Aihe: Kalliit käytetyt
1 2 3 4 523 24 25 26 27105 106 107 108 109
pekka montin
08.10.2011 15:51:26

Rantsu: No mut hei. Se on kuitenkin oikea soitin, eikä mikään digimallintava.

Riippuu hieman miten määrittelet oikean soittimen ;) Kaikilla keeppareilla pystyy harjoittelemaan jos niissä on koskettimet. Äänikään ei välttämättä ole pakollinen tabu, mikäli hallitsee sisäisen äänensä ja solfan tarpeeksi hyvin. Kysy vaikka Syd Barretilta...
JPQ
08.10.2011 22:16:08

pekka montin: Riippuu hieman miten määrittelet oikean soittimen ;) Kaikilla keeppareilla pystyy harjoittelemaan jos niissä on koskettimet. Äänikään ei välttämättä ole pakollinen tabu, mikäli hallitsee sisäisen äänensä ja solfan tarpeeksi hyvin. Kysy vaikka Syd Barretilta...

mulla kyllä oli eräs kawai jolla ei pysrynyt noh soundi otti korviin (mun korvat oli lapsena/nuorena hyvin herkästi äänistä kärsivät) ja sitten erikoisemmat soinnut kuulosti pahalta.
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
Rantsu
09.10.2011 03:18:43
pekka montin: Riippuu hieman miten määrittelet oikean soittimen ;) Kaikilla keeppareilla pystyy harjoittelemaan jos niissä on koskettimet. Äänikään ei välttämättä ole pakollinen tabu, mikäli hallitsee sisäisen äänensä ja solfan tarpeeksi hyvin. Kysy vaikka Syd Barretilta...

Yritin vain soveltaa tästä ketjusta oppimaani. Joku nimittäin totesi suurinpiirtein samoin sanoin, tosin jousikoneista... Sisäiset äänet ei mulle vielä juttele eikä myöskään Barrett, olen siis sun kertomasi varassa näissä asioissa.
pekka montin
09.10.2011 16:12:43 (muokattu 09.10.2011 18:11:37)

Rantsu: Yritin vain soveltaa tästä ketjusta oppimaani. Joku nimittäin totesi suurinpiirtein samoin sanoin, tosin jousikoneista... Sisäiset äänet ei mulle vielä juttele eikä myöskään Barrett, olen siis sun kertomasi varassa näissä asioissa.

1. Mielipide ei ole oppia. Se on mielipide. Sarkasmi halventaa toisen ihmisen mielipiteen.
2. Kuinka hyvin pystyt mallintamaan viulukoneen saundeja ja mihin pisteeseen asti?
3. Kaikki soittimet ovat mielestäni samanarvoisia, kyse on kuitenkin musiikista ja täten loppuviimein vain omasta päästä ja korvista. Joku toinen tosin voi olla asiasta toista mieltä ja tälläistähän illuusiotahan ihmisille nykyään luodaan uusimpien työasemien nimissä :) Korjaa jos olen väärässä, mutta uusin Nordi vie tasan tarkkaan yhtä pitkälle kuuhun kuin M1 20 vuotta sitten ja 20 vuoden päästä tilalla on taas uusi avaruus ja matka sinne, jolloin käykin ilmi että tuolloin jo vanhat soittimet eivät todellisuudessa vieneetkään kuuhun eikä kuuta ollut alunperin edes olemassa. Avaruus(nälkä ja kehityksen tarve) silti pysyy ja on, ja se on myös taas toinen asia kokeeko kehityksen menevän taiteen ja musiikin laadullisen tason ehdoilla, vai tavoitteleeko se teknillistä täydellisyyttä jolla on enemmän tekemistä teknologian, japanin ja talousajattelun kanssa kuin musiikin. Eli pointti on siinä ajatteleeko soitinta soittimena vai jonain peniksen jatkeena jolla kilpailla kollegan kanssa, olettaen siis että soitin on uusi ja uusinta teknologiaa joka on ylivertaista ja ilman minkäänlaista kyseenalaistamista.
Kuuhan on todistetusti kuitenkin olemassa ja muuan ruotsalainenhan sielä jo kävi: Seurausta punaiselle paholaiselle?
Mutta ehkä on olemassa kuitenkin paljon erilaisia planeettoja? Ei vain yhtä isoa planeettaa joka kattaa kaiken mahdollisen ja johonka kaikkien kuuluisi pyrkiä? Nämä planeetat elävät aina koska ne ovat oikeita, ajattomia ja olemassa. Itselleni on tärkeää täten omistaa soitin jolla on yksinkertainen ja selkeä identiteetti joka on sen soittimen OMA identiteetti, eikä kenenkään muun. Tämä takaa sen että soittimesta tulee klassikko jota käytetään vielä 20 vuoden päästäkin sen ilmestymisestä. Ajat ja virtaukset menee mutta persoonallisuuden ja yksilöllisyyden arvoasteikkoa ei ole vielä yksikään moderni ja nykyainen trendi ja virtaus pystynyt nujertamaan, eikä se sitä tule koskaan tekemään, niin kauan kun puhe on musiikista ja taiteesta, jota pidetään monissa piireissä myös pitkälti samana asiana. Valitettavasti nykypäivän musiikillinen arvoasteikko kannustaa lakonisuuteen ja eskapismiin, joka sitten näkyy ja kuuluu valittevan paljon ympärillä tänä päivänä. Musiikin tekemisen helppous, soittimien näennäinen hienous ja alhainen rima musiikin julkaisun saralla on syy ja seuraus samaan aikaan. Onko kehitystä todellakin tapahtunut? Missä se kuuluu?Meillähän on nyt käsillä paljon paremmat soittimet kuin 20-30 vuotta sitten? Eikö? Niin.
Tavalliseen työntekoon toki on olemassa monenlaisia soittimia, ja se on ihan soittajasta itsestään kiinni minkä mielii hyväksi ja oikeaksi missäkin yhteydessä, eikä sen suhteen ole olemassa yhtä ja ainutta, koska ihmiset ovat erilaisia, ja etenkin muusikot. Jollekin muusikolle merkkaa koskettimisto enemmän kuin soitin itsessään kun taas toinen ei tarvitse edes koskettmistoa, vaan näppäimistön ja tietokoneen hiiren. Itsetiedostavana Sarkasmin viljelijänä varmasti tiedätkin jo tämän, koska ethän olisi muuten alunperin edes lähtenyt tuolle linjalle. Sinä olet oikeassa.
Monet kitaristit kokevat täysin samalla lailla kitaroidensa kanssa, mutta toisaalta, onhan niitäkin jotka dikkaa vedellä Midi-Kitaralla, tai kuten Allan Holdsworth joka ei edes rakasta kitaran luonnollista sointia, vaan ajattelee enemmän sitä kuin syntetisaattoria. Nämä ovat myös hänen omia sanojaan.
Siinä sitä voi sitten miettiä siinä kaiken fuusion seassa että mikä on "oikeaa" sekä todellista ja mikä ei :) Eri asia sitten on jos ei planeetat ja fuusiot sen enempää kiinnosta...

Edit: Syd Barret on kuollut.
Vessajono
09.10.2011 19:05:03
Casio Man: Itse ostin sekä myin laajennetun Fantom-X:n 800:lla.

Halvalla meni. Kutosesta, seiskasta ja kasista, eritoten laajennettuina toi lähemmäs tonnikin olis vielä jopa edullinen hinta. Xa:sta taasen kyllä ei koska se on ominaisuuksiltaan niin paljon karvalakimpi.

pekka montin: Joku toinen tosin voi olla asiasta toista mieltä ja tälläistähän illuusiotahan ihmisille nykyään luodaan uusimpien työasemien nimissä :) Korjaa jos olen väärässä, mutta uusin Nordi vie tasan tarkkaan yhtä pitkälle kuuhun kuin M1 20 vuotta sitten

Saattaa olla ns. välimerkille osoitettua hellyyttä mutta jos on kyse uusista työasemista niin minä en kyllä sotkisi Nordeja siihen keskusteluun. Eihän ne ole työasemaa nähneetkään.
"On tietysti monta tapaa huvitella mutta eihän vanhaa kunnon känniä voita mikään muu kuin krapula." - Petri Walli || http://felisdomesticus.org
Prophet
09.10.2011 19:08:20
tipi2112
09.10.2011 20:32:12
Prophet: 300 e. Hyi stana!

http://muusikoiden.net/dyn/tori/565408.jpg?1318167559

CX-3, tuossahan on hyvät soundit. Ei tuo nyt niin kauhea hinta ole. Erikoisempi vain tuo käyttöliitymä urulle.
Prophet
09.10.2011 21:00:26
tipi2112: Erikoisempi vain tuo käyttöliitymä urulle.

Ok vehje, jos olisi myös bassopuoli.
JPQ
10.10.2011 00:22:17

Vessajono: Halvalla meni. Kutosesta, seiskasta ja kasista, eritoten laajennettuina toi lähemmäs tonnikin olis vielä jopa edullinen hinta. Xa:sta taasen kyllä ei koska se on ominaisuuksiltaan niin paljon karvalakimpi.

Saattaa olla ns. välimerkille osoitettua hellyyttä mutta jos on kyse uusista työasemista niin minä en kyllä sotkisi Nordeja siihen keskusteluun. Eihän ne ole työasemaa nähneetkään.

XAssa oli jotain etuakin musta mutta harmittaa vietävästi ettei koskaan ollut itsellä mahkua Fantom-XAhan kosk,a siinä olisi ollut omaan käyttööni etuja Juno-Ghen nähden. mutta varmasti silti siitä vähemmän (siis XAsta) kun oli halvempikin alunperin tietääkseni,
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
Vessajono
10.10.2011 20:06:08
JPQ: XAssa oli jotain etuakin musta mutta harmittaa vietävästi ettei koskaan ollut itsellä mahkua Fantom-XAhan kosk,a siinä olisi ollut omaan käyttööni etuja Juno-Ghen nähden. mutta varmasti silti siitä vähemmän (siis XAsta) kun oli halvempikin alunperin tietääkseni,

Juno-G:hän on käytännössä sama laitos kuin Fantom-Xa. Sama engine ja suunnilleen samat ominaisuudet. Sekkari taitaa G:ssä olla vähän monipuolisempi.
"On tietysti monta tapaa huvitella mutta eihän vanhaa kunnon känniä voita mikään muu kuin krapula." - Petri Walli || http://felisdomesticus.org
JPQ
10.10.2011 20:38:33 (muokattu 10.10.2011 20:44:20)

Vessajono: Juno-G:hän on käytännössä sama laitos kuin Fantom-Xa. Sama engine ja suunnilleen samat ominaisuudet. Sekkari taitaa G:ssä olla vähän monipuolisempi.

Multisamplaus oli XAssa olen käytännössä varma et romin sisältö ehkä parempi tarpeeseeni,no ohjekirjan latasin oli siellä se multisamplaus... ja nupit oikean (siis käyttöergonomian kannalta itselle) käden puolella. lisäksi en olr kuullut teknisistä laatu pulmista sen kanssa. Toki Juno-G enempi näköiseni.... ja nimenoaman omat samplet vaikken ehtinyt vielä käyttää oli kolmen osatekijän joukossa päätöksessäni että nukä lähtee itselle mo6,m50 vaiko juno-g. toinen oli se että yamahan jouset ei nettimateriassa toimi eikä oikein orkesterisounditkaan ja korgin pianot taas ei. ja rolandin synaenginen laajuus myös.
lisäksi vähän sekin että idolieni parissa (3 niistä ainakin on se) fantom-x8 tuntuu olevan suosituin työasema jos raha ei olisi este varmaan joku kovempi olisi kiva mutta tarvettak,aan ei oikein kyllä ole kun pääosin softasta soundit otan... ja m50 taisi tulla toiseksi kun mietin ominaisuuksia ja unohtui melkein mo6 polyfoniakin liian pieni...
ps. piano ja jousi,ja kirkkourku soundit et synasoundien laatu on minulle touhun perusta. lisäksi yamahan ulkoasu ei miellyttänyt yhtään lisäksi en halunnut kahta perus sample yamahaa itselleni.
pekka montin
11.10.2011 14:20:46 (muokattu 11.10.2011 14:22:19)

Meni muuten se AX-Synth 600 euroon :) Alkuperäinen hinta oli sille muistaakseni rapiat 700 käytettynä. Arvioin myyjälle että se saa tuon 600 euroon menemään, ja kävikin ilmi että se oli jo myynyt sen 600 euroon tarjouksen perusteella :) Eli hinnassa oli ylihintaa sen takia että myyjä sanoi että ei tiedostanut itse tarkalleen mikä soittimen arvo on käytettynä nykyään.

Tästä(kin) voidaan siis päätellä että ylihintaiset soittimet päätyvät ylihintaiseksi monesti tietämättömyyden perusteella, eikä ahneuden, kuten monesti kuvitellaan.
Itse olen sen verta utelias että haluan kysyä asiallisesti aina syitä ylihintaisuuteen. Monesti vastaus on nimenomaan tietämättömyydessä.
Kun ajattelee, niin monihan pistää tuotteelle automaattisesti ylihintaa jos ja kun haluaa siitä eroon. Vallitseva ajatushan kun kuitenkin on että kaikki soittimet ovat arvokkaita koska lähtökohtaisesti kaikki ne maksavat paljon rahaa, ja etenkin jos vertailukohdaksi ottaa perinteisen elektroniikan jota meistä jokainen käyttää, oli sitä muusikko tai sitten ei :)
R0IST0
11.10.2011 14:44:33
siinä on samplerissa 2/3 ylihintaa http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=565372
tarmo
18.10.2011 22:03:45
Prophet
19.10.2011 13:25:30
Torilla vain 690 e! Tyhmähän ei ole se, joka pyytää...

http://muusikoiden.net/dyn/tori/568548.jpg?1319015858
Exhausted
19.10.2011 15:25:50

Wolf Rami: Itsekin olen miettinyt hintaa jos myisin tuon MS-20:n pois. Maailmalla niitä menee 1100-1400 euron välillä. Jos myyn 1100 eurolla, menee liian halvalla, jos taas pyydän juuri huolletusta soittimestani 1400 euroa, pääsen takuulla aiheeksi tähän threadiin.

Päädyit sitten tähän ratkaisuun. Hmm, keskuspankkien luhistuessa analogisyntikka varmaan on ainoa hyödyke, joka pitää arvonsa...8-)
Wolf Rami
19.10.2011 15:55:40

Exhausted: Päädyit sitten tähän ratkaisuun. Hmm, keskuspankkien luhistuessa analogisyntikka varmaan on ainoa hyödyke, joka pitää arvonsa...8-)

Pääsin kuin pääsinkin tänne palstalle!
Ei multa syntikat kesken lopu, mutta valitettavasti vuokraisäntäni ei oo synamiehiä. Kelalle ja työkkärille iso kiitos liki 4 kuukautta kestäneestä vitkastelusta, jonka ansiosta mulla ei oo ollut mitään tuloja toukokuun jälkeen.
Body by Fisher Price, brains by Mattel
Wolf Rami
19.10.2011 15:58:20

Vähän semmonen pakkorako, mutta jos ei vakavasti otettavaa ostajaa ennen viikonloppua löydy veikkaan, että tuun katumapäälle ja pidän tuon MS-20:n. Sillan alla on kiva soittaa synaa.
Body by Fisher Price, brains by Mattel
pekka montin
19.10.2011 16:53:44

Wolf Rami: Pääsin kuin pääsinkin tänne palstalle!
Ei multa syntikat kesken lopu, mutta valitettavasti vuokraisäntäni ei oo synamiehiä. Kelalle ja työkkärille iso kiitos liki 4 kuukautta kestäneestä vitkastelusta, jonka ansiosta mulla ei oo ollut mitään tuloja toukokuun jälkeen.

Ootko koklannut Sossua vielä? n. Kerran vuodessa mulle tulee tilanne että pitäisi asioida kelassa tai työkkärissä. Vanhan kokemuksen perusteella kuitenkin noi puljut aiheutti mulle hyvin äkkiä ihan mielettömiä agressioita ja patoutumia joista sitten myöhemmin muodostui traumoja jotka laukeaa aina kun näen edes jomman kumman noista ko puljuista. Täten kun tarve tulee, kävelen suoraan Sossun ovelle ja täytän hakemukset, tai varaan ajan. Tämä siis opiskelijan näkökulmasta. Työelämässä asiat ovat toisin. Onneksi ei ole hetkeen tarvinnut asioida missään noissa ko puljuissa, mutta tiedossa on että sekin hetki voi vielä koittaa ja tod. näköisesti koittaakin.

Pahin pelkohan on se että asiat ovat niin huonosti että pitää ruveta myymään omaisuutta pois. Lähtökohtaisena ajatuksena se etoo. Se ei sytytä oikeen millään tasolla. Jos soitin menee myydyksi, toivon mukaan saat sen vielä takaisin.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)