Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Rummut: rumpukamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kalvojen valinta
1 2
hansakemanelius
16.10.2011 12:59:44 (muokattu 16.10.2011 13:00:01)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Näistä asioista on vuosien varrellä ollut paljon keskustelua.
Nyt olisi taas meikäläisellä edessä kalvojen vaihto ja ajattelin kysellä että minkälaisia kokemuksia teillä on eripaksuisten kalvojen käytöstä samassa setissä?
Lähinnä ajattelin sitä että jos 10" ja 12"-tomeihin laittaisin Ambassadorit kuten ennenkin mutta 14" ja 16"-tomeihin Emperorit.
Toimivatko yhdessä vai kuulostavatko eri seteiltä. Onko äänenvoimakkuudessa merkittävää eroa?
 
Jos maitua haluat, älä orota, jotta lehemä koputtaa ovelle.
Velli
16.10.2011 14:19:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos tomisarjan on tarkoitus kuulostaa samalta, niin kannattaa käyttää samoja kalvoja. Jos taas on esim. tilanne, jossa pikkutomeista haluaa soivat ja kevyet ja lattiatomeista jytisevät, niin silloin eri paksuiset kalvotkin käyvät.
 
Olen itsekin joskus kokeillut tuollaista sekakalvoitusta, mutta tulin siihen tulokseen, että samanlaiset kalvot kaikissa pöntöissä toimii ainakin mulle parhaiten.
 
Kailis
17.10.2011 01:36:35
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on setissä kolme eri kalvoa ja hyvin toimii. Käytin joskus neljää mutta ohuin meni jo liian kuoppaiseksi. Mä en ymmärrä tuota soundieroa jos virittää hyvin.
 
Ronttimus: Aiheeseen: Söin juuri luomupaahtoleipää. Vitutti kun maistui niin paskalta.
SteveHarris
17.10.2011 03:53:31
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Suosittelen testaamaan VINTAGE A kalvoja jokasessa tai sit vintaget tomeihin ja emperorit lattareihin.
itellä ollut amba amba 10 ja 12 tomeissa ja emperor lattarissa , toimii ok mutta emperor clear tällä hetkellä kaikissa
 
http://www.studiomjau.com/
Bumbarr
17.10.2011 12:18:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Anteeksi. Käytän threadiasi täysin omiin tarkoituksiini! Hähä!
Millätavalla tuo pinstripe toimii basarissa. Resona on ambasador ja aikaisemmin ollut powerstroke 3 lyöntikalvona. Tykkään powerstroken jytkystä soundista, mutta kalvolla olisi kiire ja en saa kuin pinstripea tähän hätään. Tomeissa en ole oikeen koskaan stripeistä välittänyt, mutta ei tuo powerstrokekaan mikään herkkyyden multihuipentuma taida olla. :) Eli skulaako?
 
Kilpikonnat rockkaa!
passe
17.10.2011 12:54:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bumbarr: Eli skulaako?
 
Skulaa, mutta ei yhtä hyvin kuin ps3.
 
Joskus virta katkeaa tai sitä on liikaa - mut voi tahto nuorallatanssijan nostaa ilmaan.
joonama
17.10.2011 16:07:51
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bumbarr: ...
Eli skulaako?

 
Skulaa, mutta jos PS3 soundi oli sellaisenaan sinulle hyvä, niin Pinstripe vaatii jotain demppiä.
 
Jos olisin luova ihminen, keksisin tähänkin jotain. Ja talvella pääsisi helpommin kulkemaan pihassa.
hollmi-5
17.10.2011 16:40:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

joonama: Skulaa, mutta jos PS3 soundi oli sellaisenaan sinulle hyvä, niin Pinstripe vaatii jotain demppiä.
 
Pinstripen voi itsekin modata PS3-malliseksi. http://www.stdrums.de/ ja sieltä Tips and trikseistä (other tricks): convert a pinstripe to a powerstroke like head.
 
Soundit, piuhat ja kajarit.
markkuliini
17.10.2011 17:37:11
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hollmi-5: Pinstripen voi itsekin modata PS3-malliseksi. http://www.stdrums.de/ ja sieltä Tips and trikseistä (other tricks): convert a pinstripe to a powerstroke like head.
 
Onhan se toki silloin aika reilusti ohuempi kalvo. PS3 10 mil vs. modattu Pinstripe 7 mil., eli kalvosta tulee lyöntikohdasta diplomatin paksuinen.
 
Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c
hollmi-5
17.10.2011 20:09:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

markkuliini: Onhan se toki silloin aika reilusti ohuempi kalvo. PS3 10 mil vs. modattu Pinstripe 7 mil., eli kalvosta tulee lyöntikohdasta diplomatin paksuinen.
 
Eiks Emperor ole kahdesta 7 mil paksuudesta? Toki Remon sivuilla asia on ilmoitettu samoin myös Pinstripelle. Mutta kun olen modannut itse esim. 26" Pinstripesta PS3-mallisen, niin en kyllä millään meinaa uskoa, että se lyöntikalvo on vain 7 mil. Joskus, kun Pinstripe bassarinkalvo on mennyt päältä puhki ja olen repinyt sen päällimmäisen pois, niin alla oleva kalvo on kyllä ollut mielestäni selvästikin sen 7 mil.
 
Pitää varmaan asia ottaa oikein tarkistuksen alle ;)
 
Soundit, piuhat ja kajarit.
markkuliini
17.10.2011 20:44:00 (muokattu 17.10.2011 20:45:53)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hollmi-5: Eiks Emperor ole kahdesta 7 mil paksuudesta? Toki Remon sivuilla asia on ilmoitettu samoin myös Pinstripelle. Mutta kun olen modannut itse esim. 26" Pinstripesta PS3-mallisen, niin en kyllä millään meinaa uskoa, että se lyöntikalvo on vain 7 mil. Joskus, kun Pinstripe bassarinkalvo on mennyt päältä puhki ja olen repinyt sen päällimmäisen pois, niin alla oleva kalvo on kyllä ollut mielestäni selvästikin sen 7 mil.
 
Pitää varmaan asia ottaa oikein tarkistuksen alle ;)

 
Ööö...nyt en ihan ymmärrä mikä on epäselvää. Mutta siis juu, niinkuin Remo ilmoittaa, Emperorin ja Pinstripen rakenne on 7+7.
 
Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c
hollmi-5
17.10.2011 20:50:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

markkuliini: Ööö...nyt en ihan ymmärrä mikä on epäselvää. Mutta siis juu, niinkuin Remo ilmoittaa, Emperorin Pinstripen rakenne on 7+7.
 
Mikäs ero Pinstripella ja Emperorilla on, jos molemmat ovat 2x7 mil kerroksin tehtyjä?
 
Eli minun olettamukseni on, että Pinstripen päällikerros on 10 mil ja alla on 7 mil. Sitä ajattelin ihan kokellisesti selvittää vaikkapa huomenna. Mikrometri löytyy duunista ja yksi ihan käyttämätön Pinstripekin.
 
Soundit, piuhat ja kajarit.
markkuliini
17.10.2011 20:58:56 (muokattu 17.10.2011 21:04:34)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hollmi-5: Mikäs ero Pinstripella ja Emperorilla on, jos molemmat ovat 2x7 mil kerroksin tehtyjä?
 
Eli minun olettamukseni on, että Pinstripen päällikerros on 10 mil ja alla on 7 mil. Sitä ajattelin ihan kokellisesti selvittää vaikkapa huomenna. Mikrometri löytyy duunista ja yksi ihan käyttämätön Pinstripekin.

 
Ero on se Pinstripen reunoilla oleva kerrosten välinen liimakerros.
 
Edit: Ebony Pinstripe näyttäis kuitenkin olevan 10 + 5 mil rakenteeltaan.
 
Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c
hollmi-5
19.10.2011 12:50:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

markkuliini: Ero on se Pinstripen reunoilla oleva kerrosten välinen liimakerros.
 
Liimaa ei ollut ja semmoinen olematon sumu, jotain pinnoitetta ylemmän kerroksen alapinnalta löytyi.
 
Edit: Ebony Pinstripe näyttäis kuitenkin olevan 10 + 5 mil rakenteeltaan.
 
Mittaustulos tavalliselle Pinstripelle oli 0.007 tuumaa, eli 7 mil molemmille. Olin siis väärässä. Pesin asetyleenillä "pinstripen", elim mustan raidan pois ja vertasin Emperoriin. Mielestäni se pieni ero tulee kalvojen välille tuosta aika paksusta maaliraidasta. Pesty Pinstripe oli omaan korvaan aivan Emperorin soundinen.
 
Mulla on Kahdessa bassorummussa Pinstripesta modattu PS3-tyyppinen kalvo ja ihmeen hyvin ne pelittävät, vaikka ovatkin kolmetuhannesosa tuumaa ( 0,0762 mm) ohuempia :)
 
Soundit, piuhat ja kajarit.
markkuliini
19.10.2011 13:11:52 (muokattu 19.10.2011 13:13:58)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hollmi-5: Liimaa ei ollut ja semmoinen olematon sumu, jotain pinnoitetta ylemmän kerroksen alapinnalta löytyi.
 
Joskus itse purin kys.kalvon osiin, ja pientä takertelua oli siinä kohdassa, siksi liimaksi kutsuin. Sillä on joku demppaava tarkoitus. Remon sanoin "layer of a ring reducing agent applied between them at the outer edge of their trademark stripe to dampen high frequency overtones for warmer resonance." Se hieman hidastaa kalvon liikkumista eli demppaa, lyhentää ja mataloittaa soundia, eikä sitä ainetta paljoa tarvi ollakaan.
 
Mittaustulos tavalliselle Pinstripelle oli 0.007 tuumaa, eli 7 mil molemmille. Olin siis väärässä. Pesin asetyleenillä "pinstripen", elim mustan raidan pois ja vertasin Emperoriin. Mielestäni se pieni ero tulee kalvojen välille tuosta aika paksusta maaliraidasta. Pesty Pinstripe oli omaan korvaan aivan Emperorin soundinen.
 
Ei se kalvon ulkopuolella oleva maaliraita vaikuta juuri mitään. Se on ihan ulkonäköratkaisu, jolla saadaan se sumea alue erilleen kirkkaasta alueesta. Se olla se töhkä siellä kalvon kerrosten välissä, ulkoreunalla, mikä erottaa Emperorista.
 
Mulla on Kahdessa bassorummussa Pinstripesta modattu PS3-tyyppinen kalvo ja ihmeen hyvin ne pelittävät, vaikka ovatkin kolmetuhannesosa tuumaa ( 0,0762 mm) ohuempia :)
 
Vähältähän tuo ero tuntuu jos noin ilmoittaa. Mutta paljolta jos sanoo että 30% ohuemmat.
Ja vielä ohuemmilta ne alkaa tuntumaan kun sanoo että diplomatin paksuiset. :D
 
Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c
joonama
19.10.2011 13:12:57 (muokattu 19.10.2011 13:14:18)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hollmi-5: Liimaa ei ollut ja semmoinen olematon sumu, jotain pinnoitetta ylemmän kerroksen alapinnalta löytyi.
 
Mittaustulos tavalliselle Pinstripelle oli 0.007 tuumaa, eli 7 mil molemmille. Olin siis väärässä. Pesin asetyleenillä "pinstripen", elim mustan raidan pois ja vertasin Emperoriin. Mielestäni se pieni ero tulee kalvojen välille tuosta aika paksusta maaliraidasta. Pesty Pinstripe oli omaan korvaan aivan Emperorin soundinen.
 
Mulla on Kahdessa bassorummussa Pinstripesta modattu PS3-tyyppinen kalvo ja ihmeen hyvin ne pelittävät, vaikka ovatkin kolmetuhannesosa tuumaa ( 0,0762 mm) ohuempia :)

 
Pakkohan nämä empiiriset koetulokset on hyväksyä, mutta hyvin vahvasti olen ollut siinä uskossa, että Pinstripessä kerrokset olisivat bondattu yhteen siitä rinkulan kohdalta. Tietty se "sumu" on myös erona Emperoriin. Kiitos kun tutkit ja raportoit.
 
edit: Markkuliinilla oli omia luulojani vahvistava kokemus tuosta bondausjutusta.
 
Jos olisin luova ihminen, keksisin tähänkin jotain. Ja talvella pääsisi helpommin kulkemaan pihassa.
Bumbarr
20.10.2011 19:04:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tänx vinkistä. Päädyin virittelemään kunnolla.
Modasin tuon pinstripen ja liimasin keskeltä jääneen palasen resokalvon (ambassador oli liian ohut) keskelle. Tuli todella muhkea ja miellyttävällä tavalla soiva bonzopauke. Viikonloppuna saan vihdoin myös kiinni omatekemän subkickin. Kohta jytää!
 
Kilpikonnat rockkaa!
RidgeF
15.04.2013 15:01:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kaikkea tietoa kalvojen valinnasta onkin löytynyt, mutta oikeastaan kaipaisin vielä vastausta, että mitkä kalvot valitsisitte, kun käyttötarkoitus on tanssimusiikki keikoille? Hommasin virveliin remon coated ambassadorin, kun moni sitä suositteli (kuulemma "perus" kalvo), mutta viime keikalla tuntui, että tuli virveli silmille (kuului kaiken yli aikas terävänä) vaikka yritti lyödä hiljemmin.
 
Toinen onkin sitten tomien kalvot, niin reso kuin lyöntikalvot (koot 8", 10" ja 14")
Löytyiskö suosituksia?
 
BanZai88
15.04.2013 15:33:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

RidgeF: Kaikkea tietoa kalvojen valinnasta onkin löytynyt, mutta oikeastaan kaipaisin vielä vastausta, että mitkä kalvot valitsisitte, kun käyttötarkoitus on tanssimusiikki keikoille? Hommasin virveliin remon coated ambassadorin, kun moni sitä suositteli (kuulemma "perus" kalvo), mutta viime keikalla tuntui, että tuli virveli silmille (kuului kaiken yli aikas terävänä) vaikka yritti lyödä hiljemmin.
 
Toinen onkin sitten tomien kalvot, niin reso kuin lyöntikalvot (koot 8", 10" ja 14")
Löytyiskö suosituksia?

 
Virppaa voit koittaa dempata, jos tuntuu että tulee silmille (moongel / jesari jne). Kaikki kuitenkin lähtee siitä soittajasta itsestään, että miten sitä rumpua lyödään.
 
Koska tomit on melko pienikokoiset, niin lähtisin ehdottomasti 1-kerroskalvoilla liikkeelle. Oman maun mukaan sitten joko pinnoitetut tai kirkkaat. Ihan perinteisellä coated Ambassadorilla on vaikea mennä pieleen. Aquarianilta löytyy sitten ambaa vastaava texture coated. Myöskin Aquarianin modern vintage kalvot on oikein jees, tosin en ole varma, että löytyykö sitä 8" kokoisena.
 
RidgeF
15.04.2013 16:03:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

BanZai88: Virppaa voit koittaa dempata, jos tuntuu että tulee silmille (moongel / jesari jne). Kaikki kuitenkin lähtee siitä soittajasta itsestään, että miten sitä rumpua lyödään.
 
Koska tomit on melko pienikokoiset, niin lähtisin ehdottomasti 1-kerroskalvoilla liikkeelle. Oman maun mukaan sitten joko pinnoitetut tai kirkkaat. Ihan perinteisellä coated Ambassadorilla on vaikea mennä pieleen. Aquarianilta löytyy sitten ambaa vastaava texture coated. Myöskin Aquarianin modern vintage kalvot on oikein jees, tosin en ole varma, että löytyykö sitä 8" kokoisena.

 
Kiitoksia! Kokeillaampa siihen snareen aluksi noita moongeleita jos auttaisi. Sen verran vielä, että vissiin ihan ok jos kokeilee niin reso kuin lyöntikalvoiksi noita coated ambassadorit?
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «