Aihe: Helpoin tapa tehdä tietokoneella rummut?
1
KarWaeYe
22.03.2004 16:06:03
Mikä on teidän mielestä helpoin tapa tehdä rummut tietokoneella? Ja millä ohjelmalla?

Mä oon tehny tähän asti Fruity Loopsilla, mutta se on ärsyttävän hidasta puuhaa. Hermot meinaa mennä..

Olisko parempia ideoita? Tarkoitus olisi saada mahdollisimman aidon kuuloista jälkeä.
Koskaan ei enää ihmiskäsi possunaarastani häpäise, ei orjuuta, ei tuki sian suurta suuta!"
Antti1
22.03.2004 17:08:23
Mä oon tehny tähän asti Fruity Loopsilla, mutta se on ärsyttävän hidasta puuhaa. Hermot meinaa mennä..

Tuohan on varsin nopea ohjelma, ainakin jos sitä osaa käyttää. Kannattaa käyttää playlistia apuna, niin voi käyttää samoja patterneja uudestaan myöhemmin, eikä tarvitse tehdä kokonaan uutta. Ja saat kopioitua kaikki raidat kerralla kun painat ctrl+w, sitten pastetat sen uuteen patterniin ja muokkaa tarpeen mukaan. Näillä kaikilla pikkujutuilla saa tehtyä aika nopeasti ainakin kaikki melko yksinkertaiset jutut. Kannattaa pistää muuten fruitystä tempo tuplat biisin tempoksi ja pistää iskut puolet harvemmin. Näin saa nopeampia päristyksiä tehtyä helpommin.
"Sun täytyy varoo mitä sä haluut, sillä sä saat sen." -A. McCoy
JohnJ
22.03.2004 18:51:24 (muokattu 22.03.2004 18:55:53)
Fruity on varmasti hyvä jos sitä osaa käyttää, mutta minäkään en ole koskaan viitsinyt opetella. Kun on aikoinaan Tracker-musaa tullut tehtyä niin minulle tracker on luonnollinen valinta rumpujen tekoon. ModPlug Trackeria nykyään käytän ja hyvin toimii. Ja saa ihan yhtä aidon kuuloista kuin Fruityllakin jos samoja sampleja käyttää.

Vaatiihan tuo tracker-hommakin vähän opettelua jos se täysin tuntematon maailma on eikä aloittelijalle varmasti yhtään sen nopeampi kuin Fruity Loopsikaan.
surkea olio
22.03.2004 22:06:30
Onko olemassa ilmaisia rumpuohjelmia tietokoneelle? Tai halpoja?
On ikävää olla surkea olio.
Vanalkar
22.03.2004 22:52:26
Käytän yhä Impulse Trackeria. Tuota waka wanhaa DOS-ohjelmaa. Parempaa ei ole eikä tule. Tai sitten minä vain olen laiska opettelemaan hiirivetoisia ohjelmia. Kun ne on niiiiiin hitaita.
On Pimeyden Paroni pahuuden herra Taistelukenttänä ympäröi horna
KarWaeYe
23.03.2004 09:36:09 (muokattu 23.03.2004 09:42:22)
Tuohan on varsin nopea ohjelma, ainakin jos sitä osaa käyttää. Kannattaa käyttää playlistia apuna, niin voi käyttää samoja patterneja uudestaan myöhemmin, eikä tarvitse tehdä kokonaan uutta. Ja saat kopioitua kaikki raidat kerralla kun painat ctrl+w, sitten pastetat sen uuteen patterniin ja muokkaa tarpeen mukaan. Näillä kaikilla pikkujutuilla saa tehtyä aika nopeasti ainakin kaikki melko yksinkertaiset jutut. Kannattaa pistää muuten fruitystä tempo tuplat biisin tempoksi ja pistää iskut puolet harvemmin. Näin saa nopeampia päristyksiä tehtyä helpommin.

Niin, no mikä nyt on nopea ja mikä ei.. Oon kyllä käyttänyt playlistia. Mutta tuota en tiennyt tuota kopiointi juttua. Kiitos siitä!

Ja tuo tempo juttu on varsin kätevä, sitäkään en oo tajunnu!

Ehkä tuo fruity loops on sittenkin aika pätevä!
Käyttäjässä vain vikaa. =)

Vastaavanlaisia vinkkejä koskien fruity loopsia saa kertoa.
Koskaan ei enää ihmiskäsi possunaarastani häpäise, ei orjuuta, ei tuki sian suurta suuta!"
Wolfheart
23.03.2004 11:11:59
Mikä on teidän mielestä helpoin tapa tehdä rummut tietokoneella? Ja millä ohjelmalla?

Sullahan oli muistaakseni Cubase? Hommaa siihen vaikka Native instrumentsin battery, sitten lataat siihen sampleja ja naputtelet hiirellä niitä drum-editoriin. On mielestäni nopeampi tapa, kuin esim fruity loops.

Kunpa olisi vielä olemassa jonkun trackerin tyylinen midieditori Cubasessa, niin olisin erittäin onnellinen.
KarWaeYe
23.03.2004 11:18:46
Sullahan oli muistaakseni Cubase? Hommaa siihen vaikka Native instrumentsin battery, sitten lataat siihen sampleja ja naputtelet hiirellä niitä drum-editoriin. On mielestäni nopeampi tapa, kuin esim fruity loops.

Kunpa olisi vielä olemassa jonkun trackerin tyylinen midieditori Cubasessa, niin olisin erittäin onnellinen.

Jeps. Pitää kokeilla. Sampleja mulla on riittävästi.
krushing
23.03.2004 11:49:07 (muokattu 23.03.2004 11:50:35)

Batterya suosittelisin minäkin. Toinen ilmeisen hyvä vaihtoehto saattaisi olla LinPlugin RMIV, jota en ole tosin päässyt tyypittämään, mutta monet ovat kehuneet Batteryakin paremmaksi.

sieltä vaan tsekkailemaan:
http://www.native-instruments.com/index.php?battery_us
http://www.linplug.com/Products/RM_IV/rm_iv.htm

//edit: molemmat ovat siis jonkun sekkariohjelman kanssa käyttöön tarkoitettu (VST:tä tuetaan ainakin), niillä ei pelkästään sinänsä kamalasti tee.
Jackson Dinky
24.03.2004 15:01:25

Olisko parempia ideoita? Tarkoitus olisi saada mahdollisimman aidon kuuloista jälkeä.

Helpoin ainakin on ehkä Muuttamalla guitar proosta rummut audioksi.
Francesco Fareri on tyylitajuisin.
iggy
24.03.2004 18:56:21 (muokattu 24.03.2004 18:57:15)

Cubaseen Steinbergin groove agent ( EUR 249)
demo downloadattavissa osoitteessa
http://ga.clubcubase.net

sitten jos ei soundit miellyta niin peraan drumagog (directx) ja sopiva samplesetti
http://www.drumagog.com/download.asp
Swing
27.03.2004 21:59:18
Mitä mieltä väki on Computer Music -lehden ilmaisohjelmista?

Vuosi sitten ostin lehden numeron jossa oli äänityssofta, ja opin sitä viikon näpräämisen jälkeen jopa käyttämään. Pari päivää sitten ostin po lehden numeron, jossa oli rumpusämplejä. Ilman mitään sämplinkikokemusta onnistuin niitä liimailemaan tuohon äänityssoftaan, mutta tietämättömyyteni näyttäytyy ihmetyksenä, miksi h-tissä ne sämplet ei o tahdin mittasia vaan jotain muuta.

Eli aika helppokäyttöisiä nuo CM:n ohjelmat näkyy olevan - aloittelijakin saa niistä jotain irti ilman kohtuutonta ohjekirjojen pläräystä - mutta onko ne edistyneemmälle ihan leluja?
Dream
28.03.2004 11:35:29 (muokattu 28.03.2004 11:38:49)
Mä teen kans leafdrums ohjelmalla, http://www.leafdigital.com/Software/leafdrums/
mutta oisko mitää nettisivuja mistä sais lisää
sampleja siihen?
Basari, snare, crashit, yms.
Ne valmiina olevat on aika huonoja.
sami_sumea
03.04.2004 00:50:39 (muokattu 03.04.2004 00:52:08)

Eli aika helppokäyttöisiä nuo CM:n ohjelmat näkyy olevan - aloittelijakin saa niistä jotain irti ilman kohtuutonta ohjekirjojen pläräystä - mutta onko ne edistyneemmälle ihan leluja?

Tjoo, CM202:ssa oli muistaakseni jotain ilkeitä puutteita (individual outit ei vissiin tukenut stereosämplejä, mikä on herran vuonna 2004 aika käsittämätöntä). Lisäksi nuo syövät jonkin verran enemmän tehoa kuin muut vastaavat rumpuhärpäkkeet (esim. battery tai a0 audion dk1).

edit: ja tuo LeafDrums näyttäisi olevan myös aika simppeli. Henk. koht. suosittelen ainakin lämpimästi fruityä, nuo "isot" studiomallit on käytännössä niin monipuolisia sekvenssereitä että Cubaseakaan ei välttämättä juuri enää tarvitse (ellei sitten halua nauhoitella & editoida bändiä).

...
Kullervo
24.05.2004 22:31:01
http://www.leafdigital.com/Software/leafdrums/

Sattuisikohan joku tietämään samankaltaista ohjelmaa, joka olisi oikeasti freewarea, eikä vain kokeiluversio?
No use for kneeling down when there`s no tomorrow
jorma_r
25.05.2004 06:42:33 (muokattu 25.05.2004 06:42:44)
Sattuisikohan joku tietämään samankaltaista ohjelmaa, joka olisi oikeasti freewarea, eikä vain kokeiluversio?

http://hydrogen.sourceforge.net/

;)
Kullervo
25.05.2004 07:39:35

Vastaanpa sitten omaan kysymykseeni, kun siihen vastauksen satuin löytämään. Eli http://hotstepper.de
Aika kämäseltä kyllä näyttää, enkä toimivuudestakaan osaa sanoa. Pitänee koettaa kun leafDrumsin kokeilu on ohi.
No use for kneeling down when there`s no tomorrow
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)