Juutas 06.04.2004 18:09:01 | |
---|
Olen ollut siinä käsityksessä, että otsikossa mainitut efektit perustuvat (historiallisesti) samaan efektiin eli kahden kelamankan keskinäisen nauhanopeuden säätämiseen. Nykyisinhän homma hoidetaan pääsääntöisesti askilla josta efekti putkahtaa.. Vai oliko se sittenkin Leslie mitä phaser matkii?? Viime aikaisia kirjoituksia lukiessa olen kuitenkin alkanut pohtia edellä mainittujen efektien keskinäistä "rankkuutta" eli mikä olikaan se "miedoin" ja mikä kaikkein "härskein". Itse olin käsityksessä, että phaser on miedoin, sitten chorus ja flanger kaikkein kovin härpätin. Olenko ihan hakoteillä?? Ja vastauksena omaan kysymykseeni: todennäköisesti.. ;-) |
kalkkuna 06.04.2004 18:31:17 | |
---|
"Rankkuusjärjestykseen" ainakin pistäisin choruksen miedoimmaksi, sitten tulee phaser ja sitten rankin on flanger. Tuosta "kelojen liikkumisesta" en oikein osaa sanoa paljoakaan. |
Lord of the strings 06.04.2004 20:17:16 | |
---|
Chorus -> Phase -> Flanger. Näin se mielestäni on. Kopioi tämä teksti itsellesi allekirjoitukseksi. Tarkoitus on koota eksponentaalisesti lisääntyvä, mitäänmerkitsemätön allekirjoitus kaikille m.nettiläisille |
Exhausted 06.04.2004 20:47:50 (muokattu 06.04.2004 20:48:32) | |
---|
Chorus ja Flange ovat melkein sama asia, kumpikin perustuvat lyhyeen delayhyn jota muutetaan koko ajan. Choruksessa tuo viiveaika on vain pisempi. joistain flangereista saakin chorus-saundin tietyillä säädöillä. phaser toimii vähän erilailla, mutta kuullostaa flangerilta. |
Kapane 06.04.2004 20:52:28 (muokattu 06.04.2004 20:53:00) | |
---|
phaser on leslie simulaattori. tai siis sitä varten se tehtiin mutta jokin meni onnistuneesti metsään Lukihäiriöisillä on huaskempaa
[Kyllä Lähtee] |
Chorus ja Flange ovat melkein sama asia, kumpikin perustuvat lyhyeen delayhyn jota muutetaan koko ajan. Väärin. Phaserin toimintaperiaate on se, että signaaliin synnytetään vaihe-eroa, kuten jo nimestäkin voi päätellä. Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin. |
goose 06.04.2004 20:56:29 | |
---|
Mun mielestä phaser on fiksuin noista efekteistä. Flangeri on usein liian järeä ja chorushan on vain paska phaseri. ...toivotaan parasta varotaan varasta.. |
Jucciz 06.04.2004 20:57:11 | |
---|
phaser on leslie simulaattori. tai siis sitä varten se tehtiin mutta jokin meni onnistuneesti metsään Itse asiassa hyvä urkusoundi miedolla putkisäröllä ja phaserilla kuulostaa todella hyvälle. Samalla menetelmällä saa kitarastakin "köyhän miehen Hammondin" sopivilla säädöillä. Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin. |
Jucciz 06.04.2004 20:57:33 | |
---|
Mun mielestä phaser on fiksuin noista efekteistä. Flangeri on usein liian järeä ja chorushan on vain paska phaseri. Tämä mies puhuu asiaa. Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin. |
päänahka 06.04.2004 23:08:30 | |
---|
Mun mielestä phaser on fiksuin noista efekteistä. Flangeri on usein liian järeä ja chorushan on vain paska phaseri. Mitä? Chorus on ihan kelpo clean-soundien mauste, mutta phaser kuulostaa siltä kuin Spock ampuisi kitaraa plasma-aseella. Flanger on ihan kiva jos sitä miksaa pikkasen kuivemmaks. Eri asia sitten on jos se on joku Danelectron Psycho Flange, joka löytyy varmaan Tähtiportin efektimiehiltä. Soolot on perseestä. |
Exhausted 07.04.2004 02:52:33 | |
---|
Väärin. Phaserin toimintaperiaate on se, että signaaliin synnytetään vaihe-eroa, kuten jo nimestäkin voi päätellä. lueppas vähän tarkemmin se kohta mitä lainasit mun viestistä...mainitaanko siinä mitään phaserista? |