Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Puhaltimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Hankinnassa ammattitason huilu
1
BlueDaylight
30.07.2011 15:00:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen siis hankkimassa kokohopeista huilua, mitä luultavammin h-jalalla. Kuulisin hyvin mielelläni kokemuksia mistä tahansa eri huilumerkeistä, niiden toimivuudesta, soitettavuudesta ja kaikesta siihen liittyvästä, sillä läheisteni avut uuden huilun hankkimiseen ovat liittyneet lähinnä Muramatsu -merkkiin. Miten esim. täysin omanlaisekseen mainostettu Miyazawan Brögger -koneisto eroaisi siitä tavanomaisesta ja mitäs hienoa siinä platinoidussa pinnassa on? Sankyon huilut ovat mielestäni todella kauniita, mutta niistä tuttavallani oli vain kertoa että "ne ovat kuulemma ihan hyviä myös".
 
Loppujen lopuksi ei vaan auta kuin pyytää huiluja kokeiluun kotiin asti sen sopivimman löytämiseksi, mutta kun en ihan umpi mähkään aio lähteä tilailemaan.
 
I`m old enough to go from my home from every door
koskaan_ikinä
08.10.2011 23:06:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minulla on uusi Muramatsu. Tähän mennessä on ollut tosi hyvä, ainakin verrattuna edelliseen oppilashuiluuni. Itse olen kuullut Miyazawasta negatiivisia juttuja, mutta en tiedä täysin niiden todenperäisyyttä. Kannattaa vaan reilusti ottaa kokeiluun niitä huiluja, sillähän se selviää, mikä on paras.
 
Koskaan ei voi tietää mitä eteen tulee.
MrGroov
09.10.2011 13:50:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Muramatsu, Sankyo, Mateki ja Miyazawa ovat kaikki hyviä merkkejä. Muramatsu varmasti kaikkein suosituin nykyisin mutta muutkin myynevät hyvin. Matekin suurin menestys on ollut 80-90-luvulla jonka jälkeen suosio on hiipunut. Miyazawan heikkoudet asettuvat samalle ajanjaksolle ja johtuvat erilaisesta skaalasta. Nykyisin Miyazawa on kuitenkin täysin yhdenvertainen muiden huilujen kanssa skaalaltaan.
Sankyo on ollut aina hyvä, mutta jäänyt Muramatsun jalkoihin. mm Sankyon 5k kultahuilu oli (niin kauan kuin sitä valmistettiin) erittäin pidetty soitin.
Kaikissa muissa huiluissa on ns. tavallinen koneisto paitsi Miyazawassa. Sen Brögger -mekanismi on oikein toimiessaan kevyempi, tarkempi ja äänettömämpi kuin muiden. Kuitenkin tuo koneisto on hieman herkempi myös vioille kuin muut.
 
Muramatsu ja Miyazawa lienevät kaksi suosituinta tällä hetkellä. Kannattaa kuitenkin itse kokeilla ja tehdä päätökset itse. Kauppias mielellään tekee päätöksen puolestasi :)
 
Oman kokemukseni mukaan kannattaa kiinnittää huomiota myös soittimen jatkohoitoon. Meidän huilistien vaivana kun on tuo äärimmäisen herkkä soitin, jonka huoltaminenkin vaatii erikoisosaamista. Onneksi Helsingistäkin löytyy yksi korjaaja joka on huilujen ammattilainen.
 
ope16
12.10.2011 01:15:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yritäpä saada käsiisi Yamahan käsintehty kokohopeahuilu-itse olen soittanut sellaisella kohta 20v eikä ole tarvinnut vaihtaa, remontoidakin vain kohtuudella.
 
BlueDaylight
15.10.2011 23:54:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuossa pari viikkoa sitten pääsi käymään niin, että Woodwindsiltä lähti mukaani Matekin Wantanabe, h-jalalla, ja se oli kyllä ehdottomasti paras kaikista esillä olleista huiluista. Ostopäätös oli helppo ja tein sen melko nopeasti. Soittaessa vahva resonointi oman kehoni kanssa oli mahtava tunne ja Mateki huiluni peittosi Muramatsun hieman syvemmällä äänellään ja moitteettomammalla koneistolla. Huilua kokeillut huippuhuilisti kertoi siis tämän, itse en näin herkistä hienouksista vielä ymmärrä. :) Vaihtoehtoina esillä oli myös c -jalkainen Muramatsu ja Sankyo. Sankyosta pidin kaikista vähiten, koska äänestä ei löytynyt paljonkaan syvyyttä.
 
I`m old enough to go from my home from every door
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «