Aihe: Soldano slo -klooni valmistui
1 2
zzy
08.10.2011 17:08:37 (muokattu 08.10.2011 17:11:32)
Terry Pantheras: Oho! Pirullisen hieno! :)

Mitkä muuntajat tossa on? Onko ne DeYoungeja vastaavat?

Onnittelut oivallisesta vahvistinvalinnasta.

EDIT: Nimiehdotus: SLOONI... :D

E2: Tai SLONE...

Tack tack. Muuntajat on inmadout nimisen lafkan soldanoon suunnittelemat palikat ja myös kuristin. Hyvin tuntuu potkivan.

E: kerroppas muuten mitkä ämyrit ton kanssa on parhaiten pelannu? Mulla on nyt private jackeillä ladattu kaappi jonka hommasin marsua silmällä pitäen. Jos sitä pistäis marsun kaappeineen menemään ja homma tälle jonku kivan kompostin kaveriksi.
She's about all I can handle, it's too much for my brain.
Terry Pantheras
08.10.2011 19:11:03
zzy: Tack tack. Muuntajat on inmadout nimisen lafkan soldanoon suunnittelemat palikat ja myös kuristin. Hyvin tuntuu potkivan.

E: kerroppas muuten mitkä ämyrit ton kanssa on parhaiten pelannu? Mulla on nyt private jackeillä ladattu kaappi jonka hommasin marsua silmällä pitäen. Jos sitä pistäis marsun kaappeineen menemään ja homma tälle jonku kivan kompostin kaveriksi.

Parhaimmat on olleet ja on edelleen Celestion Rola-ajan G12-80:t. Myös G12-65:t, G12H-30:t, G12T-75:t ovat kaikki hyvin toimivia. Riippuu tietysti kaapista, esim. V30:t ei kuulosta SLO:n kanssa mun Orangen kaapissa hyviltä, koska ovat kovin riipivän diskanttiset, mutta taas Bognerin kaapissa ne toimii loistavasti. Outoa sinänsä...

Swamp Thangit ja V12A:t on Eminenceistä olleet parhaat.
MASTEROID ~~ stoner doom metal ~~ REVERBNATION
Terry Pantheras
08.10.2011 21:14:57
zzy: Mä taas ounastelen että mun settiin toi vintage 30 vois olla aika mukava. Tosta omatekele telestä lähtee niin saamarin muhkeet ja mureet soundit... Saattais vähän kompensoida toi vintage 30. Jos sitä ostais vaan toisen kaapin ja myis huonomman pois.

No V30 on parhaimmillaan melkeinpä paras, mutta pahimmillaan hirveä. Riippuu tietennii käyttötarkoituksesta, set-upista ja korvien makunystyröistä... Mutta täytyy sanoa, että Bogner tekee hyviä kaappeja; ehkä tuo Orange ei sillä- ja samalla lailla "hengitä" ja vaatii sitä myöten hieman tasapainoisemmat ja pehmeämmät ämyrit.
JPHe
10.10.2011 21:52:02
Hieno vahvistin ja ilmeisesti soundaakin hyvältä. Tuohon kun laittaisi savun harmaan pleksin etulevyksi, josta punainen valo kajastaisi läpi... Pleksiin voisi jyrsiä logon ja värjätä samaisella punaisella. Olisi ainakin erikoinen. Vai tuleeko tähänkin muumi-kuvitus.
zzy
11.10.2011 08:24:26
JPHe: Hieno vahvistin ja ilmeisesti soundaakin hyvältä. Tuohon kun laittaisi savun harmaan pleksin etulevyksi, josta punainen valo kajastaisi läpi... Pleksiin voisi jyrsiä logon ja värjätä samaisella punaisella. Olisi ainakin erikoinen. Vai tuleeko tähänkin muumi-kuvitus.

Soundaa kyllä. Ei tuokaan huonompi ois, siis savun harmaa. Pleksiä löytys jemmasta ja tommoi pieni cnc-jyrsin millä sais tekstit kätsysti. Ei tuu muumeja :) Itseasiassa tänään pitäis tulla marsua varten tolexit yms. tillpehööri, muumit piiloon.
Janne19691
14.10.2011 14:23:33

Tyylikäs vahvistin! Mitä signaalikonkkia käytit? Mitkä vastukset? Ääninäyte kiinnostaisi, jos mahdollista.

Itse rakensin SLO 100 kloonin pari vuotta sitten. Vahvistimessa on O'Netics muuntajat jotka pitäisi olla laadultaan samalla tasolla kuin DeYoungit. Signaalikonkat on polyesterit alkuperäisen mukaan mutta vastukset valitsin astetta lämpimämmät kuin alkupeäisessä, hiilikalvot.

Tuossa mun vahvistin joka väritykseltään perinteisempi:

http://www.youtube.com/watch?v=GR6Tg5qpgyk

Itsellä ei ole tarvetta über säröihin vaan käytän vahvistinta semmoisella medium gainillä. Tämän takia vaihdoin V2 putkeksi ECC82:n. Crunch ja Overdrive kanavat on sopivasti erilaiset vaikka särön määrä on suunnilleen sama.
Rule #1: There are no rules.
kbrown
14.10.2011 17:59:37

Onneksi olkoon! Hieno on!
-- // K
zzy
14.10.2011 20:25:33
jlummaa: Tyylikäs vahvistin! Mitä signaalikonkkia käytit? Mitkä vastukset? Ääninäyte kiinnostaisi, jos mahdollista.

Itse rakensin SLO 100 kloonin pari vuotta sitten. Vahvistimessa on O'Netics muuntajat jotka pitäisi olla laadultaan samalla tasolla kuin DeYoungit. Signaalikonkat on polyesterit alkuperäisen mukaan mutta vastukset valitsin astetta lämpimämmät kuin alkupeäisessä, hiilikalvot.

Tuossa mun vahvistin joka väritykseltään perinteisempi:

http://www.youtube.com/watch?v=GR6Tg5qpgyk

Itsellä ei ole tarvetta über säröihin vaan käytän vahvistinta semmoisella medium gainillä. Tämän takia vaihdoin V2 putkeksi ECC82:n. Crunch ja Overdrive kanavat on sopivasti erilaiset vaikka särön määrä on suunnilleen sama.

Moro. Signaalikonkat on spraguen orange droppia, 715p sarjaa. Vastukset metallikalvoja, töistä nappasin kun ei jaksanu tilata :) Mietin jos laittais hiilimassat kokeilun vuoksi, ei näissäkään kyllä vikaa ole, eipähän hurise :) Pitää tota ääninäytettä kattella jos keksis jonku paremman äänityksen ku kamera. Mahdollisesti väkerrän tohon line outin niin sitten sais paremmin soundit talteen.

Jos tohon sun klippiin vertaa, niin noilla säädöillä tää mun verme on hitusen agressiivisempi. Johtuu varmaan just noista putkista aika pitkälti. Mulla taitaa olla etusen 1-4 putket tube townin 12ax7:aa (kiinaputkia) ja 5. JJ ecc83s. Päätteessä ryssän 6L6GC. Pitääki lomareissun jälkeen testata EL34:sia.

Mites muuten toimii toi efektilooppi? Mulla tuntuu että lattiaspedujen kanssa vähän ääni häviää. Ajattelin pistää ton V3A 2,2K jännitejako vastuksen tilalle potikan ja lisätä V4B:lle konkan maihin, josko auttais tason säätöön.
Janne19691
14.10.2011 21:18:05

zzy: Moro. Signaalikonkat on spraguen orange droppia, 715p sarjaa. Vastukset metallikalvoja, töistä nappasin kun ei jaksanu tilata :) Mietin jos laittais hiilimassat kokeilun vuoksi, ei näissäkään kyllä vikaa ole, eipähän hurise :) Pitää tota ääninäytettä kattella jos keksis jonku paremman äänityksen ku kamera. Mahdollisesti väkerrän tohon line outin niin sitten sais paremmin soundit talteen.

Jos tohon sun klippiin vertaa, niin noilla säädöillä tää mun verme on hitusen agressiivisempi. Johtuu varmaan just noista putkista aika pitkälti. Mulla taitaa olla etusen 1-4 putket tube townin 12ax7:aa (kiinaputkia) ja 5. JJ ecc83s. Päätteessä ryssän 6L6GC. Pitääki lomareissun jälkeen testata EL34:sia.

Mites muuten toimii toi efektilooppi? Mulla tuntuu että lattiaspedujen kanssa vähän ääni häviää. Ajattelin pistää ton V3A 2,2K jännitejako vastuksen tilalle potikan ja lisätä V4B:lle konkan maihin, josko auttais tason säätöön.

Joo ja noi Orange dropit antaa jonkin verran kirkkaamman soundin kuin polyesteri konkat ja sama pätee metallikalvoihin. Se vaikuttaa varmasti agressiivisuuteen etuputkien lisäksi (mulla on melkein kaikki JJ ECC83S:ä jotka on tummempia kuin kiinalaiset). Hiilimassavastukset olisi kyllä taas hiilikalvojakin hieman pehmeämmät mutta taas vastaavasti tuovat kohinaa vähän lisää.

En osaa sanoa pedaalien käytöstä loopissa, olen käyttänyt vain tuota Lexicon LXP-1:tä. Olen kyllä huomannut että kun se kytkee looppiin masteria saa nostaa tason kompensoimiseen jonkin verran. Tuolla modilla voi juuri säätää loopin tasoa sen sijaan että se toimii kiinteästi +4 dB tasolla, se varmaan tekee loopin ainakin pedaaliystävällisemmäksi mutta en ole varma auttaako se tuohon äänentason laskemiseen.
Rule #1: There are no rules.
Terry Pantheras
14.10.2011 22:01:20
zzy: Mites muuten toimii toi efektilooppi? Mulla tuntuu että lattiaspedujen kanssa vähän ääni häviää. Ajattelin pistää ton V3A 2,2K jännitejako vastuksen tilalle potikan ja lisätä V4B:lle konkan maihin, josko auttais tason säätöön.

SLO:n loopin send/return level on +4 dB, eli vaatii esim. pedaalin outputin +4 dB:n tasolle. Bossin Giga Delaysta moinen asetus löytyy, normi lattiapedaaleista harvemmin ja siksi niiden äänentaso vaimentuu. Räkkivermeille siis suunnattu lähinnä...
zzy
14.10.2011 22:52:13 (muokattu 14.10.2011 22:56:28)
jlummaa: Joo ja noi Orange dropit antaa jonkin verran kirkkaamman soundin kuin polyesteri konkat ja sama pätee metallikalvoihin. Se vaikuttaa varmasti agressiivisuuteen etuputkien lisäksi (mulla on melkein kaikki JJ ECC83S:ä jotka on tummempia kuin kiinalaiset). Hiilimassavastukset olisi kyllä taas hiilikalvojakin hieman pehmeämmät mutta taas vastaavasti tuovat kohinaa vähän lisää.

En osaa sanoa pedaalien käytöstä loopissa, olen käyttänyt vain tuota Lexicon LXP-1:tä. Olen kyllä huomannut että kun se kytkee looppiin masteria saa nostaa tason kompensoimiseen jonkin verran. Tuolla modilla voi juuri säätää loopin tasoa sen sijaan että se toimii kiinteästi +4 dB tasolla, se varmaan tekee loopin ainakin pedaaliystävällisemmäksi mutta en ole varma auttaako se tuohon äänentason laskemiseen.

Juu kirkkautta mä vähän kaipaankin kun on marsulla soitellu. Mutta pirun tiukka alapää lähtee myös. Vähän mistä kukin tykkää, tää on just hyvä mulle :) Marsussa mä oon käyttäny hiilimassoja ja sozon konkkia, kohisi tai ei, mutta soundit on hunajaa :) etenki kun lisäsin siihen ppimv:n.

Pedaaliystävällisyyttä tässä haetaan, mutta toisaalta en viittis tehä kiinteesti sitäkään, siksi potikka niin pääsee näppärästi säätämään käytön mukaan.

No, nää on tämmösii pikkujuttuja ja omia muunnoksia, pohjimmiltaan tuli kuitenkin pirun hyvä vahvistin ilman virittelyjäkin ...mutta minkäs sitä luonteelleen :)
zzy
14.10.2011 22:54:48
Terry Pantheras: SLO:n loopin send/return level on +4 dB, eli vaatii esim. pedaalin outputin +4 dB:n tasolle. Bossin Giga Delaysta moinen asetus löytyy, normi lattiapedaaleista harvemmin ja siksi niiden äänentaso vaimentuu. Räkkivermeille siis suunnattu lähinnä...

Juum, tällai mä sen itsekkin ounastelin. Pikku modia kehiin :)
JOPPA
14.10.2011 23:27:27
zzy: Jotain ton tyyppistä mietin, tai oikeastaan mustaksi maalattu pleksi johon jyrsitty SLO -teksti ja taakse punasta lediä. Antaa nyt vähän ajatuksen muhia :)

Kuulostaa hyvältä idealta. Punaset ledit sopis munkin mielestä tohon varmasti paremmin, kunhan et laita vaan liian kirkkaita (eikä tietystikään liian himmeitä).

Todella hieno pinta tossa on myös. Suorastaan upean näköinen!
Jawski: No, mieluummin masturboin viikset tuhisten kuin banen jotain saatanan nirppanokkaa.
Sirppi
16.11.2011 11:00:39
Minkäs kokoinen chassis tässä on? Oma slo on työn alla (:
zzy
16.11.2011 19:06:03
Sirppi: Minkäs kokoinen chassis tässä on? Oma slo on työn alla (:

Leveys on 56,5cm korkeus 7cm ja syvyys 19,5cm. Originaali soldano chassis taitaa olla sentin pari leveempi ja noin sentin matalampi. Pikkasen tinkasin leveydestä kun oli toi puukotelo jääny muualta yli ja oli noin lähelle sopiva. Jos tulee ongelmia rakentelussa tai muuta kysyttävää, niin pistä pikaviestiä.
Joel Harald
04.12.2011 17:48:09
Hieno peli tuli tuosta. Näyttää vähän veljeltä tuolle mun sloolle :P
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)