Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Kitarat: akustinen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Edullinen elektroakustinen
1
Antti1
17.10.2011 16:12:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hakusessa halpa kepakko rokkibändin hissutteluja ja satunnaista rämpyttelyä varten. Tärkeää on saada se piuhalla kiinni tiskiin tai vahvariin, siitä ei voi tinkiä. Budjetti on noin 400€, mutta venymävaraa siinä nyt sitten on kuitenkin vaikka kaksinkertaiseksi hätätilanteessa.
 
Mä oon käynyt kaikki lähipitäjien musaliikkeet ja jokaikisen kitaran läpi. Mulle mieluisin oli ylivoimaisesti Yamaha LJX6CA, pidin montaa kalliimpaakin kitaraa enemmän sen muhkeasta soinnista. Kaipaisin kuitenkin sen ohelle vähän lisävaihtoehtoja teiltä, koska ko. kitara ylittää aika reippaasti sille varatun budjetin. Yamahan FJX730SC oli myös ihan ok ja sellaisen saisin käytettynä 380€:lla, tätä pidänkin ehkä tämänhetkisenä valintana. Mua kiinnostaa erityisesti kuitenkin Seagull S6 Entourage Q-1, ja siitä olen kuullut hyvää, mutta sitä mä en pääse testaamaan missään.
 
Kaikki mielipiteet ja ajatukset sekä noista että muista vastaavista soittimista ovat erittäin tervetulleita!
 
Osta Rolandin sähköpannut, osta osta
nisumaka
18.10.2011 09:59:36 (muokattu 18.10.2011 10:00:06)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yamaha on aina varma valinta. Minulla on ollut APX500 ja se oli hintaisekseen todella hyvä. Keikkaskittana mulla on nykyisin kansanmusiikkipuolella Yamaha NCX900 FM nyloni, ja se on todella hyvä. 800 e hintaluokassa ammattisoitin. Sun kannattaa katsoa Waldeneita, niillä on todella hyvä hinta-laatusuhde. DLX myy niitä. Teräskielisen saa ammattipelin 400 e tasossa.
 
Antti1
18.10.2011 13:43:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Enpähän vaan pääse tuonne asti testailemaan mulle sopivan aikaraamin sisällä, joten taitaa jäädä tähän hätään Waldenit ja muut pääkaupunkiseudun kitarat kuitenkin testaamatta. Kiitoksia kuitenkin ehdotuksesta!
 
Mä itseasiassa vertailin tuollaiseen APX700II-malliin tuota kalliimpaa mainitsemaani Yamahaa ja täytyy sanoa, ettei APX:llä ollut mitään jakoa. Se kuulosti ohutsoundiselta pahvilaatikolta rinnakkain rämpytellen. :) Ei sillä, mäkin pidin niitä aiemmin melko hyvinä keikkakitaroina ja mukaviahan ne on soittaa. Tieto vain lisää tuskaa.
 
Osta Rolandin sähköpannut, osta osta
Antti1
19.10.2011 13:33:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pieni päivitys tilanteeseen, että taidan ostaa tuon Yamaha LJX6CA:n. Kävin taas uudella testireissulla ja testasin uudelleen tuota. Se soundasi sähköilläkin niin ylivoimaisen hyvältä edullisempiin verrattuna, ettei tässä nyt auta kuin kasvattaa budjettia. Se perus pahvilaatikkomainen piezonapse puuttui kokonaan ja erittäin monipuolisten kontrollien ansiosta siitä saa säädettyä soundia todella hyvin mieleisekseen. Mulle mieleisin soundi löytyi kovinkin helposti eq:t puolivälissä ja vähän vain mikkibalanssia muuttamalla.
 
En voi muuta kuin suositella tähänastisten kokemusten perusteella tuota kitaraa kaikille n. 800€ hintaluokassa elektroakustisista kiinnostuneille. Tohon hintaan saa mukaan mm. hyvän oloisen ja tukevan softcasen sekä sellaisen kumisen kierronestolätkän kaikuaukkoon, joka vaimentaa melua kivasti vaikka kerrostalosoitteluakin silmälläpitäen.
 
Osta Rolandin sähköpannut, osta osta
nisumaka
19.10.2011 14:32:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo, uskon sua, että just noin toi on. Eli mä huomasin saman noissa nyloneissa, että ensimmäinen, jossa oli merkittävä ero, oli toi ncx900fm, sen mikrofonit ovat ihan erilaiset, ja soundi myös, kuin halvemmissa "pahvilaatikoissa". Varmasti teet fiksun valinnan, vaihtaessa tulee aina takkiin. Mäkin pidän tod näk ton 900 yammun nylonin loppuelämäni. Ennemmin pari toimivaa skittaa, kuin laatikollinen laminoituja ;-)
 
Antti1
19.10.2011 15:24:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

nisumaka: Ennemmin pari toimivaa skittaa, kuin laatikollinen laminoituja ;-)
 
Itseasiassa tossa on laminoitu pohja ja sivut, muttei se niinkään mua haittaa. Enemmänkin olen vain helpottunut, että loppujenlopuksi löysin hienosti soivan instrumentin, jossa ei nimenomaan ole täysin kokopuuta runko. Sen kanssa olis keikkaillessa aikalailla pelko persiissä jatkuvasti.
 
Osta Rolandin sähköpannut, osta osta
Ukkovaari
19.10.2011 19:53:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En tiedä oliko sulla mahdollista testailla missään Breedloven ja Tanglewoodin saman hintaluokan kitaroita. Ite noita pääsin tuossa testailemaan kun omaa teräskielistä elektroakkaria hain ja oli ihan kivoja soundiltaan sekä käsiin sopivaa kitaraa.
 
Vielä jos sulla vain on mahdollisuus ja mieli harkitsevainen niin Breedloven ja Tanglewoodin kitaroita kandee testaa jos käsiin niitä saat. Mutta en tiedä onko siellä Paimion suunnalla lähellekään putiikkia mistä noita löytäisi.
 
Itellä oli Ibanezin AW800 ECENT jonka myin suht edullisesti torin kautta, siinä ois ollu sulle varsin hyvä peli keikalle ja kokopuukannet ympäriinsä (kuusi kansi, mahonkia muut), hyvä elekroniikka ja mukava sointi sekä soitettavuus eli jos tälläisen jostain vielä saat käsiin niin harkitse, omani kerkesin jo myymään eräälle joka tuntui tuosta pitävän ;-)
 
Itse ostin tuon Ibanezin tilalle Taylorin ns. kalliimman elektroakkarin, joka on kyllä parasta millä minä olen ikinä soittanut, ihan joka suhteessa parasta mitä olen käsissäni pitänyt (mukaan lukien Martinit, Breedlovet, Tanglewoodit ja Larriveet).
 
Mutta mielipide asioita nämä, pääasia että on kitara mistä tykkää ja millä on ilo soittaa ja antina maukkaat soundit.
Kokeilin jopa tuota Yamahaakin mitä mainitsit ja varsin kiva soitin eli ihan hyvä valinta (kokeilin myös sitä Yamahan vähän yli ovh. 3000 lippulaivaa ja se soi aika lailla vaimeammin kuin tuo sinun mainitsemasi mikä oli minulle hiton iso yllätys kun olen aina pitänyt Yamahaa laatumerkkinä, mutta joskus näinkin, että halvempi tuntuu paremmalta). Kotona mulla on muuten tuo NCX900fm naikkari ja on kiva peli.
 
Antti1
19.10.2011 20:16:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ukkovaari: En tiedä oliko sulla mahdollista testailla missään Breedloven ja Tanglewoodin saman hintaluokan kitaroita.
 
Breedlove onkin aivan uusi tuttavuus, en ole ennen kuullutkaan. Tanglewood sensijaan on merkkinä tuttu, mutta kuten aavistitkin, niin eihän näitä täällä pääse/päässyt missään testaamaan. Itseasiassa kuitenkin unohdin käydä Turun Huiman Lumouksen tarjonnan tarkistamassa ja siellä näyttäisi olevan ainakin edullisemman pään Waldeneita. Pitänee käydä vielä ainakin siellä ennen kauppojen lukkoonlyömistä
 
Itellä oli Ibanezin AW800 ECENT jonka myin suht edullisesti torin kautta, siinä ois ollu sulle varsin hyvä peli keikalle ja kokopuukannet ympäriinsä (kuusi kansi, mahonkia muut), hyvä elekroniikka ja mukava sointi sekä soitettavuus eli jos tälläisen jostain vielä saat käsiin niin harkitse, omani kerkesin jo myymään eräälle joka tuntui tuosta pitävän ;-)
 
Tätä mallia ei tullut missään vastaan, vaikka Ibanezeja testailinkin. Harmi sinänsä, jos se kerran on hyvä malli. Mikään niistä testaamistani ei kuitenkaan "kohotellut kulmakarvoja" juurikaan, mutta se nyt on niin yksilö- ja mallikohtaista akkareilla muutenkin.
 
Kiitos uusista ajatuksista jokatapauksessa. Harmi kun tällä on vähän hoppu bändihommien vuoksi, tai niin mä ainakin itselleni vakuuttelen, ei ehdi hätäpäissään ihan koko Suomen kitaratarjontaa käymään läpi. :)
 
Osta Rolandin sähköpannut, osta osta
tsim
19.10.2011 22:00:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tilasin tällaisen DV247:lta
http://www.ibanez.co.jp/products/ag … 01&year=2011&cat_id=3&series_id=411
 
http://www.dv247.fi/invt/82335/
 
335€, hieman halvempi kuin Thomanilla tai Levytukussa. Kokeilematta ostin. Silta ja satula aitoa luuta. Saa sitten nähdä millainen on kun kokeilee kotona. Siellä on näköjään nykyään suomenkielinen asiakaspalvelu, joka helpottaa asiointia.
 
Antti1
19.10.2011 22:03:49 (muokattu 19.10.2011 22:06:02)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tsim: Tilasin tällaisen DV247:lta
http://www.ibanez.co.jp/products/ag … 01&year=2011&cat_id=3&series_id=411
 
http://www.dv247.fi/invt/82335/
 
335€, hieman halvempi kuin Thomanilla tai Levytukussa. Kokeilematta ostin. Silta ja satula aitoa luuta. Saa sitten nähdä millainen on kun kokeilee kotona. Siellä on näköjään nykyään suomenkielinen asiakaspalvelu, joka helpottaa asiointia.

 
Toi malli vissiin tuli myös testattua, ellen nyt sekoita johonkin muuhun. Oli ihan jees, mutta vähän jotenkin ohuen kuuloinen, tai sellainen "laatikkomainen" soundi kalliimpiin kitaroihin verrattuna. Parempi soundi kuitenkin, kuin mun muinaisessa Ovationissa, tai noissa halvemmissa Yamahan APX-sarjalaisissa. Mukavan oloinen soitettava ja sähköilläkään ei ihan toivottoman kuuloinen ollut mun mielestä.
 
E: Taisikin muuten olla se mun testikappaleeni tämä malli: http://www.dv247.fi/invt/82342/
 
Osta Rolandin sähköpannut, osta osta
konehes
19.10.2011 23:56:23 (muokattu 19.10.2011 23:59:08)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Etkös vaikuta Turun suunnalla? Yliopistonkadulla, Huima Lumous -soitinliikkeessä on runsaasti Walden-merkkisiä kitaroita, joissa on mielestäni hinta-laatusuhde kohdallaan. Ostin pari vuotta sitten keikkakäyttöön yhden, juurikin 400 euron hintaluokassa, enkä ole katunut. Olen pikkuhiljaa myymässä tuplasti kalliimpaa Furchiakin pois, sillä tuo on niin kiva.
 
http://www.huimalumous.fi/?sivu=tuotteet
 
E: Joo, luin taas tosi huolellisesti. Eli Huiman Lumouksen tarjonta sulla olikin jo testauslistalla.
 
cherub with heavy metal machine
Ukkovaari
20.10.2011 11:44:14 (muokattu 21.10.2011 13:13:23)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Edit: Pistin tämän heti tähän alkuun kun mainitsit tuon Seagull, jos vain mahdollista niin harkintaasi vielä Seagull Mini Jumbo Maritime Q1, aika mukavan oloinen tuokin on kuten vaikka yotuben linkistä voi todeta (n. 1000 hujakoilla)
 
http://www.youtube.com/watch?v=tOplE_PVrKY (Doug Young juttua ja soittamista)
 
http://www.youtube.com/watch?v=j-AsSyr6dng (erään esittäjän laulua ja soittoa )
 
Unohdin pistää DLX:n linkin josta tietysti löytyis noita Breedlove merkin kitaroita.
Myymälässä voi olla ja onkin välistä nettisivustosta poikkeavia malleja kuten se yksi n. 600 euroa maksava Breedlove. Tuosta alempaa löytyvästä linkistä esim. malli Studio J350/CR voisi olla kiinnostava vaikka menee yli budjetin.
 
Linkki DLX:ään http://www.dlxmusic.fi/?Tuotteet/Akustiset_soittimet/Breedlove
 
Jos tänne saakka tulossa testaileen niin voin lähteä mukaan kuolaamaan kitaroita
 
Tuolla DLX:stä löytyy mukavasti merkeissä juurikin Breedlove, Taylor sekä Walden. Tuota Waldeniakin oli useampi malli seinällä ja tais tuolla olla Gibsonin J200 sekä Yamahan akustisiakin.
 
PS. Anteeksi jos tulee vaikutelma DLX:n mainostamisesta muttei ole tarkoitus mainostaa, itse vain tuolla tosiaan kävin tekemässä kaupat ihan äskettäin.
Tanglewoodit löytyy sitten Musamaailmasta, jos tänne asti matka kantautuu.
 
Edit: Jos budjetti kasvaa ruokahalun noustessa niin Taylorin 314CE on varsin kiva soitin tai vaikkapa käytettynä Kitarapajan TAYLOR 812C: 90s, Natural Gloss Top, K&K Pure Mini, Case... 1450e
 
ja kyllähän valinnan vara sitten sen kuin vain kasvaa kun tarpeeksi syvälle uppoaa kitaran hankintakuvioissa.
 
Toivottavasti en nyt sekoita liiaksi pakkaa, jostain syystä tämä vain kiinnostaa vaikka just ite ostin elämäni kitaran.
 
Sanokaa jos höpötän tähän ketjuun liikaa niin laitan suuni suppuun ja annan miettimisrauhaa ;-)
 
Ukkovaari
23.10.2011 23:54:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Näköjään on tuo Yamaha messutarjouksessa http://www.musamessut.fi/2011/10/ya … ha-ljx6ca-teraskielinen-kitara-719/
 
Tämä vaan tiedoksi.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «