Aihe: Tunnelin päässä valoa
1 2 3 4 5
Ukko
13.10.2011 17:34:19

hvinnamo: En mä nyt noin huonosti yhdyssanoja ole kirjoittanut. :P Lähinnä kyse oli siitä että eivät suinkaan kaikki, kuten itse kirjoitit.

Tarttee tunnustaa että äidinkieleni osaaminen ei ole paras mahdollinen lajini. Senverta vähän tuli kouluja käytyä :/ Juu mutta kuten sanottua, yleistys on täysin turhaa.
COVS jäsen nro 6
Ukko
13.10.2011 17:40:14

hvinnamo: Hyvin yleisiä tapauksia ovat nuo?

Vaikea sanoa. Löytyykö sulta tilastoja ? Merkitys onkin siinä että ei kenellekään voi mennä sanomaan "Olet vain Siwan kassa ja miehesi on juoppo. Te ette saa tehdä lapsia koska heistä tulee yhteiskunnan hylkiöitä". Vai onko maailma muka noin musta()valkoinen. Yhtä hyvin voisi sanoa "Olette maanviljelijöitä. Sillä alalla ei ole tässä maassa tulevaisuutta, ja koska lapsistannekin tulisi maanviljelijöitä, ei niitä teille voi suoda". Oikein vai väärin ?
COVS jäsen nro 6
EP
13.10.2011 19:04:14
Ukko: Vaikea sanoa. Löytyykö sulta tilastoja ? Merkitys onkin siinä että ei kenellekään voi mennä sanomaan "Olet vain Siwan kassa ja miehesi on juoppo. Te ette saa tehdä lapsia koska heistä tulee yhteiskunnan hylkiöitä". Vai onko maailma muka noin musta()valkoinen. Yhtä hyvin voisi sanoa "Olette maanviljelijöitä. Sillä alalla ei ole tässä maassa tulevaisuutta, ja koska lapsistannekin tulisi maanviljelijöitä, ei niitä teille voi suoda". Oikein vai väärin ?

Tilastot on persiistä!
Lemmikkieläimien hoito alkaa olemaan paremmalla tolalla ku lasten, jatkuvasti paasataan, että: "älä ota lemmikkiä, jollet pysty sitä hoitamaan" jne. vaikka onhan ne toki tärkeitä, mutta..
BassoSisko
13.10.2011 20:36:20
EP: Tilastot on persiistä!
Lemmikkieläimien hoito alkaa olemaan paremmalla tolalla ku lasten, jatkuvasti paasataan, että: "älä ota lemmikkiä, jollet pysty sitä hoitamaan" jne. vaikka onhan ne toki tärkeitä, mutta..

Meinaatko että pitäis yhtälailla hokea että älä tee lapsia jos et osaa niitä kasvattaa?
Hax pax max deus adimax. AAH
hvinnamo
13.10.2011 21:54:05 (muokattu 13.10.2011 21:58:21)
Ukko: Vaikea sanoa. Löytyykö sulta tilastoja ? Merkitys onkin siinä että ei kenellekään voi mennä sanomaan "Olet vain Siwan kassa ja miehesi on juoppo. Te ette saa tehdä lapsia koska heistä tulee yhteiskunnan hylkiöitä". Vai onko maailma muka noin musta()valkoinen. Yhtä hyvin voisi sanoa "Olette maanviljelijöitä. Sillä alalla ei ole tässä maassa tulevaisuutta, ja koska lapsistannekin tulisi maanviljelijöitä, ei niitä teille voi suoda". Oikein vai väärin ?

Arvaa kuinka suuri taakka on syntyä maanviljelijän lapseksi? Kun tietäisit niin olisit ihan hiljaa. Lapsuus vietetty vasikkakarsinassa päivähoidossa ja muutenkin paskan ja myrkkyjen kanssa kontaktissa miltei koko ajan. Sitten kaupunkilaisten lasten matkustellessa ja viettäessä kesälomaa meikäläiset joutuneet raatamaan milloin kiviä keräämässä, milloin heinän pölyssä ja milloin sontaa mättämässä. Ei ollut muotivaatteita ja böndeksi on kiusattu tähän päivään saakka. Naisista ei ollut tietoakaan. Sitten aikuis-iällä helvetinmoinen päähänpotkiminen, stressi ja vastuu kun pitää tehdä sitä ja pitää tehdä tätä. Ei voi vittu ilmoittaa pomolle että olenkin tänään kipeä. Eu sanelee toimintatapoja ja direktiivejä. Säätä on kytättävä koko kesän ja kun te kaupungin herrat ja rouvat makaatte biitseillä ja terasseilla niin meikäläiset viettävät nämä kesän parhaat päivät traktoreiden hyteissä aamusta iltaan. Ja jotta pystyisi pientä tilaa pyörittämään niin koko vitun talvi menee lunta auratessa jotta kaupungin nappaskenkäpellet pääsevät työpaikoillensa. Ei voi lähteä etelän lomille, ja toisaalta ei siihen olisi rahaakaan, kun lainanlyhennykset painavat päälle ja apulantojen sekä öljyn hinta on niin korkealla että loput rahat menevät niihin, jos edes aina piisaavatkaan.
Ja nurkkia on hoidettavana riesaksi asti, ei ole talonmiestä eikä huoltoyhtiötä korjaamassa jos ei tule lämmintä tai vesihana on rikki. Vittu kun kaupunkilaisilla on oikeesti niin helppoa elämää että te ette kaikki ymmärräkkään. Sitten kun täältä korvesta lähdet kauppaan niin aina tulee väh. 30 km ajoa. Ei ole lähikauppaa.
Ja joka Juuttaan päivä tuhannet ja tuhannet maidontuottajat heräävät aamuisin klo 5 lypsylle ja päivä jatkuu paskan parissa aina kympin uutisiin asti. Ja te saakelin demarit vielä kehtaatte olla kateellisia ja alati rienata maanviljelijöitä. Arvaa kuinka monta kertaa olen yksikseni kironnut sitä kun pitää olla niin tyhmä että näitä paskahommia pitää tehdä. Talon tyhmin poikalapsihan yleensä tilaa jää pitämään. Kun osais vaikkapa soittaa niin hyvin että kävis vaan keikoilla ja glamouria tulvisi ovista ja ikkunoista. Ja näkis kaikki Suomen kolkat ihan työn puolesta.Tai sitten olisi vaikkapa hitsari tai insinööri. Kun päivä loppuu klo 16 niin sä olisit vapaa!! Ajattele 16 tuntia ihan vapaata aikaa ja säännölliset lomat ja kaikki pekkaset ym. Palkkakin tulisi kai (ja turha taas vittuilla mutu-tiedosta, kun en ole koskaan palkkaa saanut säännöllisesti!!) säännöllisesti kahden viikon välein. Olis rivarinpätkää tai jopa omakotitalo, joo, tai ainakin osake kaupungin sydämestä. Palvelut lähellä ja kaikkea. Voi vittu kun ei voi ymmärtää mikä helvetin kadehtimisen aihe on se jos joku joutuu maata viljelemään. Voi tulla heti huomenna kokeilemaan kuinka hienoa hommaa tää on. Ei tarvi ihmetellä koska tää paska loppuu, sitten kun ukko on niin loppu että makaa haudassa...ei tässä mitkään Kelat tai Pelat auta saatana!
Ja lapsista vielä, mä en ainakaan toivo kenellekkään tälläistä elämää, joten olen henkilökohtaisesti pitänyt huolen että lapsia en tänne maailmaan tahdo. Tietysti vanhempani olisivat voineet minua tehdessään ajatella samoin, mutta sen verran asiaa olen ajatellut että kukaan, ei kukaan lapsi voisi olla onnellinen sanoessaan: Toi on mun isä, osoittaessaan minua.
Ps. Ja mä en sanonut ettei Siwan kassa saisi tehdä lapsia, mutta vähän joskua tarveharkintaa ja peiliinkatsomista vaatisi tietyissä tapauksissa. Esim. narkkareiden lapsella on kuitenkin keskimäärin huonompi elämä kuin ei-narkkareiden. Ja sitten nykyään homojen ja lesbojenkin pitäisi saada lapsia...ei aina jaksa ymmärtää.
ps2. Siwan kassalla ja narkkariudella ei ole mitään korrelaatiota keskenään! :)
tarmo
13.10.2011 22:10:16
Täällähän ollaan syvissä vesissä, ei näy valoa tunnelin päässä.

Mutta ihan vakavasti, jos menee itsetunto omista hommista ihan suohon, kannattaa vakavasti harkita kaupunkiin lähtemistä. Ei muuta kun tila nurin, velkajärjestely päälle ja mäkin kassalle tai bussikuskiksi töihin. Sen on moni tehnyt, ja on muuten töitä tarjolla.

Kun lyhentelee sen kaupungin sydämessä olevan kopin korkoja talven pimeydessä, siinä on sitä vapauden tunnetta.

Ei se ruoho ole aidan toisella puolella sen vihreämpää. Ja tässä ei ole pätkääkään vinoilua.
hvinnamo
13.10.2011 22:21:16 (muokattu 13.10.2011 22:21:58)
tarmo: Täällähän ollaan syvissä vesissä, ei näy valoa tunnelin päässä.

Mutta ihan vakavasti, jos menee itsetunto omista hommista ihan suohon, kannattaa vakavasti harkita kaupunkiin lähtemistä. Ei muuta kun tila nurin, velkajärjestely päälle ja mäkin kassalle tai bussikuskiksi töihin. Sen on moni tehnyt, ja on muuten töitä tarjolla.

Kun lyhentelee sen kaupungin sydämessä olevan kopin korkoja talven pimeydessä, siinä on sitä vapauden tunnetta.

Ei se ruoho ole aidan toisella puolella sen vihreämpää. Ja tässä ei ole pätkääkään vinoilua.

Eikun meinasin vaan kun tänään on toi kansainvälinen epäonnistumisen päivä.. :D
Edit: siis kansallinenhan se vain oli..
EP
13.10.2011 22:23:15
hvinnamo: Arvaa kuinka suuri taakka on syntyä maanviljelijän lapseksi? Kun tietäisit niin olisit ihan hiljaa. Lapsuus vietetty vasikkakarsinassa päivähoidossa ja muutenkin paskan ja myrkkyjen kanssa kontaktissa miltei koko ajan. Sitten kaupunkilaisten lasten matkustellessa ja viettäessä kesälomaa meikäläiset joutuneet raatamaan milloin kiviä keräämässä, milloin heinän pölyssä ja milloin sontaa mättämässä. Ei ollut muotivaatteita ja böndeksi on kiusattu tähän päivään saakka. Naisista ei ollut tietoakaan. Sitten aikuis-iällä helvetinmoinen päähänpotkiminen, stressi ja vastuu kun pitää tehdä sitä ja pitää tehdä tätä. Ei voi vittu ilmoittaa pomolle että olenkin tänään kipeä. Eu sanelee toimintatapoja ja direktiivejä. Säätä on kytättävä koko kesän ja kun te kaupungin herrat ja rouvat makaatte biitseillä ja terasseilla niin meikäläiset viettävät nämä kesän parhaat päivät traktoreiden hyteissä aamusta iltaan. Ja jotta pystyisi pientä tilaa pyörittämään niin koko vitun talvi menee lunta auratessa jotta kaupungin nappaskenkäpellet pääsevät työpaikoillensa. Ei voi lähteä etelän lomille, ja toisaalta ei siihen olisi rahaakaan, kun lainanlyhennykset painavat päälle ja apulantojen sekä öljyn hinta on niin korkealla että loput rahat menevät niihin, jos edes aina piisaavatkaan.
Ja nurkkia on hoidettavana riesaksi asti, ei ole talonmiestä eikä huoltoyhtiötä korjaamassa jos ei tule lämmintä tai vesihana on rikki. Vittu kun kaupunkilaisilla on oikeesti niin helppoa elämää että te ette kaikki ymmärräkkään. Sitten kun täältä korvesta lähdet kauppaan niin aina tulee väh. 30 km ajoa. Ei ole lähikauppaa.
Ja joka Juuttaan päivä tuhannet ja tuhannet maidontuottajat heräävät aamuisin klo 5 lypsylle ja päivä jatkuu paskan parissa aina kympin uutisiin asti. Ja te saakelin demarit vielä kehtaatte olla kateellisia ja alati rienata maanviljelijöitä. Arvaa kuinka monta kertaa olen yksikseni kironnut sitä kun pitää olla niin tyhmä että näitä paskahommia pitää tehdä. Talon tyhmin poikalapsihan yleensä tilaa jää pitämään. Kun osais vaikkapa soittaa niin hyvin että kävis vaan keikoilla ja glamouria tulvisi ovista ja ikkunoista. Ja näkis kaikki Suomen kolkat ihan työn puolesta.Tai sitten olisi vaikkapa hitsari tai insinööri. Kun päivä loppuu klo 16 niin sä olisit vapaa!! Ajattele 16 tuntia ihan vapaata aikaa ja säännölliset lomat ja kaikki pekkaset ym. Palkkakin tulisi kai (ja turha taas vittuilla mutu-tiedosta, kun en ole koskaan palkkaa saanut säännöllisesti!!) säännöllisesti kahden viikon välein. Olis rivarinpätkää tai jopa omakotitalo, joo, tai ainakin osake kaupungin sydämestä. Palvelut lähellä ja kaikkea. Voi vittu kun ei voi ymmärtää mikä helvetin kadehtimisen aihe on se jos joku joutuu maata viljelemään. Voi tulla heti huomenna kokeilemaan kuinka hienoa hommaa tää on. Ei tarvi ihmetellä koska tää paska loppuu, sitten kun ukko on niin loppu että makaa haudassa...ei tässä mitkään Kelat tai Pelat auta saatana!
Ja lapsista vielä, mä en ainakaan toivo kenellekkään tälläistä elämää, joten olen henkilökohtaisesti pitänyt huolen että lapsia en tänne maailmaan tahdo. Tietysti vanhempani olisivat voineet minua tehdessään ajatella samoin, mutta sen verran asiaa olen ajatellut että kukaan, ei kukaan lapsi voisi olla onnellinen sanoessaan: Toi on mun isä, osoittaessaan minua.

Hyvä kirjoitus, joka työssä on omat hyvät ja huonot puolensa, ei aina tule ajatelleeksi, eikä tiedäkkään.
Mutta mitään tekemättömyys se vasta kaikkein raskainta on.

Ps. Ja mä en sanonut ettei Siwan kassa saisi tehdä lapsia, mutta vähän joskua tarveharkintaa ja peiliinkatsomista vaatisi tietyissä tapauksissa. Esim. narkkareiden lapsella on kuitenkin keskimäärin huonompi elämä kuin ei-narkkareiden. Ja sitten nykyään homojen ja lesbojenkin pitäisi saada lapsia...ei aina jaksa ymmärtää.

Näinpä juuri!
hoomollinen
13.10.2011 22:37:03 (muokattu 13.10.2011 22:37:54)
hvinnamo: Arvaa kuinka suuri taakka on syntyä maanviljelijän lapseksi?

Tässähän olisi hyvä Epitaph tälle keskusteluaiheelle. Enpä olisi uskonut minkä kirjoitustulvan kommenttini saikaan aikaan. Kiitos siitä ihan jokaiselle.

hvinnamolle erikseen vielä.

Muutama poiminta kirjoituksestasi ( jota en kokonaan halunnut tähän kopsata). Lapsuudestasi, jonka olet viettänyt siellä karsinassa. Nuorinta lapsenlastani roudataan nyt rahalla johonkin tilalle, missä lasta opetetaan touhuamaan kotieläinten kanssa. Kuulemma siitä voi olla apua (8 v. lapsi) lapsuuden kehityshäiriöön.
Tuo mitä kirjoitit isyydestä kuitenkin laittoi oikeasti miettimään syvällisesti. Mulle mun isä oli oikea lapsuuden, ja on ollut vielä aikuisuudenkin sankari. Jatkosodan kokenut mies. Tuskin kuitenkaan ajattelet vanhemmistasi sitä minkä kirjoituksestasi voisi päätellä, vai olenko väärässä? Tyttäreni, joka on tehnyt työtä kouluterveydenhuollossa on törmännyt useammin kuin kerran tilanteisiin, jossa lapsesta löydetään terveystarkastuksessa mustelmia, eikä hoitsulla jää muuta mahdollisuutta, kuin ottaa yhteys lastensuojeluun. Tässäkin vaiheessa vielä lapset puolustavat YH- äitiään, kun ei se jaksa aina olla kiva.

Tää on nyt kuitenkin tätä rönsyilyä, joten nyt piisaa.
Tankero
14.10.2011 08:12:55
hvinnamo: Arvaa kuinka suuri taakka on syntyä maanviljelijän lapseksi? Kun tietäisit niin olisit ihan hiljaa. Lapsuus vietetty vasikkakarsinassa päivähoidossa ja muutenkin paskan ja myrkkyjen kanssa kontaktissa miltei koko ajan. Sitten kaupunkilaisten lasten matkustellessa ja viettäessä kesälomaa meikäläiset joutuneet raatamaan milloin kiviä keräämässä, milloin heinän pölyssä ja milloin sontaa mättämässä. Ei ollut muotivaatteita ja böndeksi on kiusattu tähän päivään saakka. Naisista ei ollut tietoakaan. Sitten aikuis-iällä helvetinmoinen päähänpotkiminen, stressi ja vastuu kun pitää tehdä sitä ja pitää tehdä tätä. Ei voi vittu ilmoittaa pomolle että olenkin tänään kipeä. Eu sanelee toimintatapoja ja direktiivejä. Säätä on kytättävä koko kesän ja kun te kaupungin herrat ja rouvat makaatte biitseillä ja terasseilla niin meikäläiset viettävät nämä kesän parhaat päivät traktoreiden hyteissä aamusta iltaan. Ja jotta pystyisi pientä tilaa pyörittämään niin koko vitun talvi menee lunta auratessa jotta kaupungin nappaskenkäpellet pääsevät työpaikoillensa. Ei voi lähteä etelän lomille, ja toisaalta ei siihen olisi rahaakaan, kun lainanlyhennykset painavat päälle ja apulantojen sekä öljyn hinta on niin korkealla että loput rahat menevät niihin, jos edes aina piisaavatkaan.

Ammatinvalintakysymys.
Mitenkähän homot ja lesbot liittyivät mihinkään?
Humppajyrä
Musiikkia korville
14.10.2011 08:42:23

BassoSisko: Katso se sun viestin yläpuolella oleva, siinä sen mielipiteeni sanon.

Eli työpaikkojen vähyys selittää myös nuorten kasvaneet lukemat sairaseläkemäärissä?

En mielelläni mene syvälle politiikkaan tai muihin intohimoja aiheuttaviin väittelyihin tällä keskustelufoorumilla, siihen on mielestäni muut paikat.

Eipä täällä paasaaminen satuta ketään sen enempää kuin muutkaan foorumit. :) Eikä näitä juttuja ole pakko lukea, jos kokee, että täällä puhutaan asioista, jotka ei palstalle kuulu.

Niin ja syyllistävällä äänensävyllä tarkoitin tuota "nuoret on laiskoja" -juttua, kyllähän siinä syyllistetään nuoria jos et itse sitä havainnut.

Tarkoitus ei ollut syyllistää nuoria, vaikka rivien välistä voi lukea, että syy asioihin on mielestäni suurelta osin laiskuus. Pointti kirjoituksessa oli syy-seuraus-suhde ja lähinnä siinä mielessä, miten asiat voisi tehdä toisin, jotta tästä päästäisiin. Tiedän kyllä, että teksti hieman syyllisti, mutta kohde oli eri kuin tulkitsit, koska syyllistäminen oli osoitettu vanhemmille, jotka muokkaa lapsistaan sellaisia kuin muokkaavat. Mä en ole ihminen, joka murehtisi menneitä tai sitä että tilanne on perseellään. Mä pyrin katsomaan tulevaisuuteen ja jos joku asia on huonosti, niin mitä voitaisiin tehdä, jotta asia saataisiin korjattua.
By: MK
hvinnamo
14.10.2011 09:50:17
Tankero: Ammatinvalintakysymys.

Ei se ihan niinkään ole. Sukurasite ja velvoite on niin painava ja ei tästä niin vain eroon pääse. Tietysti kun vetää narun kaulaan niin hommahan loppuu hyvinkin nopeasti.
EP
14.10.2011 09:59:44
hvinnamo: Ei se ihan niinkään ole. Sukurasite ja velvoite on niin painava ja ei tästä niin vain eroon pääse..

Mä luulen, että ymmärrän ..en oo ihan varma, mut kunnioitan!
EP
14.10.2011 10:01:20
Tankero: ..Mitenkähän homot ja lesbot liittyivät mihinkään?

Liittyy tohon kotikasvatukseen, siihen että kaikilla olis mahdollisimman hyvät lähtökohdat elämäänsä.
Pauli Lappalainen
14.10.2011 10:12:33
hvinnamo: Ei se ihan niinkään ole. Sukurasite ja velvoite on niin painava ja ei tästä niin vain eroon pääse. Tietysti kun vetää narun kaulaan niin hommahan loppuu hyvinkin nopeasti.

Elähän hyvä mies noin synkistele, vaikka noinhan se joskus menee.

Pari kaveria mukaan saunomaan ja sitten vaikka napakelkalla ajelua, niin kyllä se siitä piristyy. Se iso kelkkasysteemi jaksaa liikkua varmaan sateenpieksämällä kurapellollakin.
isojussi
14.10.2011 11:34:12
hvinnamo: Arvaa kuinka suuri taakka on syntyä maanviljelijän lapseksi?

Plussaa ja halauksia kohtalotoverilta.

Tosin kotitalo meni nurin viistoista vuotta sitten, että siitä ei oo sitten enää mitään millään lailla enää niin sitten.... ja mä oon muutenkin ollu se heinänuhanen poika, jonka oli pakkokin käydä jotain kouluja, kun ei allergian takia pystynyt kaikkia hommia tilalla tekemään.

Ette perkele arvaakaan, kuinka "hienoa" on ollut paperitehdaskaupungissa kuunnella demarien itkemistä maaviljelyjöistä tukiaisineen ja samalla kattella, minkämoiset palkat ym edut ynää vapaat niillä on. Ei saatana - saunalisä, jos joudut ressukka olemaan vuorotöissä lauantainehtoona.... ja aina perse penkissä, jos on pientäkin erimieltä työnantajan kanssa.... no, nyt on turha itkee ja ihmetellä, kun tuotanto viedään Kiinaan. Ettei vaan olis siellä työntekijät entisiä maanviljelijöitä?

Alkuperäiseen aloitkseen palaten... täytyy muistaa, että töitä tekemällä, keikkailemalla kukin on silti ne ansiosidonnaisensa tienanneet ja vanhemmalla iällä ansainneet sen, että on vähän parempi työttömyysturva. Ei tää kai sen kummempi asia oo, kun oikeen, perusdemarisuunarin jääminen saman ikäisenä "eläkeputkeen"?
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
Ukko
14.10.2011 15:46:40

hvinnamo: Arvaa kuinka suuri taakka on syntyä maanviljelijän lapseksi? Kun tietäisit niin olisit ihan hiljaa.

Mikä saa päättelemään etten tiedä ?

Sitten kaupunkilaisten lasten matkustellessa ja viettäessä kesälomaa meikäläiset joutuneet raatamaan milloin kiviä keräämässä, milloin heinän pölyssä ja milloin sontaa mättämässä

Mulla on kaupunkilaisuudesta kokemusta vasta v:sta 96 alk. Pienviljelijä tilalla (faijan vanhemmat) vietetty usempikin kesä kuusvuotiaasta alkaen ja voimien/osaamisen mukaan tilan töihin osallistuen. Tila meni myöhemmin vasaran alle, eli onhan sitä jotain kosketuspintaa systeemiin.

Ei ollut muotivaatteita ja böndeksi on kiusattu tähän päivään saakka. Naisista ei ollut tietoakaan. Sitten aikuis-iällä helvetinmoinen päähänpotkiminen, stressi ja vastuu kun pitää tehdä sitä ja pitää tehdä tätä..........Ja te saakelin demarit vielä kehtaatte olla kateellisia ja alati rienata maanviljelijöitä

En ole demari (enkä myöskään kokoomuslainen) enkä kateellinen maanviljelijöille. Sä olet yrittäjä ja teet duunia senmukaisesti.

Ja mä en sanonut ettei Siwan kassa saisi tehdä lapsia, mutta vähän joskua tarveharkintaa ja peiliinkatsomista vaatisi tietyissä tapauksissa. Esim. narkkareiden lapsella on kuitenkin keskimäärin huonompi elämä kuin ei-narkkareiden. Ja sitten nykyään homojen ja lesbojenkin pitäisi saada lapsia...ei aina jaksa ymmärtää.

Kieltämättä narkkareiden lapsilla on todennäköisyyden mukaan huonommat mahdollisuudet kuin muilla. Mutta sitä varten on olemassa lastensuojelu. Entäs nämä uraputki vanhemmat joilla on muka asiat hienosti mutta lapsille ei riitä aikaa.

Mitä yhteistä homoilla ja lesboilla on huonon kasvatuksen kanssa ?
COVS jäsen nro 6
Ukko
14.10.2011 15:52:51

EP: Liittyy tohon kotikasvatukseen, siihen että kaikilla olis mahdollisimman hyvät lähtökohdat elämäänsä.

EP olettaa ilmeisesti että homot/lesbot opettavat kasvatettavilleen oman seksuaalisen suuntautumisensa :)
COVS jäsen nro 6
EP
14.10.2011 15:58:00
Ukko: EP olettaa ilmeisesti että homot/lesbot opettavat kasvatettavilleen oman seksuaalisen suuntautumisensa :)

No huh huh, pitäs kai aina laittaa se loppuhuomautus, ettei kannata olettaa mitään.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)