Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Livetoiminta »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Crest Eq
1
rintapek
11.10.2011 15:06:08
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Halpa kuin saippua, joten kysymys kuuluu että tekeekö tuolla mitään?
www.thomann.de/fi/crest_audio_cpq_2131.htm
 
Olen tässä kaipaillut masterequa ja lisäksi mahdollisuutta ajaa subeja erikseen auxista. Yläkaapeille budjettiin menisi LA Audion 231, mikä lie edukkaimmasta päästä oleva laite sweepattavalla lowcutilla.
 
Mutta jos meinaan ajaa subit auxista, niin oma korjain olis poikaa. Tos crestissä olis lowcutti 40Hz mikä olis stressiklubin pikkusubeja ajatellen ihan hyvä olla olemassa, hicuttia ei välttämättä tartte, koska subeissa on oma jakari.
 
3 in kaiutinprossua olen vastaavasti miettinyt, mutta se ei oikein ideana stressiklubissa toimi. Vehkeiden tarttee olla semmoiset, että bändikaverit pystyvät niitä käyttämään ilman meikäläistä, eikä ainutkaan prossu täytä tuota kriteeriä.
 
Yritin googlata tuota Crestin equa, mutta eipä juuri tuloksena ollut muuta kuin teekaupan linkit? CrestAudion kotisivuiltakaan en tuotetta onnistunut löytämään? Ihmetyttää.
 
One kind of music only - the good kind
NeliX4
11.10.2011 15:23:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Varmaan ihan ok peli. Pistä tilaukseen, niin me muutkin saamme tietää. Merkkinähän Crest tekee hyväsoundista, mutta ei kovin eleganttia suunnittelua olevaa kamaa.
 
Tumppi38
11.10.2011 15:36:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

rintapek: Halpa kuin saippua, joten kysymys kuuluu että tekeekö tuolla mitään?
 
Yritin googlata tuota Crestin equa, mutta eipä juuri tuloksena ollut muuta kuin teekaupan linkit? CrestAudion kotisivuiltakaan en tuotetta onnistunut löytämään? Ihmetyttää.

 
Audicoltatahan tuota saa myös suomesta, kuvittelisin, jossei välttämättä halua saksasta ostaa . . .
 
- my 25 c -
 
Time you enjoy wasting, was not wasted !
aimotuska
11.10.2011 22:05:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

rintapek: Yläkaapeille budjettiin menisi LA Audion 231, mikä lie edukkaimmasta päästä oleva laite sweepattavalla lowcutilla.
 
Mä pistin ton Laan keväällä masteriin, eikä oo tarttenu katua tippaakaan. Ero edelliseen DBX 1231:een oli ihan käsittämätön. Ekaksi tuntui, ettei vehkeeseen uskalla edes koskea, kun niistä liu'uista oikeesti jopa tapahtuu jotain, eikä ne olekaan enää vaan miksaajalle tarkoitettuja stressileluja.
 
Tätähän nyt ei tietenkään kysytty, mutta kun otit puheeksi.. :)
 
Ite oot ruma.
hannuuki
11.10.2011 23:13:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Crest Audion "omistama" Crest Performance on ollut ainakin joskus DJ- yms. tilpehööriä valmistanut osa yhtiötä, jonka tuotteita ei taida juuri koskaan näkyneen Audioon sivuilla eikä messuosastoilla, vaan yleensä jossain musiikki- tai DJ-kauppiaiden katalogeissa.
Eipä näytä nettisivutkaan (www.crest-performance.com) olevan tulilla.
Tuo EQ nyt näyttäisi olevan kuitenkin uusi, ainakin T-kaupan sivuilla.
 
Mutta katsos tuota. Saattaa jäljet johtaa sylttytehtaalle.
http://www.peavey.com/products/proa … fm/item/103702/QF131%26trade%3B.cfm
 
Peavey kuuluu samaan konserniin.
 
rintapek
12.10.2011 00:58:06
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hjunnila: Mä pistin ton Laan keväällä masteriin, eikä oo tarttenu katua tippaakaan. ..Tätähän nyt ei tietenkään kysytty, mutta kun otit puheeksi.. :)
 
Juu nou hätä. Mut kiva kuulla käyttäjäkokemuksia tuostakin. "Joku" mastereku täs on hakusessa joka tapauksessa ja jos en muuta keksi, niin tuo LA on se "joku".
 
Mut toi cresti pölähti silmille ihan puun takaa ja se on mulle ihan outo lintu. Jos ny sit onkin crestin tuotemerkillä myytävä piivii, ni sit on. Meikäläisen nuoruusvuosina piiviit oli ihan käyttökelpoista tavaraa, ainakin useimmiten.
 
Hinnan puolesta ton vois ostaa vaik sokkona, ei olis ensimmäinen persiilleen menny satanen meikäläisen elämässä. Mut jos vehkeen pulttaa pändikamoihin kiinni ja sen rajallisen aikansa testaa ja sit toteaa et vehkeestä on enemmän haittaa ko hyötyä, ni se aikaansaa satasta suuremman vitutuksen.
 
Ihan siks kysyin ton crestin perään, et mahtaisko löytyä kokemuksia? Google ko ei asiassa hirveesti auta.
 
One kind of music only - the good kind
Pauli Lappalainen
12.10.2011 09:22:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

rintapek: Ihan siks kysyin ton crestin perään, et mahtaisko löytyä kokemuksia? Google ko ei asiassa hirveesti auta.
 
Kokemuksia voi olla hankala saada kun noita roippeita ei ole suuremmin täällä myyty. Crestin kauppa on ollut pääasiallisesti vahvistin ja mikseri osastoa.
 
Kuitenkin eikö tuossa olisi parempi joku järjestelmäprosessori kunnon jakareineen ja muine säätöineen. Jos setti on aina sama ja kytkennät kunnolla suunniteltu, niin vähemmän käyttövirheitä noin on mahdollsita tehdä?
Vai hukkasinko pisteen, joka ei olisi varmasti sekään ensimmäinen kerta.
 
dewil
12.10.2011 11:33:46 (muokattu 12.10.2011 12:27:46)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

rintapek: Hinnan puolesta ton vois ostaa vaik sokkona, ei olis ensimmäinen persiilleen menny satanen meikäläisen elämässä.
 
Huomaathan, että toi on monovehjes, eli tarvinnet noita 2.
 
Dont Clone The Beat. Own The Beat.
rintapek
12.10.2011 14:46:20
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

dewil: Huomaathan, että toi on monovehjes, eli tarvinnet noita 2.
 
Ei, kyl mä ajattelin laittaa subit monona yhdestä auxista.
 
One kind of music only - the good kind
rintapek
12.10.2011 15:07:01
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pauli Lappalainen: Kuitenkin eikö tuossa olisi parempi joku järjestelmäprosessori kunnon jakareineen ja muine säätöineen. ..
 
Olen mä 3-in prossua miettinyt, mut...
Ei stressiklubin leluston hintaluokan kamoihin kannata laittaa mitään hirviän kallista. Ei se lelusto sillä paremmaksi muutu. Ja vastaavasti enemmän tos ois käyttöä asialliselle masterequlle, kuin budjettiprossulle. Toi LA-321 olis vielä budjetin rajoissa.
 
Toisekseen, tunnen kundit liiankin hyvin. Digimikseristä luovuttiin just sen takia, et siihen ei uskaltanu koskea kukaan muu kuin minä. Analogipelissä tilanne on vähän parempi. Helpottaa meikäläisen hommaa hemmetisti, jos joku muukin pystyy tekemään vehkeillä edes vähän.
 
Toi aux- subuttelu on sit vaan ihan tahtomaani ekstraa, koska milloin sitä aikanaan tuli tehtyä, niin mielestäni se selkeytti saundia meikäläisen korvaa miellyttävämmäksi. Subeille korjaimeksi mä tota Crestiä mietiskelen, koska se ny ei hinnaltaan nosta budjettia pilviin.
 
One kind of music only - the good kind
Pauli Lappalainen
12.10.2011 15:13:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos ajatellaan, että low cut on 40Hz ja suppasen jakotaajuus jossain 80-120Hz, niin tuosta graafisesta ei montaakaan säätöaluetta tuolle kaistalle jää, joten siinämielessä hukkaan heitettyjä liukupotikoita iso läjä.
 
rintapek
12.10.2011 15:19:11
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pauli Lappalainen: Jos ajatellaan, että low cut on 40Hz ja suppasen jakotaajuus jossain 80-120Hz, niin tuosta graafisesta ei montaakaan säätöaluetta tuolle kaistalle jää, joten siinämielessä hukkaan heitettyjä liukupotikoita iso läjä.
 
Tottapa töriset. Mut ei se subi muutenkaan toista kuin 40-200 ja just tohon alueeseen tarttis päästä käsiksi. Ei aina, mut monasti, sanoisin.
 
One kind of music only - the good kind
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «