Aihe: Viimeksi katsomasi elokuva ja sen arvosana
1 2 3 4 5247 248 249 250 251599 600 601 602 603
Rhapa
17.10.2011 10:14:20
carnation:Esim. eräs tuttuni väitti kivenkovaan että Hell Ride on Quentin Tarantinon ohjaama.

Tuo on muuten ihan tajuttoman paska leffa. Leffaa katsoo monttu auki, että miten näin perseestä revityn ulostepökäleen on joku viitsinyt tallentaa filmille.
AP
17.10.2011 14:39:02
Book of Eli tuli katsottua eilen.

Siinä maailma toipuu hiljalleen ilmeisesti ydinsodasta. Jotain "vanhan maailman" kulttuuria on tallella ja yksi Raamattu, jota päähenkilö henkensä kaupalla kuskaa kohti ko. arkistoa. Kirjalla olisi muitakin ottajia....

Joopajoo. Kaikessa ankeudessaan omalla tavallaan kiehtova pätkä. Kuvat on tietty nähty moneen kertaan, paskaksi murjotut kaupungit ja miljoonat romuautot pitkin teitä. Ulkoasultaan leffa on jo melkein kuin joku musiikkivideo. Denzel Wossikton on pääosassa ihan hyvä ja mulkvistia kaupunginrakentajaa esittävä Gary Oldman vielä parempi.

Seiskapuolen tälle voisi antaa.
"Että se tulisi seinän läpi ja kaataisi hellan, ja menisi toisesta seinästä ulos. Sitten muumimamma sanoisi että "kah, nyt taitavat kakkuset uunissa olla hieman vituillaan" -Tempura
Miikss
17.10.2011 22:59:13
Tree of Life

Tämä leffa kyllä ylsi niin uskomattoman tylsyyden lähteille, että en suosittele kuin HC-muumioille, joiden mielestä kaikki muu paitsi draama on paskaa.

2/10
Meadow
17.10.2011 23:05:12
Miikss: Devil

7/10

Miikss: Tree of Life

2/10

http://i10.aijaa.com/b/00855/8895252.jpg
Miikss
17.10.2011 23:11:31
Meadow: http://i10.aijaa.com/b/00855/8895252.jpg

Arvasin, että tuo arvosana ei pahemmin miellytä porukkaa, mutta minkäs voi jos leffa ei kertakaikkiaan iske yhtään. Kerropas sinä mikä siinä oli niin hyvää?

Seiska muuten on minun asteikolla semmonen neutraali arvosana, eli juonessa ei pahemmin tarvii järkee olla kunhan leffa on viihdyttävä. Devil oli sitä, Tree of Life ei todellakaan.
dipshit
17.10.2011 23:37:37
Miikss: Kerropas sinä mikä siinä oli niin hyvää?

Vastaan, vaikkei minulta kysyttykään. Ihan ensinnäkin leffa on visuaalisesti yksi upeimpia näkemiäni. Kuvaus on jotain todella maagista, samoin näyttelijäsuoritukset. Todella vangitsevia ja minimalistisuudessaan hyvin kiehtovia. Leffan teemat ovat ainakin minun mielestä todella mielenkiintoisia, ja protagonistin tuntemat fiilikset ainakin tietyllä tapaa tuttuja itsellekin. Leffa oli siis ainakin meikäläiselle aika perkeleen vaikuttava. Ja tuo tapa, millä Malick on kertonut koko tämän tarinan on jotenkin poikkeuksellisen hieno. Ei mennä ihan niitä helpoimpia polkuja pitkin eikä mällätä tematiikkaa suoraan katsojan kasvoille.
Pessimist won't never be disapointed
Miikss
17.10.2011 23:49:05 (muokattu 17.10.2011 23:54:05)
Dipsetcityboy: Vastaan, vaikkei minulta kysyttykään. Ihan ensinnäkin leffa on visuaalisesti yksi upeimpia näkemiäni. Kuvaus on jotain todella maagista, samoin näyttelijäsuoritukset. Todella vangitsevia ja minimalistisuudessaan hyvin kiehtovia. Leffan teemat ovat ainakin minun mielestä todella mielenkiintoisia, ja protagonistin tuntemat fiilikset ainakin tietyllä tapaa tuttuja itsellekin. Leffa oli siis ainakin meikäläiselle aika perkeleen vaikuttava. Ja tuo tapa, millä Malick on kertonut koko tämän tarinan on jotenkin poikkeuksellisen hieno. Ei mennä ihan niitä helpoimpia polkuja pitkin eikä mällätä tematiikkaa suoraan katsojan kasvoille.

Voisin tosiaan tuohon omaan "arvosteluun" lisätä hieman tekstiä, että tulis selvemmäks miks oon tuota mieltä että se oli ihan helvetin tylsä leffa :P

En tosiaan itse kokenut minkäänlaista yhteyttä henkilöiden elämään, lähinnä siksi etten pidä lapsista. Tuo olikin suurin yksittäinen syy tylsyyteen, koska leffa pyöri käytännössä yksinomaan lasten ja niiden vanhempien ympärillä.

Samaten nuo taiteelliset osuudet minusta oli vähän turhan päälleliimatun olosia ja lähinnä vaan tylsistytti lisää. Toki ihan kauniita kuvia, mutta ei ne tuossa yhteydessä toimineet minulle yhtään.

Tuo on aikalailla semmonen leffa, että siitä joko tykkää tai sitten ei. Hankala tuolle olisi kenenkään kuvitella antavan jotain viitosen arvosanaa.

Edit: Samaten jotenkin pakosta tuli verrattua tuota myös Brad Pittin tähdittämään mahtavaan leffaan The Curious Case of Benjamin Button, joka toimi taas niiin paljon paremmin hieman vastaavanlaisella minimalistisella teemalla, että sekin vei pohjaa jonkin verran tuolta kokemukselta.
MV
18.10.2011 09:34:59
carnation: Ei Shyamalan ole tuota ohjannut, käsikirjoitus vain perustuu Shyamalanin ideoimaan tarinaan ja mies on toiminut yhtenä tuottajana.
Jännä miten jonkun nimekkään ohjaajan nimellä markkinointi tuottaa lähes automaattisesti tällaisia harhaluuloja. Esim. eräs tuttuni väitti kivenkovaan että Hell Ride on Quentin Tarantinon ohjaama.

Tarantinon nimellä markkinoidaan muuten ihan helvetisti paskaa.
Miikss
18.10.2011 12:01:17
Dipsetcityboy: Olet varmaan kuitenkin itse joskus ollut lapsi? Minusta se oli se koko pointti tuossa.

Toki olen ollut lapsi ja vieläpä uskovaisessa perheessä, mutta silti en pystynyt yhtään samaistumaan noiden lapsien enkä aikuistenkaan osaan tuossa leffassa. Lapsena olemisestakin on niin paljon parempia leffoja (se joku Kingin filmatisointi esim, jonka nimeä en muista kyllä tähän hätään), että ei tuo toiminut omalla kohdalla siltäkään kantilta ajateltuna.

Dipsetcityboy: Heh, minusta juurikin tuo Benjamin Button oli todella puuduttavan paska leffa jonka hukattu potentiaali pisti lähes itkettämään. Mutta, nää on niitä mielipideasioita :)

Jep näinhän se on, olishan se elämä tylsää jos kaikilla olis aina samat mielipiteet :P
slipkorn
18.10.2011 12:01:19 (muokattu 18.10.2011 12:01:29)
Tree of Lifessa mielenkiintoista oli se, että se sai elämän ja maailman näyttämään kauniimmalta, kuin mitä ne oikeastaan on. Oli aika surrealistisen onnelliset fiilikset leffateatterista poistuessa.
Kre-per
18.10.2011 12:43:48
slipkorn: Tree of Lifessa mielenkiintoista oli se, että se sai elämän ja maailman näyttämään kauniimmalta, kuin mitä ne oikeastaan on. Oli aika surrealistisen onnelliset fiilikset leffateatterista poistuessa.

Näinhän se meni. Ihan jo pelkästään ton elokuvan takia haluan ostaa ison telkkarin ja hyvät kaiuttimet, etten pilaa omia mielikuviani tosta elokuvasta paskojen laitteiden takia. Koska, obviously, olen ostamassa kyseisen pätkän kun vaan päätyy levylle ja kauppaan.
// Catching exceptions is for communists
juuso a
18.10.2011 13:36:42

Dipsetcityboy: Heh, minusta juurikin tuo Benjamin Button oli todella puuduttavan paska leffa jonka hukattu potentiaali pisti lähes itkettämään. Mutta, nää on niitä mielipideasioita :)

Tää on kyllä hyvin pitkälti totta.

Funny People
Mietin pitkään jaksaisiko tätä edes katsoa. 2,5 tuntia Adam Sandleria kun ei tervettä ihmistä ihan äkkiseltään miellytä. Mutta eihän se ollut edes niin paska mitä aluksi ajattelin. Musta Sandler toimii näissä puolivakavissa rainoissa yllättävän hyvin. Seth Rogenin hahmo taas oli täysi idiootti, jolle meikäläiseltä ei paljon herunut myötätuntoa muissa kuin stand-up-kohtauksissa, jotka mies vetää jopa yllättävänkin hyvin.

Oikeastaan tämän elokuvan ongelma on kahtiajakoisuus. Se alkaa siinä vaiheessa kun Sandlerin hahmo George päättää mennä kylään entisen vaimonsa luokse. Siitä alkaakin sitten mun mielestä leffalle täysin turha osuus. Ehkä jos edes sen verran olisi ollut realismia, että oisivat saatana häipyneet sieltä ajoissa, eikä jääneet kuppaamaan (ja se Rogenin hahmon sotkeutuminen asioihin, jotka ei sille kuulu pätkääkään, esim. jonkun avioliitto vitutti) niin luultavasti tää oisi ollut paljon parempi. Puoli tuntia olisi joutanut ainakin leikata. Edelleenkin, parempi mitä odotin.
2,5/5
"Elämä on lyhyt ja surkea. Kannattaa iloita kun voi."
HaloOfFlies
19.10.2011 23:56:04 (muokattu 19.10.2011 23:57:53)

Pirates Of The Caribbean 4: On Stranger Tides

Olen tähän asti kiertänyt koko Pirates Of The Caribbean-leffasarjan kaukaa toteamalla, että katsomatta paskaa. Mutta ainakin tämä uusin tekele olikin yllättäen hyvä tekele. Ei mikään mestariteos tai huikean legendaarinen klassikko, mutta ihan hyvä elokuva. Leffassa oli hauskaa dialogia ja hyvät näyttelijät. CGI-efektejäkään ei oltu vedetty överiksi. Johnny Depp oli mainio Jack Sparrowin roolissa, ja vilahtihan siellä myös itse Keef.

Kuten merirosvokielellä sanottaisiin: Yarr! Melikes! Yarr!

We're like migrating birds, we smell the air and scratch our arses and say, "Hmm think it's time." - Brian Johnson S.M.A.K.-jäsen #5
Decadetroll
20.10.2011 17:00:55
danny: Pirates Of The Caribbean 4: On Stranger Tides

Olen tähän asti kiertänyt koko Pirates Of The Caribbean-leffasarjan kaukaa toteamalla, että katsomatta paskaa. Mutta ainakin tämä uusin tekele olikin yllättäen hyvä tekele. Ei mikään mestariteos tai huikean legendaarinen klassikko, mutta ihan hyvä elokuva. Leffassa oli hauskaa dialogia ja hyvät näyttelijät. CGI-efektejäkään ei oltu vedetty överiksi. Johnny Depp oli mainio Jack Sparrowin roolissa, ja vilahtihan siellä myös itse Keef.

Kuten merirosvokielellä sanottaisiin: Yarr! Melikes! Yarr!

Kato ihmeessä muutkin osat.. ykkönen on paras noista.
"ja by the way! tähdennän, että kyllä kyllä nukun alasti jos joku sitä miettii? mutta toivon, että kukaan ei menetä yö uniaan sen asian suhteen, mutta jos kuitenkin luulet, että olet mahdollisesti menettämässä unesi, niin laita "privana" viestiä." -Rijkar
fuzz
21.10.2011 00:19:56
Captain America: The First Avenger

Ällöttävän patrioottinen leffa, mutta tykkäsin. Stoori oli kyllä vähän liiankin tuttua marvel-filmatisointia, ja hahmosta olisi kyllä saanut paljon enemmän irti. Punakallo jäi harmittavan laimeaksi pahikseksi ja taistelukohtaukset olivat aika mitäänsanomattomia.

Silti ihan hyvä leffa, ja viittauksista huomasi että tämä oli tehty vähän avengersia varten. Näyttelijätyö ihan hyvää, ja olihan tuo kapteeni oikea jeesus tässä rainassa.

7/10
elämän tarkoitus on 42
Mad-Mike
21.10.2011 23:00:33
Decadetroll: Kato ihmeessä muutkin osat.. ykkönen on paras noista.

Kyllä. Aikoinaan kun ykkösen itsekin näin olin koukussa. Tämä kakkonen ja kolmonen olivat sitten vähän pettymyksiä jo itselleni joten en ole tuota uusinta uskaltanut edes katsoa.
Miikss
23.10.2011 03:10:26
Tokyo Godfathers

Vakavista aiheistaan (kodittomuus, lapsen menetys jne.) huolimatta erittäin hyväntuulinen leffa. Mustaa sekä epämustaa huumoria oli mukana sopivasti ja hahmot olivat mukavan sympaattisia ja outoja.

Ei tästä kyllä millään keksi pahaa sanottavaa, lähes täydellinen anime.

10/10
Mad-Mike
23.10.2011 03:36:22
Johnny English-Uudestisyntynyt

Elokuvasta jäi hyvä maku suuhun. Mutta Johnnylle ei sattunut kommelluksia samalla tavalla kuin eka osassa ja jotenkin herra oli vähän "liian" hyvä ammatissaan nyt. Toki nauraa sai ja Atkinson osaa kyllä naurattaa vielä mutta pidän ykköstä parempana. Joka tapauksessa suositeltava leffa ja varsinkin nykyleffatarjontaan verrattuna mielenkiintoisin elokuva tällä hetkellä teattereissa.
AP
23.10.2011 19:50:23
Kasariklassikkoa eli Lötköjen yö.
http://www.elitisti.net/arvostelu/2 … of_the_creeps_1986_lotkojen_yo.html

Ihan posketonhan tämä on, puolitoista tuntia röytävää taistelua mystisiä zombimatoja vastaan. Mukaan hiukan teiniromanssia ja kyllästynyt vanha poliisi. Hihittää sai kyllä, krapulaelokuva tämä ehdottomasti olisi. Plussaa myös siitä että vanha kunnon 80-luku näyttäytyy mitenkään säästelemättä, föönatuissa tukkalaitteissa riittää.
"Että se tulisi seinän läpi ja kaataisi hellan, ja menisi toisesta seinästä ulos. Sitten muumimamma sanoisi että "kah, nyt taitavat kakkuset uunissa olla hieman vituillaan" -Tempura
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)