daredevil 09.10.2011 00:01:24 | |
---|
No Stairway, denied!!! |
musamuki 09.10.2011 18:27:05 | |
---|
Mielestäni maailman huonoimpien musiikkiesitysten sarjaa johtaa Paavo Heinisen Veitsi -ooppera v:lta 1999. Kantaesitys saman vuoden kesänä Savonlinnan oopperajuhlilla. Onneksi se hävettiin tietämättömiin, vaikka se produktiona maksoi silloisen rahan mukaan 1,5 miljoonaa markkaa järjestäjille. Ja nyt joitakin pääpiirteitä: melodian kehittely surkeata, suorastaan tahmeata, orkesterointi sitä perusoopperapuuroa, ei mukana mitään omaa oivallusta. Kaikki dramaattisuus puuttui, musiikilliselta anniltaan yhtä tasokas kuin talonmies Pikkaraisen Yö -esitys (laulu ja kitarasäestys) Hervotonta remmiä. Tässä tärkeimmät näkökohdat. |
velipesonen 09.10.2011 18:50:02 | |
---|
musamuki: Mielestäni maailman huonoimpien musiikkiesitysten sarjaa johtaa Paavo Heinisen Veitsi -ooppera v:lta 1999. Kantaesitys saman vuoden kesänä Savonlinnan oopperajuhlilla. Onneksi se hävettiin tietämättömiin, vaikka se produktiona maksoi silloisen rahan mukaan 1,5 miljoonaa markkaa järjestäjille. Ja nyt joitakin pääpiirteitä: melodian kehittely surkeata, suorastaan tahmeata, orkesterointi sitä perusoopperapuuroa, ei mukana mitään omaa oivallusta. Kaikki dramaattisuus puuttui, musiikilliselta anniltaan yhtä tasokas kuin talonmies Pikkaraisen Yö -esitys (laulu ja kitarasäestys) Hervotonta remmiä. Tässä tärkeimmät näkökohdat. Erinomaista, jää on vihdoin puhkaistu. On tarpeellista osoittaa kotimaisen nykymusiikin perusteellinen kehnous ja mikäpä olisikaan sopivampi tapa kuin ammuskelu Paavo Heinisen suuntaan. Sitä paitsi mielipiteesi on asiallisesti ottaen täysin oikea. Tuntikausia kestävä kiduttavan kamala ooppera varmaan joltain huonousmomentilta tarkasteltuna voisi olla näissä karkeloissa menestyksekkäämpi kuin muutamassa minuutissa ohi kuluva Sunrise Avenuen kappale? "Only rock and roll was real, everything else was unreal" - John Lennon |
tender.insanity 10.10.2011 11:55:47 | |
---|
Nämä saatanan tanssiklubirenkutukset. Nimiä en tiedä, mutta toinen missä lauletaan "oi, oi, oi" ja toinen, missä lauletaan "ai, ai, ai". Ja vahvasti autotunetettua paskaa. EDIT: oi oi oi onkin Lucenzon 'Danza Kuduro' |
Barfunkel 10.10.2011 13:01:33 | |
---|
Varmaan useasti aiemminkin mainittu, mutta Attack Attack!:n Stick Stickly ansaitsee kyllä 0 pistettä mun kirjoissa. Kauhea sekoitus metallia, autotuneamispoppia ja trancea. En tiedä onko huumoriksi tarkoitettukin alunperin, mutta ei tuota läppänäkään oikein kestä. http://www.youtube.com/watch?v=ggGEWw_ocUQ |
Lennu 10.10.2011 14:46:20 | |
---|
Musiikkinäytteessä tällä kertaa vakavahenkinen polkka. |
JCM 10.10.2011 15:15:17 | |
---|
|
StJerky 10.10.2011 16:59:08 | |
---|
velipesonen: Mitä Rushin Limelight tekee tässä ketjussa, eihän se ole kaikkein huonoin! Kyllä Rushilta paljon huonompiakin löytyy. Sanoisin että ihan kelpo kappale sinne koko ritirampsun lopputahteihin asti, missä turvaudutaan kliseeseen eikä kappaleeseen sisälly oikein minkäänlaista huipennusta, mikä tietenkin antaa Lifesonille tekosyyn vinguttaa sydämensä kyllyydestä. On huonompiakin, asiaan. Tännehän listataan vain sellaisia piisejä, jotka on jonkun mielestä maailman parhaita. Eli piisejä jotka on jonkun mielestä suosioonsa nähden huonoja. On kai olemassa oikeasti kaikkien mielestä huonojakin piisejä? |
KTR 10.10.2011 17:50:21 | |
---|
Maailman huonoin biisi on semmonen, joka ei onnistu miellyttämään kohdeyleisöään. Ainahan biisillä on jotain meriittejä, jos joku siitä pitää. Kyllähän sitä voi analyyttisesti tutkiskella jonkun biisin huonoutta ja sanoa että "väärin sävelletty", mutta kyllähän nyt varsinkin tuon populäärimusiikin parissa siihen kuuntelukokemukseen vaikuttaa paljon kaikki ulkomusiikillisetkin asiat ja mielleyhtymät. Maailman huonoimmalla biisillä ei pitäs olla myöskään mitään ei-musikaalisiakaan avuja, joista joku mahdollisesti sais elämyksiä. Tai nii, et niiku meinasin et näin kun ite aattelen, nii ei mikään kauhean tunnettu biisi voi olla huonoin. Jostain Mikseri.netistä vois löytää, mutku se on kuitenkin jonkun teidän biisi nii ei se sit voi olla just se maailman huonoin. |
velipesonen 10.10.2011 17:53:57 | |
---|
KTR: Maailman huonoin biisi on semmonen, joka ei onnistu miellyttämään kohdeyleisöään. Ainahan biisillä on jotain meriittejä, jos joku siitä pitää. Kyllähän sitä voi analyyttisesti tutkiskella jonkun biisin huonoutta ja sanoa että "väärin sävelletty", mutta kyllähän nyt varsinkin tuon populäärimusiikin parissa siihen kuuntelukokemukseen vaikuttaa paljon kaikki ulkomusiikillisetkin asiat ja mielleyhtymät. Maailman huonoimmalla biisillä ei pitäs olla myöskään mitään ei-musikaalisiakaan avuja, joista joku mahdollisesti sais elämyksiä. Tai nii, et niiku meinasin et näin kun ite aattelen, nii ei mikään kauhean tunnettu biisi voi olla huonoin. Jostain Mikseri.netistä vois löytää, mutku se on kuitenkin jonkun teidän biisi nii ei se sit voi olla just se maailman huonoin. Itse en ole samaa mieltä enkä kannata reseptioestetiikkaa mutta jos tällä keinoin on löydettävissä todella maailman huonoin musiikkikappale niin meriittihän sekin on, reseptioestetiikalle. Jos kävisi niin että juuri minä olisin säveltänyt maailman huonoimman musiikkikappaleen niin siinä olisi minulle todellinen ansaitsemismahdollisuus. "Only rock and roll was real, everything else was unreal" - John Lennon |
velipesonen 10.10.2011 17:55:49 | |
---|
Lennu: Varmaan huumoriosastoa, mutta sanoitukselliset helmet, muun muassa torremoolinossa ansaitsee kyllä ketjuplussia http://www.youtube.com/watch?v=gWsQ4FNagac&feature=share Kyllä joo mutta aivan liian hyvä biisi. Sanoituskin liian hyvä. Olkoonkin että omana aikanaan kuullosti todella huonolta mutta se oli silloin. "Only rock and roll was real, everything else was unreal" - John Lennon |
jazzmies 10.10.2011 18:41:46 | |
---|
velipesonen: Itse en ole samaa mieltä enkä kannata reseptioestetiikkaa mutta jos tällä keinoin on löydettävissä todella maailman huonoin musiikkikappale niin meriittihän sekin on, reseptioestetiikalle. Jos kävisi niin että juuri minä olisin säveltänyt maailman huonoimman musiikkikappaleen niin siinä olisi minulle todellinen ansaitsemismahdollisuus. Joo. Huonous ei liity kohdeyleisön reaktioihin, vaan onnettomaan sävellykseen itsessään. Vokaalimusiikissa siihen liittyy vielä sanoitus, joka voi olla surkea, tai sitten sävelmän ja sanoituksen liitto voi ontua pahemman kerran. Helpoiten surkean kappaleen tunnistaa siitä, että melodian käsittävässä kappaleessa on huono melodia, särökitaroita käsittävä instrumentaatio esittää huonoja ja huonosti soivia riffejä, rytmiikka on kömpelöä, moniäänisessä tekeleessä basso- harmonia- ja liidilinja etenevät jatkuvasti samansuuntaisesti... Eli kyllä musiikki itsessään on se pökäle eikä myyntiluvut. Ei se absoluuttinen totuus ole, mutta lähes järjestelmällisesti olen oikeassa asian kuin asian todellisesta jamasta. - jazzmies 2011 - |
Lennu 12.10.2011 15:50:23 | |
---|
Oon tässä paikallisessa ravintolassa syömässä ja ruokarauhaani häiritsi onnettoman sävelkuljetuksen helmi, jossa laulettiin rakkausrunoista. Herätti huonoudellaan tämän ketjun takia mielenkiinnon, joten syötyäni tsekkasin googlesta, että se on Olavi Uusivirran joku ilmeisesti ja toivottavasti levyntäytebiisi. Vittu SE on HUONO. Tuskin tarvii perustella, kuunnelkaa ite. Bullshit-bingotkaa samalla oksettavimmat poppikliseet. Musiikkinäytteessä tällä kertaa vakavahenkinen polkka. |
nirzin 12.10.2011 17:17:01 | |
---|
Lennu: Oon tässä paikallisessa ravintolassa syömässä ja ruokarauhaani häiritsi onnettoman sävelkuljetuksen helmi, jossa laulettiin rakkausrunoista. Herätti huonoudellaan tämän ketjun takia mielenkiinnon, joten syötyäni tsekkasin googlesta, että se on Olavi Uusivirran joku ilmeisesti ja toivottavasti levyntäytebiisi. Vittu SE on HUONO. Tuskin tarvii perustella, kuunnelkaa ite. Bullshit-bingotkaa samalla oksettavimmat poppikliseet. Tarkistin. Ei ollut maailman huonoin musiikikappale, vaan oli ihan kivaa Olavi Uusivirta -poppia. Olisikin ollut aikamoinen sattuma, jos maailman kenties muutaman kymmenen miljoonan musiikkikappaleen joukosta juuri se huonoin olisi satuttu soittamaan juuri siinä samassa paikallisessa ravintolassa juuri silloin kun satuit olemaan siellä syömässä. |
nirzin: Tarkistin. Ei ollut maailman huonoin musiikikappale, vaan oli ihan kivaa Olavi Uusivirta -poppia. Olisikin ollut aikamoinen sattuma, jos maailman kenties muutaman kymmenen miljoonan musiikkikappaleen joukosta juuri se huonoin olisi satuttu soittamaan juuri siinä samassa paikallisessa ravintolassa juuri silloin kun satuit olemaan siellä syömässä. Voittaahan ihmiset lottossakin. Musiikkinäytteessä tällä kertaa vakavahenkinen polkka. |
Jormaz 12.10.2011 18:15:20 | |
---|
nirzin: ihan kivaa Täähän on synonyymi paskalle. Kuvaa hyvin Olavi Uusivirran musiikkia. No tiedäthän.. Tarkoitettu.. tiedäthän.. |
haunted 13.10.2011 15:09:21 (muokattu 13.10.2011 15:11:12) | |
---|
Jormaz: Täähän on synonyymi paskalle. Kuvaa hyvin Olavi Uusivirran musiikkia. Aika hyvin sanottu sieltä perältä. edit. Uusivirran olin vallan unohtanut! On kylä aika kaameeta settiä tällä artistilla kans suurin osa (kaikki?) tuotannosta. "Anteeks mulla on pakkoliikkeitä" -Natolasse |
carnation 13.10.2011 16:48:21 | |
---|
haunted: Aika hyvin sanottu sieltä perältä. edit. Uusivirran olin vallan unohtanut! On kylä aika kaameeta settiä tällä artistilla kans suurin osa (kaikki?) tuotannosta. Minä olen hullu ja Preeria ovat aika helvetin hyviä levyjä. "Silpomisia, saatanismia, fundamentalismia, moninaista kanibalismia, mielisaiden heiteelle jättöä. Sekoavaa höyrypäistä kapitalismin mätänevää loppua." |
Epämuusikko 13.10.2011 17:24:21 | |
---|
Olavi Uusivirta on paikoitellen aika jees. "Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1 |
maelstorm 13.10.2011 17:29:46 | |
---|
Jormaz: Täähän on synonyymi paskalle. Kuvaa hyvin Olavi Uusivirran musiikkia. Olavi Uusivirta oli kai vastuussa siitä, että pop-musiikkina ihmisiä laulatettiin seuraavalla kieroudella:"On niin helppoo olla onnellinen / Ja tyytyy siihen mitä on." Olkoonkin musiikkinsa ja mies itse minulle todella vastenmielinen summittaisena ja keskimääräisenä muistijälkenä niin annan kyllä arvon tuolla ylläolevalle sanan pätkälle tai oikeastaan koko biisin idean ytimelle, tarpeeksi sairas ja kieroutunut se on. Sovitus tuntuu vielä pukevan koko kauheuden helposti nielaistavaksi siten, että ajatukseen saattaa helppouskoinen peräti uskoa pienen hetken verran. Vähänkuin joukkomurhaajan päälle puetaan hieno ja kallis puku oikeudenkäyntiä varten. |