Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Aloittelijat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Olen aloitteleva solisti
1
garion1984
20.10.2011 14:42:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitä neuvoja voisitte antaa aloittelevalle solistille? Onhan laulutaito tärkeä, mutta mielestäni ei mitenkään pakollinen esim eihän Jim Morrisokaan osannut kuulemma uransa alussa laulaa.
 
Kalmo
20.10.2011 14:45:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No jos aloittelevan solistin neuvonta lähtee siitä perusoletuksesta, ettei laulutaitoa tarvita, niin seuraavaksi oleellisin neuvo on tietysti: Tienaa ihan törkeän hyvin ja ole suosittu :o) :o)
 
Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300 Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän.
Kukkis 77
20.10.2011 23:53:39
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aloitteleva holisti sinä olet.
 
"Olen ohjannut suurimman osan elokuvistani kännissä. Poliisikoirakaan ei pysty sanomaan mikä niistä on tehty selvinpäin." -Aki Kaurismäki
Rallattelija
21.10.2011 01:25:50 (muokattu 21.10.2011 01:56:53)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

EDIT: tais mennä enemmän puuta heinää osastolle vaikka niin kovasti yritinkin..
 
Miksi laulaa nuotilleen kun nuotin vieressä on enemmän tilaa!
Jaava
21.10.2011 03:35:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Neuvon täydestä sydämestäni opettelemaan laulamisen taidon.
 
Silloin ymmärsin, että kansan suurin riemu on saada huutaa yhdessä eikä ole paljon väliä sillä, minkä vuoksi huudetaan, vaan huutaessaan muiden kanssa jokainen tuntee itsensä väkeväksi ja asian, jonka vuoksi huutaa, ainoaksi oikeaksi asiaksi. - M. Waltari
garion1984
21.10.2011 09:09:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kukkis77 en ole enään pitkään aikaan ollut aloitteleva holisti nykyään olen toipuva holisti jos edes tiedät mitä holistilla tarkoitetaan. Kyllähän mä jatkuvasti treenaan laulutaitoani, mutta kun ne nuotit ovat täyttä hepreaa.
 
Sauvojen_nelonen
21.10.2011 10:47:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laulutaitoa voi kehittää tuntematta musiikin teoriaa, mutta edes jonkinlainen käsitteiden hallinta helpottaa HUOMATTAVASTI. Yleensä uudet asiat on aluksi hepreaa mutta hepreakin alkaa avautua kun aloittaa asia kerrallaan perusasioiden opettelun. Jos et ole aikeissa mennä laulutunneille, mikä olisi varmaankin yksi parhaita apuvälineitä laulutaidon kehittämiseen niin suosittelen menemään johonkin isompaan kirjastoon tai tilaamaan sellaisesta jonkun laulamista käsittelevän kirjan. Itselläni tämä yhdistettynä päivittäisiin lauluharjoituksiin on auttanut edistymisessä. Opaskirjaa odotellessa voit aloittaa vaikka sillä, että nouset seisomaan, alat laulaa ja kokeilet miten hartioiden rentous, pään asento ynnä muut asiat vaikuttavat siihen miltä laulaminen tuntuu ja kuulostaa.
 
Kalmo
21.10.2011 12:26:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Se tärkeä laulutaitoon liittyvä juttu, vaikkei nuotissa pysyisikään ja ääni kuulostaisi kaskelotin pierulta, olisi osata tuottaa ääni niin, että pystyy laulamaan kymmenenkin vuoden kuluttua. Eli ainakin sinun on opeteltava hengittämään oikein ja pitämään huolta äänestäsi, oli tyylilaji mikä hyvänsä..
 
Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300 Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän.
rintapek
21.10.2011 13:07:05
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

garion1984: Onhan laulutaito tärkeä, mutta mielestäni ei mitenkään pakollinen esim eihän xxx osannut laulaa.
 
Tossa on semmoinen ajatushäiriö, eli asia mikä unohtuu, että nämä herrat ja rouvat xxx melkeinpä poikkeuksetta tekevät laulunsa itse, jolloin he tekevät semmoisia lauluja, joita itse pystyvät tulkitsemaan. Vaikka ääni kuulostaisi kaskelotin pierulta niin se voi kuulostaa hyvältä.
 
Vaan jos muiden lauluja meinaa laulaa, niin se ei oikein laulutaidottomalta onnistu. TJEU: Karaoke
 
One kind of music only - the good kind
garion1984
21.10.2011 14:45:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse minäkin lauluja kirjoitan, ammatiltani olen kirjailija joka haluaisi laajentaa repertuaariaan musiikin puolelle.
 
Jaava
21.10.2011 23:29:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

garion1984: Itse minäkin lauluja kirjoitan, ammatiltani olen kirjailija joka haluaisi laajentaa repertuaariaan musiikin puolelle.
 
Jos haluat laulaa solistina ilman, että se on jotakin kummaa taiteellista äännähtelyä tai örinää, opettele laulamaan edes auttavasti = pysyt suunnilleen sävelessä ja osaat tuottaa kivan tasaisen äänen, joka kuulostaa selkeältä.
 
Silloin ymmärsin, että kansan suurin riemu on saada huutaa yhdessä eikä ole paljon väliä sillä, minkä vuoksi huudetaan, vaan huutaessaan muiden kanssa jokainen tuntee itsensä väkeväksi ja asian, jonka vuoksi huutaa, ainoaksi oikeaksi asiaksi. - M. Waltari
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «