Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Yleistä keskustelua musiikista »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Singlet
1 2
Mad-Mike
16.02.2011 19:24:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitä mieltä olette bändien single-levyjen keräämisestä? Näettekö järkeä ostaa levy, jossa on biisi/biisit, jotka jo löytyvät albumilta? Tokihan singleissä on joskus myös biisejä joita ei levyltä löydy esim. live-vetoja tai muita "bonus"biisejä. Useimmiten single kyllä ilmestyy ennen albumia ja antaa esimakua tulevasta levystä mutta myös albumin jälkeenkin on julkaistu usein singlejä.
 
Oma mielipiteeni on että ostan mielelläni singlen jossa on biisejä joita ei levyiltä löydy tai single on keräilyharvinaisuus mutta muuten jätän kyllä singlet useimmiten ostamatta.
 
R.I.P. Gary Moore!
ho-low
16.02.2011 21:05:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eb-tuning: Mitä mieltä olette bändien single-levyjen keräämisestä? Näettekö järkeä ostaa levy, jossa on biisi/biisit, jotka jo löytyvät albumilta?
 
Keräilymielessä singleissä on paljonki järkee, mun mielestä. Tai sit niitä ostaa just siks ettei niitä biisejä/biisiä saa mistään muualta. Ei mullakaan kovin montaa sinkkua oo tosin.
 
Cathi777
17.02.2011 11:14:53
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ho-low: Keräilymielessä singleissä on paljonki järkee, mun mielestä. Tai sit niitä ostaa just siks ettei niitä biisejä/biisiä saa mistään muualta. Ei mullakaan kovin montaa sinkkua oo tosin.
 
Aika hiljaistahan tämä nykyinen sinkkujen myynti on eikä ne tarjoa mitään erityistä juurikaan. Enemminhän tuo menee niin, että sinkku julkaistaan ilmaiseksi netissä ja tuo turha sinkkujen keräily on muutenkin vähentynyt. Aikamoisia turhakkeita ne on, jotka jää sitten levyn ilmestymisen jälkeen aivan turhina nurkkiin pölyttymään.
 
Only pop music can break my heart...
elsewhere
17.02.2011 12:16:39
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Harva bändi julkaisee enää nykyään ostamisen arvoisia sinkkuja. Monelta suosikkiyhtyeeltäni olen kerännyt kaikki singlet, mutta viime aikoina ei ole tullut vastaan juuri mitään, joka tekisi mieli ostaa.
 
~ Love broke out and I forgot it's war.
HXY
17.02.2011 15:17:08
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olis kiva jos sinkut toimis nykyään samalla tavalla kuin 50- ja 60-luvuilla Britanniassa, eli sinkkubiisit ei päätyis albumille vaan olis ihan erillisiä. Levyt varmaan toimis kokonaisuutenakin paremmin jos se pakollinen hittibiisi olis erikseen ostettava.
 
I woke up. The pain and sickness all over me like an animal. Then I realized what it was. The music coming up from the floor was our old friend, Ludwig Van, and the dreaded Ninth Symphony.
juici
17.02.2011 20:28:06
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

elsewhere: Harva bändi julkaisee enää nykyään ostamisen arvoisia sinkkuja. Monelta suosikkiyhtyeeltäni olen kerännyt kaikki singlet, mutta viime aikoina ei ole tullut vastaan juuri mitään, joka tekisi mieli ostaa.
 
Vähäsen harmittaa, kun Viikatekin lopetti CD-sinkkujen julkaisemisen, mutta vastedes pitää sutena olla kyttäämässä minipainoksisia 7"-singlejä.
 
"Juici meni ravintolaan ja tilas tarjoilijalta: "Jekku ruuan kans!" "Taidatkin olla sellainen anagrammijätkä", kommentoi tarjoilija." -Jabe
ho-low
22.02.2011 22:36:12 (muokattu 22.02.2011 22:37:31)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

juici: Vähäsen harmittaa, kun Viikatekin lopetti CD-sinkkujen julkaisemisen, mutta vastedes pitää sutena olla kyttäämässä minipainoksisia 7"-singlejä.
 
Eipä tuu CMX:ltäkää enää fyysisiä sinkkuja, ainoastaan bittivirtaa. Ja sillä ei oo mitään keräilyarvoa. Sääli.
 
MusicMusic
16.03.2011 12:25:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse olen samaa mieltä että keräilymielessä sinkkuja ostaisin ja tuleekin osteltua ja varsinkin niiden biisien takia, joita ei levyllä ole, mutta totta on, että sinkkuja saa kuunneltua lähes mistä vain nykyisin eikä yhden biisin takia ole enää niin houkuttelevaa ostaa sinkkua. Tosin sen takia nykyisin sinkuissa alkaakin olla enemmän biisejä joita ei levyllä ole.
 
Mad-Mike
20.10.2011 22:08:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nostoa...
 
Pakko tuota omaa mielipidettäni nyt korjata huomattuani että olen hurahtanut keräämään Scorpions-singlejä urakalla. Toki hinta nyt tietenkin vaikuttaa asiaan. En ala maksamaan kohtuuttomia mistään singlestä mutta koko tuotanto olisi mukava saada singlepuolelta bändiltä hyllyyn. Urakkaahan tuossa kyllä riittää.
 
HaloOfFlies
20.10.2011 22:10:58
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itsekin olen singlejä haalinut kokoelmiini. Toistaiseksi olen keskittynyt 90-luvun sinkkuihin ja sieltä on löytynyt vino pino kaikennäköistä mahtavaa, kuten Smells Like Teen Spirit cd-maxi.
 
We're like migrating birds, we smell the air and scratch our arses and say, "Hmm think it's time." - Brian Johnson S.M.A.K.-jäsen #5
jarkkkk
22.10.2011 12:33:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itekkin tykkäilen keräillä moisia. Aikoinaan keskityin jostain syystä Musen ja varsinkin Placebo -sinkkuhin. Vieläkin etin loppuja kassusinkkuja hyllyyn. Nirvana on kans yks mitä oon yrittäny hommata.
 
miten ajetaan grungeparta? -haulikolla. "Neekerit, homopopparit ja muut hipit jamittelevat. hewy äjjät vaan mulkoilevat toisiaan ja virittävät kitaroita kilpaa alemmas." -Jawski
rheinone
22.10.2011 18:57:25 (muokattu 22.10.2011 18:57:45)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vinyylisinkut oli/on kivoja ku niitä tungettiin jukeboxiin.
 
AC/DC Big Gun on cd-ajan mahtisinkku. Sitä kun ei löydy yhdeltäkään orkesterin omalta cd-albumilta.
 
CountX
22.10.2011 20:49:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

rheinone: AC/DC Big Gun on cd-ajan mahtisinkku. Sitä kun ei löydy yhdeltäkään orkesterin omalta cd-albumilta.
 
Löytyy se Backtracksiltä.
 
Itsellä on melkein kaikki Metallica sinkut ja ep:t St.änkyrään asti. Hellacoptersia löytyy kanssa vino pino.
 
"You have to stand up to women, Paul. They all think they want to be liberated, but they're all secretly hankering after a big strong man with the pipe. To use a car metaphor, men were born to drive, women to be driven." -Swiss Toni
rheinone
23.10.2011 11:28:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

CountX: Löytyy se Backtracksiltä.
 
Eäää, kokoelmia ei lasketa.
 
nirzin
23.10.2011 11:47:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hauskinta singleissä on kieriskellä omassa erinomaisessa viisaudessaan, kun aikoinaan 70-luvun lopulla tuli niin ahkerasti käytyä Epeksellä ostelemassa niitä opintolainarahoilla. Nyt sitten voi popsike.com:sta katsella, mitä ihmiset niistä on valmiita maksamaan ja näin kuvitella olevansa rikas. Esim. mun kolmesta Briard-sinkusta on maksettu yhteensä 446 taalaa. Jne.
 
Epämuusikko
27.10.2011 17:30:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sinkun käsite on nykyään aika lol.
 
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1
reaper666
29.10.2011 15:38:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ho-low: Eipä tuu CMX:ltäkää enää fyysisiä sinkkuja, ainoastaan bittivirtaa. Ja sillä ei oo mitään keräilyarvoa. Sääli.
 
Joo vitun kämästä toi Viikate ja CMX juttu. Mut kyllähän CMX:lt olisko kivinen kirja tullut cd-sinkkuna?
Ja viikatteeltakin löytyy uusimmat 3 promo cd-sinkkuina. Ei tietty oo sama asia.
 
riimu
29.10.2011 16:23:18 (muokattu 29.10.2011 16:23:38)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä keräsin aikanaan Oasiksen sinkkuja urakalla. Oli siistiä kun sen uuden hittibiisin lisäks mukana oli yleensä kolme uutta kappaletta mitä ei levyiltä löytynyt.
 
Don't ask me about Grim Fandango.
Barfunkel
29.10.2011 19:45:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Epämuusikko: Sinkun käsite on nykyään aika lol.
 
Riippuu varmaan genrestä... rockista en tiedä kun en nykyrockia Fleet Foxesia lukuunottamatta kuuntele, mutta ainakin elektronisessa musiikissa sinkku käsitteenä edelleen jyrää. Omista ostoksista 95% on edelleen sinkkuja, vinyylinä.
 
Ali
30.10.2011 09:55:48 (muokattu 30.10.2011 09:56:10)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

EDM:n kohdalla tuo sinkkukeskeisyys ärsyttää, sillä itse olen suuri albumiorientoituneisuuden ystävä. Harvoin erittäin hyvätkin artistit julkaisevat kovia levykokonaisuuksia. Tai sitten levykokonaisuutta "heikentää" loppuunluukutetut singlet.
 
"Jesus was crucified for doing nothing, but God is worshipped for even less"
Levylista
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «