Mertsi 02.04.2004 09:39:01 | |
---|
Rupesin tässä miettimään, että mikä olisi paras ratkasiu täyspitkäksi synaksi/stagepianoksi. Tärkeimmät ominaisuudet olisivat tuntuma sekä hyvä pianosaundi. Syna osasto tulisi trinitystä. Hintaluokka olisis about 2000e Mitenkäs Roland RD-700? Kiittää pitää! |
M.i.k.key 02.04.2004 09:48:15 | |
---|
Kannattaa kokeilla myös Roland FP-2. Se on todella mukava roudattava ja hinta/laatusuhde soundien kanssa on kohdallaan. Hinta on siellä 1350e seuduilla. RD-700 tarjoaa toki enemmän ominaisuuksia ja kunnon näytön takia soundin valinta ja muokkaus on helpompaa. Se on sitten kalliimpikin My name is Baron, M.i.k.key Baron |
Fuzzy Boner 02.04.2004 10:47:16 (muokattu 02.04.2004 10:53:11) | |
---|
Kannattaa kokeilla myös Roland FP-2. Se on todella mukava roudattava ja hinta/laatusuhde soundien kanssa on kohdallaan. Hinta on siellä 1350e seuduilla. RD-700 tarjoaa toki enemmän ominaisuuksia ja kunnon näytön takia soundin valinta ja muokkaus on helpompaa. Se on sitten kalliimpikin FP-2 on ihan jees, mut mä miellän sen enemmän hyvänä roudattavana sähköpianona(tosi hyvä pianosoundi muuten)..En niinkään emokiipparina. RD-700 on itessään jo vaiks mitä mut se on niinku syna ja nuo muut jo samassa. Miten joku enempi kontrolleri-kiippari? A-90 tms? EDIT: joo luin tarkemmin sun kirjotuksen mertsi. Joo, no toi FP-2 on kyl pianotarkotukseen tod hyvä... Hello Brothers; My name is Baron, Fuzzy Baron! |
Mikko T. 02.04.2004 11:12:47 | |
---|
Ei Yamaha S90:kään huono ole. Se on niin kiinni persetuntumasta ja mistä tykkää. Värkin pitää kolahtaa, U nou. Pieru naurattaa aina. |
Janus 02.04.2004 12:18:35 | |
---|
Mä komppaan tota S90-ehdotusta. Taitaa saada nykyisin jo melkeen 1800 eurolla? Soundithan on samat kuin perus-Motifissa +läjä vielä parempia pianosampleja. Erittäin hyvät akustiset pianot, rhodesit ja clavit, synaosastokin toimii varsinkin livetilanteessa aivan kympillä. Jos jaksat vähän ohjelmoida performanceja (splittejä jne.), niin pystyt kyllä heittämään peruskeikkaa pelkällä S90:lläkin, ilman toista "synasoundi"-kiipparia. "I've re-invented my image so many times that I'm in denial that I was originally an overweight Korean woman." -David Bowie |
ajs 02.04.2004 12:26:39 (muokattu 02.04.2004 12:28:03) | |
---|
Jos sinulla kerran on jo Trinity, niin siitähän lähtee jo vaikka minkälaisia synasoundeja. Yamaha S90 kaikkine syntikkasoundeineen voisi tosiaan olla hyvä, mutta myös Yamaha P250 -keikkapiano on rautaa, ja sen parempia pianoja ja kosketusta ei digitaalivehkeissä vielä olekaan. EDIT: Kyllä tuo Roland RD-700 on myös hyvä vehje, mutta käsittääkseni sen pianosoundit painottuvat enemmän jazz/rock/ym. -osastolle; Yamahasta lähtee myös klassisempaa, tummaa flyygelisoundia. "Käsittääkseni kuitenkin Rossinin ja populaarimusiikin ongelma on näiden "musiikin muotojen" soinnutuksen ja teknisen rakenteen yksinkertaisuudessa sekä melodisessa arkipäiväisyydessä ja persoonattomuudessa." -megatherium |
Mertsi 06.04.2004 21:13:47 | |
---|
Tänään testasin tuota P250:stä, eikä se oikeen vakuuttanut. Tatsi oli kyllä erinomainen, mutta se piano ei oikeen vakuuttanut ja ne omat kaiuttimet vois jättää pois. Laitehan painaa vielä reippaat 30kg, joten roudaaminen olisi tuollaisen kanssa aivan hirveää. Olisikos mitään laadukkaita midikontrollereita(88-kosk), jonka lisäksi hommaisi jonkun näppärän moduulin? Kiittää pitää! |
Tänään testasin tuota P250:stä, eikä se oikeen vakuuttanut. Tatsi oli kyllä erinomainen, mutta se piano ei oikeen vakuuttanut ja ne omat kaiuttimet vois jättää pois. Laitehan painaa vielä reippaat 30kg, joten roudaaminen olisi tuollaisen kanssa aivan hirveää. Itsekin olen aina ihmetellyt, mihin noita integroituja kaiuttimia tuon tason vehkeessä käytetään. Niin... Minkälaista pianosoundia oikein mahdat hakea? Jos Yamaha ei miellyttänyt, niin kannattaa kokeilla tuota jo mainitsemaani Rolandin RD700-mallia; sen soundien pitäisi ainakin erota P250:sta jonkin verran. Olisikos mitään laadukkaita midikontrollereita(88-kosk), jonka lisäksi hommaisi jonkun näppärän moduulin? Roland A-90(EX) on aivan vidun hyvä ja siinä on sisäänrakennettujakin pianosoundeja, mutta niitä ei enää valmisteta, joten pitää etsiä käytettynä. Fatareihin en menisi koskemaan tuon "laadukas"-kriteerin vuoksi. (Tosin jos hyvän pianosoundin perään olet, en tiedä yhtään modulia jossa pianot olisivat parempia kuin noissa tarkoitukseen varta vasten tehdyissä keikkapianoissa; vaikkakin Rolandin SRX-02 -korttia en ole kokeillut.) Enkä ole Rolandilla töissä, Yamaha tekee _minun mielestäni_ parempia pianoja... There are many ways of going forward, but only one way of standing still. |
baron 06.04.2004 21:56:59 | |
---|
Enkä ole Rolandilla töissä, Yamaha tekee _minun mielestäni_ parempia pianoja... Mäkin elän toimeentuloturvan varassa ja oon tasan samaa mieltä (Kummankin "onnellinen" omistaja) Children of Baron - The Ultimate Keyboard Group |
Janus 07.04.2004 10:44:36 | |
---|
Olisikos mitään laadukkaita midikontrollereita(88-kosk), jonka lisäksi hommaisi jonkun näppärän moduulin? Studiologicilta löytyisi tälläinen uutukainen: http://www.studiologic.net/vmk-88.html Mulla ei tosin ole Fatarien kestävyydestä/laadusta omakohtaisia kokemuksia, mutta speksien perusteella tuo näyttäisi erittäin näppärältä ja vakuuttavalta. Tota ei vielä tosin taida T-kaupasta saada... Jos en omistaisi itse S90:tä, voisin kyllä harkita tollaisen ostoa erittäin vakavasti. "I've re-invented my image so many times that I'm in denial that I was originally an overweight Korean woman." -David Bowie |
Pylkkänen 07.04.2004 15:24:11 | |
---|
Jos sattuu kylpemään rahassa, ois kurzweilin PC-2 yks hyvä vaihtoehto. Sehän on periaatteessa pelkkä kontrolleri, mutta omaa hyvät perussoundit sisään rakennettuna... Nuo Rolandin SRX-sarjan laajennuskortit on ollu mulle kyllä suuri pettymys... Esim. RD-700:ssa on paremmat pianosoundit kuin siinä piano kortissa. "Music Is The Best" -FZ |
mr.muzak 07.04.2004 15:45:21 | |
---|
..Roland A-90(EX) on aivan vidun hyvä ja siinä on sisäänrakennettujakin pianosoundeja, mutta niitä ei enää valmisteta, joten pitää etsiä käytettynä. Itse omistan laitteen, ja painon lisäksi ei ole juuri muuta pahaa sanottavaa. Kontrollerina aivan kingi, soundit ny tietty rupee olee jo 10 vuotta vanhat.. |
ajs 07.04.2004 19:18:49 (muokattu 07.04.2004 19:20:26) | |
---|
Jos sattuu kylpemään rahassa, ois kurzweilin PC-2 yks hyvä vaihtoehto. Sehän on periaatteessa pelkkä kontrolleri, mutta omaa hyvät perussoundit sisään rakennettuna... Kurzweilin lavuaareissa on mainiot soundit, mutta niissä on Fatarin koskettimisto ja muutenkin rakenteesta ollut monella valitettavaa kestämättömyyden vuoksi. Joku muistaakseni sanoi että noilla on taipumus (heh..) taipua U:n muotoisiksi sopivassa telineessä. Lisäksi hintaa on noin puolet liikaa, eikä kyseessä ole edes mikään kovin moderni vehje. Nuo Rolandin SRX-sarjan laajennuskortit on ollu mulle kyllä suuri pettymys... Esim. RD-700:ssa on paremmat pianosoundit kuin siinä piano kortissa. Niin mä vähän arvelinkin. There are many ways of going forward, but only one way of standing still. |
Mertsi 07.04.2004 21:01:06 | |
---|
Se p250 piano ei vaan oikeen kolahtanut. Oon aikoinani tuota RD-700 kokeillut, silloin ainakin olin ihan ihmeissäni tatsista ja pianosta. En sitten tiedä, että kuinka luonnillisen soundin noi P250 kaiuttimet antaa. Kuullokkeilla en ole testannut. Kurzweil 2500/2600 ei taida liikkua käytettynäkään kohtuullisissa hinnoissa. Noh, onneksi tämä ei ole kovinkaan kiireinen ostoprojekti. Kunhan vaan hitusen suuntaa antava. Kiittää pitää! |
M.i.k.key 08.04.2004 10:59:35 (muokattu 08.04.2004 11:00:49) | |
---|
P-250 on PA:n kautta soitettuna yksi parhaista keikkapianoista. Tuota eräässä proggiksessa soitin ja hienosti toimi. Sitä kehui kanssasoittajatkin! Paras pianosoundi on Roland Fantom S-88:ssa, siinä on kysymykset aika vähissä. EDIT: Tämä ei liity alkuperäiseen kysymykseen mitenkään. FP-2, S-90, RD-700... kaikki nuo kelpaa ainakin mulle keikalla, hienoja pelejä. Yksi tykkää äidistä ja toinen tyttärestä... My name is Baron, M.i.k.key Baron |
Janus 08.04.2004 14:39:35 | |
---|
Paras pianosoundi on Roland Fantom S-88:ssa, siinä on kysymykset aika vähissä. Ja Rolandin Fantom X-sarjassa on petrattu ilmeisesti siitäkin... "I've re-invented my image so many times that I'm in denial that I was originally an overweight Korean woman." -David Bowie |
mr.muzak 08.04.2004 16:03:22 | |
---|
Ja Rolandin Fantom X-sarjassa on petrattu ilmeisesti siitäkin... Kävin juuri tänään testaa, hyvältä kuulosti. Tosin presetit rupee olemaan korg-luokkaa efektejensä puolesta, mutta onneks ne saa pois. Käyttökelposia kiipparisoundeja, mutta jouset ja puhaltimet yms. ei kyllä puhutelleet. Edelleen pähkäilen motifin ja fantomin välillä, pitäis varmaan manuaalit lukee alusta loppuun ni osais päättää... |
Notefix 08.04.2004 16:18:52 | |
---|
Noi pianosaundithan on hyvin paljon makuasioita, jotka riippuu aika paljon soittotyylistä ja musasta jota esittää. Mun mielestäni siinä vanhemmassa Yammun P-200 on erittäin jees soundit, mutta 250 ei enää sitten niin napannutkaan. Rolandin vanhemmat oli kans hyviä, mutta melkein kaikki nää Fantomit yms. on olleet mulle pettymys. Soundi kuolee liian nopeasti, ja kun oma soittotyyli on aika hidas niin se ei toimi. Kandee aina kokeilla kaikkia ja valita ihan se mikä miellyttää ja sopii. My name is Baron, Notefix Baron- "mä oon meshissä" |
Fuzzy Boner 08.04.2004 16:21:20 | |
---|
Fuz on ihan romuna Hello Brothers; My name is Baron, Fuzzy Baron! |
mr.muzak 08.04.2004 21:38:05 | |
---|
Fuz on ihan romuna Mikäs fuzzyn on romuttanut? |