Pahisguy 04.04.2004 16:36:25 | |
---|
viimeksi eilen, ja vielä ihan nätissä soitossa. Alan kohta suhtautumaan epäilevästi thomannilta tilaamiini kieliin.. tuntuu että menee ala-e kokoajan poikki.. Mystistä. Nyt meni tallapalan kohdalta, mutta ei siinä tallapalassa kuitenkaan mitään erityistä rosoa näkynyt. Viimeksi taisi mennä toisesta päästä... en tiedä onko vaan huonoa tuuria vai soittotaidottomuutta. vai johtuukohan käsien hikoilusta... Vituttaahan se aina kun pamahtaa kieli poikki. ovat niin perkeleen kalliitakin. En luota thomanin kielikauppaan, ostavat varmaan sujet tehtailta. Ostin sakemanneilta rotot, soitin vähän aikaa niin aa poikki, eesä oli semmonen nystyrä, punokset varmaan solmusa. Ostin paikallisesta sikahintaan uudet, mutta hyvimpä ovat kestäneet. Ja kahesti oon saanu soittamalla kielen poikki. |
Oan 04.04.2004 20:03:44 | |
---|
Liian monesti. Yleensä lähtee E tahi A-kieli, ja ihan vaan soittamalla. Voisihan tuota kosketusta koittaa hieman pehmentää... Minä olen Steve, sinun Jumalasi. Älä pidä muita jumalia.
http://www.stevedigiorgio.com |
Zuba 05.04.2004 08:11:24 | |
---|
D ja G napsahtelee poikki aika useinkin, sitä se peukutus teettää. Toisesta bassosta alkoi olla jo nauhat litistyneitä sieltä kaulan juuresta. Papa's Got a Brand New Bag! |
Varaani 05.04.2004 08:44:40 | |
---|
Pari eetä olen saanut poikki, ihan soittamalla. Tuntuu oudolta vaikkakin todella rankaisen sitä bassoa välillä. En tiedä, pitäisiköhän hiotuttaa tallaa tai jotain... |
Keny 05.04.2004 09:16:28 | |
---|
Viime vounna Pori jazzeilla,keikan ekä biisii alkamassa ja otin ekan äänen ja E kieli poikki ja varasettii oli jäänny kotiin.No ei siinä muutaku basso kainaloon ja jalat alle lähimpään soitinkauppaan noin sadan metrin päähän ja uudet kielet peliin ja yleisö odotti sen 5 minuuttia. Kummaa on se et ei oo ikinä munla menny kieltä poikki 25 v aikana ja tää setti joka katkes oli viikon vanha.Eli valmistusvirheitäkin löytyy ja yleensä mulla on aina varasetti mukana,yleensä..;-) Niin ja eipä kauaan tarvinnu siellä liikeessä odottaa ku Puppe hiffas tilanteen ja heitti mulle uuden setin ja sano et mees keikalle siitä. Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits |
Zarmo 05.04.2004 10:07:13 | |
---|
Joskus muinoin pari kertaa Don´t you know there ain´t no Devil
That´s just God when he´s drunk
- Tom Waits |
poppamies 05.04.2004 12:31:01 | |
---|
No rupesi huvittamaan tuo otsikko "Kielen katkaisu". Voiko asian loppujen lopuksi ilmaista paremmin. Siitähän loppujen lopuksi on kyse 90 prosenttisesti jos/kun bassosta katkeaa kieli. Eli lievää väkivaltaa käyttämällä ne katkaistaan... "G-strings are for strippers" |
Rikke 05.04.2004 20:18:21 | |
---|
Kaksi kertaa olen D-kielen saanut katkaistua. Ensinmäisen kerran olin juuri mennyt kaverin mökille ja aloimme soittamaan. Eikun kieli poikki, oli aika hölmistynyt olo. Lähin musakauppa ties monen kilometrin päässä. Vähän ketutti. Kummatkin kerrat johtuneet ilmeisesti peukuttamisesta. Luulisin. Emmekö elämöikkään eläimen elimistössä? |
Ulle 05.04.2004 21:14:35 | |
---|
Kieli katkee soittaessa parin kuukauden välein. Matalalla profiililla (ja taajuuksilla)...on voittajan tie |
Hulkster 06.04.2004 11:14:38 | |
---|
Joo pari kertaa on katkennu. e ja b eli paksummasta päästä. Ja veiläpä huttupändin kanssa. Liekkö ollu vikaa kielissä.? |
TiMiTheShiT 06.04.2004 17:14:54 (muokattu 06.04.2004 17:19:31) | |
---|
g-kieli on katkennu monituisia kertoja (n.7x/4.v) sitä se slap & pop teettää ainakin mulle. EdiT: joskus ekan basson tehdas-setin kanssa katkes e-kieli he he heeh heh heh uuh hah hah haa |"kuinka moni oikeesti on sitä mieltä, että ihmisyys ja luonto on luotu raivattavaks tieltä?" -Jukka Poika-| |
lfc 06.04.2004 20:08:54 | |
---|
Kerran olen g-kielen katki saanut ja sekin meni roimaan ylävireeseen virittäessä. Life is a game, that's never too lame. |
Mul on mennyt reilut 4 kieltä poikki, pääosin virittäessä jurripäissään... Kerran vingahti suoraan suuhun G- kieli, hilloo vaa tirsku =D Mut tällä hetkellä on Warvickin BronzeWoundit kiinni, ja kestää. Sä voit tehdä mitä vaan, kun menet kengältäni pois. |
Bassballs 07.04.2004 11:45:20 | |
---|
Soittaessa on pari kertaa katkennut. G ja D.. Kerran katkesi ala-E virittäessä, mutta se olikin niitä Fenderin Super-Paska kieliä.. susi jo syntyessään. Paska reissu, mutta tulipahan tehdyksi... |
Rokkiheebeli 07.04.2004 12:52:33 | |
---|
Ei ole kertaakaan, eikä koskaan tule. Kerran kun hommasin uudet kielet, katoin kuinka korkeeksi .110 e:n voi virittää. Se katkes dissän kohalla. Mä en kyllä lähtis testaamaan, tais olla kaula siinä vaiheessa aika lusikka... www.rokkibandi.cjb.net |
Rokkiheebeli 07.04.2004 12:55:07 | |
---|
Viime vounna Pori jazzeilla,keikan ekä biisii alkamassa ja otin ekan äänen ja E kieli poikki ja varasettii oli jäänny kotiin.No ei siinä muutaku basso kainaloon ja jalat alle lähimpään soitinkauppaan noin sadan metrin päähän ja uudet kielet peliin ja yleisö odotti sen 5 minuuttia. Kummaa on se et ei oo ikinä munla menny kieltä poikki 25 v aikana ja tää setti joka katkes oli viikon vanha.Eli valmistusvirheitäkin löytyy ja yleensä mulla on aina varasetti mukana,yleensä..;-) Niin ja eipä kauaan tarvinnu siellä liikeessä odottaa ku Puppe hiffas tilanteen ja heitti mulle uuden setin ja sano et mees keikalle siitä. Niin, uudet kielet on kuin uusi auto, ne pitää sisäänajaa, että ne tottuu siihen, mitä eivät oo kokenu siellä kielisetin pussissa. www.rokkibandi.cjb.net |
Hytne 07.04.2004 16:52:02 (muokattu 07.04.2004 16:52:48) | |
---|
Nappasin koulussa kaksi kuukautta vanhan G:n poikki omasta bassosta. Kyllä otti päähän kun juuri piti ruveta nauhottamaan musiikin projektia (Murphyn laki?). Deere on kone, muut on leluja! |
vanttera 07.04.2004 16:55:14 | |
---|
Niin, uudet kielet on kuin uusi auto, ne pitää sisäänajaa, että ne tottuu siihen, mitä eivät oo kokenu siellä kielisetin pussissa. Jaaha. Kokemus puhuu vastan Kenyn arvailuja? ;D Olen luultavasti hieman ihastunut, tai ainakin kovasti panettaa. |
faffbey 08.04.2004 09:38:35 | |
---|
viimeksi eilen, ja vielä ihan nätissä soitossa. Alan kohta suhtautumaan epäilevästi thomannilta tilaamiini kieliin.. tuntuu että menee ala-e kokoajan poikki.. Mystistä. Nyt meni tallapalan kohdalta, mutta ei siinä tallapalassa kuitenkaan mitään erityistä rosoa näkynyt. Viimeksi taisi mennä toisesta päästä... en tiedä onko vaan huonoa tuuria vai soittotaidottomuutta. vai johtuukohan käsien hikoilusta... Vituttaahan se aina kun pamahtaa kieli poikki. ovat niin perkeleen kalliitakin. Varsinkin jos käyttää alennettu viritystä, esim D-virettä, niin intonaation säädön tuloksena tulee E-kielen tallapala aika taakse. Tästä johtuen tallanpäässä kieli joutuu jyrkkään kulmaan ja katkeaa siis helposti tallapalan kohdalta. Itselläni jatkuva riesa. Tallan rakenne vaikuttaa tähän paljon, G&L:llä soittaessani kieliä menee harvemmin, precissionilla soitettaessa useammin. Myös se vaikuttaa mistä kohtaa kieltä soittaa, mitä lähempänä tallaa pleku tai sormet nyplää niin sitä helpommin kieli katkeaa. |