Perro Stupido 17.10.2011 10:05:33 | |
---|
Vestu: Haha. Tulee eräs Kummeli-sketsi mieleen näistä sormien liikeratojen syynäämisestä videolta. T: Jussi Pattitussi Sullahan näyttää olevan avatarina Kikka Korean kuva :D |
Burn 17.10.2011 10:21:27 | |
---|
Perro Stupido: Sullahan näyttää olevan avatarina Kikka Korean kuva :D No mutta jos Jussi olikin kirjautuneena Kikan tunnareilla. Saatanan tyhmä. http://nereusprojekti.net/ |
Perro Stupido 17.10.2011 10:25:19 | |
---|
Burn: No mutta jos Jussi olikin kirjautuneena Kikan tunnareilla. Saatanan tyhmä. Aivan joo. Näinhän se taitaa ollakin joo. Mä teen elämässäni virheitä. Anteeksi. |
Kuten kommentistani voidaan nähdä: Jussin allekirjoitus on täydellinen, kieliasu virheetön... Like father like scum |
Wild String Of Voodoo Strat 17.10.2011 12:34:12 (muokattu 17.10.2011 12:35:05) | |
---|
Onhan se totta, että esimerkiksi John Petruccin soittoekonomia ei ole parhaasta päästä. Oikea käden keskisormi, nimetön ja pikkurilli roikkuvat vapaina ja luovat lisäjännitettä soittoon. Lisäksi aika usein pikkurili ankkuroi ikävän näköisesti ylimmän kielen viereen, joka rajoittaa sekin soittoa sekä jännittää turhaan lihaksia. Lisäksi vasemman käden pikkurilli on usein liiankin kaukana otelaudasta, ja joutuu tekemään ylimääräistä liikettä ja työtä tullessaan ja lähtiessään nauhalta. Tässä videossa näkee aika hyvin, mistä puhun: http://www.youtube.com/watch?v=KjQEAb6VT-E&feature=related Eihän tuo itse musiikkiin vaikuta, mutta ei ole hyväksi Petruccia ihannoiville kitaristeille, jotka pyrkivät imitoimaan, oppimaan ja ottamaan vaikutteita idoliltaan. Muistan joskus itsekin yrittäneeni kokeilla tuota pikkurillin ankkuroimista, kunnes kitaraopettajani neuvoi lopettamaan sellaisen soittotyylin. Sen jälkeen malliksi tuli John McLaughlinin malli; oikean käden sormet ovat luonnollisessa asenossa, eli lähempänä kämmenen sisintä, ja huomatkaa, kuinka vasemman käden pikkurilli on koko ajan lähellä otelautaa silloinkin, kun John ei käytä sitä soittossaan. http://www.youtube.com/watch?v=tjRL … mp;feature=player_detailpage#t=113s"Music must serve a purpose; it must be part of something larger than itself, a part of humanity." - Pablo Caslas |
Stiiq 17.10.2011 12:47:12 | |
---|
Myös Jordan Rudessin ranne on suht alhaalla vaikka se on klasaritaustainen, koskettimia ei pääse painamaan yhtä voimakkaasti. Perhana, koko bändi on täynnä epäergonomisia soittajia. Talk of Heaven! ye disgrace Earth. |
kkaarre 17.10.2011 12:59:07 (muokattu 17.10.2011 12:59:35) | |
---|
Stiiq: Myös Jordan Rudessin ranne on suht alhaalla vaikka se on klasaritaustainen, koskettimia ei pääse painamaan yhtä voimakkaasti. Perhana, koko bändi on täynnä epäergonomisia soittajia. Ja James kiekuu kieli ulkona. Vitun vammasen näköstä. Mun pitäis pitää turpani kiinni. |
Perro Stupido 17.10.2011 13:15:10 | |
---|
Wild String Of Voodoo Strat: Tässä videossa näkee aika hyvin, mistä puhun: http://www.youtube.com/watch?v=KjQEAb6VT-E&feature=related Samaisella videolla nähdään myös harvinaisen epäergonominen parta. Niskan ja naaman lihakset ovat aivan järjettömän kovalla rasituksella kun pitää tuollaista partaa. Ei hyvä. |
John Titor 17.10.2011 13:27:21 | |
---|
Wild String Of Voodoo Strat: Muistan joskus itsekin yrittäneeni kokeilla tuota pikkurillin ankkuroimista, kunnes kitaraopettajani neuvoi lopettamaan sellaisen soittotyylin. Kova opettaja, kun pystyy neuvomaan Petruccia. Ne, jotka väittävät etteivät kuule ääniä päässään, eivät ole ikinä kuulleet millaista on kun ne ovat vaiti. |
JE 17.10.2011 19:43:52 (muokattu 17.10.2011 19:44:15) | |
---|
Tulee täst oikeaoppisen tekniikan haltsaamisest ain eräs juttu mieleen; Tekniikoita on olemassa aina yhtä paljon kuin on soittajiakin. Tietenkin tähän pitää lisätä jo ennakkoon, että okei - hyväksyn itsekin että jokaisessa harrastuksesa ja lajissa pitää osata perustekniikka, se nyt on sanomattakin selvä. Mut en mä lähtis neuvoo mua osaavampaa tai osaamattomampaa, jos se hoitaa oman tonttinsa eikä sillä näytä olevan vaikeuksia. Vinkkejä tietenki aina voi antaa jos näyttää et mitenkään ei taivu tai toinen sitä kysyy. edit: Anteeksi off-topic. |
Wild String Of Voodoo Strat 17.10.2011 22:07:21 | |
---|
John Titor: Kova opettaja, kun pystyy neuvomaan Petruccia. Itse asiassa tämän neuvon olen saanut kahdeltakin eri opettajalta; silloin kuin vielä soitin sähkökitaraa, tämän neuvon minulle antoi Mikael Suomela. Ehkä tunnetkin kyseisen herran? Viimeksi sain tämän neuvon hiukan eri yhteydessä nykyiseltä opettajaltani Raul Mannolalta, joka on suorittanut Córdoban konservatoriossa "Profesor Superior de Guitarra Flamenca" -tutkinnon vuonna 2008. Kyllä ainakin Raul on sen verran kova opettaja, että voisi ihan hyvin neuvoakin Petruccia ;) "Music must serve a purpose; it must be part of something larger than itself, a part of humanity." - Pablo Caslas |
M4ss3 m/ 17.10.2011 23:04:48 | |
---|
Wild String Of Voodoo Strat: Kyllä ainakin Raul on sen verran kova opettaja, että voisi ihan hyvin neuvoakin Petruccia ;) Petrucci syö tuollaisia tyyppejä aamupalaksi, koska Berklee. Massecoream: http://maihinnousu.net/s/13188 |
Wild String Of Voodoo Strat 17.10.2011 23:18:55 | |
---|
M4ss3 m/: Petrucci syö tuollaisia tyyppejä aamupalaksi, koska Berklee. Petrucci ei ole suorittanut tutkintoa tai diplomia Berkleyssä, että yhy-yhy... :P "Music must serve a purpose; it must be part of something larger than itself, a part of humanity." - Pablo Caslas |
M4ss3 m/ 17.10.2011 23:26:36 | |
---|
Wild String Of Voodoo Strat: Petrucci ei ole suorittanut tutkintoa tai diplomia Berkleyssä, että yhy-yhy... :P Päiväkin siellä on parempi kuin jossain never-heard konservatiossa. Massecoream: http://maihinnousu.net/s/13188 |
Sakmongkol 17.10.2011 23:35:07 | |
---|
Wild String Of Voodoo Strat: Petrucci ei ole suorittanut tutkintoa tai diplomia Berkleyssä, että yhy-yhy... :P Masse saa tässä nähdäkseni pojot siitä että osasi kirjoittaa Berkleen oikein. |
VIPMetal 18.10.2011 01:03:09 | |
---|
M4ss3 m/: Päiväkin siellä on parempi kuin jossain never-heard konservatiossa. Juurikin näin. =D Kirja, kitara ja mies. |
Wild String Of Voodoo Strat 18.10.2011 01:20:16 | |
---|
M4ss3 m/: Päiväkin siellä on parempi kuin jossain never-heard konservatiossa. Eli itse viettäisit mielummin yhden päivän Berkleessä kuin suorittaisit tutkinnon espanjalaisessa konservatoriossa? Toisaalta ei minulla olekaan suuria oletuksia sinun musiikillisen ammattitaidon parantamisesta luettuani jäsenkuvauksesi "sisällön"... "Music must serve a purpose; it must be part of something larger than itself, a part of humanity." - Pablo Caslas |
Rakoni 18.10.2011 02:57:57 | |
---|
Wild String Of Voodoo Strat: Eli itse viettäisit mielummin yhden päivän Berkleessä kuin suorittaisit tutkinnon espanjalaisessa konservatoriossa? Toisaalta ei minulla olekaan suuria oletuksia sinun musiikillisen ammattitaidon parantamisesta luettuani jäsenkuvauksesi "sisällön"... Ehkä se pointti oli se, että Berklee ei ota ihan ketä tahansa sisään. |
Perro Stupido 18.10.2011 08:26:36 (muokattu 18.10.2011 08:26:49) | |
---|
|
John Titor 18.10.2011 14:45:00 | |
---|
Wild String Of Voodoo Strat: Itse asiassa tämän neuvon olen saanut kahdeltakin eri opettajalta; silloin kuin vielä soitin sähkökitaraa, tämän neuvon minulle antoi Mikael Suomela. Ehkä tunnetkin kyseisen herran? Viimeksi sain tämän neuvon hiukan eri yhteydessä nykyiseltä opettajaltani Raul Mannolalta, joka on suorittanut Córdoban konservatoriossa "Profesor Superior de Guitarra Flamenca" -tutkinnon vuonna 2008. Kyllä ainakin Raul on sen verran kova opettaja, että voisi ihan hyvin neuvoakin Petruccia ;) Juu, Miguel on tuttu mies. Ankkuroiminen on eri asia kuin sormien rento ojentaminen kielten päälle niiden demppaamiseksi. Jengi harvoin ymmärtää tätä, ja nuori soittaja harvoin pitää pikkurilliä kitaran kannessa kiinni muusta syystä kuin ankkuroidakseen, siksi opettajat yrittävät tota asiaa karsia oppilaistaan. Kovalla säröllä soitettaessa hälyäänet nousevat esiin kompressoitumisen takia. Akustista soitettaessa ei ole säröä kompressoimassa hälyääniä esiin, siksi esmes McLaughlin ja DiMeola eivät käytä kättään demppaamaan kieliä. Ja päinvastoin, samasta syystä esmes Petrucci, Alexi Laiho, Michael Romeo, Guthrie Govan ja itse asiassa jopa Paul Gilbert käyttävät. Gilbertiä käytetään usein esimerkkinä "ihanteellisesta" oikeasta kädestä, mutta esmes matalilla kielillä kompatessa senkin oikean käden sormet hiukan demppaavat yläkieliä. Ja tuskin kukaan järkevä opettaja sanoisi, että em. soittajien tarvitsisi lähteä muuttamaan jotain soitossaan. Trololo. Ne, jotka väittävät etteivät kuule ääniä päässään, eivät ole ikinä kuulleet millaista on kun ne ovat vaiti. |