Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mikseri ja interface.
1
drums123456
06.10.2011 19:26:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terve! Tietääkö kukaan että tarviiko kotistudio nauhoittamisessa mikseriä jos on audio interface? Eli minulla on interface ja zoom r16 moniraituri (zoomilla nauhoitan vain rummut). Eli jos on nuo laitteet, niin kannattaako olla mikseri? Jos kannattaa niin usb vai FireWire? Monet sanovat että mikserillä ei tee mitään nauhoituksissa, oli sitten kotistudio tai iso ammattilaistudio. Aina olen vain miettinyt että jos sitä mikseriä ei tarvi niin, (tässä tulee se kysymys mitä olen eniten miettinyt) MIKSI SITTEN NOISSA HEL****N ISOISSA JA KALLIISSA NRG.. STUDIOISSA ON HELVE TIN PITKÄT MIKSAUSPÖYDÄT?? MIKSI NEKÄÄN EI SITTEN PÄRJÄÄ VAIN INTERFACELLA JA MONIRAITANAUHUREILLA?? Toivon jonkinlaista vastausta tähän, mutta jo valmiiksi KIITOS!
 
Kallekorvola
06.10.2011 19:43:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

drums123456: Terve! Tietääkö kukaan että tarviiko kotistudio nauhoittamisessa mikseriä jos on audio interface?
 
Ei tarvii, jos interfacessa on mikkietuasteet, eikä EQ ole tarpeen.
 
Eli minulla on interface ja zoom r16 moniraituri (zoomilla nauhoitan vain rummut). Eli jos on nuo laitteet, niin kannattaako olla mikseri? Jos kannattaa niin usb vai FireWire?
 
Pakko ei oo. Tarviiko? No se riippuu sinusta ja sun työtavoista.
 
Monet sanovat että mikserillä ei tee mitään nauhoituksissa, oli sitten kotistudio tai iso ammattilaistudio.
 
Ovat väärässä. Työtapa- ja tottumiskysymys. Voi tehdäkin.
 
Aina olen vain miettinyt että jos sitä mikseriä ei tarvi niin, (tässä tulee se kysymys mitä olen eniten miettinyt) MIKSI SITTEN NOISSA HEL****N ISOISSA JA KALLIISSA NRG.. STUDIOISSA ON HELVE TIN PITKÄT MIKSAUSPÖYDÄT?? MIKSI NEKÄÄN EI SITTEN PÄRJÄÄ VAIN INTERFACELLA JA MONIRAITANAUHUREILLA??
 
Jotkut on tottunu tekemään mikserillä. Niissä on kivoja ominaisuuksia, jotka voi helpottaa ja nopeuttaa työtä, ja parantaa jälkeä. Niissä H*****TIN isoissa pöydissä on ison hintalapun lisäksi myös yleensä ominaisuutena aika hiton hyvä soundi. On aika eri asia miksata fyysisellä tiskillä kuin tietokoneen hiirellä. Kokeile itse jos et usko. Mikä on "NRG.. STUDIO"?
 
Toivon jonkinlaista vastausta tähän, mutta jo valmiiksi KIITOS!
 
Ole hyvä.
 
kivi
06.10.2011 19:48:32 (muokattu 06.10.2011 19:49:17)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

drums123456: Terve! Tietääkö kukaan että tarviiko kotistudio nauhoittamisessa mikseriä jos on audio interface? Eli minulla on interface ja zoom r16 moniraituri (zoomilla nauhoitan vain rummut). Eli jos on nuo laitteet, niin kannattaako olla mikseri? Jos kannattaa niin usb vai FireWire? Monet sanovat että mikserillä ei tee mitään nauhoituksissa, oli sitten kotistudio tai iso ammattilaistudio. Aina olen vain miettinyt että jos sitä mikseriä ei tarvi niin, (tässä tulee se kysymys mitä olen eniten miettinyt) MIKSI SITTEN NOISSA HEL****N ISOISSA JA KALLIISSA NRG.. STUDIOISSA ON HELVE TIN PITKÄT MIKSAUSPÖYDÄT?? MIKSI NEKÄÄN EI SITTEN PÄRJÄÄ VAIN INTERFACELLA JA MONIRAITANAUHUREILLA?? Toivon jonkinlaista vastausta tähän, mutta jo valmiiksi KIITOS!
 
Nykyään on paljon studioita joissa ei ole varsinaista audiomikseriä ollenkaan, vaan se mikserin kaltainen juttu on kontrolleri jolla ohjataan softaa. Kontrolleri on siitä kiva olemassa, että käyttöliittymä on n kertaa parempi kuin hiirellä tökkiessä - onko tällä sitten väliä, riippuu aika lailla omasta osaamisen asteesta, ja siitä mihin on tottunut.
 
Jos sinulla on jo interface, yksi syy hankkia mikseri saattaisi olla se, että saisit etuasteet ja latenssittoman kuuntelun. Mä en tiedä, onko latenssien kanssa nykyään enää ongelmaa, mutta vielä vähän aikaa sitten ongelma oli konkreettinen - koneista tuli latenssia ja ainoa tapa kiertää se oli ottaa kuuntelut ennen konetta. Jos päätät lähteä tälle tielle, olkoon mikserisi joku vanha ja analoginen, mitä vanhempi sen uskottavampi. :-D
 
Etuasteet voi hoitaa paremmin hankkimalla erillisiä etuasteita, jos laitteisto muuten tarjoaa latenssittoman cue-kuuntelun. Tämä voi olla halvempi tai äärettömän paljon kalliimpi vaijhtoehto, ja sisältää kaiken tee-se-itse -meiningistä äärimmäisen esoteeriseen high-endiin.
 
Oikeastaan ainoat mikserit joista voin olla ihan varma ettei niistä ole mitään iloa sinulle, ovat ne jotka lähettävät audiota USB- tai FireWire-väylällä. Sinullahan oli jo interface.
 
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)
drums123456
06.10.2011 20:28:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kysyn vielä tästä sen verran että jos ostaa mikserin niin "voi kuulostaa tyhmältä kysymykseltä" niin pitääkö kuitenkin interface jättää vai pistää interface pois ja työskennellä vain mikserillä, etuasteilla ja tietokoneella vai pitääkö se äänikortti, interface kuitenkin olla?
 
JPQ
06.10.2011 20:36:03
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun äänikorttia voi ymmärtääkseni käyttää mokserinäkin. tarkkaan en ominaisuuksia muista mutta riittää minulle...
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
Kallekorvola
06.10.2011 21:25:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

drums123456: Kysyn vielä tästä sen verran että jos ostaa mikserin niin "voi kuulostaa tyhmältä kysymykseltä" niin pitääkö kuitenkin interface jättää vai pistää interface pois ja työskennellä vain mikserillä, etuasteilla ja tietokoneella vai pitääkö se äänikortti, interface kuitenkin olla?
 
Riippuu. Onko kyseessä digitaalimikseri vai analoginen peli? Kyllä sä jotain siihen tietokoneen ja analogimikserin väliin tarviit, jos meinaat tietokoneella tallentaa tai toistaa. Digimikseri saattaa kytkeytyä tietokoneeseen esim. FW-väylän kautta.
 
"voi kuulostaa tyhmältä kysymykseltä", mutta pitäskö sun tutustua tohon aloittelija-ketjuun ekaks? Siellä selitetään näitä juttuja aika laajasti...
 
drums123456
06.10.2011 21:46:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kaippa mun pitäis tutustuu enemmän sille puolelle mutta vipa kysymys... jos on digitaalimikseri niin tarviiko välttämättä interfacea, voiko ilman interfacea tallentaa koneelle jos on digitalimikseri?
 
Creltar
06.10.2011 23:19:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos sulla kerta on Zoom R16, niin sehän toimii itsekin digitaalimikserinä.
 
Prog On!
drums123456
06.10.2011 23:22:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

joo muuten ok, mutta se tilttaa koneen kanssa, en saa kytkettyä koneeseen...
 
Creltar
07.10.2011 01:13:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

drums123456: joo muuten ok, mutta se tilttaa koneen kanssa, en saa kytkettyä koneeseen...
 
Mikä kone ja käyttöjärjestelmä? Itellä Windows 7 ja 4gb ramia ja hyvin on toiminut.
 
Prog On!
Jaava
07.10.2011 09:17:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mnet-keskustelusäännöt:
 
6. Käytä välimerkkejä ja pitkässä kirjoituksessa muista kappalejaot. Älä paina enteriä tai pistä monia pisteitä/huuto/kysymysmerkkejä joka rivin loppuun sillä se tekee tekstistä sekavan. Älä kirjoita koko viestiä isoilla kirjaimilla sillä se tulkitaan huutamiseksi ja on epämiellyttävää lukea.
 
"Silloin ymmärsin, että kansan suurin riemu on saada huutaa yhdessä eikä ole paljon väliä sillä, minkä vuoksi huudetaan, vaan huutaessaan muiden kanssa jokainen tuntee itsensä väkeväksi ja asian, jonka vuoksi huutaa, ainoaksi oikeaksi asiaksi." - M. Walta
Toums
10.10.2011 13:30:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jaavalle plussaa.
 
Joo saatana.
mattim
10.10.2011 15:46:47 (muokattu 10.10.2011 15:48:08)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kallekorvola: Riippuu. Onko kyseessä digitaalimikseri vai analoginen peli? Kyllä sä jotain siihen tietokoneen ja analogimikserin väliin tarviit, jos meinaat tietokoneella tallentaa tai toistaa.
 
On olemassa useita miksereitä, jotka hoitavat miksauksen analogisesti, mutta jotka voi kuitenkin kytkeä tietokoneeseen eli mukana on Interface. Behringeriltä, Altolta, Alesikselta moisia löytyy. Joistakin saa vain kaksi kanavaa kerrallaan tietokoneelle ja joistakin kaikki kanavat.
 
Kallekorvola
11.10.2011 00:57:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mattim: On olemassa useita miksereitä, jotka hoitavat miksauksen analogisesti, mutta jotka voi kuitenkin kytkeä tietokoneeseen eli mukana on Interface. Behringeriltä, Altolta, Alesikselta moisia löytyy. Joistakin saa vain kaksi kanavaa kerrallaan tietokoneelle ja joistakin kaikki kanavat.
 
OK, kolme vaihtoehtoa. Mitä näistä OP hakee?
 
mattim
11.10.2011 01:08:43 (muokattu 11.10.2011 01:14:46)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kallekorvola: OK, kolme vaihtoehtoa. Mitä näistä OP hakee?
Tarkoitin vain sitä, että digimikserien lisäksi myös analoginen mikseri varustetuna sopivalla liitynnällä voi toimia interfacena tietokoneeseen. On noita toki muitakin mainitsemieni lisäksi. Esim: http://www.thomann.de/fi/search_dir.html?sw=usb+mixer&oa=pra
 
Esp
11.10.2011 13:45:34
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kallekorvola: Mikä on "NRG.. STUDIO"?

 
http://www.nrgrecording.com/
 
Mahdollisesti tuo? On tuolla jotain pikkubändejä tehty vissiin.
 
Täh?!?
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «