hansakemanelius: Koskeeko tuo kökkö soundi lähinnä 14x5,5- kokoista. Mulla on MCA 14x7 ja se on tosi hyväsoundinen. Tämä ei ole pelkkä subjektiivinen mielipide vaan olen saanut siitä paljon kehuja. Syvemmistä mulla ei ole henk. koht kokemuksia. Molemmat omistamani MCA-virvelit olivat 14"x5,5" kokoa (vintage natural- ja sea blue- väreillä). Voi hyvin ollakin että 14"x7" toimii tuota matalampaa mallia paremmin. MC-linjaston 14"x5,5"-malli on oma suosikkini all round snareksi. Totta puhuakseni en ole noilla viime aikoina kuitenkaan hirveän paljoa soittanut, kun valikoimassa on monta spesiaalimpaa saman kokoista virveliä. Niistä on yleensä löytynyt vielä parempi kulloiseenkin tilanteeseen sopiva yksilö. Jos yksi täytyisi jättää, niin se olisi kuitenkin tuo MC. |
Epämuusikko 21.10.2011 18:28:23 (muokattu 21.10.2011 18:31:36) | |
---|
Joku ohutrunkoinen pliiplaaplöö + pyyhe telineen ja virvelin väliin. Vähän demppiä kehiin ja ohuet kapulat. Kaikki keinot käyttöön ennen niitä kahta viimeistä: sähkörumpuja ja riisikeppejä. Ja mitä tulee herkkyyteen, niin virvelinmaton päivittäminen on tuonut toistuvasti hyviä tuloksia allekirjoittaneelle. "Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1 |
hollmi-5 22.10.2011 12:43:38 | |
---|
Kukaan ei vielä ole suositellut Ludwigin Acrolitea. Se on rumpu, joka kuulostaa todella hyvältä hiljaisemmillakin lyönneillä. Eikä ole mielestäni kovaääninen muutenkaan. Markkuliinin huomio paksurunkoisten virveleiden kovaäänisyydestä on ihan omakohtaisesti koettu. Minulla on Sonorin D516: http://www.google.fi/imgres?q=sonor … 1t:429,r:1,s:0&tx=114&ty=86 On kovaääni ja paksuhko runko. Ruusupuuviilut sisällä ja päällä. Muut kerrokset ovat pyökkiä. Soundit, piuhat ja kajarit. |
ÄM 22.10.2011 13:46:04 | |
---|
Meikä se lähinnä yksinomaan tahkoaa näitä pikkubilekeikkoja. Aikanaan oli myös, kuten tuolla edellä muillakin, free floateri 14"x8" maple. Yhdyn tohon, että pysty vetämään myös hiljaa. Mutta onhan se ihan eri luokan melutoosa, kun vertaa nykyisiin, hiljaisiin tarpeisiin hankittuihin peleihin. Ensin tää FFS vaihtui Pearlin 12"x7" maple sopraanoon (ei vaan IKINÄ olis pitäny myydä sitä FFS:ää pois). Sit hommasin Pearlin 13"x4" tamo/maple snaren. Molemmat vähän erikois-osastoa, mutta toimii. 12x7:sta tulee hyvin bodyä mukaan, syvyyden takia, mutta soundi on napakka ja hiljainen. Siihen teetin vielä Kumun puuvanteen, joka paransi rumpua kummasti. 13x4 on puurungon ja 4" syvyyden takia, melko mieluisa piccolo; siitä saa ihan lämpöäkin soundiin ja tämä soi hiljaa mukavasti. Kummastakaan ei tietty mitään stadion soundia saa, mutta hyvin sopii tarkoituksiini. Uuden setin mukaan otin sitten DW Collectors 13"x5" VLT snaren. No siinähän se on. Soi hiljaa, on enemmän "all around"-rumpu, kuin kumpikaan edellisistä. Jos vertaa, tohon pearlin 13x4:een, niin aivan erilailla on lämpöä ja runkoa mukana, ehkä tuuman lisäsyvyyden ja VLT-rakenteen takia. Mulla on nyt joku fixaatio, näiden snarejen, varsinkin DW:n jälkeen, etten mä tarvii 14"-kokoista snarea oikein mihinkään. Ikävä vaan on sitä 14x8 FFS:ää, jota olis joskus kiva ehkä käyttää jossain äänitys jutuissa. Yks homma vielä, että kyllähän se snare täytyy olla jotenkin myös settiin sopiva. Tää FFS:ä oli mulla alun perin "2x22, 10, 12, 13, 14, 16"-setissä. Sit setti vaihtui, mutta snare jäi. Tuli "20, 8, 10 , 12, 14"-masters custom setti. No olihan se ihan eri paria; stadion-snare, ohut runkoisten pikkurumpujen seurassa. Samoin kerran tukholmassa vedin klubilla, paikallisen bändin reference-setillä, olisko ollu joku "24, 13, 16", mukanani oli tää 12x7-snare; "TUMMM TUMMM tök". Joutui lainaamaan heebon, varmaan 10kg painavaa reference messinki snarea. Mieluummin rohkeesti metsään, kuin arasti paskaan! |
jazzmies 22.10.2011 15:20:16 | |
---|
Itselläni on Yamahan Jimmy Chamberlin Signature -rumpu, joka on teräs ja 5,5"x14". Saundissa ei ole mitään turhaa, häiritsevää, rumpu on "fokusoitu", ja muutenkin se on metallirummuksi äärimmäisen sivistynyt ja hyväkäytöksinen. Dynamiikkaa löytyy paljon. Kuulemma niitä löytyy maasta vielä muutamia kappaleita. Ei se absoluuttinen totuus ole, mutta lähes järjestelmällisesti olen oikeassa asian kuin asian todellisesta jamasta. - jazzmies 2011 - |
markkuliini 22.10.2011 16:28:49 | |
---|
jazzmies: Itselläni on Yamahan Jimmy Chamberlin Signature -rumpu, joka on teräs ja 5,5"x14". Saundissa ei ole mitään turhaa, häiritsevää, rumpu on "fokusoitu", ja muutenkin se on metallirummuksi äärimmäisen sivistynyt ja hyväkäytöksinen. Onks tää siis nyt se "turvarumpu"? Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c |
jazzmies 22.10.2011 16:32:19 | |
---|
markkuliini: Onks tää siis nyt se "turvarumpu"? Tämä on juuri sellainen. Jos menisin hääkeikalle, saattaisin ottaa sen mukaan. Ei se absoluuttinen totuus ole, mutta lähes järjestelmällisesti olen oikeassa asian kuin asian todellisesta jamasta. - jazzmies 2011 - |
hemmo 22.10.2011 17:41:29 | |
---|
jazzmies: Tämä on juuri sellainen. Jos menisin hääkeikalle, saattaisin ottaa sen mukaan. mut siehän lopeetit hääkeikat? taidat kaivata sitä kohellusta "Minusta sinä voisit ampua itseäsi naamaan naulapyssyllä" - jannu |
tito 22.10.2011 17:54:03 (muokattu 22.10.2011 17:54:16) | |
---|
http://www.snarepal.com/snarepal.com/More.html Tollasen SnarePal:in näin livenä käytössä, toimi, vaimensi, ei dempannut. Vastaavan vois varmasti tehdä kotikonsteinkin. Jos on virveli jonka soundista ja tuntumasta tykkää, niin en lähtis välttämättä ensimmäisenä itse instrumenttia vaihtamaan. I'm George W. Bush, and I approve this message. |
jazzmies 22.10.2011 18:22:06 | |
---|
hemmo: mut siehän lopeetit hääkeikat? taidat kaivata sitä kohellusta Tänään isompi poikani kaivoi esille DVD:n, jolle on tallennettu kaksi hääkeikka-aiheista elokuvaa. Tuli kokonaisuutena aika karuja muistoja mieli, mutta se raha :) Ei se absoluuttinen totuus ole, mutta lähes järjestelmällisesti olen oikeassa asian kuin asian todellisesta jamasta. - jazzmies 2011 - |
hollmi-5 22.10.2011 18:49:33 | |
---|
tito: http://www.snarepal.com/snarepal.com/More.html Tollasen SnarePal:in näin livenä käytössä, toimi, vaimensi, ei dempannut. Vastaavan vois varmasti tehdä kotikonsteinkin. Jos on virveli jonka soundista ja tuntumasta tykkää, niin en lähtis välttämättä ensimmäisenä itse instrumenttia vaihtamaan. On kaunis, kuin hijab-missi ;) Kyllä se kaikkein helpointa on ottaa lyönnistä voimaa pois, kuin ryhtyä moisiin hölmöläishommiin. Toki, jos kapulakontrollia ei ole, niin kaikkea on aina kokeiltava... Soundit, piuhat ja kajarit. |
markkuliini 22.10.2011 23:36:09 | |
---|
jazzmies: Tämä on juuri sellainen. Jos menisin hääkeikalle, saattaisin ottaa sen mukaan. Kiinnitti vaan huomiota se, että miten tuo 'turvarumpu' on välillä haukkumasana, ja sellaiset rummut eivät inspiroi sua yhtään. Mutta sitten tämän rummun kohdalla puhutaankin hyväkäytöksisestä ja sivistyneestä jne. :D Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c |
jazzmies 22.10.2011 23:40:02 | |
---|
markkuliini: Kiinnitti vaan huomiota se, että miten tuo 'turvarumpu' on välillä haukkumasana, ja sellaiset rummut eivät inspiroi sua yhtään. Mutta sitten tämän rummun kohdalla puhutaankin hyväkäytöksisestä ja sivistyneestä jne. :D Hääkeikat eivät inspiroi minua yhtään. Ei se absoluuttinen totuus ole, mutta lähes järjestelmällisesti olen oikeassa asian kuin asian todellisesta jamasta. - jazzmies 2011 - |
markkuliini 22.10.2011 23:45:01 | |
---|
jazzmies: Hääkeikat eivät inspiroi minua yhtään. Ööö..okei. Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c |
Apple 23.10.2011 13:20:51 (muokattu 23.10.2011 13:21:19) | |
---|
kanninen: Moi, Tuli hankittua uusi virveli, Pearl Reference 14x6,5-vaahterapönttö. Loistopeli soundiltaan ja todella herkältä soittotuntumaltaan, mutta samalla rumpu on kovaääninen. Isommilla rokkikeikoilla varmasti mainio, mutta pikkubileiden nurkassa ehkä liian hallitseva äänenvoimakkuus. Eli hakusessa olisi snare, joka toimisi niin rokissa, kuin kevyemmälläkin materiaalilla, mutta hiljaisempana. Onko ratkaisuna pienempi vastaava rumpu vai kokonaan erilainen? Vai onko joku onnistunut virittämään ko. rummun niin, että kevyempikin materiaali onnistuu? t: Anssi K. Suosittelen Premierin modern classic brass 14x5,5". Möin omani pois, mutta se oli todella herkkä ja tarvittaessa hiljane. Sain siitä kiitoksia muilta juuri siitä herkkyydestä. Se antoi hyvän saundin jo pienellä volumella, kun muiden rumpujen mattokaan ei vielä oikein soinut sillä volumella niin premmu soi mahtavasti, ei mennyt tukkoon! Niiden hinnatkaan ei mitään mahottomia ole. Ainut huono puoli niissä on se matonnostin, mutta itse vaihdoin sen parempaan niin toimi hyvin. |
Pearlman 23.10.2011 18:18:59 | |
---|
Tuli mieleen vielä muutama kikka joita olen myös käyttänyt itse: - Kapulaote: ota keskemmältä kiinni, et voi lyödä kovaa. "Jazzotteella" myös soittaa hiljempaa. - Käytä kapulaa, jossa on täysin pyöreä tippi. Lähtee vähemmän volaa kuin ns. normaalitipistä. Muuttaa soundia myös. - Viritä virveliä löysemmälle: matalat äänet ovat vähemmän ärsyttäviä korvalle kuin korkeat. Enkä juuri siksi vaahtera on parempi vaihtoehto myös koivurungolle. Tämä on tosin rumpukohtaista...ja pitää testata. - Käytä paksua vaate huntua virpan alla, jos ei muuta keksi (tämä taidettiinkin jo mainita aiemmin...snarepal, tms) - Paksumpi kapula voi joskus olla hiljaisempi, esim. Pro Markin Simon Phillips toimii hyvin juurikin pyöreän päänsä takia. Tämä riippuu varmaan paljon soittajasta. - Demppirengas auttaa useasti. Evanssin Genera Dry on hiljanen kalvo (ei kuulu sinänsä suosikkeihini, kun ei soi ollenkaan) - Soita riisikapuloilla tai jos et halua symbaalien äänten muuttuvan liikaa normikapulan äänestä (eli haluat hyvän pingin), valitse http://lidwishsoulutions.com/ (versio 2.0 on hyvä, ja mieluisampi kuin riisikeppi) Jospa näistä olisi apua... "Kerran luulin olevani väärässä, mutta erehdyin" |
moderndrummer88 23.10.2011 19:58:41 | |
---|
Niin ja semmonen tuli mieleen jos halajaa hiljasempaa virppaa, niin monesti nuo vanhemmat japsivirpat on aika hiljaisia pelejä, koska ovat kevyitä materiaaleiltaan. |
Ruutikallo 23.10.2011 22:48:53 | |
---|
Apple: Suosittelen Premierin modern classic brass 14x5,5". Möin omani pois, mutta se oli todella herkkä ja tarvittaessa hiljane. Sain siitä kiitoksia muilta juuri siitä herkkyydestä. Se antoi hyvän saundin jo pienellä volumella, kun muiden rumpujen mattokaan ei vielä oikein soinut sillä volumella niin premmu soi mahtavasti, ei mennyt tukkoon! Amen. Lähes sama rumpu kuin Signian brass, mutta eri mattokoneistolla. Jumalauta notta se on herkkähipiäien. Niiden hinnatkaan ei mitään mahottomia ole. Ainut huono puoli niissä on se matonnostin, mutta itse vaihdoin sen parempaan niin toimi hyvin. Totta tuokin. Silloin kun Signiaa sai vielä uutena niin Laineella ovh. oli muistaakseni 795, joka on mnielestäni järjetön, kun vieressä Modern Classic lähes puolta halvempi. Pakko tunnustaa että aikanaan metsästin tuota Signian messinkistä lähes pakonomaisesti. Pitäkää vaan pölhönä, mutta mä diggaan ja aivan sama pitääkö joku muu,piste . [kyllä sen Led Zeppelinm Puple ja kunnonnon 60-70 musa] -Henydrum- 1.3.2008, 03:30:46
www.tukalaband.com |
ÄM 24.10.2011 14:48:46 | |
---|
tito: http://www.snarepal.com/snarepal.com/More.html Tollasen SnarePal:in näin livenä käytössä, toimi, vaimensi, ei dempannut. Vastaavan vois varmasti tehdä kotikonsteinkin. Jos on virveli jonka soundista ja tuntumasta tykkää, niin en lähtis välttämättä ensimmäisenä itse instrumenttia vaihtamaan. Toi on vähän, kuin Speden "Vene-suksi"; toimii, mutta eihän tommosta saatana kukaan kehtaa käyttää. Mieluummin rohkeesti metsään, kuin arasti paskaan! |
Vallu-Veke 25.10.2011 11:35:35 | |
---|
henydrum: Amen. Lähes sama rumpu kuin Signian brass, mutta eri mattokoneistolla. Jumalauta notta se on herkkähipiäien.
Jaa tuota Premierin modern classic brass:ia taidetaan pitää ihan laatuvirppana näköjään? Ostin oman käytettynä, ilman sen kummempaa tietoa. Kyllähän se pelittää ihan ok. |