen muiden mielest sopis siihen..? Vaihtoehtoja, mitä oon miettiny:
 
Mitä helvettiä? Vedät siihen omasta elämästä ja sillä hyvä. Ei siihen muiden mielipiteitä tarvita. Testaat eri vaihtoehtoja bändin kanssa, äänität ne, ja lähdet kehittämään sitä mikä susta kuulostaa parhaimmalle.
 
PnukBassist
25.10.2011 09:20:21
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yhdyn ylläolevaan. Fiiliksellä vaan omien taitojen mukaan ja siten miten hyvältä tuntuu ja kuulostaa. Itsehän yritän aina mennä tiluttamisessa omille rajoille asti, mutta sen oon jo oppinu ettei se yltiöpäinen tiluttaminenkaan välttämättä joka biisiin sovi, joten groovella on varmaan enemmän merkitystä kuin teknisellä osaamisella.
 
Well, I woke up Sunday morning With no way to hold my head that didn't hurt. And the beer I had for breakfast wasn't bad, So I had one more for dessert.
UncleFester
25.10.2011 12:23:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tässä hyvää settiä bassosoolon tekemiseen :)
http://www.youtube.com/watch?v=2U2cOVgaKBM&feature=related
 
www.facebook.com/thesuperbullets
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «