Muusikoiden.net
16.04.2024
 

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Arpeggio Plug-in hakusessa
1
gona9
16.10.2011 06:33:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko kellään tietoa onko sellaista VST-Plugaria olemassa jolla voi manipuloida soundia seuraavasti:
 
Plugari pystyisi ottamaan MINKÄ TAHANSA Cubasen VST-soundin muokattavakseen niin että että se soi arpeggiossa esim. näin:
 
Kun painan syntikkani kosketinta niin se soittaa ensin kestoltaan 2 lyhyttä nuottia, sitten yhden nuotin 2 pykälää korkeammalta ja sitten yhden pitemmän nuotin. Ja jatkaa sitten uuden syklin samalla tavalla niin kauan kuin painan kosketinta. Väänsin esimerkin rautalangasta ettei tule epäselvyyttä mitä haen.
 
Sanotaanko tuota nyt sitten Stepfilteriksi vai Arpeggioksi joka tuollain manipuloi soundia?
 
Olen yrittänyt netistä tuollaista löytää mutta tuloksetta.
 
ganesha
16.10.2011 12:11:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Logicissa tuollainen onnistuisi kyl.
 
http://ganesha-firstnewraysoftherisingsun.blogspot.com/
Pegardo
16.10.2011 21:28:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Koitapas kotimaisella Kirnulla, saattais onnistua.
 
http://www.artovaarala.com/
 
Kalmo
17.10.2011 08:42:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ellen väärin ole hahmottanut, niin Kirnun lisäksi arppeja on maksuttomina monenlaisia. Kirnun käytössä oli jokin jekku, vaan en muista mikä, kun en ole itse kokeillut.
 
Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300 Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän.
Janzu78
17.10.2011 11:02:05
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eikö Cubsen midiefekteissä ole jotain tuollaista?
 
http://www.youtube.com/user/kb1629 | http://soundcloud.com/rationalizer
gona9
18.10.2011 00:54:49 (muokattu 18.10.2011 00:55:12)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pegardo: Koitapas kotimaisella Kirnulla, saattais onnistua.
 
http://www.artovaarala.com/

 

 
Kiitoksia tuosta Kirnu vinkistä. Vaikuttaa mielenkiintoiselta mutta en ole onnistunut saamaan sitä toimimaan. Voisitko jeesata?
 
Olen toiminut seuraavasti. Olen lisännyt uuden Kirnu-raidan Cubase-projektiini näin...
 
DEVICES --> VST INSTRUMENTS --> Kirnu
 
..... Joka on lisännyt Kirnu VST-raidan projektiini.
 
Minulla on kyseisessä projektissa ennestään VST-raita "Koreplayer" 9-raitana. Olen muuttanut myös Kirnu-raitani numeroksi 9 jolloin "Koreplayer" raita kuuluu myös "Kirnu"-raidan kautta. Mutta vaikka kuinka säätelen Kirnun nappuloita ( ja monitoroin pelkästään sitä raitaa) ne eivät vaikuta mitenkään ääneen.
 
Eli kuinka tuon Kirnun pitäisi oikein toimia? Olisin kiitollinen avusta.
 
JPQ
18.10.2011 01:22:36 (muokattu 18.10.2011 06:11:15)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minua taas tuo Logicin palikka kiinnostaa jos joku voisi sen selostaa. Helppoa oli en jaksa selittää mutta jatko kyssäsrinä löytyykö mitään tapaa monitoreida noiden arpegiaattorien yms jälkeistä midi dataa samalla tavoin kun se sisään tuleva data ? ihan vain siksi että on eräs idea mielesä jonka käytännön tuloksetkin haluaisin nähdä en vain kuulla...
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
mattim
18.10.2011 06:58:19 (muokattu 18.10.2011 07:01:45)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

gona9: Kiitoksia tuosta Kirnu vinkistä. Vaikuttaa mielenkiintoiselta mutta en ole onnistunut saamaan sitä toimimaan. Voisitko jeesata?
 
Olen toiminut seuraavasti. Olen lisännyt uuden Kirnu-raidan Cubase-projektiini näin...
 
DEVICES --> VST INSTRUMENTS --> Kirnu
 
..... Joka on lisännyt Kirnu VST-raidan projektiini.
 
Minulla on kyseisessä projektissa ennestään VST-raita "Koreplayer" 9-raitana. Olen muuttanut myös Kirnu-raitani numeroksi 9 jolloin "Koreplayer" raita kuuluu myös "Kirnu"-raidan kautta. Mutta vaikka kuinka säätelen Kirnun nappuloita ( ja monitoroin pelkästään sitä raitaa) ne eivät vaikuta mitenkään ääneen.
 
Eli kuinka tuon Kirnun pitäisi oikein toimia? Olisin kiitollinen avusta.

 
Reaperissa homma toimii siten, että kirnu laitetaan samalle raidalle kuin käytetty syntikkakin, ennen sitä syntikkaa, jolloin kirnun ulostulo reitittyy suoraan synalle.
 
Toinen tapa on ohjata kirnun midi-output toiselle raidalle, jossa haluttu syntikka luuraa.
 
PwrChordAccent
18.10.2011 20:18:00
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eikö Cubasen midiplugareissa vai ole Apachea?
 
Kyllä siitä saa...
JPQ
19.10.2011 07:03:19
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JPQ: Minua taas tuo Logicin palikka kiinnostaa jos joku voisi sen selostaa. Helppoa oli en jaksa selittää mutta jatko kyssäsrinä löytyykö mitään tapaa monitoreida noiden arpegiaattorien yms jälkeistä midi dataa samalla tavoin kun se sisään tuleva data ? ihan vain siksi että on eräs idea mielesä jonka käytännön tuloksetkin haluaisin nähdä en vain kuulla...
 
Se taas hoituu Monitor palikalla. ps. ideani ei vaan muuten näy ihna toimivan loogisesti.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
Mr. Crowley
19.10.2011 09:39:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gonalle Kirnun käyttämisestä Cubasessa:
 
Kirnu löytyy tosiaan VST-instrumenteista, ei midi-insertistä niin kuin vaikka Apache. Kirnun raidalta pitää klikata monitori-namiska aktiiviseksi. Sitten tarvitset vst-instrumentin jota Kirnu ohjaa, ja laitat Kirnun syöttämään midiä tämän vsti-instrumentin inputtiin. Tällä tavalla pelittää ainakin minulla.
 
se parhaiten nauraa jolla vahvin lääkitys
gona9
20.10.2011 00:55:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mr. Crowley: Gonalle Kirnun käyttämisestä Cubasessa:
 
Kirnu löytyy tosiaan VST-instrumenteista, ei midi-insertistä niin kuin vaikka Apache. Kirnun raidalta pitää klikata monitori-namiska aktiiviseksi. Sitten tarvitset vst-instrumentin jota Kirnu ohjaa, ja laitat Kirnun syöttämään midiä tämän vsti-instrumentin inputtiin. Tällä tavalla pelittää ainakin minulla.

 

 

Olen laittanut Kirnu-raidan osoittamaan raitaa 9, joka on (VST)"Kore playerin" raita ja monitoroinnin Kirnu-raidassa päälle ja otan "Kore playerin" raidan monitoroinnin pois päältä. Se kyllä soittaa "Kore playerin" soundin Kirnu-raidan kautta mutta minkään näköistä Arpeggioo en saa aikaiseksi vaikka räpeltäisin mitä nappuloita Kirnusta.
 
Onko antaa mitään vinkkiä missä mättää?
 
Täytyykö siellä Kirnu-softassa muuttaa jotain asetuksia?
 
Neuvosta nöyrästi kiittäen jos sellaista löytyy.
 
Mr. Crowley
20.10.2011 15:51:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

gona9: Olen laittanut Kirnu-raidan osoittamaan raitaa 9, joka on (VST)"Kore playerin" raita ja monitoroinnin Kirnu-raidassa päälle ja otan "Kore playerin" raidan monitoroinnin pois päältä. Se kyllä soittaa "Kore playerin" soundin Kirnu-raidan kautta mutta minkään näköistä Arpeggioo en saa aikaiseksi vaikka räpeltäisin mitä nappuloita Kirnusta.
 
Onko antaa mitään vinkkiä missä mättää?
 
Täytyykö siellä Kirnu-softassa muuttaa jotain asetuksia?
 
Neuvosta nöyrästi kiittäen jos sellaista löytyy.

 
Jaa-a. Hmm... Eli sulla on Kirnun raidalla monitorointi päällä. Ok. Sieltä Kirnusta voit vaikka valita valmiin jonkun presetin, niin pitäisi jokin arpeggio syntyä.
 
Kore playerin raidalla pitäisi sitten olla Kirnu valittuna inputiksi. Nyt kun valitset Kore playerin raidan aktiiviseksi ja soitat jotakin midikiipparistasi niin pitäisi toimia. Itseasiassa on oleellista että Kore playerin raita on record enable eli punamusta pallo näkyy.
 
se parhaiten nauraa jolla vahvin lääkitys
gona9
21.10.2011 00:47:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mr. Crowley: Jaa-a. Hmm... Eli sulla on Kirnun raidalla monitorointi päällä. Ok. Sieltä Kirnusta voit vaikka valita valmiin jonkun presetin, niin pitäisi jokin arpeggio syntyä.
 
Kore playerin raidalla pitäisi sitten olla Kirnu valittuna inputiksi. Nyt kun valitset Kore playerin raidan aktiiviseksi ja soitat jotakin midikiipparistasi niin pitäisi toimia. Itseasiassa on oleellista että Kore playerin raita on record enable eli punamusta pallo näkyy.

 

 
No niin, nyt olen päässyt niin pitkälle että saan arpeggion toimimaan jo Kirnun näytöllä kun soittelen. Minulla on viikonloppuna aikaa peuhata homman kanssa joten eiköhän tuo arpeggio saada sen aikana kuulumaan myös korviini saakka.
 
Kiitoksia neuvoista.
 
ArdeII
21.10.2011 22:09:00
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos jotain ongelmia tai kysymyksiä ilmenee lähettäkää ihmeessä mailia minulle.
 
v1.2 tulossa pian...
 
-Arto
 
Point
23.10.2011 14:45:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ArdeII: Jos jotain ongelmia tai kysymyksiä ilmenee lähettäkää ihmeessä mailia minulle.
 
v1.2 tulossa pian...
 
-Arto

 
Vaikuttaa hemmetin hyvältä. Logicin arpeggiosysteemi on niin hankala, että tämä tulee kyllä tarpeeseen.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «