Aihe: Settikuvat Volume 6
1 2 3 4 598 99 100 101 102327 328 329 330 331
Kailis
15.10.2011 19:15:35 (muokattu 15.10.2011 19:16:04)

jazzmies: Tämä on mukavaa seurattavaa, mihin palstan eri käyttäjät kiinnittävät huomiota. "Länsitraditionalistit " eivät näe muissa rummuissa kauneutta kuin perinteisissä länsimaisissa soittimissa ehkä poissuljettuna englantilaiset rummut, ja he ovat valmiita maksamaan miltei mitä vain rummuista, jolla on legendaarinen maine ja perinteinen saundi. Sitten on nämä "vähemmistötraditionalistit", jotka pitävät englantilaisesta rumpukulttuurista ja marginaalisemmasta vintagesta. Sitten on "Kumu-ihmiset", jotka kiinnittävät huomiota toistensa uusiin Kumuihin ja pääsevät kohtuuhinnalla räätälöimään mieleisensä rumpusetin järkevällä hinnalla ehkä vielä joku päivä. Sitten on me "taiteilijat", jotka ostamme sitä mikä näyttää ihan tavalliselta, kuulostaa ajanmukaiselta, tienaamme näillä soittimilla leipämme ja pidämme yhteiskunnan rattaat pyörimässä.

Ai niin, sitten on vielä erikoisuudentavoittelijat, joille harvinaisen, käsintehdyn rumpumerkin omistaminen on pakkomielle. Se tosin saattaa muuttua kovastikin matkan varrella.

Eikö sun PHX:iä ole kehuttu tarpeeksi? Voi voi.

Oman "pakkomielteeni" voin selittää sillä että oli aika päivittää setti ja törmäsin tarjoukseen josta ei voinut kieltäytyä. Se mikä saattaa muuttua matkan varrella jäi epäselväksi.
Ronttimus: Aiheeseen: Söin juuri luomupaahtoleipää. Vitutti kun maistui niin paskalta.
rockid
15.10.2011 19:22:27
ferodoz: Jep, vois olla esteettisesti paremman näköset cleareilla.. Pitää joskus koittaa.

Coatedit sopii mun mielest todella hienosti!! Upee väri rummuissakin:) Mitä pidät soundeista?
ilebe
15.10.2011 19:25:20
Lucky 7: Jonkun täytyy ne työt tehdä, että eitaiteiliat voi harrastaa mitä lystää, ja raapia elantoonsa kasaan. Josta verottaja aina verottaa, jotta oppilaitoksilla olis määrärahansa.

Nii mikä mikä määraha? Meidän koulussa ainakin on 10v vanhat kirjat ja ruokana hernekeittoa jossa liha on korvattu porkkanalla...
hollmi-5
15.10.2011 20:01:39
ilebe: Nii mikä mikä määraha? Meidän koulussa ainakin on 10v vanhat kirjat ja ruokana hernekeittoa jossa liha on korvattu porkkanalla...

Porkkanat menee viherpiipertäjien, ei rumpaleiden piikkiin ;) Vanhat kirjat on hyviä. Mikään tärkeä tieto ei ole kymmeneen vuoteen muuttunut...
Soundit, piuhat ja kajarit.
Conrad Lant
15.10.2011 20:23:01

hollmi-5: Porkkanat menee viherpiipertäjien, ei rumpaleiden piikkiin ;)

Tai meidän viherpiipertäjärumpaleiden. Hyviä ovat, porkkanat.
No one prayed for Sodom
jazzmies
15.10.2011 20:44:07
Speedy: No onko niiden, esim. kaikkien "taiteilijoiden" hehkuttamien PHX:n perinteinen saundi vai ajanmukainen saundi? Luulisi "taiteilijoiden" teitävän että Mona Lisa on jo maalattu, miksi tehdä samaa uudestaan erottuakseen.. Tietysti jos haluaa olla taka-alalla vaikuttava nimetön väärentäjä, hajuton ja mauton toisintaja niin saahan silläkin ruokansa pöytään, totta.. Mutta onneksi on sitten niitä länsitraditionalisteja, vähemmistötraditionalisteja ja Kumu-ihmisiä jotta taiteilijatkin saavat ruokansa..;)

PHX:ien saundi on vähintäänkin ajanmukainen, sanoisin että tulevaisuuden. PHX:illä tulee soitettua erillä tavalla kuin muilla seteillä.
Ei se absoluuttinen totuus ole, mutta lähes järjestelmällisesti olen oikeassa asian kuin asian todellisesta jamasta. - jazzmies 2011 -
Vallu-Veke
15.10.2011 22:03:58
jazzmies: PHX:ien saundi on vähintäänkin ajanmukainen, sanoisin että tulevaisuuden.

Sä ootkin oraakkelimainen tuottaja-guru?
Juu no vähän sähkörumpujen soundin kuuloisia ovat. Liian täydellisiä, steriilejä.... Sellaisia steroidi-genistoja tms. ovat.
Passaa mulle, jos joku tykkää niistä, mutta pyörät ei pyöri yhtään enempää täällä Härmässä, ostamalla uusia Jaappanilaisia rumpuja, kuin kierrättämällä vanhoja vintagerumpuja.
Osa muusikoista juo nimittäin rahat heti ja se näkyy pubien taseessa ja verotuloina.
PHX- myynti juodaan sakena Jaappanissa. No mitä joku myyntipulju täällä vähän näppää välistä :)
hemmo
15.10.2011 22:06:59

Kailis: Eikö sun PHX:iä ole kehuttu tarpeeksi? Voi voi.

Oman "pakkomielteeni" voin selittää sillä että oli aika päivittää setti ja törmäsin tarjoukseen josta ei voinut kieltäytyä. Se mikä saattaa muuttua matkan varrella jäi epäselväksi.

elikkästen sait ns. halavalla

voisit vetää vaikkas Pöörl Exporteilla
"Minusta sinä voisit ampua itseäsi naamaan naulapyssyllä" - jannu
Bobana
15.10.2011 22:36:14
Vallu-Veke: PHX- myynti juodaan sakena Jaappanissa. No mitä joku myyntipulju täällä vähän näppää välistä :)

Näin muuten o. Loputkin dollarit ja jewrot valuu kinkkien näppeihin. Kyllä nyt on länsi-nationalistien paikka! : I
Kaikkea sitä...
Eikös se Yamahakin ole vähän niinkuin kaukoidän Windows että sitä basaa lykkää joka tuutista ja kaikilla tavoilla ja mahdollisilla olomuodoilla.
Ai nyvvai??!
ferodoz
15.10.2011 22:43:47

jazzmies: PHX:ien saundi on vähintäänkin ajanmukainen, sanoisin että tulevaisuuden. PHX:illä tulee soitettua erillä tavalla kuin muilla seteillä.

Niin, heitäkkö mulle pikaviestillä ens viikon oikean lottorivin, jos viitsit? On ne sun phx:t munki silmään hienot. Ja hyvän saundiset. Kumut saundas paremmalta, ja kyllä tavoittelin finishin kanssa erikoisuutta, olen siis huono ihminen.
Handmade in Finland.
Ruutikallo
15.10.2011 23:20:47 (muokattu 15.10.2011 23:21:07)
Mistä hitosta tietää mitkä todella ovat itselle ne parhaat rummut?
Tämä kysymys on askarruttanut kauan, tai ainakin melko pitkään ja väkisinkin hyppii aina mieleen kun ylistyslauluja kuorossa eri valmistajille lauletaan.

Miten yksilö voi tietää omistavansa juuri SEN setin joka on aivan paras?
Olkoonkin sitten pohjana vaikka vain omat tarpeet ja vaatimukset.

Eikö se vaatisi tuntemusta ja kokeilua/kokemusta kaikista maailmassa valmistettavista rummuista, ennekuin voi sanoa "näiden" olevan parhaat.
Olisihan jopa häpeällistä ja vähintään ikävää todeta hirmuisesti kehutun ja yleistä nyökyntää keräävän huippusetin olevankin vain keskinkertaisuus. Törmätessäsi vaikkapa esimerkiksi johonkin vaatimattoman käsityöpajan rumpuarsenaaliin. Sellaiseen joka ei olekaan niin mainstream, mutta siinä olisikin kaikki juuri niin kohdallaan mitä itse JO luulit omistavasi.

Karuahkoa, kyllä. Joskus vain tuntuu menevän turhan korkeisiin sfääreihin tuo kamapuolen omakehu tai kuoroon yhtymien.

Mä en tiedä hyvistä rummuista yhtään mitään, mutta jukoliste että nautin vaikkapa noista Signian soundeista. Bassari on mun paras ystävä, ja se ei petä. Snare peesaa häntä kuin olisi pyhän lupauksen tehnyt henkensä puolesta.

Tuosta setistä saan melkolailla irti ja jos tarvitsen erilaisuuta, viritän tai vaihdan settiä.
Ehkäpä klubisettiin tai sitten paljon parjattuun Artist sarjaan, vaikka onkin England made.

Olenhan minä monia eri valmistajien rumpuja joutunut soittamaan. Huh-huh, PHX:ää, DW:tä, Kumua ja joitain, mites se täällä sanottiinkaan, idänihmemassavalmistebulk-settejä. Silti mulla on vain nuo Premierin setit.(?) Varmasti täysin puukorva ja estettisyyden ykkösvihollinen.

Em. Ovat hienoja ja hyviä rumpuja, en vain ole kokenut minkäänlaista tarvetta vaihtaa.
Pidän siitä että suosimme kotimaista tuotantoa ja olen ylpeä tällaisesta mahdollisuudesta. Pieni maa, pieni paja mutta laatu on mahtavaa. Silti em. merkki ei herätä mussa pakonomaista tarvetta hankkia KUMUT.

Nyt menee asian vierestä, mutta pelkällä merkki,- tai kama-arsenaalilla harvoin leipää ansaitsee tai myy keikkaa.

E. Sori OT
[kyllä sen Led Zeppelinm Puple ja kunnonnon 60-70 musa] -Henydrum- 1.3.2008, 03:30:46 www.tukalaband.com
ferodoz
15.10.2011 23:22:22

KKK: ottamatta "puolia" tosiasia on, että PHX:t edustavat rumpujen ehdotonta eliittiä! Eipä tule mieleen ainuttakaan settiä maapallolla joka vetää vertoja PHX:lle. Huippusettejä löytyy lähes joka valmistajalta, mutta tällähetkellä Yamahan lippulaivasetti näyttää suunnan.

Kaikki Pro-tason vaahterasetit soi helvetin hyvin merkistä riippumatta. Samoin Koivusetit ja niiden sekoitukset yms... Myös semipro-tason setit ovat loistavia.(kokemusta löytyy molemmista)

PHX:t ovat kaikkea edm. ja paljon muuta! Itse omistan Yamahan Maple Customit ja suostun vaihtamaan ainoastaan yhteen settiin. Toki settejä voi ja kannattaa olla useampia mutta omat rahani eivät riitä kuin yhteen hyvään settiin.. :)

Kaikki edellämainittu ovat allekirjoittaneen henkilökohtaisia mielipiteitä, joten turha niistä suivaantua jos pitää Kumuja tai Pearleja ta Sonoreja tai Tamoja tai Ludareita tai DW:tä tai Mapexeja tai Premierejä tai ........................................................... parempina

Kysymys ei olekkaan tästä, vaan siitä että jazzmies aika tyhjentävästi kyseenalaisti muiden mielipiteet ja nosti omansa absoluuttiseksi totuudeksi.
Handmade in Finland.
Vallu-Veke
15.10.2011 23:23:21
Bobana: Näin muuten o. Loputkin dollarit ja jewrot valuu kinkkien näppeihin. Kyllä nyt on länsi-nationalistien paikka! : I
Kaikkea sitä...
Eikös se Yamahakin ole vähän niinkuin kaukoidän Windows että sitä basaa lykkää joka tuutista ja kaikilla tavoilla ja mahdollisilla olomuodoilla.

No juu ei ollut tarkoitus aloittaa talouspoliittista keskustelua, mutta sen aloitti joku muu "talousasiantuntija" :)
Jos nyt olen yhtään kässännyt nykyistä tilannetta, niin selvintä on, että puhutaan vaan rummuista ja niiden ominaisuuksista, ilman että mainos kytketään vallitsevaan taloustilanteeseen ja syyllistetään esim. rumpujen ostoilla ihmisiä?
Pysytään lestissä vaan?
Siis jos joku nyt edes vähääkään on seurannut talouslehtiä, niin bonjaa, että missään ei arvuutella asioita enempää. Ongelma on siinä. että kukaan ei tiedä, missä mennään ja mitä on tulossa. Turha syyllistää ketään.
Olisko parempi antaa mennä vaan... On silleen tavallaan turhaa viisastella pyörien pyörimisellä, kun pallo on Nobel-palkituilla talouspölhöilläkin täysin hukassa.
Punk-jutusta tuli tavallaan totta. Antaa palaa vaan. Talouspölhöt laahaa jäljessä, me rokataan ;)
rockid
15.10.2011 23:26:30 (muokattu 15.10.2011 23:36:02)
ferodoz: Kysymys ei olekkaan tästä, vaan siitä että jazzmies aika tyhjentävästi kyseenalaisti muiden mielipiteet ja nosti omansa absoluuttiseksi totuudeksi.

Ok. En lukenut tarpeeksi "keskusteluhistoriaa" Mä otan kyl vastaan kaikki rummut kunhan ei tarvitse maksaa :)
ferodoz
16.10.2011 02:28:50

KKK: Coatedit sopii mun mielest todella hienosti!! Upee väri rummuissakin:) Mitä pidät soundeista?

Saundit on ihan tajuttomat. Saa tuoda vaikka minkälaiset Yamahat viereen niin ei kalpene niille. ;)
Handmade in Finland.
Kailis
16.10.2011 02:42:46 (muokattu 16.10.2011 02:45:15)

Ku Klux Klan: tosiasia on, että PHX:t edustavat rumpujen ehdotonta eliittiä! Eipä tule mieleen ainuttakaan settiä maapallolla joka vetää vertoja PHX:lle.

PHX:t eivät ole maailman parhaat, eivät edes Suomen tai Helsingin. Ihan helvetin hyvät ne silti on.
Ronttimus: Aiheeseen: Söin juuri luomupaahtoleipää. Vitutti kun maistui niin paskalta.
jazzmies
16.10.2011 08:25:46
ferodoz: Kumut saundas paremmalta, ja kyllä tavoittelin finishin kanssa erikoisuutta, olen siis huono ihminen.

Päin vastoin, olet hyvä ihminen. Sait mieleisesi, persoonallisen setin järkihintaan. Ja Kumuissahan on hyvä ääni - ei ehkä niin originelli (omintakeinen, omalaatuinen) kuin PHX:ssä.
Ei se absoluuttinen totuus ole, mutta lähes järjestelmällisesti olen oikeassa asian kuin asian todellisesta jamasta. - jazzmies 2011 -
Speedy
16.10.2011 12:07:00

jazzmies: ei ehkä niin originelli (omintakeinen, omalaatuinen) kuin PHX:ssä.

Voisitko pukea sanoiksi, millainen on tulevaisuuden saundi? Livenä en ole PHX:ä päässyt kuulemaan, mutta ainakin juutuubin perusteella kuullostaa ihan normaaleilta rummuilta.. (voihan olla että äänitystekniikka ei ole vielä niin kehittynyt että se pystyisi sitä täysin tallentamaan, joten se kuuluukin vain livenä) Muistan joskus 90-luvulla kun itse ihanoin/pidin hyvänä saundina silloista tomi saundia, modernia saundia joka oli muotia.. En taas voinut tykätä "vanhoista" vintage saundeista, vaikka monille ne oli juuri ne oikeat..

Kerroppa nyt sinä suuri hip-taiteilija kun siellä helsingissäkin asut, että onko nyt suuntaus "tykkäyksessä" semmonen tulevaisuuteen päin oleva.. Tänne periferiaan tulee tieto siitä mikä on hip aina vähän myöhässä..=)
"All I think about is time and groove" J. Porcaro
rockid
16.10.2011 12:12:47
Kailis: PHX:t eivät ole maailman parhaat, eivät edes Suomen tai Helsingin. Ihan helvetin hyvät ne silti on.

Näähän oli niitä mielipideasioita :)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)