Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Livetoiminta »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: splitteri
1 2
t-ee-mu
08.10.2011 13:55:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Elikkäs hakusessa olisi sellainen splitteri keikka käyttöön jossa olisi 1 sisään kaksi ulos ja kokonaisuudessaan kanavia sisään pitäisi olla 8 minimissään, 16 sisään olisi optimaallinen joten tarviikohan sen nyt olla aktiivinen.
 
Jos tietoa niin kertokaa! Voinkohan tehdä itse sellaisen passiivina. Kun kanavissa ei tarvitse olla ristikytkentä mahdolisuutta muihin kanaviin, vain 1 sisään 2 ulos meininki. Kyseessä olisi FOH ja monnari tiskin väliin.
 
Katti
08.10.2011 15:16:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

t-ee-mu: Elikkäs hakusessa olisi sellainen splitteri keikka käyttöön jossa olisi 1 sisään kaksi ulos ja kokonaisuudessaan kanavia sisään pitäisi olla 8 minimissään, 16 sisään olisi optimaallinen joten tarviikohan sen nyt olla aktiivinen.
 
Jos tietoa niin kertokaa! Voinkohan tehdä itse sellaisen passiivina. Kun kanavissa ei tarvitse olla ristikytkentä mahdolisuutta muihin kanaviin, vain 1 sisään 2 ulos meininki. Kyseessä olisi FOH ja monnari tiskin väliin.

 
Voi toki tehdä itsekin, riippuen hieman ymmärryksen määrästä ja taidosta. Jotkut itse tehdyt passiiviset on rakennettu siten, että toisesta haarasta on pin 1 irrotettu, jolloin phantomia ei voi ajaa kuin toisesta haarasta (poistaa mahdollisuuden ajaa phantomia vahingossa molemmista pöydistä).
 
Jos kyseessä on "kiinteä" tarve (eli siis aina samat pöydät outputeissa) tuollainen passiivinen, jopa itse tehty toimii varmasti ihan hyvin. Jos taas sitten jompaan kumpaan päähän tulee useampia lankkuja kiinni samanaikaisesti, suosittelen aktiivista...
 
Valmistajia on monia, aktiivisista voisin suositella omakohtaisesti Klarkin square one sarjaa, joka on 8 kanavainen 1 in 3 out tyyppinen aktiivisplitti, räkkiasenteinen ja kohtuuhintainen. Toki varmaan muitakin (ja vielä kohtuuhintaisempia) on, mutta tosta tiedän et se ainakin toimii...
 
Sitten passiivisiahan on vaikka kellä... CAE (näihin en ehkä itse sotkeutuisi), Work jne... Tyypillisimmillään nää on 1 in 2 out tyyppisiä ja ainakin toi yks Workin vehjes (en muista tyyppiä just ny) jolla oon itse puuhastellu syö 12 kanavaa sisään / rackunit eikä sen kanssa oo mitään ongelmia ollut...
 
Toivottavasti oli apua.
 
pitk
09.10.2011 11:34:35
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Katti: Voi toki tehdä itsekin, riippuen hieman ymmärryksen määrästä ja taidosta. Jotkut itse tehdyt passiiviset on rakennettu siten, että toisesta haarasta on pin 1 irrotettu, jolloin phantomia ei voi ajaa kuin toisesta haarasta (poistaa mahdollisuuden ajaa phantomia vahingossa molemmista pöydistä).
 
Skip this. Aiheuttaa jossain kohdassa takuuvarmasti harmaita hiuksia. Kaikki kiinni kiinni ja pots lojo.
 
Ryhdy roudariksi, näet maailmaa, sanoivat!
Kalkutan Konepaja
Katti
09.10.2011 16:07:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pitk: Skip this. Aiheuttaa jossain kohdassa takuuvarmasti harmaita hiuksia. Kaikki kiinni kiinni ja pots lojo.
 
Aiheuttaa jos aiheuttaa, ja riippuu siitä miten sen tekee (siis onko kyseessä "kiinteä" ratkaisu, vai onko ajatus että joku muukin koskisi tuohon splittiin)... Jossain vanhemmissa monitoripöydissä, joissa oli fyysinen splitti, oli tuollainen ihan vakiona toteutettu ja silloin kaikki mustikset ajettiin siis monitorilaudasta, muuten ei pystyny...
 
Itse olen sitä mieltä, että kaikki kiinni, mutta silloin vaan pitää sit kanssa olla tutkalla molemmissa päissä, ettei pääse tapahtumaan sitä että ajetaan molemmista päistä mustista samaan kanavaan.
 
Olen tavannut vuokrakamoja, joissa on toi pin 1 irrotettu ja ei niistä mitään ongelmia ole ollut, kunhan se vain on kunnolla merkitty että kummasta viuhkasta toi 1:nen on irti... ...toisaalta, mun mielestä ainoa oikea tapa tehdä splitti, jollei kyseessä ole "kiinteä" setti on aktiivinen... Aktiiviset (ainakin noi minkä kanssa itse olen pelannut, Klarkit ja BSS:t) kun katkoo sen mustiksen pois, koska niissähän on ajatus nimenomaan ajaa mustis siitä splitistä...
 
...toisaalta voip olla etten mä mitään näistä ymmärrä... :)
 
arig
09.10.2011 16:30:33 (muokattu 09.10.2011 16:35:15)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Katti:Itse olen sitä mieltä, että kaikki kiinni, mutta silloin vaan pitää sit kanssa olla tutkalla molemmissa päissä, ettei pääse tapahtumaan sitä että ajetaan molemmista päistä mustista samaan kanavaan.
 
Ja mitäs siitä nyt vois seurata, että molemmat päät syöttää phantomin? Ei mitään! Korkeintaan tilanne kohenee, kun on kaksi virtalähdettä rinnan syöttämässä mikille leipää.
 
EDIT: Ja virrat on kuitenkin niin pieniä, että vaikka potentiaalieroa olisikin muutamia voltteja... ei mitään dramaattista tapahdu.
 
-Turn Me Up!
pitk
09.10.2011 20:41:03
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

arig: Ja mitäs siitä nyt vois seurata, että molemmat päät syöttää phantomin? Ei mitään! Korkeintaan tilanne kohenee, kun on kaksi virtalähdettä rinnan syöttämässä mikille leipää.
 
EDIT: Ja virrat on kuitenkin niin pieniä, että vaikka potentiaalieroa olisikin muutamia voltteja... ei mitään dramaattista tapahdu.

 
Aiheuttaa ritinää ja rutinaa.
 
Ryhdy roudariksi, näet maailmaa, sanoivat!
Kalkutan Konepaja
arig
09.10.2011 22:12:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pitk: Aiheuttaa ritinää ja rutinaa.
 
Tuo on kyllä osoitus jostain muusta ongelmasta systeemissä.
 
-Turn Me Up!
NeliX4
09.10.2011 22:17:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ja! Franz Thomann! Ach!
http://www.thomann.de/fi/the_tracks_eight.htm
 
hannuuki
09.10.2011 23:06:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

NeliX4: Ja! Franz Thomann! Ach!
http://www.thomann.de/fi/the_tracks_eight.htm

 
Just. Mahtaa saada laadukkaan muuntaja-splitin tuolla hinnalla.
 
Mr General
10.10.2011 08:58:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hannuuki: Just. Mahtaa saada laadukkaan muuntaja-splitin tuolla hinnalla.
 
En muista oliko kyseessä tuo laitos, mutta jossain t-kaupan splitterissä oli vakiona vaiheenkääntö toiseen lähtöön. Tuli joskus vähän hämmentäviä ongelmia ja sitten mittasin ja avasin laitoksen ja olihan siinä ihmettelemistä. Näytti siltä ettei piirilevylle vaan oltu viitsitty asentaa hyppylankoja ja kone oli ollut helpompi (halvempi) rakentaa noin! Eihän se loppukäyttäjä huomaa!
 
arig
10.10.2011 10:09:27 (muokattu 10.10.2011 10:53:29)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hannuuki: Just. Mahtaa saada laadukkaan muuntaja-splitin tuolla hinnalla.
 
Ainakin yhdessä avatussa tuommottisessa oli Haufen muuntajat. Ovat ihan laatukamaa. Tiiä sitten, jos ovat etsineet kustannustehokkaamman vaihtoehdon. Noissa kun välttämättä ei kahta samanlaista sarjaa ole tehty.
 
-Turn Me Up!
Sami_T
10.10.2011 17:51:28
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No jotenkin vois luulla että jos tossa olis jotkut muuntajat niin siitä olis tuoteselosteessa edes joku maininta.
 
Oma henk. koht. veikkaukseni (etenkin ton hintalapun huomioiden) on että toi on ihan vaan "kova" splitti ilman mitään muuntajia.
 
"Jos punaiset valot ei edes vilku niin laite ei tee kunnolla töitä." - www.showtekniikka.fi - samitorvinen.blogspot.com
Einherjar
10.10.2011 18:38:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sami_T: ...Oma henk. koht. veikkaukseni (etenkin ton hintalapun huomioiden) on että toi on ihan vaan "kova" splitti ilman mitään muuntajia.
 
Enemmän tuosta sai häiriöääniä aikaan, kun 1:1 Y-pihoista, että jotakin siellä sisällä varmaan on vikoja keräämässä :)
 
Ihan on susipelejä nuo. Eräskin studion omistaja kuulemma aikoi käydä henkilökohtaisesti palauttamassa läjän näitä suoraan T-kaupan toimipisteeseen, ettei niistä joudu vahingossakaan kukaan muu enää kärsimään.
Itse en myöskään näitä enää kelpuuta keikoille. Pari kokeilua sai riittää.
 
"Sanovat että osaisin miksata, mutta kyllä se viina mahtaa olla minun juttu" -Tuntematon miksaaja
Sami_T
10.10.2011 20:20:43
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Einherjar:Eräskin studion omistaja kuulemma aikoi käydä henkilökohtaisesti palauttamassa läjän näitä suoraan T-kaupan toimipisteeseen, ettei niistä joudu vahingossakaan kukaan muu enää kärsimään
 
No en mä kyllä tätäkään ymmärrä. Sen mä ymmärrän että joku aloitteleva äänentoistofirma Keijjjjon Kaijjjutin Ky Ypäjältä ostaa ensimmäiseksi splitterikseen tollasen mutta että studioon...
 
No joo. Mutta kuitenkin. Jos tarvii splitata harvakseltaan pieni määrä kanavia niin y-piuha toimii oikein hyvin.
 
http://www.thomann.de/fi/cordial_cfy_03_fmm.htm
 
"Jos punaiset valot ei edes vilku niin laite ei tee kunnolla töitä." - www.showtekniikka.fi - samitorvinen.blogspot.com
Katti
10.10.2011 20:39:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

arig: Ja mitäs siitä nyt vois seurata, että molemmat päät syöttää phantomin? Ei mitään! Korkeintaan tilanne kohenee, kun on kaksi virtalähdettä rinnan syöttämässä mikille leipää.
 
EDIT: Ja virrat on kuitenkin niin pieniä, että vaikka potentiaalieroa olisikin muutamia voltteja... ei mitään dramaattista tapahdu.

 
Niin ja näin...
 
Et ilmeisesti ole ollut vanhan liiton analogivehkeiden kanssa tekemisissä? Pahimmillaan noissa vanhemmissa pöydissä (ja jopa uudemmissakin analogisissa) menee inputtien impedanssit perseelleen, tulee rutinaa ja ratinaa ja särinää sekä jos oikein huono tsäkä on niin olen nähnyt jopa erään tuon takia palaneen etuasteenkin (kyseessä oli vanha pöytä, ja huonossa kunnossa ollut johto, mut kuitenkin)...
 
arig:pitk: Aiheuttaa ritinää ja rutinaa.

Tuo on kyllä osoitus jostain muusta ongelmasta systeemissä.

 
Ongelmia voi olla muuallakin, toki, mutta tuo phantomin syöttö useammasta suunnasta aiheuttaa myös tuota ritinää ja rutinaa...
 
Edelleen, olen kuitenkin sitä mieltä että paras lopputulos tulee hankkimalla aktiivinen splitti. Erään kollegan sanoin "vähän säästöä, enemmän säätöä"
 
arig
10.10.2011 21:19:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Katti: Niin ja näin...
 
Et ilmeisesti ole ollut vanhan liiton analogivehkeiden kanssa tekemisissä?

 
Hehee... On aika vanhoilla töitä tehty 25v sitten. Aloiteltu jo 30v sitten mopoikäsenä, enkä mä noille vehjeksille vieläkään sylje... ehei.
 
On noita rutinoita saatu aikaiseksi ja poikkeuksetta juurisyy on ollu muualla kun siinä, että phantomia syötetään molemmista päistä. Kamat kun on kunnossa, kaapelit/liittimet kunnollisia ei ongelmia.
 
Siinä olet oikeassa, että aktiivisplitti kehiin on oikea reitti. Silloin noi pätkimiset liitoksissa ei aiheuta kummallisia riemuja.
 
-Turn Me Up!
rintapek
10.10.2011 23:06:14
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sami_T: No joo. Mutta kuitenkin. Jos tarvii splitata harvakseltaan pieni määrä kanavia niin y-piuha toimii oikein hyvin.
 
Mä olen ihan samaa mieltä.
 
Tommoinen 1 to 2 splitti menee ihan ongelmitta kovahaaralla, se vähä mitä mulla näistä kokemusta on. Mut kun tosa orkkiskysyjä kysyy ilmeisesti räkkiinpultattavaa splitteriä, niin mä duunaisin tommoisen itte, olettaen, et kysyjällä edes jotenkin pysyy työkalut kädessä. Oletan, et siellä on jonkun räkin takaraudoissa tilaa mihin splitti ois aikomus asentaa?
Joku tommoinen:
www.thomann.de/fi/adam_hall_872214.htm
tai vastaava räkkipaneeli, perkeleesti liittimiä, lankaa, tinaa ja kolvi.
Ei o kauheen vaikeeta, eikä tule kalliiksi jos omalle työlle ei laske hintaa.
 
Mä olen joskus jopa ostanut risoja vehkeitä pilkkahinnalla ihan niiden sisältämien liittimien + osien vuoksi.
 
One kind of music only - the good kind
Mr General
11.10.2011 00:21:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse rakennetussa kovahaarasplitissä meikäläisellä on ollu ongelmia. Tuli ihan ihmeellisiä brummeja jos tiskit ei tykännyt toisistaan. On tullu opittua että splitterissä ei kannata säästää. Joko laadukas passiivinen muuntajaerotettu tai aktiivinen splitti. Itellä on klotzin passiivinen muuntajaerotettu stagebox/splitti joka toimii kun junan vessa eikä oo ikinä ollu mitään ongelmia. Talven aikana ois tarkotus rakennella uus kaukokaapelijärjestelmä johon tulee kiinteesti noita aiemmin mainittuja klarkin square one splittereitä.
 
Katti
11.10.2011 02:05:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mr General: Itse rakennetussa kovahaarasplitissä meikäläisellä on ollu ongelmia. Tuli ihan ihmeellisiä brummeja jos tiskit ei tykännyt toisistaan. On tullu opittua että splitterissä ei kannata säästää. Joko laadukas passiivinen muuntajaerotettu tai aktiivinen splitti. Itellä on klotzin passiivinen muuntajaerotettu stagebox/splitti joka toimii kun junan vessa eikä oo ikinä ollu mitään ongelmia. Talven aikana ois tarkotus rakennella uus kaukokaapelijärjestelmä johon tulee kiinteesti noita aiemmin mainittuja klarkin square one splittereitä.
 
Itse tehden tulee just niin hyvä kun osaa, sanoo vanha sananlasku...
 
Mutta siis ei noi passiiviset splitit maltaita maksa, joten miks puuhata itse, ja ottaa riski?
 
Tota Klarkin splittiä suosittelen, jos ei oikeesti ole käyttöä sille Klarkin järeämmälle 12ch versiolle (DN1248 tahi jotain sinne päin)... ...väittäisin että melko moni taisto voitetaan helposti tolla Square Onella... Hintaero on nimittäin melkoinen...
 
Toisaalta jos laskee hintaa / kanava, niin tota klarkin "halpis sarjaa" saa silleen 100e +alv /ch melkein ostaja kuin ostaja. Jos tuntee yhtään maahantuojia niin voip olla vielä edukkaampikin...
 
Jos ei oo varaa hankkia tota Klarkkia, niin sit hankkii sellaisen oikean passiivisplitin. Tossa esim. ihan toimiva : http://www.thomann.de/fi/art_s83way_mikrofon_splitter.htm
Siin o kuitenki jo kaks muuntajaerotettuu ulostuloa ja yksi ihan kova (johon siis se pöytä joka tarjoilee phantomia pitää kytkeä).
Kuulemani perusteella ihan kelpo peli (en oo itse kyllä testannu, mut kovin suuresti luottamani lähde kertoi noin)
 
Mutta edelleen: Jos perse vaan suinkin kestää niin se aktiivinen pelastaa monesta harmista. Tolla halvalla Klarkilla pystyy jo buustaamaan kanavaa, jos lähtö on ongelmallisen heikko (OK, toki kierron saa kans sit helpommin aikaiseksi ;) ).
Tossa kalliimmassa (DN1248 tai jotn) on sitten jo padia ja sen semmoista tarjolla kanavakohtaisesti...
 
arig: Hehee... On aika vanhoilla töitä tehty 25v sitten. Aloiteltu jo 30v sitten mopoikäsenä, enkä mä noille vehjeksille vieläkään sylje... ehei.

On noita rutinoita saatu aikaiseksi ja poikkeuksetta juurisyy on ollu muualla kun siinä, että phantomia syötetään molemmista päistä. Kamat kun on kunnossa, kaapelit/liittimet kunnollisia ei ongelmia.

 
Anteeksi jos aliarvioin, ei ollut tarkoitukseni... itselläni vaan on melkosittain haikeita kokemuksia sellaisista tilanteista, joissa on phantomia päässy tyrkkäämään molemmista päistä yhtäaikaa... ...ja siis nimenomaan vanhanliiton analogeissa (ja Lysissä tuli vastaan kanssa ihan kauhea rutke ja pauke, joka sit helpotti kun huomattiin et mustis on molemmis päissä päällä, ja napattiin etupäästä pois...)
 
Mutta niinkuin mainitsin jo aiemmin, itse olen sitä mieltä että kaikki kiinni (jos passiivisella on pakko mennä), mutta mainitsin vaan myös sen että olen nähnyt myös 1 pin irti olevia, ja syy on poikkeuksetta ollut juurikin suojaus sitä vastaan että molemmista päistä voisi ajaa mustikset... ...eikä siitä sen enempää...
 
arig
11.10.2011 08:07:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Katti: Anteeksi jos aliarvioin, ei ollut tarkoitukseni... itselläni vaan on melkosittain haikeita kokemuksia sellaisista tilanteista, joissa on phantomia päässy tyrkkäämään molemmista päistä yhtäaikaa... ...ja siis nimenomaan vanhanliiton analogeissa (ja Lysissä tuli vastaan kanssa ihan kauhea rutke ja pauke, joka sit helpotti kun huomattiin et mustis on molemmis päissä päällä, ja napattiin etupäästä pois...)
 
No prob. Tuon L9 kanssa muistan kanssa samaista asiaa ihmetelleeni. Mutta tuo värkki on kyllä muutaman muunkin kerran jaksanut hämmästyttää.
 
-Turn Me Up!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «