![]() 12.10.2011 19:45:35 | |
---|---|
hoomollinen: Kuka milläkin tuilla elelee....Jotkuthan saa jopa EU tukia. Totta, ja niitähän saa kuka tahansa. Ostaa vaan peltoa ja rupeaa viljelemään. Sitähän saa kaikki ostaa "halvalla." Yli 500 e/ha saa sitten tukia jotka eivät riitä edes tuotantokustannuksiin... No, mut sori vaan aloittajalle, nousi vaan karvat pystyyn kun joku miettii miten pääsis helpommalla ja vähemmällä työllä jonkun porsaanreiä'n kautta. Mut no hard feelings! :) | |
![]() 12.10.2011 19:56:28 | |
hvinnamo: Totta, ja niitähän saa kuka tahansa. Ostaa vaan peltoa ja rupeaa viljelemään. Sitähän saa kaikki ostaa "halvalla." Yli 500 e/ha saa sitten tukia jotka eivät riitä edes tuotantokustannuksiin... No, mut sori vaan aloittajalle, nousi vaan karvat pystyyn kun joku miettii miten pääsis helpommalla ja vähemmällä työllä jonkun porsaanreiä'n kautta. Mut no hard feelings! :) Juurikin näin. Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää. | |
![]() 12.10.2011 20:14:49 | |
hvinnamo: Totta, ja niitähän saa kuka tahansa. Ostaa vaan peltoa ja rupeaa viljelemään. Sitähän saa kaikki ostaa "halvalla." Yli 500 e/ha saa sitten tukia jotka eivät riitä edes tuotantokustannuksiin... No, mut sori vaan aloittajalle, nousi vaan karvat pystyyn kun joku miettii miten pääsis helpommalla ja vähemmällä työllä jonkun porsaanreiä'n kautta. Mut no hard feelings! :) Joo No hard Feelings täältäkin, mutta ensinnäkään kyseessä ei kai ole "porsaanreikä", jos se on Suomen lakiin kirjattu. Toiseksi eikös Nalle Wahlroos ole oikeutettu näihin EU-tukiin myös? Näin olen kuullut, eli ei ole hittoakaan väliä mitä tienaa, kunhan vaan on sitä peltoa. Siinä on sitä porsaanreikää mun mielestä. Multa jää se kuukausittainen 1000 euron "lottovoitto" takuuvarmasti konttorille, jos onnistuisin saamaan jonain kuukautena vaikka 11 keikkaa, kuten tämän vuoden heinäkuussa sattui käymään. Eli onhan tuo vajaa tonni sentään jotain muuta, kuin esim. 400 euron työmarkkinatuki, joka odottaa sen jälkeen, kun liiton päivät on kulutettu. Vaimo saa muuten ton 400 kuussa. Eli työttömänä kuukautena yhteiset tulot olisivat siinä tapauksessa 800 euroa. Sillä kun lyhennät velkaa, maksat sähköt ym. ym., niin saa olla tosi taloustieteilijä, että saa rahat piisaamaan. Eipä muuta. Vääntäkää tästä, kuten varmasti väännättekin. | |
![]() 12.10.2011 20:22:12 | |
hoomollinen: Joo No hard Feelings täältäkin, mutta ensinnäkään kyseessä ei kai ole "porsaanreikä", jos se on Suomen lakiin kirjattu. Toiseksi eikös Nalle Wahlroos ole oikeutettu näihin EU-tukiin myös? Näin olen kuullut, eli ei ole hittoakaan väliä mitä tienaa, kunhan vaan on sitä peltoa. Siinä on sitä porsaanreikää mun mielestä. Multa jää se kuukausittainen 1000 euron "lottovoitto" takuuvarmasti konttorille, jos onnistuisin saamaan jonain kuukautena vaikka 11 keikkaa, kuten tämän vuoden heinäkuussa sattui käymään. Eli onhan tuo vajaa tonni sentään jotain muuta, kuin esim. 400 euron työmarkkinatuki, joka odottaa sen jälkeen, kun liiton päivät on kulutettu. Vaimo saa muuten ton 400 kuussa. Eli työttömänä kuukautena yhteiset tulot olisivat siinä tapauksessa 800 euroa. Sillä kun lyhennät velkaa, maksat sähköt ym. ym., niin saa olla tosi taloustieteilijä, että saa rahat piisaamaan. Eipä muuta. Vääntäkää tästä, kuten varmasti väännättekin. Toiset tekee ja toisten piti tehdä. Mut tsemppiä kuitenkin sulle ja vaimollesi. Toivottavasti sitä valoa tunnelin päästä rupeaa kajastamaan joku päivä! | |
![]() 12.10.2011 20:30:37 (muokattu 12.10.2011 20:35:13) | |
hvinnamo: Toiset tekee ja toisten piti tehdä. Mut tsemppiä kuitenkin sulle ja vaimollesi. Toivottavasti sitä valoa tunnelin päästä rupeaa kajastamaan joku päivä! Toivotaan kiitos vaan. Joo no sen verran vielä tohon edelliseen kirjoitukseen, että ongelmaahan ei olisi, kun ei omistaisi mitään. Sen kun pahan päivän koittaessa kävelis sossun luukulle. Nyt se ei onnistu, enkä edes sitä toivoisi. | |
![]() 12.10.2011 21:14:58 | |
hvinnamo: Toiset tekee ja toisten piti tehdä. Mut tsemppiä kuitenkin sulle ja vaimollesi. Toivottavasti sitä valoa tunnelin päästä rupeaa kajastamaan joku päivä! Mites ne sadattuhannet työttömät ? Niistäkin varmaan suurin osa tekis ihan mielellään kunhan joku maksais tekemisestä ihan oikeaa palkkaa. COVS jäsen nro 6 | |
![]() 12.10.2011 21:29:59 | |
baron: "Jokaisella on oikeus lain mukaan hankkia toimeentulonsa valitsemallaan työllä, ammatilla tai elinkeinolla". Vain hankkia toimeentulo, ei välttämättä saada:-) Ja palkkatyö on valtiovallan erityisessä suojeluksessa tjs. (mitä se sitten tarkoittaakin). COVS jäsen nro 6 | |
![]() 12.10.2011 23:26:03 | |
Ukko: Mites ne sadattuhannet työttömät ? Niistäkin varmaan suurin osa tekis ihan mielellään kunhan joku maksais tekemisestä ihan oikeaa palkkaa. Osittain roskaa! Suuri osa saa sossusta niin hyvää "palkkaa" ettei kannata töitä tehdä. Sitten on niitä jotka eivät osaa juuri mitään tehdä ja osa on laiskoja. Nykyään osa nuorisosta ei ole ikinä tehnyt mitään eikä osa edes tule tekemään. Joutilaina kulutetaan aikaa ja sossu maksaa vuokran. Kyllä sosiaalietujen eteenkin pitäis tehdä jotain. Itse en ole ikinä sosiaalitoimiston ovea aukaissut, jotain on aina keksitty. Ihmisillä on sellanen "kaikki mulle ja heti!" meininki. Sen myönnän että lainsäädännössäkin on vikaa. Rehellisiin töihin ei ilmeisesti oikeasti kannata mennä kun menee ne korvaukset? En ole varma mutta olen siinä uskossa. | |
![]() 12.10.2011 23:44:40 | |
hoomollinen: Joo No hard Feelings täältäkin, mutta ensinnäkään kyseessä ei kai ole "porsaanreikä", jos se on Suomen lakiin kirjattu. Toiseksi eikös Nalle Wahlroos ole oikeutettu näihin EU-tukiin myös? Näin olen kuullut, eli ei ole hittoakaan väliä mitä tienaa, kunhan vaan on sitä peltoa. Siinä on sitä porsaanreikää mun mielestä. Multa jää se kuukausittainen 1000 euron "lottovoitto" takuuvarmasti konttorille, jos onnistuisin saamaan jonain kuukautena vaikka 11 keikkaa, kuten tämän vuoden heinäkuussa sattui käymään. Eli onhan tuo vajaa tonni sentään jotain muuta, kuin esim. 400 euron työmarkkinatuki, joka odottaa sen jälkeen, kun liiton päivät on kulutettu. Vaimo saa muuten ton 400 kuussa. Eli työttömänä kuukautena yhteiset tulot olisivat siinä tapauksessa 800 euroa. Sillä kun lyhennät velkaa, maksat sähköt ym. ym., niin saa olla tosi taloustieteilijä, että saa rahat piisaamaan. Eipä muuta. Vääntäkää tästä, kuten varmasti väännättekin. Kansalaispalkka helpottaisi kummasti näitä tukiviidakoita ja saattaisi jopa jättää enemmän rahaa työttömänkin taskuun. Ja tarkoitukseni ei ollut loukata ja ilkkua sinun tilanteellasi, pahoittelut. Hax pax max deus adimax. AAH | |
![]() 12.10.2011 23:47:14 | |
hvinnamo: Osittain roskaa! Suuri osa saa sossusta niin hyvää "palkkaa" ettei kannata töitä tehdä. Sitten on niitä jotka eivät osaa juuri mitään tehdä ja osa on laiskoja. Nykyään osa nuorisosta ei ole ikinä tehnyt mitään eikä osa edes tule tekemään. Joutilaina kulutetaan aikaa ja sossu maksaa vuokran. Kyllä sosiaalietujen eteenkin pitäis tehdä jotain. Itse en ole ikinä sosiaalitoimiston ovea aukaissut, jotain on aina keksitty. Ihmisillä on sellanen "kaikki mulle ja heti!" meininki. Sen myönnän että lainsäädännössäkin on vikaa. Rehellisiin töihin ei ilmeisesti oikeasti kannata mennä kun menee ne korvaukset? En ole varma mutta olen siinä uskossa. Vitut se oo iästä kiinni, nuorisosta puhuminen kannattaa lopettaa heti jos ei asiasta oikeesti tiedä. Mun naapurissa vetelehtii yks viiskymppinen juoppo eukkonsa siivellä, päivät pyörii ostarilla eikä oo varmasti töissä. Tässä maassa olis tosiaan helpointa jos ei omistais mitään eikä tekis ikinä mitään. Mä jouduin maksaan opintotuetkin takaisin koska tein duunia (keikkoja) ihan verokortilla opiskeluaikana. Helsingin vuokria ei kelan opintorahoilla vielä maksella. Nykyään kun seuraa opetusduunissa nuorta jengiä, niin ne pirun skarppia jengiä. Vähän liiankin ja siitä johtuen kasaavat itselleen hirveesti paineita viimeistään lukiossa. | |
![]() 12.10.2011 23:50:06 (muokattu 12.10.2011 23:50:52) | |
Isotalo: Vitut se oo iästä kiinni, nuorisosta puhuminen kannattaa lopettaa heti jos ei asiasta oikeesti tiedä. Mun naapurissa vetelehtii yks viiskymppinen juoppo eukkonsa siivellä, päivät pyörii ostarilla eikä oo varmasti töissä. Tässä maassa olis tosiaan helpointa jos ei omistais mitään eikä tekis ikinä mitään. Mä jouduin maksaan opintotuetkin takaisin koska tein duunia (keikkoja) ihan verokortilla opiskeluaikana. Helsingin vuokria ei kelan opintorahoilla vielä maksella. Nykyään kun seuraa opetusduunissa nuorta jengiä, niin ne pirun skarppia jengiä. Vähän liiankin ja siitä johtuen kasaavat itselleen hirveesti paineita viimeistään lukiossa. Siinä lukikin että OSA nuorisosta, että vittu vaan itelles. :P | |
![]() 12.10.2011 23:54:57 | |
hvinnamo: Siinä lukikin että OSA nuorisosta, että vittu vaan itelles. :P No niin eli eiköhän sitä jengiä oo ollu aina kaikissa ikäluokissa ja ihmisryhmissä. | |
![]() 13.10.2011 02:13:58 | |
hvinnamo: Totta, ja niitähän saa kuka tahansa. Ostaa vaan peltoa ja rupeaa viljelemään. Sitähän saa kaikki ostaa "halvalla." Yli 500 e/ha saa sitten tukia jotka eivät riitä edes tuotantokustannuksiin... No, mut sori vaan aloittajalle, nousi vaan karvat pystyyn kun joku miettii miten pääsis helpommalla ja vähemmällä työllä jonkun porsaanreiä'n kautta. Mut no hard feelings! :) Oho, taas tuli tehtyä näin. Anomukset vetämään, taas :) Musiikkinäytteessä tällä kertaa vakavahenkinen polkka. | |
![]() 13.10.2011 09:40:57 | |
Isotalo: No niin eli eiköhän sitä jengiä oo ollu aina kaikissa ikäluokissa ja ihmisryhmissä. Varmasti on ollut ja tulee olemaan, mutta ei tuossa ollut siitä kyse. Neuvoisin harjoittamaan sisälukutaitoa ja jos kerran oikeasti asioista olet perillä, niin mitenkähän sinulta on mennyt ohi, että joka tuutissa puhutaan siitä, että nuoremman väen työttömyys ja sairas-, yms eläkkeellejäänti on lisääntyneet roimasti. Tossa esim juttua Kelan sivuilta: http://www.kela.fi/in/internet/suom … nsf/NET/280311120606ML?opendocument Oma henkkoht mielipide on se, että syyt asiaan löytyy kotikasvatuksesta. Lapset saa kaiken valmiina jopa aikuisuuteeen asti, eikä joudu mitään hommia tekemään. Tässäkin toki on poikkeuksia ja siten osasta nuoria kasvaa ihan vastuuntuntoisia, hyvän työmoraalin omaavia aikuisia.. Mutta jos vertaa edellisiä sukupolvia, niin kotona on täytynyt pienestä pitäen kantaa kortensa kekoon ja sitä on oppinut, että töitä täytyy tehdä, jotta saa leipää pöytään. Nykyisin ei tarvi, kun vanhemmat antaa kaiken ilmaiseksi ja tästä kun mennään vähän eteenpäin, niin osa jää edelleen laakereilleen lepäämään, kun valtio antaa kaiken ilmaiseksi. Tää ei ollu suunnattu aloittajalle. By: MK | |
![]() 13.10.2011 09:43:44 (muokattu 13.10.2011 09:46:21) | |
BassoSisko: Kansalaispalkka helpottaisi kummasti näitä tukiviidakoita ja saattaisi jopa jättää enemmän rahaa työttömänkin taskuun. Ja tarkoitukseni ei ollut loukata ja ilkkua sinun tilanteellasi, pahoittelut. Vastaanotettu kiitos. Rouvan kohdalta vielä sen verran, että tilanteensa johtuu selän leikkauksesta, eikä ostarilla pyörimisestä. Selän sairaus ei enää ole syy eläköitymiseen. Yläkertaan kiitos, että on tämän kymmenen vuoden ajan säilyttänyt mielenterveytensä, vaikka sivusta seuranneena tuntuu, että välillä on ollut lähelläkin. Ja tohon kansalaispalkkaan....aivan samaa mieltä. Sais karsittua turhia konttoreita, kynänpyörittäjiä ym. ym. | |
![]() 13.10.2011 09:54:43 (muokattu 13.10.2011 09:57:31) | |
isojussi: Sen takia, ettei duunarin tarvitsisi maksaa ruoastaan käypää, tuotantokustannusten mukaista hintaa. Vaikka suurimman edun noista tuista saa kai keskusliikkeet? Sulla nyt kun rupee tuilla eläessä olemaan aikaa, niin mees joutessas tutustuun, miten ne maanviljelijät oikeesti pärjää.... IJ: n kanssa samaa mieltä. Saksan maalla kesän alussa käyneenä on pakko ihmetellä, miten siellä ruoka on puolet halvempaa kuin täällä. Veikkaanpa, että jos kaikki siirtyisivät käyttämään Lidlin ketjua vaikka vaan parin viikon ajaksi, niin saattaisi isojenkin ketjujen hintapolitiikassa tapahtua kummia. Niin totesin aiemmin, että Suomi on välistävetäjien maa. Sillä tarkoitin juuri tuota toista lausetta, ohjelmatoimistoja, vuokravälitysfirmoja jne. Nimim. "elämäni ensimmäisen Suomen palkkiopalvelu Oy:n kautta laskutetun keikan tehnyt" | |
![]() 13.10.2011 09:58:43 | |
EP: Mut kyllä mä oon erimieltä, kyllä toi on tärkeä asia ja siihen pitäis voida vaikuttaa. Suomalainen ruoka on tärkeä asia ja tuottajalle kuuluu kunnollinen palkka, niinkun jokaiselle muullakin alalla työskentelevälle. Kaikkien parhaaksi se lopulta on! Kuluttajistahan tämä on pelkästään kiinni..ei mistään muusta. Suomessa tuottaminen on ilmastosta johtuen väkisinkin kalliimpaa. Money talks - jos kaupassa on vierekkäin kaksi kurkkua Espanjalainen ja Suomalainen, joista Suomalainen on kaksi kertaa kalliimpi, niin kuluttaja valitsee Espanjalaisen. Jos suostumme maksamaan kotimaisesta enemmän niin viljelijätkin saavat kunnon palkan työstään. 2+2=~5, hyvin suurilla kakkosen arvoilla. | |
![]() 13.10.2011 10:15:42 (muokattu 13.10.2011 10:17:09) | |
TiVe: Kuluttajistahan tämä on pelkästään kiinni..ei mistään muusta. Suomessa tuottaminen on ilmastosta johtuen väkisinkin kalliimpaa. Money talks - jos kaupassa on vierekkäin kaksi kurkkua Espanjalainen ja Suomalainen, joista Suomalainen on kaksi kertaa kalliimpi, niin kuluttaja valitsee Espanjalaisen. Jos suostumme maksamaan kotimaisesta enemmän niin viljelijätkin saavat kunnon palkan työstään. Ei taitais viljelijän tili nousta. Esim. olutpullossa ei tuottajan osuus juurikaan ole mitään. Ja vaikka viljan hinta kolminkertaistuisi, niin leivän hintaan kaupassa se ei käytännössä vaikuttaisi juurikaan. Tai tottakai se vaikuttaisi, koska kaupat nostaisivat katteitaan viljelijöiden "kustannuksella." http://www.uusisuomi.fi/raha/99210- … %E2%80%93-%E2%80%9Dvedatys%E2%80%9D Eli kuluttaja maksaa jo nyt rosvohintaa kun K- ja S-kaupat kuppaavat välistä yhä suurempaa ja suurempaa siivua. | |
![]() 13.10.2011 10:19:12 | |
hoomollinen: IJ: n kanssa samaa mieltä. Saksan maalla kesän alussa käyneenä on pakko ihmetellä, miten siellä ruoka on puolet halvempaa kuin täällä. Niinpä on kasvukausikin ihan eri luokkaa. Veikkaanpa, että jos kaikki siirtyisivät käyttämään Lidlin ketjua vaikka vaan parin viikon ajaksi, niin saattaisi isojenkin ketjujen hintapolitiikassa tapahtua kummia. Minkähän ihmeen takia ns lähiruoka suoraan tilalta ostettuna ei ole ainakaan kalliimpaa, kun kaupasta. Tai riippuu toki mitä ostaa. Laatu ainakin on omaa luokkaansa. Niin totesin aiemmin, että Suomi on välistävetäjien maa. Sillä tarkoitin juuri tuota toista lausetta, ohjelmatoimistoja, vuokravälitysfirmoja jne. Nimim. "elämäni ensimmäisen Suomen palkkiopalvelu Oy:n kautta laskutetun keikan tehnyt" Kaikkihan riippuu siitä, mistä haluaa / tarvitsee maksaa ja mitä siitä veloitetaan. Mä oon kokenut nyt toki vasta puolentoista kuukauden kokemuksella toon eezyn niin hienoks tsydeemiks, että se on hyvinkin sen 9% komission väärti. Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää. | |
![]() 13.10.2011 14:01:45 | |
Musiikkia korville: Oma henkkoht mielipide on se, että syyt asiaan löytyy kotikasvatuksesta. Lapset saa kaiken valmiina jopa aikuisuuteeen asti, eikä joudu mitään hommia tekemään. Tässäkin toki on poikkeuksia ja siten osasta nuoria kasvaa ihan vastuuntuntoisia, hyvän työmoraalin omaavia aikuisia.. Mutta jos vertaa edellisiä sukupolvia, niin kotona on täytynyt pienestä pitäen kantaa kortensa kekoon ja sitä on oppinut, että töitä täytyy tehdä, jotta saa leipää pöytään. Nykyisin ei tarvi, kun vanhemmat antaa kaiken ilmaiseksi ja tästä kun mennään vähän eteenpäin, niin osa jää edelleen laakereilleen lepäämään, kun valtio antaa kaiken ilmaiseksi. Tää ei ollu suunnattu aloittajalle. Ja kuka kasvatti sen sukupolven jonka työmoraali on heikko? Jos jätettäisiin syyllistävä äänensävy pois ja pohdittaisiin niitä oikeita syitä miksi näin on. Maailma on muuttunut eskoseni. Ei mulla muuta. Hax pax max deus adimax. AAH | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)