Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Rummut: rumpukamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: mielipiteitä seteistä
1 2
hamer
16.10.2011 14:30:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen tässä etsinyt 1000€ rumpun settiä , kertokaapa kokemuksia merkeistä, olen testaillut yamahaa , ja pearlin vision settejä, mitä olette mieltä pdp x7 setistä.
 
jump in the fire
hansakemanelius
16.10.2011 15:28:51
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hamer: Olen tässä etsinyt 1000€ rumpun settiä , kertokaapa kokemuksia merkeistä, olen testaillut yamahaa , ja pearlin vision settejä, mitä olette mieltä pdp x7 setistä.
 
Uudet Visionit ja PDP:t jättäisin hankkimatta ja ostaisin m.netin torilta hyvät käytetyt, esim. tällaiset:
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=567559
 
Jos maitua haluat, älä orota, jotta lehemä koputtaa ovelle.
Ruutikallo
16.10.2011 16:08:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hansakemanelius: Uudet Visionit ja PDP:t jättäisin hankkimatta ja ostaisin m.netin torilta hyvät käytetyt, esim. tällaiset:
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=567559

 
Nyt tulee RANKKAA kakkosnelos komppausta tuolle. Snare tosin puutuu mikä on tietysti settiä hankittaessa melko oleellinen.
Muta kuten totesit, suosiolla unholaan Visionit sekä PDP:t ja m.net torilta jotkut käytetyt.
Tämä on toistoa, mutta esim. nuo Genistat on aivan toisesta sfääristä kuin vaikkapa Visionit ja pitävät hintansa aivan erilailla kuin uunituoreet semi-sinnepäin kurkottavat- muka pro setit.
 
Uusi on aina uusi, en sitä kiellä. Tuntuuhan täysin neitsyt setti hienolta, mutta jos malttaa ohittaa sen uutuuden huuman ja tunteikkuuden, niin pidemmällä, jopa melko lyhyelläkin tähtäimellä laatusetti käytettynä on ehdottomasti paras vaihtoehto. Ainakin omistajan vinkkelistä. Veroeurot jää kilisemäti, jos nyt oikein halutaan hakea etuuksia tai huonoja puolia.
 
[kyllä sen Led Zeppelinm Puple ja kunnonnon 60-70 musa] -Henydrum- 1.3.2008, 03:30:46 www.tukalaband.com
Velli
16.10.2011 17:10:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hansakemanelius: Uudet Visionit ja PDP:t jättäisin hankkimatta ja ostaisin m.netin torilta hyvät käytetyt, esim. tällaiset:
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=567559

 
Ehdottomasti nämä mieluummin. Nuo maksoivat 10v sitten 3000€...
 
Muovinen
16.10.2011 20:08:35
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Velli: Ehdottomasti nämä mieluummin. Nuo maksoivat 10v sitten 3000€...
 
Nuo Genistat on mulle niin heikko kohta (ne lugit!), että tuli mieleen ihan että laittais molemmat nykyiset setit pois ja yhden KUNNON setin. Harmi vaan, että Suomessa pyörivät Genistat on aivan järkiään täysin väärän värisiä mun makuun ;) Aikoinaan Premierin kataloogissa ollut amber-värinen tuplasetti on palanut mun kuvamuistiaivokuoreen lopullisesti!
Ruutikallo
16.10.2011 20:41:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Muovinen: Harmi vaan, että Suomessa pyörivät Genistat on aivan järkiään täysin väärän värisiä mun makuun ;) Aikoinaan Premierin kataloogissa ollut amber-värinen tuplasetti on palanut mun kuvamuistiaivokuoreen lopullisesti!
 
Voi perhana. Muistan myös aikanaan kataloogia kuolatessani, ihastuneen samaan.
 
[kyllä sen Led Zeppelinm Puple ja kunnonnon 60-70 musa] -Henydrum- 1.3.2008, 03:30:46 www.tukalaband.com
AP
16.10.2011 22:24:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hansakemanelius: Uudet Visionit ja PDP:t jättäisin hankkimatta ja ostaisin m.netin torilta hyvät käytetyt, esim. tällaiset:
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=567559

 
Samaa mieltä, ja jos ei Genista uppoa niin seuraavana päivänä tuolla voi jo olla muuta jännää tarjolla.
 
"Että se tulisi seinän läpi ja kaataisi hellan, ja menisi toisesta seinästä ulos. Sitten muumimamma sanoisi että "kah, nyt taitavat kakkuset uunissa olla hieman vituillaan" -Tempura
Hakki
17.10.2011 12:31:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Muovinen: Aikoinaan Premierin kataloogissa ollut amber-värinen tuplasetti on palanut mun kuvamuistiaivokuoreen lopullisesti!
 
Et ole yksin!
 
Vaikka kyllä jos valita saisi, niin ottaisin vihreät Genistat. Ne on vaan niin hienot.
 
while(true) {play(metal);}
Muovinen
17.10.2011 15:17:17 (muokattu 17.10.2011 15:18:31)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hakki: Et ole yksin!
 
Vaikka kyllä jos valita saisi, niin ottaisin vihreät Genistat. Ne on vaan niin hienot.

 
Niitähän ne Genistat tahtoopi täällä suomenmualla olla... Ihan jees väri, mutta en kuitenkaan vihreitä rumpuja haluaisi jostain syystä. Oon ehkä enemmän klassisten viimeistelyiden ystävä. Nuo toisessa ketjussa esitellyt Kumut (kukkakuvioilla ;) on kyllä tosi hienot, vaikka ei klassinen viimeistely olekaan. Kyllä kelpais mullekin.
 
Ihan kun tosissaan rupesin tuota setinvaihtoa harkitsemaan, niin tuli aika perustavanlaatuinen kysymys eteen; mikä se yksi setti olisi jos sellainen pitäisi valita? Minä kun en ole mitään yyber-rumpuja koskaan päässyt kokeilemaan, vaan kokemukset päättyvät tonne semi-pro tasolle. Pitänee ruveta ruinaamaan testiajoja pro-settien omistajilta ;)
 
edit: Ainiin, myös se Walnut Stain Signia-setti siinä kataloogissa oli aivan jumalaisen hienon näköinen. Ehkä jo vähän liiankin hieno, en tiiä.
RJL
17.10.2011 19:55:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hamer: Olen tässä etsinyt 1000€ rumpun settiä , kertokaapa kokemuksia merkeistä, olen testaillut yamahaa , ja pearlin vision settejä, mitä olette mieltä pdp x7 setistä.
 
En henkilökohtaisesti luota pdp:n rumpuihin ollenkaan. Vaikuttavat pitkälti laaduttomilta markettirummuilta. Yamahaa uskaltaa suositella, voi olla varma että saa rahalle vastinetta.
 
janneto
17.10.2011 20:04:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yamahan nykyinen stage custom birch on kyllä vajaan tonnin hintaluokassa uutena aika killeri. Hyvä hardware ja laadukkaat pöntöt, varsinkin naturaalin värisenä erittäin jees
 
www.captaincougar.net
ilebe
19.10.2011 23:11:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hamer: Olen tässä etsinyt 1000€ rumpun settiä , kertokaapa kokemuksia merkeistä, olen testaillut yamahaa , ja pearlin vision settejä, mitä olette mieltä pdp x7 setistä.
 
Itse omistan kyseisen pdp:n setin ja voin sanoa että kun viisteet tarkistaa ja uusii kalvot niin tuosta saa jopa parempi saundiset kuin Pearlin mastersit (tämä on tosin makuasia). Virveli ei ole parhaasta päästä mutta hintaluokassaan aivan ylivoimainen puu snare.
 
Toi Pdp:n rauta on kyllä maineensa mukaista: ihan kuraa...
Siitä kannattaa hankkiutua mahollisimman pian eroon.
Muuten mahtava setti. Ja laajennus on halpaa...
 
Visioneista voisin suositella tuota vision VBX settiä, kaveri laittoi juuri tuommoset ja tuntuvat hoitavan hommansa oikein mainiosti. Pearlissä hyvä puoli on että rautaa ei tarvitse uusia on kyllä laadukasta ja noissa nuo kalvotkin menee kun hyvin virittää.
Mutta näihin taas jos aikoo lisää pönttöjä hommailla on se kalliimpaa kuin nuihin Pdp:n setteihin.
 
Uusissa rummuissa juuri tässä hintaluokassa tuntuisi olevan nuo suurimmat laatuerot joten kannattaa miettiä tarkkaan minkä laittaa. Jatietysti jos "uudet" ei ole aivan välttämätön asia, niin tuolta toriltakin löytää aina joskus mahtavia settejä.
 
Kailis
20.10.2011 10:29:43
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

saa jopa parempi saundiset kuin Pearlin mastersit (tämä on tosin makuasia).
 
Saahan sitä itseään psyykata ja pitääkin ettei se kakka tunnu niin pahalta housuissa =D
 
Ronttimus: Aiheeseen: Söin juuri luomupaahtoleipää. Vitutti kun maistui niin paskalta.
ruuhkis
20.10.2011 14:22:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Saahan sitä itseään psyykata ja pitääkin ettei se kakka tunnu niin pahalta housuissa =D
Ota plussa :D Tai ottakaa molemmat, toisella niin vahva luotto omiinsa ja toiselta niin loistava palautus maanpinnalle :D
 
ilebe
20.10.2011 14:40:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kailis: Saahan sitä itseään psyykata ja pitääkin ettei se kakka tunnu niin pahalta housuissa =D
 
Kuten sanoin tämä on erittäin pitkälle maku ja tottumis kysymys. Jokainen tykkää eri saundista. Omasta mielestäni nuissä pdp:ssä on sitä mukavaa DW:n saundia ja on näin ollen paremmat kuin esim. koivu mastersien saundi koska en siitä henkilökohtaisesti niin pidä. Tietysti sitten taas vaahtera mastersit on taas aivan omaa luokkaansa... mutta eivät silti pärjää DW:n vaahtera pöntöille.
 
Ei mistään kymppitonnin koivu setistäkään saa hyvää saundia omaan korvaan jos vain yksinkertaisesti ei tykkää koivun saundista.
 
Tämä on vähän samantapainen asia kun kiistellään virveleistä, onko metalli vai puu virveli parempi? Jonkun mielestä 100€ peltitörppö saattaa olla paremman kuulonen ku 700€ vaahtera virveli.
 
Conrad Lant
20.10.2011 15:10:14
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ilebe: Jonkun mielestä 100€ peltitörppö saattaa olla paremman kuulonen ku 700€ vaahtera virveli.
 
Nyt huijaat.
 
Ihan sivumennen sanoen täytyy kiittää onneaan ettei ollut omassa nuoruudessa webbiä vielä keksittykään. Eivät jääneet kaikki teini-ikäisen besserwisserin sammakot talteen jälkipolville.
 
No one prayed for Sodom
Hakki
20.10.2011 16:22:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Conrad Lant: Ihan sivumennen sanoen täytyy kiittää onneaan ettei ollut omassa nuoruudessa webbiä vielä keksittykään. Eivät jääneet kaikki teini-ikäisen besserwisserin sammakot talteen jälkipolville.
 
Niin, kammottaakin kuvitella mitä rölöä olisi silloin tullut. RMIFit autotallissa + Lars olis antanu vankan pohjan kuolemattomille heitoille.
 
while(true) {play(metal);}
ferodoz
20.10.2011 16:58:42
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ilebe: Ei mistään kymppitonnin koivu setistäkään saa hyvää saundia omaan korvaan jos vain yksinkertaisesti ei tykkää koivun saundista.
 
Osaatko kuvailla tossa PDP:n laatu- ja hintaluokassa olevien koivu ja vaahterasettien eroa? Siis saundiltaan. Itse en ole huomannut juuri mtään merkittävää muutakuin vasta pro tason seteissä. Tarkoitan siis sellaista ostopäätökseen vaikuttavaa eroa. Hieman epäilen ko. materiaalieron olemassaoloa "alle tonnin uutena" seteissä.
 
Handmade in Finland.
Kailis
20.10.2011 17:20:57
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Omasta mielestäni nuissä pdp:ssä on sitä mukavaa DW:n saundia
 
MARKKULIINI!!!! PIENEMMÄT KIUSAA!
 
Ronttimus: Aiheeseen: Söin juuri luomupaahtoleipää. Vitutti kun maistui niin paskalta.
ilebe
20.10.2011 17:39:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ferodoz: Osaatko kuvailla tossa PDP:n laatu- ja hintaluokassa olevien koivu ja vaahterasettien eroa? Siis saundiltaan. Itse en ole huomannut juuri mtään merkittävää muutakuin vasta pro tason seteissä. Tarkoitan siis sellaista ostopäätökseen vaikuttavaa eroa. Hieman epäilen ko. materiaalieron olemassaoloa "alle tonnin uutena" seteissä.
 
Ainakin x7, forumit ja visionit eroaa saundillisesti toisistaan erittäin selvästi. Vaahtera x7:ssa on sellainen vaahteran pehmeä ja lämmin saundi kun taas kaverin koivu visioneista löytyy selvästi se koivun omaava attakki. Ja no forumit on poppelia sen saundinhan kaikki tuntee... Siitä ei saa hyvää saundia kuin huippu kalvoilla ja rautaisella ammattitaidolla. Jota meikäläiseltä ei ainakaan tarpeeksi löydy :D
 
Ja jos oulussa päin asuu niin kullakselta ainaki löytyy mahtava esimerkki asiasta. Siellä on koivu ja vaahtera visionit vierekkäin ja kyllä niissä selvästi on erilainen saundi. Enkä tarkota tällä viritys korkeutta. Nuissa on kuitenkin samat pearlin protone kalvot ja basareissa ps3:t molemmissa.
 
Nuita "alle tonnin settejä" on tullut tossa vuoden vaihteessa testattua niin monelaisia että kyllä niistäkin löytyy ne materiaalierot. En ymmärrä sitä miksi alottelijoille pitää tyrkyttää nii 1300e maksavia käytettyjä masterseja kun 990e saa uudet visionit jotka saundaa jos erittäin hyvälle.
Saanko kysyä että mistä kaikilla on tämä ennakkoluulo että kaikki alle tonnin setit on ihan p*rseestä? Vaikka asia ei välttämättä näin ole.
Ja jos joku sattuu löytäämään hyvän setin alle tonnilla niin miksi se jostain syystä teidän mielestä on heti paska vain sen takia että se on "alle tonnin setti"?
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «