Aihe: Vahvistinta
1
Von Härskiburg
07.04.2004 13:55:04

Bändimme basisti pyysi minua kyselemään, kun hän tarvitsisi uuden bassovahvarin. Kyseessä olisi siis bassocombo treenikäyttöön. Bändimme soittaa hevirokkia ja hintaluokka olisi siinä n. 300-450 euroa. Mitä te suosittelisitte?
Turpa kiinni ja anna minun miettiä!
basistivol666
07.04.2004 20:04:16
Sää löydät hyviä vempeleitä ja suosituksia täältä bassot puolelta aika helposti kun vähän viitsit vaivautua!
Pääasia on soittaa vain heviä, samahan se millä sitä soittaa kunhan soittaa. - Aadolf Virtanen/Diablo
Niskamies
07.04.2004 20:17:52
Tuolla hinnalla kannattaa unohtaa uudet vehkeet heti alkukättelyssä, käytettynä saattaisi löytyä jotain tarpeeksi äänekästä pönttöä.

Omien kokemuksieni mukaan watteja olisi hyvä olla mieluusti noin 300, riippuen tietenkin pumppunne

1. Soittotottumuksista -> kitaristi(e)n ja rumpalin äänekkyys,
2. Käytetystä virityksestä -> mitä matalemmalle mennään, sitä enemmän tarvitaan puhdasta tehoa,
3. Kokoonpanosta -> kolme kitaraa, tuhti synamatto ja tuplabasarit -> tarvitaan kunnolla tehoa, että saadaan basso kutiteltua esiin (muista ala-middlet!).

Yleensä tuppaa hevimetelissä tuo tehontarve kasvamaan kokolailla isoksi verrattuna kevyempään musiikkiin, ja kun tehoa on riittävästi tarjolla, ei kamoja tarvitse huudattaa täysillä -> pysyy taikasavut paremmin vehkeissä sisällä. Täten kannattaa uhrata tarpeeksi dinaareja hankintaan, eikä koittaa säästää väärässä paikassa, jotta voi nauttia ongelmavapaasta soittamisesta.

Ei muuta kuin Keltainen Pörssi ja M'net:n tori tiukkaan syyniin ja metsästämään sopivia ehdokkaita.

Täydellinen vastaus, plussa sulle...
4 strings is all you will ever need!
onde
07.04.2004 23:21:13
Bändimme basisti pyysi minua kyselemään, kun hän tarvitsisi uuden bassovahvarin. Kyseessä olisi siis bassocombo treenikäyttöön. Bändimme soittaa hevirokkia ja hintaluokka olisi siinä n. 300-450 euroa. Mitä te suosittelisitte?

Moro!
Joo ei kannata hakata ton verran rahaa mihkään uusiin Behringereihin kun tohon hintaan on jo tarjolla ammattimiesten käyttöön tarkoitettuja bassokomboja! Tolla hinnalla saa varmaan käytettynä hyviä 150-300 wattisia komboja a´la Peavey , Hartke tai Huttunen!
But that´s the way I like it baby I don´t wanna live for ever
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)