Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Vanhan Yamaha Clavinovan elvyttäminen
1
erkara
28.09.2011 10:15:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi,
 
Yli 10 vuotta vanha Clavinova on irtisanonut sopimuksensa eikä enää käynnisty. Useinmiten virtanappulan painaminen ei tuota mitään tulosta, välillä soitin herää henkiin muutamaksi sekunniksi sammuakseen sitten jälleen. Silloin kun on hereillä niin siitä saa jopa muutaman äänen ulos.
 
Sattuisiko kenelläkään olemaan vinkkejä kuka mahdollisesti osaisi auttaa vian paikantamisessa? Koskettimet on sen verran hyvässä kunnossa että haluaisin vielä yrittää elvyttää soittimen henkiin mutta taidot / kokemus ei riitä. Nettiselaaminen viittaisi mahdolliseen kondensaattoreiden vanhenemiseen mutta sitä enempää tietoa ei löytynyt.
 
Terveisin Erkki
 
Kaakatus
29.09.2011 23:38:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse avaisin tuon laitteen ja katsoisin miltä piirilevyjen, erityisesti virransyötön konkat näyttää. Jos ovat pullistuneita tai jopa tahna tullut pihalle, niin hankkii elektroniikkapuljusta vastaavan ja vaihtaa. Jos kolvi ei pysy kädessä niin varmaan jostain tuttavapiiristä löytyy kaveri nuo vaihtamaan.
 
Soitetaan nopeammin kuin osataan.
asl
30.09.2011 16:24:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mahtaiskohan tuossa olla piirikortin patteri heittänyt henkensä ? - eli kotelo auki ja tarkista josko sieltä löytyisi sellainen nappipatteri - ei maksa paljoa ja voit vaihtaa sen itse....
 
pjarvenp
07.10.2011 11:45:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tai voit myydä sen minulle edullisesti, kun tuskin sitä voi enää korjata! :)
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «