Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Jazz »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kappalevalinta! Need your opin
1
silver123
08.10.2011 20:19:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hoi kaikki musaihmiset! Minkälainen jazzkappale (pianolle siis) voisi olla hyvä koe-esiintymis-tilaisuuteen? Onko teillä ehdotuksia?
 
Wild String Of Voodoo Strat
09.10.2011 13:47:35
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

silver123: Hoi kaikki musaihmiset! Minkälainen jazzkappale (pianolle siis) voisi olla hyvä koe-esiintymis-tilaisuuteen? Onko teillä ehdotuksia?
 
Riippuu ihan koe-esiintymisestä (huom. se on koe-esiintymistilaisuus). Eikä sillä kappaleella taida olla raadille niin paljon väliä, kunhan itse tunnet olosi mukavaksi kappaletta soittaessasi. Kannattaa siis valita sellainen biisi, jonka sointukulun päälle pystyt improvisoimaan luontevasti, koska tästä kappale tulee luultavasti suuremmaksi osaksi koostumaan? Jos haluat pelata "varman päälle", niin valitse joku kappale, jossa ei ole turhan monta eri sointua: esimerkiksi Herbie Hancockin Cantaloupe Island.
 
"Music must serve a purpose; it must be part of something larger than itself, a part of humanity." - Pablo Caslas
Fromi
10.10.2011 22:10:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ota joku iha perus kappale jonka osaat vaikka unissas, sellanen sointukierto joka ei tuota suurempia vaikeuksia, ja että sun ei tarvii ajatella itse kiertoa yhtään kun improvisoit, sillon saat parasta linjaa aikaseks.. tuleeko joku komppaamaan sua vai soitatko ihan soolona?
 
Jokaisen muusikon sisällä piilee basisti..
silver123
14.10.2011 13:02:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Fromi: ota joku iha perus kappale jonka osaat vaikka unissas, sellanen sointukierto joka ei tuota suurempia vaikeuksia, ja että sun ei tarvii ajatella itse kiertoa yhtään kun improvisoit, sillon saat parasta linjaa aikaseks.. tuleeko joku komppaamaan sua vai soitatko ihan soolona?
 
Joo, parastahan olis valita joku biisi, jossa on varma sointukierto. Ajattelin soittaa ihan soolona...
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «