markkuliini 21.10.2011 21:04:11 | |
---|
Deino: E: Nyt kyllä astutaan johonkin twilight zoneen jos Mika H. kuuntelee metallipätkän _uudestaan_, markkuliini jaksaa kuunnella alusta loppuun ja Mika S. ei lyttää biisiä ja sanoo että rummut jopa swengaa. En jaksanut lukea loppuun, mutta suosittelen laittamaan rummut myyntiin nyt. Huipulla on hyvä lopettaa. :) No vitsi, vitsi... :) Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c |
-Dr.DW- 21.10.2011 21:10:37 | |
---|
Pitäis perustaa sellainen "kansanliike", jotta saataisiin Deino SickDrummer.comin listoille ja rahoille? Viuna on viisaiden juoma, vaan nousee se tyhmäänkin päähän! |
ferodoz 22.10.2011 01:07:12 | |
---|
http://www.youtube.com/watch?v=9venHkmdsNw Kumujen ja black beautyn testiä. Ei siis mikän varsinainen taidonnäyte tai soolo, vaan noin 30 minuutin videosta leikattu pätkä. Huonosti poimii ghosteja toi kameran oma mikki. Handmade in Finland. |
hollmi-5 22.10.2011 10:43:13 | |
---|
Deino: Kiitos hollmi! Viemäriörinä = not gonna happen. E: Nyt kyllä astutaan johonkin twilight zoneen jos Mika H. kuuntelee metallipätkän _uudestaan_, markkuliini jaksaa kuunnella alusta loppuun ja Mika S. ei lyttää biisiä ja sanoo että rummut jopa swengaa. On iloinen yllätys itsellenikin, että pidin tuosta. Soundit, piuhat ja kajarit. |
hollmi-5 22.10.2011 10:46:54 (muokattu 22.10.2011 12:30:39) | |
---|
ferodoz: http://www.youtube.com/watch?v=9venHkmdsNw Kumujen ja black beautyn testiä. Ei siis mikän varsinainen taidonnäyte tai soolo, vaan noin 30 minuutin videosta leikattu pätkä. Huonosti poimii ghosteja toi kameran oma mikki. No siis tuo soundi tuolla mikillä ei kyllä anna mitään kuvaa todellisuudesta ;) Olisi mukavaa, jos saisit saman setin talteen vaikkapa Zoomilla. Soundit, piuhat ja kajarit. |
Ruutikallo 22.10.2011 12:07:36 | |
---|
hollmi-5: No siis tuo soudi tuolla mikillä ei kyllä anna mitään kuvaa todellisuudesta ;) Olisi mukavaa, jos saisit saman setin talteen vaikkapa Zoomilla. Olen samaa mieltä. Ilman kuvaa kuunneltuna tuo setti voisi olla lähes mikä tahansa. Kuten Hollmi sanoikin että Zoomilla talteen. Sillä saa mielestäni realistista soundia narulle. Varmasti soundaa setti hyvälle ja olisi kyllä mukavaa kuulla sitä paremmalla laadulla. [kyllä sen Led Zeppelinm Puple ja kunnonnon 60-70 musa] -Henydrum- 1.3.2008, 03:30:46
www.tukalaband.com |
mukis 22.10.2011 12:58:17 | |
---|
Deino: Kiitos hollmi! Viemäriörinä = not gonna happen. E: Nyt kyllä astutaan johonkin twilight zoneen jos Mika H. kuuntelee metallipätkän _uudestaan_, markkuliini jaksaa kuunnella alusta loppuun ja Mika S. ei lyttää biisiä ja sanoo että rummut jopa swengaa. Kun joku juttu toimii ja on hyvä, ellei kerrassaan erinomainen, pitää se tietysti myös ilmaista! Mun mielestä esim. yllä mainittujen herrojen monesti melko keljut, tai ainakin kriittiset kommentit asettuvat tämän myötä paremmin kuosiin: jos kaikkea kehuttaisiin small talkki-tyylillä olisi lopputulema luultavasti se, että todellisia helmiä ei pääsisi putkahtelemaan esiin. |
ferodoz 22.10.2011 12:59:17 | |
---|
henydrum: Olen samaa mieltä. Ilman kuvaa kuunneltuna tuo setti voisi olla lähes mikä tahansa. Kuten Hollmi sanoikin että Zoomilla talteen. Sillä saa mielestäni realistista soundia narulle. Varmasti soundaa setti hyvälle ja olisi kyllä mukavaa kuulla sitä paremmalla laadulla. Tiedetään.. Kuvailinkin vain treenimielessä, mutta parin viikon päästä pääsen soittamaan zoomin läpi. Tai sitten voin tarvittaessa tallentaa äänen akg 414 konkkaparilla. Sitten ainakin saa saundista selvää.. :) Handmade in Finland. |
eppe 22.10.2011 13:37:23 (muokattu 23.10.2011 01:18:22) | |
---|
|
jazzmies 22.10.2011 14:25:19 | |
---|
ferodoz: http://www.youtube.com/watch?v=9venHkmdsNw Kumujen ja black beautyn testiä. Ei siis mikän varsinainen taidonnäyte tai soolo, vaan noin 30 minuutin videosta leikattu pätkä. Huonosti poimii ghosteja toi kameran oma mikki. Sellainen standardi, yleissievä saundi noissa kamoissasi ihan kokonaisuutena. Haasteet ovatkin sitten soittopuolella, eli et saa kaivettua niistä parasta ääntä irti. Kannattaa alkaa harjoitella tekniikkaa, jotta saisit rumpujen kaiken potentiaalin käyttöön ja vakautta raajojesi ajoitukseen. Puolet saundista on näet kapulan tällä puolen. Ei se absoluuttinen totuus ole, mutta lähes järjestelmällisesti olen oikeassa asian kuin asian todellisesta jamasta. - jazzmies 2011 - |
jazzmies 22.10.2011 18:41:43 | |
---|
Deino: Kiitos hollmi! Viemäriörinä = not gonna happen. E: Nyt kyllä astutaan johonkin twilight zoneen jos Mika H. kuuntelee metallipätkän _uudestaan_, markkuliini jaksaa kuunnella alusta loppuun ja Mika S. ei lyttää biisiä ja sanoo että rummut jopa swengaa. Mulla on itselläni metallitausta, joten olen tottunut myös siihen, että metallimusiikissa tulee silloin tällöin myös järkevää musiikillista toimintaa. Enhän muuten olisikaan alkanut harrastaa sitä. Metallimusiikki koki tosin 1980-1990-lukujen taitteessa kauheita, kun mukaan asteli Napalm Deathin ja Sepulturan tapaiset turoilijat, jolloin lopetin kuin seinään ne hommat. Mutta teidän kappalehan on lajissaan erinomainen kappale ja bändikonsepti. Nykymetallimusiikissa on keskimäärin ylivoimaisesti huonoimmat kappaleet, mutta onneksi olkoon siitä, että teidän kappaleissa ja esittämisessä on kovasti järkeä ja musiikillista älliä. Ei se absoluuttinen totuus ole, mutta lähes järjestelmällisesti olen oikeassa asian kuin asian todellisesta jamasta. - jazzmies 2011 - |
ferodoz 22.10.2011 21:53:17 | |
---|
jazzmies: Sellainen standardi, yleissievä saundi noissa kamoissasi ihan kokonaisuutena. Haasteet ovatkin sitten soittopuolella, eli et saa kaivettua niistä parasta ääntä irti. Kannattaa alkaa harjoitella tekniikkaa, jotta saisit rumpujen kaiken potentiaalin käyttöön ja vakautta raajojesi ajoitukseen. Puolet saundista on näet kapulan tällä puolen. Näinhän se on. Tekniikassa toki on treenaamista mutta osasyy on se että näitä on soitettava ihan erilailla kuin aikaisempia settejäni. Eiköhän se siitä. Handmade in Finland. |
moderndrummer88 22.10.2011 21:58:53 | |
---|
ferodoz: Näinhän se on. Tekniikassa toki on treenaamista mutta osasyy on se että näitä on soitettava ihan erilailla kuin aikaisempia settejäni. Eiköhän se siitä. Eiks sulla ennenkin ole ollut isot rummut? |
Bobana 22.10.2011 22:57:06 | |
---|
jazzmies: Mulla on itselläni metallitausta, joten olen tottunut myös siihen, että metallimusiikissa tulee silloin tällöin myös järkevää musiikillista toimintaa. Enhän muuten olisikaan alkanut harrastaa sitä. Metallimusiikki koki tosin 1980-1990-lukujen taitteessa kauheita, kun mukaan asteli Napalm Deathin ja Sepulturan tapaiset turoilijat, jolloin lopetin kuin seinään ne hommat. No mutta tämähän on hienoutta. Siis sittenkin siellä Jazz-homppelin kylmässä sydämmessä löytyy kuin löytyykin edes jonkinlaista ymmärrystä metallimöykän puoleen. Tämä luo arvostusta ja kunnioitusta myös täältä alhaalta päin sinne teille rytmin jumalille. Tokihan metalli sai ja saa koko ajan yhä kuumottavampia käänteitä kun sitä ultimaalista brutaliutta haetaan. Kuitenkin tosiasiassa Seppo ja Napsu ovat kaksi nykymetallin kulmakiveä niinkuin oli Black Sabbath ja Rolling Stones -70 luvulla näyttämässä tietä uudelle hienolle -80 luvulle. Mutta niin se aika menee ja varmaan itsekkin olen äimänä kun/jos kakarani soittimiin tarttuvat ja alkavat ääri-ilmiöitä harrastamaan(eli ennen vanhaan metallia sanottiin...) niin veikkaan että nyky metalli on ~20 vuoden päästä jotain ihme Dubstep-metalcorea. Niin se aika vaan sorsii ja vanhentaa mieltä ja kehoa. Ai nyvvai??! |
jazzmies 23.10.2011 12:26:00 | |
---|
Ei se absoluuttinen totuus ole, mutta lähes järjestelmällisesti olen oikeassa asian kuin asian todellisesta jamasta. - jazzmies 2011 - |
Ruutikallo 23.10.2011 12:37:21 | |
---|
ferodoz: Näinhän se on. Tekniikassa toki on treenaamista mutta osasyy on se että näitä on soitettava ihan erilailla kuin aikaisempia settejäni. Eiköhän se siitä. Mites muuten Premierien kohtalo? Myyty pois vai,ko-kö?? Ajattelin että olisi kiva testata sellaista Tr00-rok-settiä, siis kokojensa puolesta. Onhan nuo Kumusetkin tietty isot. On oma kokemus suuriin bassareihin jäänyt melko vähäiselle, lukuun ottamatta mutaman keikan yhteissettejä. En oikein silloin päässyt sinuiksi, mutta toki soittomäärä oli melko vähäistä vrt. omassa omistuksessa moiset. [kyllä sen Led Zeppelinm Puple ja kunnonnon 60-70 musa] -Henydrum- 1.3.2008, 03:30:46
www.tukalaband.com |
jazzmies: Uskalsin laittaa tähän vielä laulajan ja minun sovituksen standardista 'My Favorite Things' yhtyeellämme Jamaze. Helpommankin arrin olisi tosin voinut tehdä. http://www.youtube.com/watch?v=K_b-jAnrmH0 Mukavan kevyesti rullaa tuo vaikka meneekin viiteen. Huomaa kyllä että on ammattilaiset asialla. |
ferodoz 23.10.2011 18:04:03 | |
---|
henydrum: Mites muuten Premierien kohtalo? Myyty pois vai,ko-kö?? Ajattelin että olisi kiva testata sellaista Tr00-rok-settiä, siis kokojensa puolesta. Onhan nuo Kumusetkin tietty isot. On oma kokemus suuriin bassareihin jäänyt melko vähäiselle, lukuun ottamatta mutaman keikan yhteissettejä. En oikein silloin päässyt sinuiksi, mutta toki soittomäärä oli melko vähäistä vrt. omassa omistuksessa moiset. Premierit meni Hausjärvelle, jäsen Fish-eye osti ne pois. Kumun basaria on huomattavasti kivempi soittaa, kun siitä saa useamman eri saundin pelkästään pedaalitekniikkaa muuttamalla. Ja MD88, on ollu isot rummut joo. Premierin Artist maplet. Ero on siinä että tuntuu siltä että mitä hiljempaa Kumun tomeja malttaa soittaa, niin sen parempi saundi. Premierissä oli ikäänkuin päinvastoin.. Premierin 26x16 basarissa oli todella paljon atakkia ja ja botnea sai vain todella hiljaisella potkulla ja missään nimessä ei saanut haudata nuijaa. Kumussa löytyy botnea aina juuri sen verran mitä haluan, mutta toi 18" syvä basari vaatii käskemistä tai nuijan hautaamista jos haluaa atakkivoittoisemman saundin. Handmade in Finland. |
hollmi-5 23.10.2011 18:22:01 | |
---|
jazzmies: Uskalsin laittaa tähän vielä laulajan ja minun sovituksen standardista 'My Favorite Things' yhtyeellämme Jamaze. Helpommankin arrin olisi tosin voinut tehdä. http://www.youtube.com/watch?v=K_b-jAnrmH0 Eikös kaiken pitänyt olla uutta? Kamojen ja musan? Voi, kun olisi ollut hiukan parempi tallenne. Mukavaa kuitenkin näinkin. Kyllä minä raahaudun paikalle, jos lähimaille ilmaannutte. Olavin jazzklubiin vaikka. Soundit, piuhat ja kajarit. |
aap 23.10.2011 21:39:34 | |
---|
Netissä ei ole tilaa totuudelle. |