Aihe: Hartken alukartio paskana 1 2 | |
---|---|
![]() 22.10.2011 08:41:49 | |
Moi. himppe: Saksalaisesta verkkokaupasta saat saman elementin melkein puolet halvemmalla: http://www.thomann.de/fi/hartke_10_ersatzlautsprecher.htm Vaan kun ei ole sama, siinä lienee tämän viestiketjunkin aloittamisen yksi syy. T-kauppa kun tietääkseni myy ainoastaan 8 Ohmisia elementtejä, ja ketjun aloittaja kaipailee 16 Ohmista. T:Samuli | |
![]() 22.10.2011 10:19:48 | |
basisti1971: Moi. Vaan kun ei ole sama, siinä lienee tämän viestiketjunkin aloittamisen yksi syy. T-kauppa kun tietääkseni myy ainoastaan 8 Ohmisia elementtejä, ja ketjun aloittaja kaipailee 16 Ohmista. T:Samuli Eikös ketjun aloittaja kaipaile nimenomaan 8ohmista 410 kaappiinsa?! Jäsen aldrin kauppasi elementtiä vanhasta 210 kombostaan joka ei näin ollen passaa kun on 16ohminen. Mun 210 kaapista oli myös hajonnut elementti, eli se passas mun kaappiin. Mun 410 kaapissa ei ole vielä elementtejä paukkunut, mutta etulevy on jotenkin väsähtänyt. Kaappi on alkanut resonoida tietyillä taajuuksilla (c-d) mutta elementit on mun tutkimuksen mukaan vielä ehyet. Sen sijaan etulevyn kerrokset on ikäänkuin alkanut purkautua vasemmanpuoleisten elementtien välistä. Otin elementit veks ja pursotin kerrosten väliin liimaa ja laitoin puristimilla sen kiinni. Päivän päästä irroitin puristimet ja laitoin elementit takaisin. Epäonnekseni korjaus kesti vain parit treenit ja resonointi palasi :( Tarpeeton mies | |
![]() 23.10.2011 10:24:20 | |
aho: Eikös ketjun aloittaja kaipaile nimenomaan 8ohmista 410 kaappiinsa?! Jäsen aldrin kauppasi elementtiä vanhasta 210 kombostaan joka ei näin ollen passaa kun on 16ohminen. Mun 210 kaapista oli myös hajonnut elementti, eli se passas mun kaappiin. Mun 410 kaapissa ei ole vielä elementtejä paukkunut, mutta etulevy on jotenkin väsähtänyt. Kaappi on alkanut resonoida tietyillä taajuuksilla (c-d) mutta elementit on mun tutkimuksen mukaan vielä ehyet. Sen sijaan etulevyn kerrokset on ikäänkuin alkanut purkautua vasemmanpuoleisten elementtien välistä. Otin elementit veks ja pursotin kerrosten väliin liimaa ja laitoin puristimilla sen kiinni. Päivän päästä irroitin puristimet ja laitoin elementit takaisin. Epäonnekseni korjaus kesti vain parit treenit ja resonointi palasi :( Lukihäriö helpo ei korjata o :D. Totta turiset, jostain jäi sellainen fiilis että kyseessä oli 16 Ohmisen kaipuu, varsinkin kun 8Ohmiset ovat halvahkoja ja helposti saatavia. Koska olet kerran jo luultavimmin PVA liimalla korjannut, ei epoksi enää auta, mutta seuraava kökkövanerin uudelleenliimaus olisi syytä suorittaa jollain jöpäkämmällä aineella. T:Samuli | |
![]() 04.11.2011 17:28:23 | |
Alkuperäiselle kysyjälle vinkkinä, että tuolta löytyy ko. elementtiä kohtuuhuntaan: http://www.ljudia.fi/kaiutinelement … 96816/hartke-3-10xl8-xl-10-p449127/ Alkoi tämä aihe kiinnostamaan kun hommasin tuollaisen 4x10 kaapin ja se on ilmeisesti aika iäkäs. Taidan tilata kaiken varalta yhden tai kaksi elementtiä. Vaatevalintojen kultainen sääntö: kaikki passaa mikä peittää.. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)